Leikattu tt-tuki on alimmillaan VAIN 287,88 e/kk!!!
Ihan oikeasti, miten kukaan voi kuvitella että tuolla kukaan elää? Ja tällä voi monikin ihminen mennä kuukausia putkeen. Summa löytyy tuolta:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/516f8753-a4c3-4719-b81b-e6f54e729…
Kommentit (842)
Täytyy myöntää, etten itse osaa edes kuvitella miten tuollaisella summalla voisi elää. Pelkästään kuukauden ruokiin menee yli 1000 e vaikka yksin asun.
Eikö tuolla summalla näe jo nälkää?
Täytyy muistaa, että kokoomuksen kansanedustajat uskovat köyhien oikeasti elävän tuolla. Muistellaan vaikka sarkomaa kohua siitä, miten 20 eurolla ostaa monen viikon ruuat. Eli kun porukka on näin pahasti todellisuudesta vieraantunut, niin ei ole ihmekään että tuet nähdään jotenkin ruhtinaallisina.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, etten itse osaa edes kuvitella miten tuollaisella summalla voisi elää. Pelkästään kuukauden ruokiin menee yli 1000 e vaikka yksin asun.
Eikö tuolla summalla näe jo nälkää?
Kyllä näkee
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että kokoomuksen kansanedustajat uskovat köyhien oikeasti elävän tuolla. Muistellaan vaikka sarkomaa kohua siitä, miten 20 eurolla ostaa monen viikon ruuat. Eli kun porukka on näin pahasti todellisuudesta vieraantunut, niin ei ole ihmekään että tuet nähdään jotenkin ruhtinaallisina.
Sadisteja ne ovat, ihan puhtaita sadisteja. Tietävät tasan tarkkaan mitä tekevät. Aikuiset ihmiset kyllä tajuavat vastuunsa. Noilla vaan ei ole sitä omaatuntoa.
"Ei ole. Olin muutaman kuukauden työttömänä tänä vuonna enkä käyttänyt älykännykkää KERTAAKAAN työnhakuun, enkä myöskään nettipankkiin käyttänyt älykännykkää."
Sulla on sitten varmaan tietokone. Tai ainakin pääsy sellaiseen aika lähellä. Monilla ei ole tietokonetta, koska puhelinta kuitenkin tarvitaan, niin on hankittu vain yksi laite. Mutta ilman pääsyä nettiin on tänä päivänä (lähes) mahdoton hoitaa asioita.
Kaikista vaikeinta minun on ymmärtää purran saksikuvia ja leikkuulauta kohuja. Paljonko pitää oikeasti olla päässä vikaa?
Joo-o, Suomessa on ennenkin ollut valtionvarainministerejä, jotka ovat joutuneet leikkaamaan. Mutta muut kuvat tajunneet naama vakavana sentään pahoitella sitä.
Mutta purra, mitä ihmettä se yrittää? Ehdointahdoin tehdä poliittista itsemrhaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikista vaikeinta minun on ymmärtää purran saksikuvia ja leikkuulauta kohuja. Paljonko pitää oikeasti olla päässä vikaa?
Joo-o, Suomessa on ennenkin ollut valtionvarainministerejä, jotka ovat joutuneet leikkaamaan. Mutta muut kuvat tajunneet naama vakavana sentään pahoitella sitä.
Mutta purra, mitä ihmettä se yrittää? Ehdointahdoin tehdä poliittista itsemrhaa?
Tuota sitten mietit päivin öin😂😂 otettu lääke auttaa 😀😀
Vierailija kirjoitti:
Näyttää, että seisoo sanojensa takana ja tekee niin kuin enemmistö tahtoo, eli kiristää tukijärjestelmää.
Mitä ihmettelemistä siinä on? Enemmistön toivoma poliittinen askel oikeaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Purra on niin tyhmä, että suostuu likaamaan kätensä kokoomuksen ja ek:n setien puolesta. Henkilökohtaisesta mainehaitastaan edes välittämättä.
Ja purra myös kuvittelee olevansa joku suomen rautarouva, yhtään ei ole vaivauduttu perehtymään siihen, miten paljon kärsimystä Thatcherin politiikka aiheutti aikoinaan kansalle. Ja itseasiassa aiheuttaa vieläkin, koska britannia on tämän politiikan vuoksi edelleen pahasti jakautunut luokkayhteiskunta, jossa köyhyys yhä edelleen periytyy.
Kansa juhli spontaanisti kaduilla, kun tuo äm-mä kuoli. Ja tätä noitaa purra fanittaa, minkä pitäisi kertoa kaikki oleellinen. No varmasti purrallekin joku palkintovirka ja hillotolppa on luvattu kokkareiden ja ek:n setien toimesta hyvin tehdystä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täällä on oikeasti ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä että tuo riittää elämiseen? Pelottavan kova ajatusmaailma joillakin.
Älä muuta sano. Kovuus ja empartiakyvyttömyys on lisääntynyt pelottavalla tavalla. Tämä palsta on pahin, mutta sen huomaa myös muualla somessa.
Tämä johtuu siitä, että mediassa on vuosikausia haukuttu työttömiä/köyhiä. Ihan tarkoituksella haluttu, että asenteet kovenevat. Ilman näitä asenteiden kovenemisia ei leikkauksia olisi saatu välttämättä edes läpi.
Kautta aikojen ja maantieteellisten sijaintien on ihmiskunta ollut hyvin perillä siitä, minkälaista porukkaa minkäkin yhteisön alin kerros todellisuudessa on. Ikinä he
Miksi poliittinen vapaus saa sinut ja kaltaisesi noin pois tolaltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkuri käy muutenkin Kelan etuuksissa ja päätöksissä.
Heillä on jotain omia maksimi taulukoita eri pakollisille menoille. Eli harva saa täysimääräisenä sen lain heille määräämän minimi toimeentulon.
Ei ole ihme jos Eu joka vuosi antaa moitteitta Suomen sosiaaliturvalle.
MIhin perustuu kelan oikeus alentaa toimeentulotuki alemmaksi kuin mitä edellisessä kuussa täysin samoilla ehdoilla ja menoilla sai ja joka oli lakien mukaan oikein laskettu? Kela keksi joulukuulle jonkun oman kuntakohtaisen ylärajan mikä paljon alempi kuin virallisesti käytössä oleva? Mikään lapsiperheessä ei muuttunut edelliseen kuukauteen verraten. Halu saada paha joulumieli?
Ei kun se menee niin, että jos et ole elämyt niin kuuliaisesti kun kuuluu tai olet ostanut Kela rahoilla jotsin luvatonta tai ehkä jotsin muuta pientä ei toivottavaa käyttäytymistä tahojen suhteen (Toivottavsdti ei sentään muuta kutätä myöskin kuten miyen liikut ja syöt?) olet ostanut vaikka jotain turhaa ja liian kallista, Tuloa alennetaan ja se syy luodaan eli keksitään vaikka mistä!
Aina on mukamas jotain, mistä voi sanoa. Sitten kun kysyt päätösyen laillisuuden perään ja perusteluja, ei niitä tulekaan. kela koittaa samaa taktiikkaa kun yritykset. Lähetetään vain botttivastauksia eikä vastata asiakkaan kysymyksiin.
Onko Suomi demokraattinen länsimaa ja oikeusvaltio?!?!?!?
Ihme jos lakejakin saa soveltaa tapauskohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää, että seisoo sanojensa takana ja tekee niin kuin enemmistö tahtoo, eli kiristää tukijärjestelmää.
Mitä ihmettelemistä siinä on? Enemmistön toivoma poliittinen askel oikeaan suuntaan.
Suomessa on tämän hallituksen päätösten vuoksi jo yli miljoona köyhää ja hallitukselta on mennyt kansan luottamus. Eli todellakaan ei ole mistään enemmistön toivomasta politiikasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Purra ei ole psyykkisesti terve. Ei voi verrata ns. normaaleihin valtiovarainministereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettelemistä siinä on? Enemmistön toivoma poliittinen askel oikeaan suuntaan.Suomessa on tämän hallituksen päätösten vuoksi jo yli miljoona köyhää ja hallitukselta on mennyt kansan luottamus. Eli todellakaan ei ole mistään enemmistön toivomasta politiikasta kyse.
Juuri näin. Pienituloisilta ei pitänyt leikata. Purra itse sanoi ennen vaaleja, että se ei meille (persut) käy! Jos tuo olisi tapahtunut missä tahansa muussa kuin ministerin virassa, niin purra olisi jo ollut oikeudessa törkeästä petoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra ei ole psyykkisesti terve. Ei voi verrata ns. normaaleihin valtiovarainministereihin.
Ei joo todellakaan ole terve. Uskomatonta, että meillä on ministeri, joka sai jatkaa virassaan senkin jälkeen kun jäi joukkom*rhan suunnittelusta kiinni!!!
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti tarkoitus ei ole tappaa yhtään ketään. Lääkkethän sitäpaitsi korvataan erikseen toimeentulotuessa.
Mitäs kun ei ole ollenkaan oikeutettu toimeentulotukeen? Tulot alle 1000e/kk, vuokra 400e, siihen päälle sähkö, puhelin, lääkkeet (joihin menee joka kuukausi noin 150e) ja ruoka ja kaikki maksettava itse. On kuulemma 130e liian isot tulot kuukaudessa niin ei ole oikeutettu toimeentulotukeen. Eikä kela hyväksy menoiksi mitään muuta kuin vuokran. Ei edes sähköä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole enemmistön haluamaa politiikkaa. Hallituksen kannatus on alle 40 %
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei joo todellakaan ole terve. Uskomatonta, että meillä on ministeri, joka sai jatkaa virassaan senkin jälkeen kun jäi joukkom*rhan suunnittelusta kiinni!!!
Milloin te vassarit lopetatte tästä asiasta valehtelun ja pääsette tästä yli? Purra on. Kantanut mallikkaasti vastuun puheistaan, koittakaa tekin nyt vihdoinkin päästä tästä yli.
Nyt on kyllä niin kokoomuslainen kommentti, ettei ole tosikaan. Ainoan plussan saat siitä, että kerrankin uskallat kertoa - edes nimettömänä netissä- mitä keskiverto sydämetön kokkarinpaska ajattelee.