Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikattu tt-tuki on alimmillaan VAIN 287,88 e/kk!!!

Vierailija
10.12.2025 |

Ihan oikeasti, miten kukaan voi kuvitella että tuolla kukaan elää? Ja tällä voi monikin ihminen mennä kuukausia putkeen. Summa löytyy tuolta:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/516f8753-a4c3-4719-b81b-e6f54e729…

Kommentit (440)

Vierailija
421/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös YRITTÄJIÄ joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."

https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…

Vierailija
422/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011411337.html

Porukkaa irtisanotaan eikä toimeentulotukea saa, jos on omaisuutta.

Ei kannata omistaa mitään. Ongelmia tulee vastaan silloin, jos perii maata joita ei saa myytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tt-tuen saajalla on mm mielenterveysongelmia, syrjäytymistä jne. Nämä ihmiset eivät jaksa tai kykene hakemaan niitä ensisijaisia etuuksiaan.

Ei me voida ylläpitää sellaista yhteiskuntaa, joka hakee etuudetkin sellaisten ihmisten puolesta, jotka eivät ole edunvalvonnassa. 

Vierailija
424/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos yrittäjällä on vähäiset myyntitulot ei saa toimeentulotukea, jos ei mene työkkärin listoille.

Vierailija
425/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näet kokoomuslaisen, persun, "kristillisen" tai ruotsalaisen, niin katsot pesunkestävää sadistia.

Tämä.

Vierailija
426/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyin ehdoin tietyt pitkäaikaistyöttömät pitäisi päästää automaattisesti hakemuksesta eläkkeelle. Tämä vaatisi vain jotkut todisteet ja jonkun Kelan paperin täyttämisen. Ehtona voisi olla esim. vähintään 5 vuoden yhtäjaksoinen työttömänä työnhakijana olo, vähintään 40 vuoden ikä ja lääkärin toteama oikea pysyvä työkykyyn vaikuttava diagnoosi, ei siis mikään jalka tai käsi joskus kipeä tai tarvitsee normaalia enemmän unta tai vastaavaa. Kaikkien ehtojen pitäisi siis täyttyä, mutta tuota diagnoosin vaatimusta tulkittaisiin kuitenkin väljästi.

Vierailija
427/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten sinulla ei ole vakavia mt ongelmia jos pystyt käymään töissä tai hoitamaan lapsia."

Juuri näin. Itse sairastan keskivaikeaa masennusta mutta kykenen käymään töissä. Ystäväni sairasti jokunen vuosi sitten vaikea-asteista eikä todellakaan pystynyt hoitamaan mitään asioitaan, oli jatkuvasti osastohoidossa, vahingoitti itseään jatkuvasti eikä todellakaan jaksanut käydä edes suihkussa tai pestä hampaita. Ei missään nimessä olisi ollut millään tavalla työkuntoinen noin sairaana. Meidän voinneissa oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Pelkäsin jatkuvasti että oma masennus pahenee tuollaiseksi. 

Vierailija
428/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa kelan virkailija saa päättää joudutko hakemaan työttömyystukea, jos olet pelkällä toimeentulotuella sairauden takia.

Vierailija
429/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi myös sairaspäivärahaa. 3000 bruttopalkalla saa 1300 netto, jos sairastuu syöpään.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Vierailija
430/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla hengissä pysyy. 150 riittää kuukauden ruokiin oikein hyvin joten hurvitteluun jää vielä melkein saman verran.

Voi jumavitunlauta nyt oikeesti.... Mä haluaisin nähdä, kun sä kuspää joutuisit tolla budjetilla elämään kuukauden! Siitä vaan itse kokeilemaan, senkin kylmä ihmishirviö. 

Siihen päälle sit vielä maksetaan asuminen, lääkkeet, sähköt, julkinen terveydenhuolto. Mulla yksinasuvana menee ruokaan 150, puh 25, pankki 5. Siihen toi raha riittää hyvin jos muut menot maksaisi kela.Sitäpaitsi noin pientä ei makseta kuin tilanteessa ettei ole toimittu kuten kela on ohjeistanut ja se on vain lyhyen aikaa. Tuon lisäksi voi vielä hakea harkinnanvaraista tukea. Turhaa ulinaa taas,

Kyllä minäkin pärjäisin kolmella sadalla jos sen lisäksi fatta maksais kaikki terveydenhoito- ja asumiskulut. Ja aivan varmasti ilmoittautuisin työttömäksi työnhakijaksi ja täyttäisin kiltisti ne velvoitteet mitkä työkkäri määrää. Eli saisinkin jo sen 600 egee millä tulis jo toimeen vallan loistavasti. 

Vierailija
431/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun näet kokoomuslaisen, persun, "kristillisen" tai ruotsalaisen, niin katsot pesunkestävää sadistia.

Tämä.

Ne sadistit nyt kuitenkin elättävät myös teidät tekemällä töitä.

Vierailija
432/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla hengissä pysyy. 150 riittää kuukauden ruokiin oikein hyvin joten hurvitteluun jää vielä melkein saman verran.

Voi jumavitunlauta nyt oikeesti.... Mä haluaisin nähdä, kun sä kuspää joutuisit tolla budjetilla elämään kuukauden! Siitä vaan itse kokeilemaan, senkin kylmä ihmishirviö. 

Siihen päälle sit vielä maksetaan asuminen, lääkkeet, sähköt, julkinen terveydenhuolto. Mulla yksinasuvana menee ruokaan 150, puh 25, pankki 5. Siihen toi raha riittää hyvin jos muut menot maksaisi kela.Sitäpaitsi noin pientä ei makseta kuin tilanteessa ettei ole toimittu kuten kela on ohjeistanut ja se on vain lyhyen aikaa. Tuon lisäksi voi vielä hakea harkinnanvaraista tukea. Turhaa ulinaa taas,

Lyhyen aikaa? Noita saatetaan ketjuttaa vuosikausia. Harkinnanvaraista saakin varmasti tosi helposti nyt, kun säästetään kovalla kädellä. Ei sitä aiemminkaan helposti irronnut.

Vierailija
433/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin pärjäisin kolmella sadalla jos sen lisäksi fatta maksais kaikki terveydenhoito- ja asumiskulut. Ja aivan varmasti ilmoittautuisin työttömäksi työnhakijaksi ja täyttäisin kiltisti ne velvoitteet mitkä työkkäri määrää. Eli saisinkin jo sen 600 egee millä tulis jo toimeen vallan loistavasti. 

Jos ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi, joudut itse maksaa terveydenhoitokulut ja lääkkeet. Siinä voi jäädä persneton puolelle.

Vierailija
434/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Sadisti on aika kova sana, jokaisesta ihmisestä löytyy sadisteja poliittisesta suuntautumisesta riippumatta, mistä mä tiedän vaikka te molemmat itse olisitte sadisteja? Toi yleistäminen ärsyttää. 

Vierailija
435/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tulee lisäämään köyhien lapsien ahdinkoa entisestään. Lapset eivät voi vaikuttaa vanhempiensa tekemisiin, kuten siihen mitä tukia vanhemmat hakevat tai hoitavatko työnhakuvelvoitteita tms. Lapset eivät voi vanhempiaan valita, eivätkä voi vaikuttaa siihen miten perheessä raha-asist hoidetaan.

Jo nyt on Suomessa lapsia, jotka eivät saa kotona edes riittävästi ruokaa perheen heikon taloustilanteen vuoksi.

Ikävää, mutta sitä se vanhemman vastuu on. Aina vedetään lapsilla ei ole edes varaa syödä -kortti. Vanhempi, hommaa resurssit ja lapsellesi se, mitä tarvitsee. 

Vierailija
436/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten kannattaisi varmaan hakea niitä ensisijaisia etuuksia. Oma vika jos joutuu alennetulle tuella vain siksi että on laiska läskiperse paska.

Aiemman oikeuskäytännön mukaan kukaan ei voi luopua ihmisoikeuksistaan. Ei siten myöskään yhdenvertaisuudesta lain edessä. Näin ollen ensisijaisen etuuden hakematta jättäminen ei ole hyväksyttävä peruste syrjiä.

Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.

Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

Kaikkinaisen syrjinnän kielto

1. Laissa tunnustetuista oikeuksista nauttiminen taataan

ilman minkäänlaista sukupuoleen, rotuun, ihonväriin, kieleen,

uskontoon, poliittisiin tai muihin mielipiteisiin, kansalliseen tai

yhteiskunnalliseen alkuperään, kansalliseen vähemmistöön

kuulumiseen, varallisuuteen, syntyperään tai muuhun asemaan

perustuvaa syrjintää.

2. Ketään ei saa syrjiä viranomaistoiminnassa 1 kappaleessa

tarkoitetuilla perusteilla.

Jos ei esim. "väärän" mielipiteen johdosta kykene hakemaan ensisijaisia etuuksia, ei se ole hyväksyttävä syy syrjiä.

Vierailija
437/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä äänestämässä kävit ja tiedät hallituksessa on KOK, Kristillilliset,Ruotsalaiset ja PS eli köyhien puolue miljonääri RIIKAN johdolla. No iloitse kuitenkin siitä että suomen rikkaimmat ovat saaneet avokätisen verohelpotukset. Muistahan ensikerrallakin äänestää näitä.

Vierailija
438/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alennetulle toimeentulotuelle päädy kuin pahimmat päihdehörhöt ja muut elämänhallintaongelmaiset. Jokainen normaali toimintakykyinen ihminen kyllä saa pidettyä normaalit tuet ja hoidettua asiansa niin ettei tukia leikata.

Ensisijaisilla tuilla joudut itse maksamaan asumis- ja terveydenhoitokulut. Se on sama kuin olisit töissä ja saisit 595€ palkkaa. Maksat kaiken itse. Jos on kalliita lääkkeitä käytössä, voit jäädä persneton puolelle. Ainoastaan toimeentulotuki korvaa julkisen puolen terveydenhoitokulut ja lääkärin määräämät lääkkeet. Sairaan ihmisen on pakko olla siitä syystä toimeentulotuella.

Vierailija
439/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyen aikaa? Noita saatetaan ket

Tämä! Noita todellakin ketjutetaan niin, että sillä miinus 50 voi olla kuukausia putkeen.

Vierailija
440/440 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alennetulle toimeentulotuelle päädy kuin pahimmat päihdehörhöt ja muut elämänhallintaongelmaiset. Jokainen normaali toimintakykyinen ihminen kyllä saa pidettyä normaalit tuet ja hoidettua asiansa niin ettei tukia leikata.

Ja miksi juuri näitä kaikista ongelmallisimpia ihmisiä pitää siis kaikista eniten rangaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi