Mikänkä ikäisenä vaihdevuosioireesi olivat pahimmillaan?
Olen 55 eikä ole vielä ollut mitään merkittävää, niin siksi mietin, että onko pahin vielä tulossa.
Kommentit (15)
Mä luulen, että mun vaihdevuodet on ohi. Ikää 46. Menkat veks, ei muita oireita.
Pahimmillaan oli 47-vuotiaana ennen kukn ymmärsin hankkia hormonikorvaushoidon. Sen jälkeen ei pahemmin oireita.
40-vuotiaana, kun aloitin syöpähoidot.
Mitä ne pahimmat oireet olivat?
N48
Vierailija kirjoitti:
N48
Kovia nivel- ja lihaskipuja, uniongelmia ja alakuloisuutta. Kuukautiset alkoivat kahden viikon välein ja kestivät yli viikon.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että mun vaihdevuodet on ohi. Ikää 46. Menkat veks, ei muita oireita.
Mulla loppui saman ikäisenä eikä ollut mitään vaivoja.
62 eikä mielestäni mitään Hormonikierukan vuoksi ei tullut menkkoja kuopuksen jälkeen (olin 40, 3 lasta), aina olen ollut kipakka. Läskiä alkanut kertyä viimeisten 5v aikana, siihen on ollut pakko reagoida liikkumalla enemmän ja miettimällä syömisiä. Naama alkaa rupsahtaa, muuten suht ok.
Olen 51 ja ehkä n. neljän viime vuoden aikana on joskus ollut aamuyöllä etenkin kesäisin kuuma, hiki. Mutta ei pahasti. Tänä kesänä on uutena juttuna tullut silmän vuotaminen eli ilmeisesti kuivasilmäisyys. Menkat ovat olleet on-off -moodissa myöskin sen muutaman vuoden ja viimeisimmät pikkutuhrut tulivat touko-kesäkuun vaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Milloin kuukautisesi loppuivat? Olen itse 54 ja viimeisimmät oli muutama kk sitten, eli en ole kovin pitkällä vaihdevuosissa. Tähän asti on pahinta ollut unihäiriöt. Niitä on ollut jo pidemmän aikaa. Se on oikeastaan ainoa selkeä oire ylipäänsä.
Loppuivat noin vuosi sitten. Eli oliko tämä nyt tässä?
Mistä sen tietää koska vaihtarit loppuu?vai loppuuko ne koskaan
Vierailija kirjoitti:
N48
Niin kovat kuumat aallot että lähellä muoviastiat suli 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää koska vaihtarit loppuu?vai loppuuko ne koskaan
No haloo, ei kai kenelläkään vaihevuodet kestä 30 vuotta. Vähän aivoja peliin.
Olen melkein 46 eikä ole toistaiseksi ollut mitään oireita.
Milloin kuukautisesi loppuivat? Olen itse 54 ja viimeisimmät oli muutama kk sitten, eli en ole kovin pitkällä vaihdevuosissa. Tähän asti on pahinta ollut unihäiriöt. Niitä on ollut jo pidemmän aikaa. Se on oikeastaan ainoa selkeä oire ylipäänsä.