Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IHMISTEN KULTAKORUT HÄVIÄVÄT SAIRAALASSA

Vierailija
10.12.2025 |

Ottakaa korut pois ennen sairaalaan menoa, jos vain mahdollista!

Kommentit (231)

Vierailija
61/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisipä niin vähällä- Minulta hävisi terveys.

Vierailija
62/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasakka tai libristi vie sen mikä on huonosti kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en epäile, että häviää arvotavaraa. Puolisoni on joutunut useamman kerran pitemmäksi aikaa sairaalaan. Joka kerta kun oon häntä käynyt tapaamassa, oon ihmetelly sitä, että voin ihan vaan pokkana kävellä lukitsemattomista ovista puolisoni huoneeseen ilman että kukaan henkilökunnasta kysyy mitään ilmottautumista tai edes katsoo päin. Yhtä lailla rosvo voi mennä kenen tahansa huoneeseen, katsoa nukkuuko potilas ja varastaa tavarat. Kukaan ei huomaisi mitään! 

Vierailija
64/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on kultakoruja niin mitä edes tekee julkisessa sairaalassa? Inhottaa nämä ahneet eläkeläiskuppaajat. Ei hyvinvointivaltiota tätä varten rakennettu. Korut panttilainaamoon ja maksatte hoitonne itse.

Vierailija
65/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista on kyllä sekin, että sairaalaan suunniteltuun toimenpiteeseen/leikkaukseen menevä ei ymmärrä jättää koruja kotiin vaikka tietää että ne on kuitenkin otettava pois.

- ihan ohiksena sivusta

Yllättävän monella naisella on jonkin sortin pakkomielle meikata aina ennen uloslähtöä ja ehostautua myös koruilla. Voi olla alaston olo vaikka vain bussimatkalla kotoa sairaalaan ja ihan pakko meikata sitäkin varten, kun "on tottunut" ja "haulaa näyttää itsestään huolta pitävältä", "naiselliselta", "kun se on mulle tärkeää"

Vierailija
66/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni potilas itse hipelöi korujaan lääkäriä odottaessa (kivuissa ja vaivoissa ja odotuksesta väsyneenä) ja siinä voi huomaamatta koru vaikka tippua. 

itseltä tippui kerran huomaamatta auringossa itsestään latautuva kello lääkäriä odottaessa, muistan kuulleeni pienen kolahduksen, mutta en yhtään ajatellut, että oli oma kello.  Vieressä istuva potilas kumartui alas, joten oletin kivussani, että häneltä tippui jotain ja päätin etten jaksa vaivautua katsomaan että mitä. Kun lääkäri kutsui sisään, katsoin automaattisesti kelloa ja huomasin ettei sitä ole ranteessa enää. Tajusin heti, että se kolahdus oli oma kelloni. Hetken siinä käytin kelloani etsien ja huomasin sen vieressä istuneen tyypin lähteen pois. Joku toinen istuja lähellä kertoi, että se lähti aika kiiireella ulos. SInne se kelloni käveli sitten. Olen tuosta päivästä lähtien mielessäni kironnut  kellovarasta ja toivonut hänelle loppuelämäkseen vastoinkäymisiä. EI se hirveän kallis ollut, ostoaikanaan kyllä,  mutta sain sen lahjaksi ja lahjan antaja oli minulle tärkeä, joten sillä oli minulle hirveästi tunnearvoa. Varas sai siitä itselleen ehkä satasen. 

Vierailija
67/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huippuosaajat tuoneet huippuosaavan kulttuurinsa mukanaan suomeen, ihanaa.

On tuota osannut tehdä umpisuomalaiset hoitajat ja laitosten muutkin työntekijät jo kauan ennen, kun näistä huippuosaajista kukaan on osannut haaveillakaan.

No miten tuollainen toiminta on pysynyt piilossa? Tuohan on ihan sama kuin menisi kauppaan varkaisiin, eikä kukaan puuttuisi tai "huomaisi".

Eipä ollut nettiä, mihin on voinut juorujansa levittää. Jutut kulkivat suusta suuhun ja monta totuutta levittänyttä syytettiin vain juoruämmäksi. Ihan niin kuin nytkin rosvohoitajat yms vierittävät syytä tulijoiden niskaan, mutta nyt kirjallisesti netissä.

Vierailija
68/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö osaa suojata omaisuuttanne👀

Kiinnostaa kuullu miten suojaat, jos joku ajaa sinun päälle autolla ja joudut sairaalaan? Oletko sinä sellainen, joka aamulla valitsee kalsarit sen mukaan että jos vaikka sattuu kolari? Ettei vain Hyi häpeä ole pierukalsarit jalassa ja muista jättää korut kotiin. 

Vierailija
69/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajia ei teidän kusiset lumput kiinnosta. Älkää viekö arvotavaraa mihinkään sairaalaan. 

Vierailija
70/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän siellä valtaosa tavaroista säilyy. Kun menin leikkaukseen, niin puhelimet ja lompakot ja vaatteet tuotiin minulle kyllä osastolle. Mitään ei ollut hävinnyt.

Vierailija
71/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1990 mun mummilta varastettiin kahteen kertaan arvokasta ja erittäin tunnearvokasta asiaa. Ahdistaa vieläkin. 

Tampereella Koukkuniemessä  

Vierailija
72/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita tama nut olla ?

Vierailija
73/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiartikkelin esimerkki siitä että ratsastusonnettomuuden takia vietiin hoitoon arvokas koru kaulassa. Miksi täytyy olla ratsastamassa 1300 euron kaulakorulla varustettuna? Ja toisaalta, jos on tajuissaan niin koru talteen jo matkalla ettei noin käy. Varoittava esimerkki nyt kaikille että voi jatkossa varautua.

Vierailija
74/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu kaksvitosena hoitajana ollessani ,omaiset alkoivat väittää että olen heidän mummonsa tekohampaat ottanu, piilottanu tai hävittäny. Vaihdoin osastoakin siinä välillä ja osastonhoitaja rukka soitti perään, että kun ne omaiset niitä hampaita...sanoin että tule suuhuni kattomaan, omat on. Mummo todennäköisesti sekavana laittanut esim.roskiin...ja taas tarinaa että hoitajat vei...

Vierailija
75/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähti sairaalassa (PHKS) villakangastakki ja uudet nilkkurit. Niitä kävi useampi hoitaja etsimässä eikä löytynyt mistään. Mulla on koon 38 jalka ja olen kokoa M, eli yleiset koot, olen varma että joku ne pölli.

Vierailija
76/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtiartikkelin esimerkki siitä että ratsastusonnettomuuden takia vietiin hoitoon arvokas koru kaulassa. Miksi täytyy olla ratsastamassa 1300 euron kaulakorulla varustettuna? Ja toisaalta, jos on tajuissaan niin koru talteen jo matkalla ettei noin käy. Varoittava esimerkki nyt kaikille että voi jatkossa varautua.

Enemmän ihmettelen miksi joku ostaa koruja, joista pitää pulittaa tuhansia. 

Vierailija
77/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenkodissa varastettiin kaikki tytön kultakorut

Järkeä voi käyttää mitä pikkulapselle kannattaa pukea ylle.

Vierailija
78/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksessa kun kävin, niin tuli loppuvaiheessa problem kun avustavalle teknikolle oli kova paikka avustaa naiskirurgia. Oma tietokoneen räpläys oli kirurgin hommaa tärkeämpää. Ei tätä maata enää pysty pelastamaan.

Vierailija
79/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan siellä varastetaan, mikä irti saadaan, ja heti.

Muistisairaan isäni vaatteetkan eivät selviä pyykkäyksestä takaisin hänen kaappiinsa, ei vaikka on kuinka nimilaputettu. Eivät ne kaikki voi vain kadota, harva selviää edes kahta kertaa takaisin. Paitsi loppuun kulahtaneet flanellipaidat, ne eivät kelpaa.

Ihan kuin joku haluaisi joitain vanhuksen kulahtaneita vaatteita.  Taidat olla vainoharhainen. 

Mutta ei tosiaan arvokkaita koruja kannata viedä.

Tuossahan just kerrottiin, että kulahtaneet eivät kelpaa. Paremmat katoaa tampío

Omaiselta hävisi vanhainkodissa pussilakanat, jos erehtyi ostamaan Finlaysonia tai vastaavaa. Pari kertaa kokeiltiin, eivätkä ne koskaan palautuneet pyykistä. Itse tehdyt eripari pussilakanasetit kyllä saapuivat takaisin. Huoneesta myös hävisi kaikki kirpputorimyyntikelpoinen. Siivoojat siellä vaihtui tiuhaan.

Vierailija
80/231 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan siellä varastetaan, mikä irti saadaan, ja heti.

Muistisairaan isäni vaatteetkan eivät selviä pyykkäyksestä takaisin hänen kaappiinsa, ei vaikka on kuinka nimilaputettu. Eivät ne kaikki voi vain kadota, harva selviää edes kahta kertaa takaisin. Paitsi loppuun kulahtaneet flanellipaidat, ne eivät kelpaa.

Ihan kuin joku haluaisi joitain vanhuksen kulahtaneita vaatteita.  Taidat olla vainoharhainen. 

Mutta ei tosiaan arvokkaita koruja kannata viedä.

Tuossahan just kerrottiin, että kulahtaneet eivät kelpaa. Paremmat katoaa tampío

Omaiselta hävisi vanhainkodissa pussilakanat, jos erehtyi ostamaan Finlaysonia tai vastaavaa. Pari kertaa kokeiltiin, eivätkä ne koskaan palautuneet pyykistä. Itse tehdyt erip

Onko tämä joku yksityinen hoivakoti?