IHMISTEN KULTAKORUT HÄVIÄVÄT SAIRAALASSA
Ottakaa korut pois ennen sairaalaan menoa, jos vain mahdollista!
Kommentit (231)
Tuossahan just kerrottiin, että kulahtaneet eivät kelpaa. Paremmat katoaa tampío
Omaiselta hävisi vanhainkodissa pussilakanat, jos erehtyi ostamaan Finlaysonia tai vastaavaa. Pari kertaa kokeiltiin, eivätkä ne koskaan palautuneet pyykistä. Itse tehdyt erip
Onko tämä joku yksityinen hoivakoti?
Ei tod.
Yksi syy vaatteiden katoamiseen voi olla se, että pesulapalvelut viis veisaavat nimikirjaimista vaatteissa. Eikö vaatteetkin viedä halvenpaan pesuun Viroon? Olettavat, että kaikki ovat sairaalan vaatteita, joten voi ottaa parhaat päältä...
Omaiset ne itse varastavat. On niin helppo sitten syyttää henkilökuntaa.
Omaiset varsin huonosti jos lainkaan merkitsevät omaistensa vaatteet. Sihen on ohjeet, joita kannattaa noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joku hesan ongelma? Multa ei oo viety mitään.
Ei ole vain pks ongelma. Vuosituhannen vaihteessa erään maaseudun pikkukunnan hoitopaikan hoidokilta nyysittiin Brendan uudehko neuletakki, ainoa vähän arvokkaampi vaate hänellä.
Samoin hoivaosastolla äitini vaatteet. Olin vienyt uusia vaatteita kaksi kassillista. Reilun kuukauden päästä olivat hävinneet kaapista kun menin käymään äidin ollessa kuolemassa. Vain käytetyt alushousut jäljellä ja yksi ilmeisesti liian räikeän värinen pusero ei ollut kelvannut. Tämä Etelä-Savon K - niemen sairaalassa
Kuka vie kultakoruja sairaalaan mennessään pidemmäksi aikaa?
Vierailija kirjoitti:
reilu kaksvitosena hoitajana ollessani ,omaiset alkoivat väittää että olen heidän mummonsa tekohampaat ottanu, piilottanu tai hävittäny. Vaihdoin osastoakin siinä välillä ja osastonhoitaja rukka soitti perään, että kun ne omaiset niitä hampaita...sanoin että tule suuhuni kattomaan, omat on. Mummo todennäköisesti sekavana laittanut esim.roskiin...ja taas tarinaa että hoitajat vei...
yksi dementoitunut sukulainen väitti myös hänen tekohampaansa varastetun. myös oli ikävä yskä alkanut ja vielä ikävämpää kun sille ei tunnu saavan mitään lääkettä vaikka hän itse siitä on sanonut, että nyt on flunssa ja pitää saada antibiootit. kävi sitten ilmi, kun lääkäri alkoi tutkia yskän syytä, että tämä potilas oli yrittänyt nielaista tekareitaan: ne todellakin siis löytyivät hyvin syvältä suusta. Siinäpä sai sitten yskälleen lääkettä, kun vaiva parani heti. Dementia auttoi siinä, että potilas ei enää edes muistanut, että olisi ajatellut, että joku ne olisi varastanut. Ihmetteli vain milloin hän tekarit on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan siellä varastetaan, mikä irti saadaan, ja heti.
Muistisairaan isäni vaatteetkan eivät selviä pyykkäyksestä takaisin hänen kaappiinsa, ei vaikka on kuinka nimilaputettu. Eivät ne kaikki voi vain kadota, harva selviää edes kahta kertaa takaisin. Paitsi loppuun kulahtaneet flanellipaidat, ne eivät kelpaa.
Tätä olen minäkin ihmetellyt: vanhuksen nimetyt vaatteet eivät tule pesusta takaisin. Mihin ne päätyvät? Koruja ei pidä viedä sairaalaan eikä palvelutaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vie kultakoruja sairaalaan mennessään pidemmäksi aikaa?
yksi naapurini (wt) kertoi kerran, että aina ottaa, jos vaikka käy onekkaasti niin, että varastetaan, niin saa vakuutuskorvaukset ja voi ostaa uusia. Suunnitellut etukäteen tällaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Omaiset ne itse varastavat. On niin helppo sitten syyttää henkilökuntaa.
Tuo on mitä naurettavin väite. Ei olla edes samaa kokoa ja minunkin omaisen luona kävi vain veljeni ja minä
Henkilökohtaisesti en usko, että hoitotyöntekijät tai muukaan sairaalan henkilökunta on arvotavaroiden katoamisen takana. Olen samaa mieltä siitä että esim. kultaisia koruja tai mitään muutakaan arvokasta tavaraa ei kannata ottaa sairaalaan mukaan, ellei se ole ihan välttämätöntä ( esim. vihkisormukset tms. ymmärrän koska niillä lienee tunnearvoa). Käteistä rahaa kannattaa ottaa sairaalaan mukaan vähän, ei suuria summia.
En tiedä, onko potilailta varastettu rahaa ja koruja, mutta useimmiten potilaat (eritysesti iäkkäät, mutta myös nuoremmat) hukkaavat itse omia tavaroitaan. Jos potilasta siirretään yksiköstä toiseen, hän saattaa helposti unohtaa korunsa edelliselle osastolle, eivätkä hoitajat ole tästä vastuussa. Tottakai unohtuneet tavarat pyritään palauttamaan, mutta vastuu tavaroista on potilaalla ja/tai omaisilla. Sairaala ei ole hotelli, eikä löytätavaratoimisto.
Ongelma on mm se, että emme voi valvoa potilaiden ja omaisten liikkumista osaston sisällä. On silkaa typeryyttä jättää rahaa tai arvokkaita koruja esim. potilapöydälle tai yöpäydän vetolaatikkoon. Hoitohenkilökunta ei ole niistä vastuussa, vaan vastuu on täysin potilalla itsellään.
Hoitotyöntekijöitä pidän pääsääntöisesti rehelllisinä. Tietysti on ihan mahdollista, että hoitajien keskuudestakin löytyy joku ns. "mätä omena". Kuitenkin hoitohenkilökunnan tekemät varkarkaudet ovat uskoakseni erittäin harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Lastenkodissa varastettiin kaikki tytön kultakorut
Kultakoruinen tyttö lastenkodissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vain pks ongelma. Vuosituhannen vaihteessa erään maaseudun pikkukunnan hoitopaikan hoidokilta nyysittiin Brendan uudehko neuletakki, ainoa vähän arvokkaampi vaate hänellä.
Samoin hoivaosastolla äitini vaatteet. Olin vienyt uusia vaatteita kaksi kassillista. Reilun kuukauden päästä olivat hävinneet kaapista kun menin käymään äidin ollessa kuolemassa. Vain käytetyt alushousut jäljellä ja yksi ilmeisesti liian räikeän värinen pusero ei ollut kelvannut. Tämä Etelä-Savon K - niemen sairaalassa
Jatkoa... Jopa silmälasit oli viety ja mittayilaushousut. Äiti sanoi että hoitajia läksi joskus töistä muovikassit pullollaan
Vierailija kirjoitti:
Huippuosaajat tuoneet huippuosaavan kulttuurinsa mukanaan suomeen, ihanaa.
Suomalaiset äm mät ne eniten varastaa!
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti en usko, että hoitotyöntekijät tai muukaan sairaalan henkilökunta on arvotavaroiden katoamisen takana. Olen samaa mieltä siitä että esim. kultaisia koruja tai mitään muutakaan arvokasta tavaraa ei kannata ottaa sairaalaan mukaan, ellei se ole ihan välttämätöntä ( esim. vihkisormukset tms. ymmärrän koska niillä lienee tunnearvoa). Käteistä rahaa kannattaa ottaa sairaalaan mukaan vähän, ei suuria summia.
En tiedä, onko potilailta varastettu rahaa ja koruja, mutta useimmiten potilaat (eritysesti iäkkäät, mutta myös nuoremmat) hukkaavat itse omia tavaroitaan. Jos potilasta siirretään yksiköstä toiseen, hän saattaa helposti unohtaa korunsa edelliselle osastolle, eivätkä hoitajat ole tästä vastuussa. Tottakai unohtuneet tavarat pyritään palauttamaan, mutta vastuu tavaroista on potilaalla ja/tai omaisilla. Sairaala ei ole hotelli, eikä löytätavaratoimisto.
Ongelma on mm se, että emme voi valvoa potilaiden ja o
Jo tuo potilaiden ja omaisten valvomaton liikkuminen on turvallisuusriski. Eikö siihen saa muutosta? Myös tarpeeksi tervejalkainen voi hiipparoida keräilemässä tavaraa, ellei kiskomassa letkuja irti. Miksi pitää olla avoimet ovet joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa.. Hoivaosaston ovet olivat aina lukossa, kukaan ulkopuoline ei päässyt käymään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenkodissa varastettiin kaikki tytön kultakorut
Kultakoruinen tyttö lastenkodissa?
Oletko siitäkin kateellinen pas ka äm mä
On ihan meidän kotoa hävinnyt kun Kotisairaala on perheenjäsentämme hoitanut. Lapsesta vielä kyse ja vaikeasti sairaasta. Ette uskoisi mitä kaikea voidaan varastaa jopa silloin kun toisella on hätä ja kuolema lähestyy.
On muutakin arvokasta joka häviää kuten puhelimet.Muutamassa kukkaudessa meni 3 puhelinta. en sitten enää ostanutkaan juin satasen puhelimia ja lopuksi en vienyt enää lainkaan,Oli kurjaa kun ei voinut pitää yhteyttä. Ja AINA syy on potilaassa ja hänen muistissaan.Sairaala ei vastaa mistään.
sivusta