Miten puhua "miestä"?
En ymmärrä kuinka miehen kanssa voi tulla kuulluksi kipeistä asioista, joita itse haluaisin muuttaa välillämme. Mies kuittaa sellaiset sanat hänen moittimisenaan tai valituksena, jota hänen ei pitäisi joutua sietämään. Eli jokin outo defenssi. Yhä uudelleen ja uudelleen.
Miten asiaa voisi lähestyä?
En osaa kuvitella samanlaista ongelmaa yhdenkään naisen kanssa.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
semmoista on nalkuttajan elämä. kun on aina nalkuttanut tyhjästä, niin ei kukaan enää kuuntele sitten, kun olisi jotain oikeaa asiaa.
Kun tarpeeksi monta kertaa yrittää sanoa siitä mikä hiertää, eikä tule kuulluksi, ei lopulta sano mitään vaan hiljenee, ka on jo luovuttanut siitä että koskaan tulisi kuulluksi. Ja silti ero yllättää miehen, koska nainenhan jo lakkasi "valittamasta". Mies ei huomaa, että nainen vain luovutti ja lakkasi välittämästä.
on sinulla rankkaa, kun maailma ei pyörinytkään sinun ympärillä
Mitä jos mies toivoo ja tarvitsee naiselta jotakin vaikka seksiin ja läheisyyteen liittyen, mutta nainen toistuvasti sivuuttaa asian ja ei halua edes kuulla miehen toiveita ja tarpeita. Miltä se tuntu
En tiedä, mutta minä en ole sivuuttanut. Jos tulisi vastaan jotain mitä en haluaisi tehdä, kuuntelisin ainakin.
Ap
Vallan kautta. Mies on samanlainen kuin koira, vain täydellisellä alistamisella saat tahtosi läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
semmoista on nalkuttajan elämä. kun on aina nalkuttanut tyhjästä, niin ei kukaan enää kuuntele sitten, kun olisi jotain oikeaa asiaa.
Kun tarpeeksi monta kertaa yrittää sanoa siitä mikä hiertää, eikä tule kuulluksi, ei lopulta sano mitään vaan hiljenee, ka on jo luovuttanut siitä että koskaan tulisi kuulluksi. Ja silti ero yllättää miehen, koska nainenhan jo lakkasi "valittamasta". Mies ei huomaa, että nainen vain luovutti ja lakkasi välittämästä.
Mitä jos mies toivoo ja tarvitsee naiselta jotakin vaikka seksiin ja läheisyyteen liittyen, mutta nainen toistuvasti sivuuttaa asian ja ei halua edes kuulla miehen toiveita ja tarpeita. Miltä se tuntu
Yksikin hedelmätön parittelu on jo enemmän kuin yksikään mies ansaitsee. Se että vonkaa ja vinkuu lisää on lähinnä oman hautansa kaivamista.
Tähän ongelmaan on yksi toimiva ratkaisu ja sen annan sinulle nyt: ryhdy lesboksi. Aiheesta ei tarvitse enempää valittaa, vatvoa ja vatuloida.
- ratkaisukeskeinen mies.
Miehet ei kannata. Etsi nainen sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ongelmaan on yksi toimiva ratkaisu ja sen annan sinulle nyt: ryhdy lesboksi. Aiheesta ei tarvitse enempää valittaa, vatvoa ja vatuloida.
- ratkaisukeskeinen mies.
Jos on vielä bi, ei tarvitse ryhtyä kuin toimeen!
Omasta kokemuksesta sanoisin, että ei kannata yrittää liian pitkään. Vaikka sitä on vaikea uskoa nyt, on naisena parempi olla yksin kuin suhteessa, jossa ei ole kuultavissa omana itsenään.
Nuo asiat liittyvät niin moneen, eikä monikaan mies tai nainen ole valmis muuttamaan käyttäytymismalliaan. On hädintuskin tietoinen sen vaikutuksesta muihin. Sitä pitää haluta muuttaa itse, muuten se ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99,99% miehistä tietää tasan tarkkaan miltä se tuntuu joten turhaa selität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa meillä. Kun yritän aloittaa vakavaa keskustelua, mies alkaa valittaa, että olen taas jostain naistenlehdestä lukenut, että parisuhteessa pitää keskustella, ja siksi täytyy tikusta tehdä asiaa ja keksiä ongelmia sinne, missä niitä ei ole. Jos yritän selittää, että mulla on ongelma, ja haluaisin kertoa sen ja kuulla mitä mies ajattelee, niin tulee ylimielistä naureskelua akkojen kaakatuksesta. Sitten mies häipyy ulos lenkille.
Mistä tällaisia miehiä löytyy? En voisi ajatella suhdetta näin epäkypsän ja ylimielisen tyypin kanssa.
Itse olen tuntenut vain fiksuja, normaalin ihmisen lailla käyttäytyviä miehiä.
Muun muassa isäni on tuollainen.
Samoin minun exä on tuollanen. Se oli aina lähdössä jonnekin, kun rupesin puhumaan vähänkään vakavemmista asioista.
M50
Ja yllättäen on nyt exä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti se sinun keskustelusi on pelkkää valitusta ja pahassa olossa vellomista. Et tarjoa mitään ratkaisuja. Ei sellaisesta ole mitään hyötyä.
Tai sitten ainoa tarjoamasi ratkaisu on, että miehen pitää tehdä jotain eri tavalla tai tehdä jotain enemmän ja sinun itse ei tarvitse muuttua millään tavalla tai tehdä mitään toisin. Ei sellaistakaan jaksa kuunnella. Todennäköisesti mies tekee jo omasta mielestään parhaansa perheenne eteen.
Todennäköisesti mies on ihan yhtä lailla tyytymätön joihinkin asioihin sinussa tai siinä mitä sinä teet, mutta pitää mölyt mahassaan koska laittaisit liikkeelle vuosisadan paskamyrskyn, jos mies toisi esille tyytymättömyytensä.
Eli mies murjottaa jostain, mitä nainen tekee, mutta ei voi avata suutaan ja sanoa, mitä haluaisi naisen muuttavan, joten nainen ei voi tietää ongelmasta eikä tehdä sille mitään. Ja tämä on sitä ratkaisukeskeisyyttä?
Samaan aikaan kun nainen avaa suunsa ongelmista ja kertoo, mitä haluaisi miehen tekevän toisin, niin mies kiukuttelee siitä. :D
Tämä!
Poikani sanoi nuorena, että aina kun aloitan puheen sanomalla 'Olen tässä vähän ajatellut...' se tietää huonoa. Myös totesi, että jos haluat, että vien roskat, sano se. Ei kuulemma nähnyt roskista ulko-oven vieressä tai tajunnut vinkkiä. Sanoikin, ettei osaa lukea ajatuksia. - Opetti ymmärtämään miehen ajatuksenkulkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti se sinun keskustelusi on pelkkää valitusta ja pahassa olossa vellomista. Et tarjoa mitään ratkaisuja. Ei sellaisesta ole mitään hyötyä.
Tai sitten ainoa tarjoamasi ratkaisu on, että miehen pitää tehdä jotain eri tavalla tai tehdä jotain enemmän ja sinun itse ei tarvitse muuttua millään tavalla tai tehdä mitään toisin. Ei sellaistakaan jaksa kuunnella. Todennäköisesti mies tekee jo omasta mielestään parhaansa perheenne eteen.
Todennäköisesti mies on ihan yhtä lailla tyytymätön joihinkin asioihin sinussa tai siinä mitä sinä teet, mutta pitää mölyt mahassaan koska laittaisit liikkeelle vuosisadan paskamyrskyn, jos mies toisi esille tyytymättömyytensä.
Eli mies murjottaa jostain, mitä nainen tekee, mutta ei voi avata suutaan ja sanoa, mitä haluaisi naisen muuttavan, joten nainen ei voi tietää ongelmasta eikä tehdä sille mitään. J
Onko ihan fyysisesti kivuliasta olla noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies murjottaa jostain, mitä nainen tekee, mutta ei voi avata suutaan ja sanoa, mitä haluaisi naisen muuttavan, joten nainen ei voi tietää ongelmasta eikä tehdä sille mitään. J
Jep...
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Ensimmäinen asia olisi ollut yrittää keskustella miehen kanssa itselleen tärkeistä asioista jo ennen kuin on lyöty hynttyyt yhteen, sormukset sormeen tai tehty yhdessä lapsia. Osa miehistä kun oikeasti on parisuhteissaan suunnilleen mykkiä kun niistä tärkeistä asioista yritetään keskustella.
En oikein tiedä miten mykästä miehestä saisi puhuvan. Jotkut tutut ovat sitä yrittäneet parikymmentä vuotta ennen kuin luovuttivat ja erosivat. Ehkä eron uhka ja pyyntö lähteä pariterapiaan voisi tehota. Ehkä ei.
Jos jollakulla on tähän oikeasti omaa positiivista kokemusta eli mykästä miehestä olisi saatu keskusteluun osallistuva niin kertokaa miten se tapahtui.
Tavallaan tässä kohtaa ollaankin, ei yhteistä asuntoa, ei naimisissa eikä lapsia.
Kiitos näkökulmista.
Kyse on tilanteesta, johon on ratkaisu, joka on minusta hyvin v
Sun pitää esittää ongelma miehelle, ja antaa hänen keksiä se ratkaisu itse. Vaikka tiedät sen jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu on monesti yliarvostettua ongelmien hoidossa. Se muuttuu usein syyttelyksi ja vatkaamiseksi eikä kumpukaan kuuntele toista.
Keskustelua korostavat pääasiassa naispuoliset terapeutit, koska saavat siitä leipänsä. Monilla heillä on itsellään parisuhdeongelmia ja eroja taustalla.
Miehet ja naiset eroavat toiminta- ja ajattelutavoiltaan ihan evoluution vaikutuksesta. Se on muokannut meistä sellaisia kuin olemme.
Mies rakastaa teoillaan, ei puheillaan. Tyhjää lepertävät huijarit ovat erikseen. Miehet ovat suoraviivaisia ja toivovat selkeää puhetta.
Jos nainen on tyytymätön johonkin, kannattaa suoraan pyytää miestä tekemään asia toisin. Ilman syyttelyä tai pitkiä alustuksia. Tyyliin: Vie sinä iltaisin koira lenkille. Tai: Helli minua kauemmin, ennen kuin mennään pidemmälle. Tai: Älä kutsu Jania ja Sakua mökille tänä viikonloppuna, haluan olla kaksin kanssasi.
Miehen on helppo hyväksyä se
Selkeä puhe on keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa meillä. Kun yritän aloittaa vakavaa keskustelua, mies alkaa valittaa, että olen taas jostain naistenlehdestä lukenut, että parisuhteessa pitää keskustella, ja siksi täytyy tikusta tehdä asiaa ja keksiä ongelmia sinne, missä niitä ei ole. Jos yritän selittää, että mulla on ongelma, ja haluaisin kertoa sen ja kuulla mitä mies ajattelee, niin tulee ylimielistä naureskelua akkojen kaakatuksesta. Sitten mies häipyy ulos lenkille.
Ukkos on ihan vtun oikeassa. Te akat olette niin vittumaisia asukkaita kuunnella, kun se helvetin turha ja tyhjänpäiväinen määkiminen alkaa vain siitä määkimisen ilosta. Ei saatana kukaan täysipäinen ala kuuntelemaan sellaista.
Hiilet palaa kiinni välittömästi.
Moi incel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus lyhyessä suhteessa yhden opettajattaren kanssa.
Paras keskusteluyhteys tapahtui aikoinaan kun hän kertoi minulle eräästä ongelmasta opetustyössään.
Käytännön ihmisenä ehdotin hänelle muutamaa ratkaisua korjata tilannetta paremmaksi.
Suuttui minulle ja kertoi ettei hän halunnut neuvoja vaan kanavan purkautua.
Ohitin asian mutta itsekseni mietin minä stanan jätesäkkinä tämä harakka minua oikein pitää.
Ei jatkettu pitkään sen jälkeen.
Tämä naisen tunteiden likakaivona toimiminen on tavattoman kuormittavaa henkisesti. Naiset eivät tunnu tajuavan, että mies kantaa jo (mukisematta) harteillaan omat ja mahdollisten lasten murheet, minkä lisäksi pitäisi ilmeisesti suodattaa sielullaan myös kaikki naisen negatiiviset tunteet. Se on aika paljon vaadittu.
Mitä vikaa on tunteiden jakamisessa? Yhtä lailla nainenkin kuuntelee sitten miehen murheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mies toivoo ja tarvitsee naiselta jotakin vaikka seksiin ja läheisyyteen liittyen, mutta nainen toistuvasti sivuuttaa asian ja ei halua edes
99,99% miehistä tietää tasan tarkkaan miltä se tuntuu joten turhaa selität.
Tässä ketjussa on sitten ne 0.01% miehistä, jotka ei ymmärrä.
" I could teach you, but I'd have to charge"