Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain 21 prosenttia naisista kannattaa asepalvelusta naisille

Vierailija
10.12.2025 |

https://yle.fi/a/74-20198890

Tämä on vissiin sitä parempaa epätasa-arvoa.

Kommentit (213)

Vierailija
1/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka moni kannattaa PAKOLLISTA asepalvelusta myös naisille?

Kivahan se on mennä sotilasta larppaamaan mutta...

Vierailija
2/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen nainen, joten asia ei kosketa minua, mutta jos olisin nuori, varmaan pelkäisin mahdollista simputusta ja muuta kiusaamista armeijassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi kysely on tehty? Eihän siinä ole edes kaikilta naisilta kysytty. 

Vierailija
4/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kannata

Vierailija
5/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen, joten asia ei kosketa minua, mutta jos olisin nuori, varmaan pelkäisin mahdollista simputusta ja muuta kiusaamista armeijassa. 

Samoja ajatuksia. Armeijassa naisviha voi hyvin. 

Vierailija
6/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko etteivät miehet pelkää simputusta ja kiusaamista?

Vierailija
7/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea aihe, vaikka itse olen käynyt intin jo ihan ensimmäisten naisten joukoissa. Kuitenkin meillä pitää olla kriisin aikana yhteiskuntaa pyörittämässä ihmisiä ja tätä meillä viime sotien aikana tekivät naiset. Toki yhteiskuntakin on muuttunut niistä ajoista, mutta perusajatus säilyy. Täytyy sanoa, että en osaa ottaa tähän pakollisuuteen kantaa vielä, asiaa pitää pohtia

Vierailija
8/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja ajatuksia. Armeijassa naisviha voi hyvin. 

Niin. Feminismissä miesrakkaus taas kukkii. 

Vierailija
9/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei keski-ikäiset naiset voisi suorittaa asepalvelusta tai vastaavaa, kun lapset ovat jo isoja?  Jos on vielä hyvä kunto ja aikaakin. 

Ei taida kunto olla riittävän hyvä enää keski-ikäisillä. Olipa kyse sitten miehistä ja erityisesti naisista. Keski-ikäisillä naisilla on monesti polvi- ja nivelvaivoja, joten melko haastavaa on metsässä juokseminen rinkan kanssa yms. 

Vierailija
10/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenko pitää tämäkin asia korjata miesten puolesta? Miehet nämä asevelvollisuuslait ovat säätäneet ja PV asioista päättää pääsääntöisesti myös miehet.

Vierailija
11/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naist ovat vastuuttomia pelkureita.

Vierailija
12/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, jos olette haavoittuneet tosipaikassa kumman otatte yrittämään pelastusta ja raahaamaan sinut pois tilanteesta?

Janne 195cm/100 kg vai Janna 160cm/55 kg?

Olettaen, että molemmat osaavat elvyttää ja muut perusjutut. Veikkaan, että vastaus on aina Janne. 

Vierailija
13/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia kiinnostaa tasa-arvo vain jos sillä voi vaatia jotain etuja.

Vierailija
14/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, mielumminhan sitä kerää mangoja ja nussii surfareita Australiassa, kun tetsaa metsässä.

Vierailija
15/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tuottavat kaiken ihmiselämän.

Miesten on tehtävä edes jotain eli puolustettava.

Vierailija
16/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naistenko pitää tämäkin asia korjata miesten puolesta? Miehet nämä asevelvollisuuslait ovat säätäneet ja PV asioista päättää pääsääntöisesti myös miehet.

Jos kannattaa tasa-arvoa, niin ollakseen looginen, eikä hullu, niin kyllähän naistenkin tulisi inttiin mennä kuten miestenkin. Näyttää vahvasti siltä, että 79% suomalaisista naisista on tosiaan hulluja.

Kyllä se on minusta outo logiikka, että ollakseen tasa-arvoinen naisten pitäisi elää kuin miehet miesten miehille tekemässä maailmassa. 

Vierailija
17/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ehkä jos Ruotsiin ja Norjaankin tulee, mutta nythän siellä ei edes miehille ole pakolista palvelusta joten on päivän selvää ettei Suomi-naisten iso enemmistö eväänsä liikauta ennen kuin ruotsalaiset ja norjalaiset miehet käyvät jokainen joko armeijan tai pidennetyn sivarin. Mielellään Tanskaan, Islantiin ja Baltiaan sama. Ja oikeastaan kaikkiin Nato maihin. Sen jälkeen katsotaan mikä tarve on saada naisetkin Suomessa armeijaan.

Vierailija
18/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kannattaa tasa-arvoa, niin ollakseen looginen, eikä hullu, niin kyllähän naistenkin tulisi inttiin mennä kuten miestenkin. Näyttää vahvasti siltä, että 79% suomalaisista naisista on tosiaan hulluja.

Kyllä se on minusta outo logiikka, että ollakseen tasa-arvoinen naisten pitäisi elää kuin miehet miesten miehille tekemässä maailmassa. 

Kyllä se on outo logiikka, että tasa-arvo tarkoittaa naisille sitä, että he saavat yhteiskunnassa kaikki oikeudet ja etuoikeudet ilman velvollisuuksia. 

Vierailija
19/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on outo logiikka, että tasa-arvo tarkoittaa naisille sitä, että he saavat yhteiskunnassa kaikki oikeudet ja etuoikeudet ilman velvollisuuksia. 

Juu juu. Teidän ainoa velvollisuus on puolustaa maata ja silti puolet miehistä jättää intin käymättä. 

Vierailija
20/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat toki keksineet kaiken oleellisen ja rakentaneet kaiken oleellisen, mutta se ei tarkoita sitä, että vain miesten pitäisi raahautua sotarintamalle tappamaan ihmisiä. Kyllähän naisten pitää saada rintamalla ihmisiä tappaa, jos sota syttyy. Kysymyshän on juuri tasa-arvosta. Tämä viimeinen lasikatto on murrettava ja naisistakin on intissä koulutettava kylmäverisiä tappokoneita kuten miehistäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi