Sain diakonialta 40€ lahjakortin jouluvalmisteluihin. Millaisen joulupöydän sillä lopulta saisi?
Auttakaa minua suunnittelemaan 40€ arvoinen joulupöytä itselle ja yhdelle lapselle? =)
Kommentit (80)
Kympillä kinkkua (valmiina siivuina), 5 eurolla joulupuuro ja maito siihen, kympillä laatikoita ja rosolli, kympillä piparit ja joulutortut valmiista pakastetaikinasta ja 5 eurolla kylmäsavulohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso kana
Perunamuusi + lihapullat
Lohipala
Salaatti
Makeat: Tortut ja piparit, jotain keksejä
Juotavaa
Missä jouluateria?
Ihan hyvää on... t. puppa
Vierailija kirjoitti:
Kinkku kinkku kinkku kinkku on tää uskomaton keskustelu. Aloittaja hankkikoon mistä itse lapsineen tykkää, muille voisi suositella välillä ihan uusien ruokien kokeilemista :-D
Niin? Ap halusi että hänelle ja lapselle autetaan suunnitellemaan jouluateria ja usein kinkku siihen kuuluu mukaan.
40 eurosta saa ihan mahdottoman hienon jouluaterian, ei pitäisi olla yhtään ongelmaa? Ellet sitten tarkota, että tuo 40 euroa on ihan koko päivälle, niin siitäkin saa vielä todella jouluisen aterian vaikka hiukan pitää jo ajatella budjettia.
Jos ostat pienen kinkun, kannattaa ostaa myös pussillinen kuivattuja herneitä tai ainekset itsetehtyyn pizzaan, niin voit jatkojalostaa ylijäävän kinkun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkku kinkku kinkku kinkku on tää uskomaton keskustelu. Aloittaja hankkikoon mistä itse lapsineen tykkää, muille voisi suositella välillä ihan uusien ruokien kokeilemista :-D
Niin? Ap halusi että hänelle ja lapselle autetaan suunnitellemaan jouluateria ja usein kinkku siihen kuuluu mukaan.
No niinpä. Ei sitä kinkkua laiteta kuin kerran vuoteen, kuuluu jouluun jos siitä pitää. Jää aika monta päivää kokeilla muita ruokia. Jännä, että suomalaisten tavat on olevinaan aina jotenkin noloja. Ihan samalla tavalla muissa kulttuureissa on omat tapansa, on kalkkunaa, jouluhalko jälkiruokana jne. Eikä näiden syöjille pyöritellä silmiä, ne ammuvainaan aikaiset juntit perinteet on vain meillä.
Grillattu broileri ja juureksia uuninpellille lohkoina. Rosollia. Joululeipää. Luumukiisseli. Joulutorttuja, pipareita. Suklaata.
Saako edes kierrätyskeskuksesta pöytää 40e? Koska haluat joulupöydän.
Vierailija kirjoitti:
Kympillä kinkkua (valmiina siivuina), 5 eurolla joulupuuro ja maito siihen, kympillä laatikoita ja rosolli, kympillä piparit ja joulutortut valmiista pakastetaikinasta ja 5 eurolla kylmäsavulohta.
5 eurolla saa riisipuuroa niin paljon että sitä syö viikkotolkulla.
Mun lapsi inhoaa jouluruokia. Ostettaisiin sushia jos kaupasta löytyisi tai sitten pizzatarpeet. Eli siis.. ostakaa sitä mistä itse tykkäätte.
kinkkua saa muun muassa Lidlistä siivuina paketissa edullisesti. Muutama laatikko ja perunat nyt ei paljoa maksa.
Sillä saa kahdelle ihan kunnollisen joulun kinkuineen , laatikoineen ja muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
3-5-kiloinen kinkku. Sen sillä rahalla saa.
Jaa minä ostin hieman yli 7 kg ja maksoi n. 30€.
Otsikosta muistin soittaa diakonille, äsken soitin, saan joulukassin 🎄
Onko se tosiaankin ainoa raha millä voit ruokaa ostaa? Eiköhän se ole tarkoitetttu helpottamaan joulun ajan ostoksia, eikö ole hyvä saada edes jotain apua? Miten tämä kuulostaa vähän kiittämättömältä.
Jos sinulla ei olisi yhtään mitään ennestään kotona, eiköhän neljällä kympillä saisi suunnilleen nämä:
Riisipuuroa ja rusinasoppaa varten aaton lounaaksi pussi puuroriisiä, litra maitoa, paketti rusinoita, perunajauhoa, sokeria, kanelia n. 8 euroa (riittää ainakin 2-3 kerraksi)
Joulupöytään keitetyt perunat, pala lohta, porkkanalaatikko, muutama siivu kinkkua, pieni rasia rosollia, jälkkäriksi tee joulutorttuja valmistaikinasta ja luumuhillosta, ei tule montaa kymmentä senttiä per torttu tai tee joku kermajälkkäri, paahtovanukas tms.
Eiköhän purkillisen glögiä vielä saisi tai pienen suklaarasian. Joulun alla on paljon tarjouksia, hyödynnä niitä.
Ei mitään ihmeellistä, mutta joulua kuitenkin. Ihmiset ostavat hysteerisinä aivan käsittämättömiä määriä jouluruokia, olen varma että hävikkiä tulee vuoden suurin määrä joulun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi inhoaa jouluruokia. Ostettaisiin sushia jos kaupasta löytyisi tai sitten pizzatarpeet. Eli siis.. ostakaa sitä mistä itse tykkäätte.
Ei munkaan poika tykkää joululaatikoista, vain kinkusta tykkää. Menemme siskolle aattona, nyyttärit. kotona teen makkaraperunat ja pitsaa.
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta muistin soittaa diakonille, äsken soitin, saan joulukassin 🎄
Kävin hakee, sain kahvin, puuroriisin, piparit, glögin, maidon ja konvehtirasian, ei ollut lahjakorttia tänä vuonna mutta hyvä näinkin. 🎄
Joulujuomaa saa ainakin jonkun verran...halvinta keppanaa vaan pöytään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että osta valmiit laatikot ja tuunaa niitä siirapilla, rosolli nyt ei lompakkoa juuri kavenna, graavilohi kylkeen.
Kinkku on kallis vaikka ostais 3kg
Osta valmis pikkukinkku 1kg, hinta alle 10e, valmislaatikot, hernepurkki ja rosolli...n.20e yhteensä. Luumurahkaan tarvikkeet 5 eurolla ja torttutaikina...n.30e. Glögi ja suklaata. Näihin riittää hyvin 40e, jää vielä rahaakin jäljelle vaikka pitsatarvikkeisiin.
Rosolli on kyllä yksi mikä kannattaa tehdä itse. 5 perunaa, 4 punajuurta ja 5 porkkanaa, 2 omenaa ja 2 maustekurkkua. Maksaa 2 euroa? Lapsi (ikä?) voi pilkkoa kaikki ja tehdä sen valmiiksi?
No hae toimeentulotukea tai mene pyytämään diakoniasta apua. Ei sitä saadakseen tarvitse olla työtön.