Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jossakin muussa maassa Yle-veron kaltaista systeemiä?

Vierailija
09.12.2025 |

Kysymys otsikossa, tietääkö joku onko tuollaista missään muualla, vai onko Suomi ainoa maa jossa tv-, radio- ja muita uutispalveluja rahoitetaan veroilla? 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylevero on aivan liian korkea. Miksi heillä on kirjeenvaihtajia, vanhan maailman jäänne? He asuvat loistohotelleissa ja tekevät pari kertaa viikossa jonkun viiden minuutin videon itsestäänselvyyksiä toistellen? Tulee erittäin kalliiksi, koska heitä on kymmeniä.

Äärioikeisto ei osaa päättää, että syyttäisikö Yleä siitä, että vain kopioivat muiden uutisia, vai siitä, että lähettävät toimittajia tekemään uutisia paikan päällä.

Syyttävät sitten molemmista.

YLEssä on hyvät palkat. Viime vuonna 3362 yleläisen keskipalkka oli 5134 euroa

Työttömiä persuja varmasti harmittaa, voin ymmärtää.

Vierailija
42/43 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suomalaisen tulot on alle 15000e, ei tarvitse maksaa tv veroa, ei kunnallisveroa eikä kirkollisveroa.

Kirkollisvero loppuu kun eroaa kirkosta. Tai sitten niin kuin minä, ei ole edes kastettu, joten ei ole koskaan koskenut minua.

Mutta yle-vero ei lopu vaikka muuttaisi pois maasta, mikäli Suomesta tulee verotettavaa tuloa yli 14000 eur vuodessa. Yle on vieläpä huonontanut ohjelmiensa kansainvälistä näkymistä verkossa, joten ketuttaa maksaa yhtään mitään kun ulkomailla missä itse asun ei niitä ohjelmia edes näe. 

Nääthän sä siellä kai YLE:n uutiset. Mutta et sisältöä jonka YLE on ostanut vain kotimaan lisenssillä. Sama käytäntö on mainoskanavilla. Ja jopa maksukanavilla. Eli koko maailma ei voi katsella HBO Nordikan tarjontaa. Näin oli ainakin joskus. Tuottajat määrää, mitä saa näyttää ja missä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suomalaisen tulot on alle 15000e, ei tarvitse maksaa tv veroa, ei kunnallisveroa eikä kirkollisveroa.

Kirkollisvero loppuu kun eroaa kirkosta. Tai sitten niin kuin minä, ei ole edes kastettu, joten ei ole koskaan koskenut minua.

Mutta yle-vero ei lopu vaikka muuttaisi pois maasta, mikäli Suomesta tulee verotettavaa tuloa yli 14000 eur vuodessa. Yle on vieläpä huonontanut ohjelmiensa kansainvälistä näkymistä verkossa, joten ketuttaa maksaa yhtään mitään kun ulkomailla missä itse asun ei niitä ohjelmia edes näe. 

Nääthän sä siellä kai YLE:n uutiset. Mutta et sisältöä jonka YLE on ostanut vain kotimaan lisenssillä. Sama käytäntö on mainoskanavilla. Ja jopa maksukanavilla. Eli koko maailma ei voi katsella H

Mikä on HBO Nordika?

Tämä on muuten mennyt todella omituiseksi ketjuksi. Joskus 2012 tästäkin aiheesta oltaisi vielä keskusteltu, mutta nykyään ei näytä onnistuvan. Ihan oikeasti ihmiset, jos kerran tiedätte että jossakin parhaillaan lukemassanne aloitteessa tai artikkelissa mainitaan jokin asia, ei olisi iso vaiva laittaa sitä jakoon. Tai edes kertoa minkä niminen artikkeli tai aloite on kyseessä ja miltä vuodelta se on. Mutta ei, kun pitää ensin epäillä onko jokin piilotarkoitus ja sitten käsketään etsimään itse.

Kiitos teille muutamalle järkevistä vastauksista, niitä ei useita ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi