Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đ
Kommentit (19095)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se silmiin katsominen ystÀvÀllisyyttÀ vai mitÀ se on?
Katson naisia tietoisesti silmiin ainoastaan, jos 1) olen kiinnostunut ja haluan tietÀÀ onko se molemminpuolista 2) siinÀ tilanteessa kuuluu tehdÀ niin, kuten esim. asiakaspalvelutilanteessa tai töissÀ.
t. mies, jonka katseet tulkitaan aina kiinnostukseksi ja hymyt avioliittolupaukseksi
Eli asiakaspalvelutilanteissa sun silmiinkatsomiset tulkitaan avioliittolupauksiksi? Höpö höpö!
Itse katson pitkÀÀn silmiin vain jos toinen kiinnostaa. Joskus sitÀ vain uppoutuu kaivattunsa silmiin.
Sanoin, ettÀ vÀltÀn muissa tilanteissa silmiin katsomista, koska se tulkitaan usein vÀÀrin ellei se silmiin katsominen kuulu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviin tapoihin kuuluu ottaa katsekontakti!!! EikÀ vÀltellÀ sitÀ!!!
KyllÀ, mutta hÀn katsoo minua silmiin hiukan pidempÀÀn.
Toisilla on sellainen syvempi/intensiivisempi kommunikointitapa tapa, esim lukee paremmin ihmistĂ€ katsomalla silmiin, miten paljon tiedĂ€t hĂ€nen taustojaan? PitkĂ€ katsekontakti voi toki johtua kiinnostuksesta, mutta myös sadasta muusta asiasta. MeillĂ€ esim erityistarpeiseen lapseen tuli ottaa aina intensiivisempi katsekontakti, joten teen sitĂ€ huomaamatta aina kaikille. Ja pysyn katsekontaktissa. Monet ihastuu tĂ€hĂ€n kommunikointi tapaan. Sitten taas ammatin puolesta myös. Monissa ammateissakin tĂ€mĂ€ on vĂ€lttĂ€mĂ€töntĂ€. Jos ihmisellĂ€ on ollut esim puheentuotannon hĂ€iriöitĂ€ pienenĂ€, lukihĂ€iriö, keskittymishĂ€iriö, hahmotusongelmia, myös aikuisena katsekontakti auttaa tilanteen visualisoinnissa, hahmottamisessa. Kommunikoinnissa. >Tapa. (Psykopaatit,sosiopaatit, narsistit, kaikki tekee tĂ€tĂ€ eri motiivein. ) ĂlĂ€ yliajattele katseen perusteella. KyllĂ€ tiedĂ€t onko ihastunut vai ei. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aiheuttaa toiselle kohtuutonta haluamista, on velvollinen kohtuullisessa mitassa huolehtimaan aiheuttamansa tarpeen toteuttamisesta tahi tÀytÀntöönpanosta.
Ei ole. Ihan itse on jokainen haluamisistaan vastuussa, ei se toinen sulle mitÀÀn vastakaikua velkaa ole.
Kirjoitin kaivatulleni. Miksi pitÀÀ kommentoida, kun kyse on kahden ihmisen keskinÀisestÀ jutusta?
Ei se kaivattusikaan siitÀ vastuussa ole.
Huumorintajuni ei sinulle avaudu, joten jÀtÀpÀ minut rauhaan.
Huumorintaju đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaperon henkiselle tasolle jÀÀnyttÀ pikkumaista miestÀ ei kukaan halua.
Ei myöskÀÀn ihmistÀ, joka ei kykene sanomaan, ettÀ tarkoittaa miehellÀ naista. Ja kertomaan tÀtÀ tÀlle naiselle suoraan.
Tarkoittaa miehellÀ naista?
Niin. Oletko ap ja tarkoititko oikeasti miestÀ tuolla kommentilla?
Huumorintajuttomia kaipaajia tai ainakin toisten kaipausta kommentoivia. Jo sanamuoto ilmaisi, ettÀ kyse on huumorista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaperon henkiselle tasolle jÀÀnyttÀ pikkumaista miestÀ ei kukaan halua.
Ei myöskÀÀn ihmistÀ, joka ei kykene sanomaan, ettÀ tarkoittaa miehellÀ naista. Ja kertomaan tÀtÀ tÀlle naiselle suoraan.
Tarkoittaa miehellÀ naista?
Niin. Oletko ap ja tarkoititko oikeasti miestÀ tuolla kommentilla?
Just, itsekin usein kutsun naisia miehiksi. Oikeastaan en.
KyllÀhÀn sen kemian nyt huomaa kahden ihmisen vÀlillÀ katseista. EikÀ kyse ole mistÀÀn kassahenkilön moikkaamisesta ja vilkaisusta samalla silmiin.
HyvÀÀ yötÀ rakas nainen kun menet. Rakastan sua ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson naisia tietoisesti silmiin ainoastaan, jos 1) olen kiinnostunut ja haluan tietÀÀ onko se molemminpuolista 2) siinÀ tilanteessa kuuluu tehdÀ niin, kuten esim. asiakaspalvelutilanteessa tai töissÀ.
t. mies, jonka katseet tulkitaan aina kiinnostukseksi ja hymyt avioliittolupaukseksi
Kyse on siitÀ, ettÀ ne katseet ovat muuttuneet. Hiukan pidemmiksi. Mietin, onko se sitÀ, ettÀ tietÀÀ minun tykkÀÀvÀn, niin koittaa saada vahvistusta, ettÀ ollaan samalla puolella arkipÀivÀn asioissa.
Riippuu tilanteesta. Jos et ole tehnyt 100% selvÀksi, ettÀ tykkÀÀt, niin varaamn yrittÀÀ vaan saada vahvistusta sille molemminpuolisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Huumorintajuttomia kaipaajia tai ainakin toisten kaipausta kommentoivia. Jo sanamuoto ilmaisi, ettÀ kyse on huumorista.
Niinkuin varmaan huomasit, me kaikki naurettiin.
MikÀÀn Barbie ei korvaa sua. EnkÀ mÀ muutenkaan oo enÀÀ leikki-iÀssÀ.
HyvÀÀ yötÀ.
Kulta, mikset ole pitkÀÀn aikaan flirttaillut minulle? Olisin halunnut tuoda sinulle joululahjaksi valkosuklaata, mutta jÀnistin.
Vierailija kirjoitti:
Kulta, mikset ole pitkÀÀn aikaan flirttaillut minulle? Olisin halunnut tuoda sinulle joululahjaksi valkosuklaata, mutta jÀnistin.
Ei lahjan antamiseen tarvita joulua tai muita juhlapÀiviÀ.
Vierailija kirjoitti:
Katseet parasta
Niin on. đđ„° VĂ€hĂ€n hĂ€keltynyt katse kaivatulta on parasta. Ja se kun hĂ€n vielĂ€ vĂ€hĂ€n punastuu.
MitĂ€ vĂ€liĂ€ kenelle kirjoitit? Kaivattusi ei ole sulle mitÀÀn velkaa sen enempÀÀ kuin kukaan muukaan đ