Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đ
Kommentit (19222)
Oon liian lapsellinen sulle.
HyvÀÀ yötÀ kaivatulleni !
Vierailija kirjoitti:
Rapsuttelisitko minuakin? đ
En minÀ muita rapsuttelisikaan (paitsi meidÀn koiraa), kun vain saisin.
2+ tökkinyt jonkin aikaa VPN:llÀ, hyvÀ rajaus, en sentÀÀn enÀÀ haahuile siellÀ.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin?
"Ihminen haluaa yhteyttÀ, mutta kun hÀn menee sitÀ kohti, tulee ahdistus."
Psykologi Iida MĂ€kikallio satunnaisesta vahvistamisessa
Siis mitÀ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin?
YritÀn olla tasapainoinen aikuinen, mutta ristiriita tilanteissa esille tupsahtaa liian usein kiukkuinen tai itkuinen pikkulapsi. Oon nolo.
Kiitos merkistÀ! MinÀ olen jotenkin ihan tÀysin jumiutunut kotiin, kun koen vielÀkin syyllisyyttÀ ettÀ pitÀis mennÀ sukuloimaan, mutta en ole saanut lÀhdettyÀ. Aina joka pÀivÀ mietin, ettÀ josko huomenna lÀhtisi ja kannattaisiko enÀÀ tÀssÀ vaiheessa lÀhteÀ ja jokohan on loukkaannuttu, kun en olekaan tullut "jouluna" kÀymÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllÀ itekin miettinyt sitÀ ettÀ onko sulla vÀhÀn liikaa noi kakkosvitsit mielessÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin vanhoja viestejÀni sulle, ja meinasin kuolla nauruun! Olin kyllÀ aika sekaisin silloin. Ei sillÀ, etten vielÀkin olisi.
Jos tÀmÀ olisi minulle, niin minuakin nauratti ja kovasti myös ihmetytti silloin. NykyÀÀn en enÀÀ pysty nauramaan niille, valitettavasti. Mutta tuskinpa niitÀ viestejÀ hÀnellÀ on enÀÀ tallessa, ei minullakaan ole kuin viimeisimmÀt.
SÀhköpostissa ovat kaikki. EihÀn niitÀ kovin monta ollutkaan.
MeidÀn viestit oli tekstareina ja WA:ssa.
Vierailija kirjoitti:
"Ihminen haluaa yhteyttÀ, mutta kun hÀn menee sitÀ kohti, tulee ahdistus.
Psykologi Iida MĂ€kikallio satunnaisesta vahvistamisessa Hesarissa.
EivÀt kaikki ole samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Raamaaraamaa. Lopputulos on , ettÀ teillÀ on liikaa aikaa ja kÀytÀtte sen vÀÀriin asioihin, jotka ei edistÀ yhtikÀs mitÀÀn.
Raaraa ramammaa
HyvÀÀ Uutta Vuotta! Eksyin vilkuilemaan musalistaasi ja siellÀhÀn olikin ihan hyviÀ uusia, mutta myös jokunen hyvin surullinen kappale. Taas mietin samaa kysymystÀ kuin ennenkin: minulle vai jollekulle muulle? Miksi asioista pitÀÀ tehdÀ niin vaikeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihminen haluaa yhteyttÀ, mutta kun hÀn menee sitÀ kohti, tulee ahdistus."
Psykologi Iida MĂ€kikallio satunnaisesta vahvistamisessa
Siis mitÀ?
"Psykologi Iida MÀkikallio kertoo, ettÀ kumppanin huomion ja kylmyyden vaihtelu suhteessa on usein tiedostamatonta kÀytöstÀ, jonka taustalla on haasteita lapsuuden kiintymyssuhteissa.
Satunnainen vahvistaminen aktivoi aivojen palkitsemisjÀrjestelmÀÀ ja koukuttaa samalla tavalla kuin pelikoneet.
Altteimpia tÀlle kohtelulle ovat ne, joilla on myös itsellÀÀn haasteita kiintymyssuhteissa ja jotka ovat tottuneet epÀjohdonmukaiseen rakkauteen lapsuudessa.
MÀkikallion mukaan tilanne voi korjaantua, kun ymmÀrtÀÀ toimintamallin taustat ja saa korjaavan kokemuksen turvallisessa suhteessa."
KyllÀpÀ on
Kuule, uskon aika paljon mieluummin asiantuntijaa kuin ketjun tietÀmÀtöntÀ tietÀjÀÀ. Mielipiteen kertominen ei tee kenestÀkÀÀn asiantuntijaa, jota kannattaisi kuunnella.
Juho,
Ei olla nÀhty pitkÀÀn aikaan, mutta aina vÀlillÀ kaipaan. Jos nÀhtÀisiin pyörisikö pÀÀssÀ vielÀ?