Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimii avioliitto, jossa toinen tulee uskoon ja toinen ei?

Vierailija
08.12.2025 |

Mietin asiaa erään lähisukulaiseni tilanteen takia.

Heidän tapauksessa vaimo on tullut uskoon ja on menossa saamaan aikuiskasteen voidakseen liittyä helluntaiseurakuntaan.

Mies (joka on veljeni) ei ole lainkaan uskonnollinen. Heillä on ollut aika myrskyisä liitto johon on mahtunut väkivaltaa, erossaoloa ja lasten syntymät.

Nyt kun heillä näyttäisi olevan kaikki hyvin, toivon että uskonto ei tule heille kerrottavaksi tekijäksi, vaikka molemmat eivät ole uskossa.

Onko muita pariskuntia, joissa vain toinen on uskossa? Miten elämä sujuu?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen parisuhteen kaatua tarvitse, mutta se on uudestisyntyneelle jatkuva raastava suru tietää mihin rakkain ihminen on matkalla.

Tätä minäkin mietin. Koska pelastusta ei tule ilman uskoa Jeesukseen. 

Heti kun jossain ketjussa mainitaan sana 'usko', niin hörhöt kaivautuu poteroistaan. 

Vierailija
42/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee siitä pystyykö uskonnoton katsomaan läpi sormien sitä toisen hihhulointia. Itse en pystyisi, koska miten voisin enää luottaa ihmiseen joka uskoo ihan hölynpölyä? Eihän siitä tiedä mitä älytöntä se seuraavaksi keksii, alkaa vaikka lisätä elohopeaa ruokaan katsottuaan jonkun hihhulitiktokin, tai tekee perhem*rh4n kun joku saarnaaja uskotteli maailmanlopun tulevan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoon tulo voi monesti parantaa liittoa,suhdetta.Jos aiemmin on ollut juopottelua, riitoja,kenties jopa pettämistä tämän uskoon tulleen toimesta,nämä harrastukset loppuvat.Hänestä tulee uskollinen ja tasapainoinen mielenrauhan omaava ihminen.Niin, ja masennus vaihtuu iloon.

Nämä ovat oikean uskon hedelmiä.

Ei se usko välttämättä ihmisen perusopetusta muuta. Ei, vaikka olisi ollut uskossa jo avioon mentäessä.

Minulla on uskonsisar, jota aviomiehensä petti ja lopulta hylkäsi toisen (uskovan) naisen kanssa.

Vierailija
44/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoon tulo voi monesti parantaa liittoa,suhdetta.Jos aiemmin on ollut juopottelua, riitoja,kenties jopa pettämistä tämän uskoon tulleen toimesta,nämä harrastukset loppuvat.Hänestä tulee uskollinen ja tasapainoinen mielenrauhan omaava ihminen.Niin, ja masennus vaihtuu iloon.

Ei se usko välttämättä ihmisen perusopetusta muuta. Ei, vaikka olisi ollut uskossa jo avioon mentäessä.

Minulla on uskonsisar, jota aviomiehensä petti ja lopulta hylkäsi toisen (uskovan) naisen kanssa.

*perusolemusta*

Vierailija
45/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän ei-uskovia naisia idioo tteina, vaikka olisi kuinka älykäs tai hyvä perse tai pystytissit ja hjyvä kunto ja kasvot kauniit, siksi en ottaisi koskaan ei-uskovaa naista puolisokseni

kaikkea tuota naisen pitää olla mutta uskossa ja puhua kielillä koko ajan ja hihhuloida, muuten roskiin!

tv Andy the Master

Vierailija
46/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin menemään koska mihinkään kultteihin ei ole minkäänlaista kiinnostusta. Kannattaa poistua ennenkuin on omatkin tilit tyhjät kun vähän laitettu rahaa "köyhälle Jeesukselle" 

Vierailija
47/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*perusolemusta*

Vierailija
48/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lahkoihin vastakääntyneet ovat hyvin jyrkkiä uskossaan, ystäväpiiristäkin voidaan poistaa kaikki ei-uskovat tai toisin uskovat. Uudessa seurakunnassa voidaan vaatia tekemään niin, vaikka itse ei haluaisi. 

Vierailija
49/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso alkaa uskoa, että nainen on luotu miehen kylkiluusta ja maapallo on 6000 vuotta vanha, on syytä toivoa, että toinen osapuoli on kouluttamaton ja yksinkertainen.

Vierailija
50/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia, tai sitten ei.

Ihanaa että veljesi vaimo on tullut uskoon. Hänen kauttaan Jumala voi vetää veljeäsikin voimakkaasti puoleensa. Näin usein tapahtuu.

Vierailija
51/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä ero tulisi jos mieheni olisikin miehistä viehättyvä. Uskoon tuleminen olisi katalinta mitä puoliso voi tehdä, petturi.

Vierailija
52/84 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä seuraa, kun uskova ja ateisti solmivat parisuhteen:

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/tata-seuraa-kun-uskova-ja-ateis…

Vierailija
53/84 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen onnistuuko

Vierailija
54/84 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilohomo mies jos tulee Uskoon. 

Vierailija
55/84 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi.

Vierailija
56/84 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pidän ei-uskovia naisia idioo tteina, vaikka olisi kuinka älykäs tai hyvä perse tai pystytissit ja hjyvä kunto ja kasvot kauniit, siksi en ottaisi koskaan ei-uskovaa naista puolisokseni

kaikkea tuota naisen pitää olla mutta uskossa ja puhua kielillä koko ajan ja hihhuloida, muuten roskiin!

tv Andy the Master

Trollotiloo ja 0/5, en jaksanut edes naurahtaa 

Vierailija
57/84 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kasvoi jehovantodistajaperheessä mutta oli etääntynyt uskostaan ennen kuin kohtasimme, aloimme seurustella ja avioiduimme. Tämä 25 vuotta sitten. Nyt hän on uudestaan lähentynyt entistä seurakuntaansa ja alkanut kulkea tilaisuuksissa. Hän ei ole minua painostanut mihinkään joten ei ole vaikuttanut suhteeseemme, mukava mies edelleen. 

N50

j

Vierailija
58/84 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että veljesi vaimo on tullut uskoon. Hänen kauttaan Jumala voi vetää veljeäsikin voimakkaasti puoleensa. Näin usein tapahtuu.

Alkaa painostus...

Vierailija
59/84 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas taas, miten kapeaa. Ensinnäkin, tämä suhde on kuopattu jo ennen mitään uskoontuloa. Ei ole terve suhde. 

Minä olen uskossa ja mieheni on ateisti. Koko meidän suhteen ajan tilanne on ollut näin. En minä uskoani tuputa, koskaan en ole uskonut, että sillä tavalla ketään saadaan tuntemaan Jumalan rakkaus. Kaikilla uskovilla ei ole tarvetta käännyttää muita. Minun mies taas antaa minun uskoa, eihän minua kritisoi uskosta, eikä pilkkaa. Kunnioitamme siis toisiamme. Uskontoja kritisoimme kyllä yhdessä, mutta ei uskoa. 

Vierailija
60/84 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa painostus...

Eri

Minä en painostanut miestäni sen jälkeen, kun tulin uskoon. Muutaman vuoden päästä mieskin tuli uskoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi