Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuesta aiotaan leikata 70 miljoonaa lisää

Vierailija
08.12.2025 |

Samaan aikaan yrityksille ja rikkaille annetaan verohelpotuksia yli 2 miljardin euron edestä. Suomi nousuun!

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin joutaa leikata, sen pitäisi olla lyhytaikainen viimesijainen tuki, ei pitkäaikainen ensisijainen "työmarkkinatuki kakkonen": laita vain tiliotteet!

Vierailija
62/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti syytä leikatakin. Kävin äsken katsomassa, että tilille kilahtaisi ~3500 euroa toimeentulotukea, jos minulla olisi kaksi lasta eikä muita tuloja. Miettikää millainen bruttopalkka tarvitaan tuollaisiin tuloihin!! Lääkärin tulot. 

Et saisi tuollaisia rahoja, lapsilisät, elatustuet, asumistuet, työttömyyspvärahat ja eläkkeet vähennetään ensin päältä. Lääkäriltä ei vähennetä mitään 

Kai sinä pälli ymmärrät, että vaikka ne lapsilisät, elatustuet, asumistuet ym. olisivat osa tuota 3500 euroa, on se silti aivan älytön summa netota tekemättä mitään. Ihan sama miksikä mitäkin tilille tulevaa tukea kutsuu, mutta jos niiden yhteismäärä on 3500 euroa ja makaat päivät soffalla niin se on aivan hitosti liikaa rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toimeentulotuki riittää todella hyvin" -Susanna Koski

Silloin se riitti. Sittemmin ruoan hinta on noussut yli 50% ja muutkin kulut jonkin verran. Tukia sen sijaan on vain leikattu.

Vierailija
64/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti syytä leikatakin. Kävin äsken katsomassa, että tilille kilahtaisi ~3500 euroa toimeentulotukea, jos minulla olisi kaksi lasta eikä muita tuloja. Miettikää millainen bruttopalkka tarvitaan tuollaisiin tuloihin!! Lääkärin tulot. 

Et saisi tuollaisia rahoja, lapsilisät, elatustuet, asumistuet, työttömyyspvärahat ja eläkkeet vähennetään ensin päältä. Lääkäriltä ei vähennetä mitään 

Kai sinä pälli ymmärrät, että vaikka ne lapsilisät, elatustuet, asumistuet ym. olisivat osa tuota 3500 euroa, on se silti aivan älytön summa netota tekemättä mitään. Ihan sama miksikä mitäkin tilille tulevaa tukea kutsuu, mutta jos niiden yhteismäärä on 3500 euroa ja makaat päivät soffalla niin se on aivan hitosti liikaa rahaa. 

Paljonko kahden lapsen perheen tulisi saada? 

Vierailija
65/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Suomessa maksetaan sosiaalitukia 90 miljardia euroa vuodessa.

70 miljoonan euron leikkauksen jälkeen Suomessa maksetaan sosiaalitukia 90 miljardia euroa vuodessa.

Vierailija
66/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70 miljoonan euron leikkauksen jälkeen Suomessa maksetaan sosiaalitukia 90 miljardia euroa vuodessa.

Nyt Suomessa maksetaan sosiaalitukia 90 000 miljoonaa euroa vuodessa.

70 miljoonan euron leikkauksen jälkeen Suomessa maksetaan sosiaalitukia 89 030 miljoonaa euroa vuodessa.

Vierailija
67/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt Suomessa maksetaan sosiaalitukia 90 000 miljoonaa euroa vuodessa.

70 miljoonan euron leikkauksen jälkeen Suomessa maksetaan sosiaalitukia 89 030 miljoonaa euroa vuodessa.

Sosialistisessa peruskoulussa ei opeteta taloustietoa.

Suomalaiset ovat liian jälkeenjääneitä tämmöisten summien ymmärtämiseen.

Vierailija
68/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen itse aikoinaan yhden lapsen kanssa  (nyt lapsi jo aikuinen) saanut käteen n.2000 euroa palkkaa ja lapsilisän. Tuon ansaitakseen bruttopalkan pitää olla noin 3000 jolloin ovet ovat kiinni kaikilta tuilta. Itse maksoin vuokrani kaksiosta 800 euroa, lapsella oli makuuhuone ja itse nukuin olkkarissa. Tuohon suhteutettuna toimeentulotukea kahden lapsen kanssa 3500 euroa näppiin on aivan pöyristyttävää. Ja voin kertoa, että kaltaisiani itse itsensä ja lapsensa elättäviä on paljon. 3000 /kk ei ole palkka edes pienimmästä päästä!

Vierailija
69/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki voisi olla vaikka 300 €/kk. Kaurapuuro on halpaa eikä työttömän tarvitse tehdä muuta kuin maata sohvalla ja täyttää kaikki vaaditut hakemukset ajallaan. 

Tai sitten työttömät voitaisiin haudata elävältä. Tulisi kaikista halvimmaksi.

Vierailija
70/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mittasuhteet olisi hyvä pitää mielessä kun vaaditaan köyhiä katuojaan ja lapsiperheille kurjuutta. Ei tuo ole kuin murto-osa verrattuna verohelpotuksiin, mitä valtio "säästää" leikkauksilla kaikkein köyhimpien tukiin, jotka ei isoja ole alun perinkään.

Samalla tuhoavat myös kysyntää ja pk-firmoja menee entistä enemmän nurin kun vähän köyhiä rikkaammatkin joutuu pitämään huolta ystävistään ja sukulaisistaan sen sijaan että kuluttaisivat vähän muuhunkin kuin ihan minimin.

Vierailija
71/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Yhtä paljon merkitystä kuin ilmastohumpalla ilmastoon.

Vierailija
72/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin joutaa leikata, sen pitäisi olla lyhytaikainen viimesijainen tuki, ei pitkäaikainen ensisijainen "työmarkkinatuki kakkonen": laita vain tiliotteet!

Työmarkkinatuen pitäisi olla sillä tasolla, että se mahdollistaisi "ihmisarvoisen elämän" ilman toimeentulotuen hakemista.

Vierailija
73/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olen itse aikoinaan yhden lapsen kanssa  (nyt lapsi jo aikuinen) saanut käteen n.2000 euroa palkkaa ja lapsilisän. Tuon ansaitakseen bruttopalkan pitää olla noin 3000 jolloin ovet ovat kiinni kaikilta tuilta. Itse maksoin vuokrani kaksiosta 800 euroa, lapsella oli makuuhuone ja itse nukuin olkkarissa. Tuohon suhteutettuna toimeentulotukea kahden lapsen kanssa 3500 euroa näppiin on aivan pöyristyttävää. Ja voin kertoa, että kaltaisiani itse itsensä ja lapsensa elättäviä on paljon. 3000 /kk ei ole palkka edes pienimmästä päästä!

Jos kerran joku kahden lapsen perhe saa tukia yhteensä 3500 e, pitäisi siis sinunkin saada palkan lisäksi toimeentulotukea. Ei ole mitään yksiselitteistä palkkaa, jolla "kaikki tukiovet ovat kiinni". 

Vierailija
74/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On maassa asiat huonosti kun hallituksen pitää pönkittää talouttaan kaikkein heikompien selkänahasta. Siellä on varmaan todella voimakas olo kun saa lyödä sitä heikointa ihmistä? 

Vierailija
75/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran joku kahden lapsen perhe saa tukia yhteensä 3500 e, pitäisi siis sinunkin saada palkan lisäksi toimeentulotukea. Ei ole mitään yksiselitteistä palkkaa, jolla "kaikki tukiovet ovat kiinni". 

Niinhän sitä luulisi. Menepä täyttämään kelan laskureihin, mitä tukea saa kolmen tonnin palkalla ja yhden lapsen kanssa ja vastaavasti mitä tukia saa ilman tuloja kahden lapsen kanssa. Saatat yllättyä.

Vierailija
76/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kahden terveen lapsen kanssa saa noin tonnin käyttörahaa asumismenojen jälkeen.

Vierailija
77/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kahden terveen lapsen kanssa saa noin tonnin käyttörahaa asumismenojen jälkeen.

Siis sellaista rahaa jota työssä käyvä ei saa? 

Vierailija
78/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa. 

Vierailija
79/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamaleita, muhmatteja ja ahmetteja vaan lisää suomeen niin kyl se siitä. moniosaajat pelastaa suomen kivoja pelihetkiä

Vierailija
80/117 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sellaista rahaa jota työssä käyvä ei saa? 

Jos on vaikkapa kesämökki, niin ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan