Toimeentulotuesta aiotaan leikata 70 miljoonaa lisää
Samaan aikaan yrityksille ja rikkaille annetaan verohelpotuksia yli 2 miljardin euron edestä. Suomi nousuun!
Kommentit (117)
"Johtaja saa palkan siitä, että sietää epävarmuutta ja saa firman menestymään. Duunari voisi tehdä saman ja menestyä, mutta ei uskalla. Silti hän valittaa, että muut saavat parempaa palkkaa."
Älä jaksa naurattaa, vähä-älyinen saappaannuolija. Johtaja saa palkkionsa firman tuloksesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
On halvempaa pitää työttömät työttöminä kun antaa niille töitä. Tulee 6 kertaiset menot jos 200 000 työtöntä saa töitä.
Tulee turhia menoja kun pitäisi maksaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Ehkäpä alkaa näille ns. ilmastoahdistuneille ja itseään etsiville työt maistua!
Minusta on täysin uskomatonta, kuinka noilla syillä on voinut olla työelämästä pois ja nostaa veronmaksajien rahoista maksettuja etuuksia! "Kun mä en tiedä, kuka mä oon ja mitä mä elämältä haluun, niin mä en siksi voi mennä töihin". Tai "kun työelämä ei vaan tunnu siltä, että se ois mua varten".
Millaista työtä sulla olis tarjolla ja koska voin aloittaa?
Leikki sikseen, kyllä kuka tahansa aikaansa seuraava tietää, että töiden maistuminen ei ole se ongelma, vaan se, että niitä töitä ei vaan ole. Työnteon kannustimet ovat olleet ihan kunnossa tähänkin asti, ainakin jos ymmärtää mitään verotuksesta ja eläkkeistä. Nyt toimeentulotukeen tehtävät muutokset eivät kannusta muuhun kuin harmaaseen talouteen ym. laittomuuksiin.
"Toimeentulotuki riittää todella hyvin" -Susanna Koski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta millään tavalla valtion kokonaisvelan määrään, joka on 188 miljardia. Ideologinen leikkaus saksikäsiämm ältä.
Tarkoitus on varmaan kasvattaa tukien varassa elämisen ja töissä käymisen välisen taloudellisen hyödyn eroa, jotta tukien varassa elävillä olisi kovempi into lähteä töihin.
Se into ei vaan takaa mitään jos kukaan ei suostu työnhakijaa palkkaamaan.
Weri waluu Riikkulin leugabielistä. Haisdan doimeddoman weren.
On oikeasti syytä leikatakin. Kävin äsken katsomassa, että tilille kilahtaisi ~3500 euroa toimeentulotukea, jos minulla olisi kaksi lasta eikä muita tuloja. Miettikää millainen bruttopalkka tarvitaan tuollaisiin tuloihin!! Lääkärin tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Ehkäpä alkaa näille ns. ilmastoahdistuneille ja itseään etsiville työt maistua!
Minusta on täysin uskomatonta, kuinka noilla syillä on voinut olla työelämästä pois ja nostaa veronmaksajien rahoista maksettuja etuuksia! "Kun mä en tiedä, kuka mä oon ja mitä mä elämältä haluun, niin mä en siksi voi mennä töihin". Tai "kun työelämä ei vaan tunnu siltä, että se ois mua varten".
Leikki sikseen, kyllä kuka tahansa aikaansa seuraava tietää, että töiden maistuminen ei ole se ongelma, vaan se, että niitä töitä ei vaan ole. Työnteon kannustimet ovat olleet ihan kunnossa tähänkin asti, ainakin jos ymmärtää mitään verotuksesta ja eläkkeistä. Nyt toimeentulotukeen tehtävät muutokset eivät kannusta muuhun kuin harmaaseen talouteen ym. laittomuuksiin.
Kyllä kuka tahansa aikaansa seuraava tietää, että Suomessa on myös ideologisesti työttömiä. Ei mennä töihin, koska duunit ei vaan nappaa. Kun on kivempaa elää veronmaksajien rahoilla sohvalla maaten!
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarit haluaa jakaa ne 70 miljoonaa neg
ruille.
Mieluummin niille kuin puliukoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta millään tavalla valtion kokonaisvelan määrään, joka on 188 miljardia. Ideologinen leikkaus saksikäsiämm ältä.
Tarkoitus on varmaan kasvattaa tukien varassa elämisen ja töissä käymisen välisen taloudellisen hyödyn eroa, jotta tukien varassa elävillä olisi kovempi into lähteä töihin.
Se into ei vaan takaa mitään jos kukaan ei suostu työnhakijaa palkkaamaan.
Tässä luodaan painetta tarttua heikompiinkin työehtoihin. Tietysti aina on myös niitä työttömiä, jotka ovat jo ajautuneet asemaan, jossa työllistyminen on enää teoreettinen mahdollisuus. Harmi heidän kannalta.
Vierailija kirjoitti:
On oikeasti syytä leikatakin. Kävin äsken katsomassa, että tilille kilahtaisi ~3500 euroa toimeentulotukea, jos minulla olisi kaksi lasta eikä muita tuloja. Miettikää millainen bruttopalkka tarvitaan tuollaisiin tuloihin!! Lääkärin tulot.
Olet laskenut väärin. Persu, otaksun?
Luuserit pitää kynsin hampain kiinni saavuttamistaan monista eduista.
Itsemurhat tulevat lisääntymään, kun ihmiset ahdistetaan nurkkaan.
1tsemurhat tulevat lisääntymään, kun ihmiset ahdistetaan nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikki sikseen, kyllä kuka tahansa aikaansa seuraava tietää, että töiden maistuminen ei ole se ongelma, vaan se, että niitä töitä ei vaan ole. Työnteon kannustimet ovat olleet ihan kunnossa tähänkin asti, ainakin jos ymmärtää mitään verotuksesta ja eläkkeistä. Nyt toimeentulotukeen tehtävät muutokset eivät kannusta muuhun kuin harmaa
Ideologisesti työttömät ovat niin pieni osa työttömistä, että heiltä leikkaamisella ei saavuteta millään tavalla merkityksellisiä säästöjä ja on älytöntä rangaista kaikkia muitakin tässä katastrofaalisessa työllisyystilanteessa. Nyt tekeillä olevat toimeentulotuen leikkauksethan leikkaavat myös esimerkiksi niiltä toimeentulotuen saajilta, jotka käyvät töissä, mutta joiden palkka ei riitä elämiseen samoin kuin niiltä työttömiltä toimeentulotuen saajilta, jotka hoitavat velvoitteensa asianmukaisesti ja haluaisivat kyllä sinne töihin. Ja edelleen kannustaa lähinnä harmaan talouden piiriin. Mutta näinhän siinä käy, kun politiikkaa ei ohjaa minkäänlainen käytännöllisyys vaan oikeistolainen ideologia ja ihmiskuva, jotka mitä ilmeisimmin perustuvat vihaan ja kaunaan.
Vierailija kirjoitti:
1tsemurhat tulevat lisääntymään, kun ihmiset ahdistetaan nurkkaan.
Aivan kuten 1990-luvun alussa laman keskellä.
Vierailija kirjoitti:
IHANAA! UPEAA!
MENKÄÄ T Ö I H I N !!!!!
Haistappa home idari
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra ei ole tehnyt päivääkään töitä. Opintojen keskeytyttyä makasi 12 vuotta kotona veronmaksajien elättinä kunnes pääsi puoluetoimistolle kahvinkeittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Et saisi tuollaisia rahoja, lapsilisät, elatustuet, asumistuet, työttömyyspvärahat ja eläkkeet vähennetään ensin päältä. Lääkäriltä ei vähennetä mitään
"Ydinkysymys on, miksi duunari ei perusta omaa yritystä ja myy työpanostaan. Voisiko syynä olla se, että ei uskalleta ottaa sitä riskiä, että ei ole lomia eikä voi palkallisesti sairastaa krapulaansa pois?"
Kerro omin sanoin mikset sä hae 10 tai vaikka 100 miljoonan euron lainaa pankista.