Millainen joulu teillä olisi jos jättäisit kaiken valmistelun miehellesi?
Kommentit (37)
Ei erityisesti mutta eiköhän tuo aika perinteisen joulun silti aikaan saisi.
Ei olisi joulua. Koska ei ole samassa taloudessa asuvaa miestäkään.
Sellainen kun nytkin. Olemme kumpikin töissä.
Ihan perinteinen. Osaa tehdä ruokaa ja meillä mies leipoo joululimput. Leivon itsekkin paljon mutta mies tekee ne suvun omalla reseptillä.
Tähän mennessä on vuokrannut loma-asunnon ja suunnitellut menua. Pyysi minua keittämään riisipuuron, itse aikoi paistaa kinkun ja hommata laatikot, kalat, mädin ja tehdä sienisalaatin. Koristeita ja lahjoja ei varmasti hommaa.
Osaisi kyllä.
Kerran on kokonaan laittanutkin, minä tosin neuvoin tarvittaessa sängyn pohjalta. Olin juuri ollut selkäleikkauksessa.
Ei me valmistella joulua kummemmin. Kuusi hankittiin miehen toimesta miehen mailta. Ja hän sen koristeli. Lasten hoitoajat on ilmoitettu wilmaan jo kk ennen ja appivanhemmat tulee kylään kun ehtii. Toisin päin on käydään kun keretään.
Minun mieheni ei juurikaan osaa laittaa ruokaa, joten ruokien kannalta tulisi kyllä aika köyhä joulu.
Mun mies rakastaa joulua, niin tosin minäkin. Ainut varmaan missä näkyisi, olisi se, että kattaus ei varmaan olisi aivan viimeisen päälle, muuten ei eroa.
Joulua ei erityisemmin vietetä, eikä myöskään miehen tarvitse tehdä mitään erikoista. Meillä on aina perussisitiä, ja se riittää. Paristokynttilöitä on joulun merkkinä esillä.
Ihana joulu. Mieheni on aina ollut osallinen jouluun, ruoan kanssa ja koristelussa
Aika köyhä joulu varmaan olisi. Kyllä tuo saisi kaupasta haettua eineslaatikot, ehkä kinkun, kalaa ja sellaista. Lapsille ei varmaan olisi kummoisia lahjoja. Ehkä edellisenä iltana havahtuisi prismasta hakemaan äkkiä jotakin, mitä siellä sattuisi olemaan jäljellä (esim viime jouluna oli jo melkein viikkoa ennen Lego-hyllyt tyhjät).
Koristeita ei olisi, eikä mitään siivousta tehty. Tuskin kuustakaan, eikä ainakaan joulukukkia. Sotkun keskellä sitten syötäisiin ne valmisruuat. Jippii.
Aika samanlainen olis kuin yleensäkin. Hän osaa käydä kaupassa itsenäisesti ja sitäpaitsi laittaa joulun ruoat - hoitaa normaalistikin kala- ja liharuoat. Perinteisiä jouluruokia meille ei varmaan tulekaan mitään. Ei harrasteta ylenpalttista koristelua, ei hankita lahjoja ja hän aina muistuttaa keille laitetaan joulukortit postilaatikkoon.
Jouluvalot olisi pihassa ja kuusi (koristelematta) olohuoneessa.. lanttu- ja perunalaatikot pöydässä. Lahjoja ei olisi, muita ruokia ei olisi. Koristelut puuttuisi. Ai niin, eilen löysin hänet siivoamasta autotallia, vissiin suunnitteli viettävänsä joulunsa siellä?
Vierailija kirjoitti:
Ei me valmistella joulua kummemmin. Kuusi hankittiin miehen toimesta miehen mailta. Ja hän sen koristeli. Lasten hoitoajat on ilmoitettu wilmaan jo kk ennen ja appivanhemmat tulee kylään kun ehtii. Toisin päin on käydään kun keretään.
Nyt jo kuusi, eikö tuo ehdi mennä huonoksi...?
Vähän koristeita ja saattaisi leipoa lasten kanssa. Jotain lahjoja lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Aika köyhä joulu varmaan olisi. Kyllä tuo saisi kaupasta haettua eineslaatikot, ehkä kinkun, kalaa ja sellaista. Lapsille ei varmaan olisi kummoisia lahjoja. Ehkä edellisenä iltana havahtuisi prismasta hakemaan äkkiä jotakin, mitä siellä sattuisi olemaan jäljellä (esim viime jouluna oli jo melkein viikkoa ennen Lego-hyllyt tyhjät).
Koristeita ei olisi, eikä mitään siivousta tehty. Tuskin kuustakaan, eikä ainakaan joulukukkia. Sotkun keskellä sitten syötäisiin ne valmisruuat. Jippii.
Teillä on muulloin sotkuista kuin jouluna? Ehkäpä kannattaisi vähän skarpata niin ei tarvitse tehdä siivouksesta mitään projektia.
No ei minkäänlainen. Tai siis ihan normipäivä. Eihän ole koskaan halunnut kuusta, ei torttuja , eikä muita joulujuttuja, eikä lahjoja. Olen laittanut ihanan joulun yli 50 vuotta ja toivottavasti taas tänä jouluna. Iäkkäänä ei aina tiedä ,jos tulee terveydellisiä yllätyksiä. Käydään pitkälle kahdeksaa kymppiä.
Tuskinpa minkäänlainen .