Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen joulu teillä olisi jos jättäisit kaiken valmistelun miehellesi?

Vierailija
08.12.2025 |

Onko miehesi joulu-ihmisiä? 

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitön.

Vierailija
42/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrimammojen jouluajot näköjään menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meillä aina joulun laittaa. Hänellä on rahat, käy ostoksilla ja on kätevä keittiössä. Toki koristelen itse lasten kanssa jotain, mutta myös kaikki valot ja kuusen laittaa mies.

Vierailija
44/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi kuusi ja ravintolatason menu. Lahjatkin osaa ostaa. Koristeita ei olisi yhtä paljon ja joulusiivous jäisi varmaan tekemättä. Sinäänsä ymmärrettävää, kun hän mielummin panostaa ruokapuoleen.

Vierailija
45/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te yhtään ole ajan hermolla, kun niin kovin laitatte painoa noille joululahjoille?  Liikakulutuksesta ja rihkaman ostamisesta on puhuttu aika pitkään ja paljon ja ehkä juuri nämä "lahjaihmiset" on niitä asiasta paasaajia, vaan ei ole siirtynyt tämä ajatus edes omaan elämään.

Vaikka olisi kuinka järkeväkin lahja niin aika usein kuitenkin ylimääräinen ja turha.

Terv. Persumies

Pitäähän lapsille olla lahjoja. 

Vierailija
46/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluvalot olisi pihassa ja kuusi (koristelematta) olohuoneessa.. lanttu- ja perunalaatikot pöydässä. Lahjoja ei olisi, muita ruokia ei olisi. Koristelut puuttuisi. Ai niin, eilen löysin hänet siivoamasta autotallia, vissiin suunnitteli viettävänsä joulunsa siellä? 

Vttuako sä valitat? Jos on noin perseestä, niin eroa.

Vierailija
47/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin nykyisin. Joulu on nytkin pääosin miehen vastuulla. 

Vierailija
48/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivottaisiin pipareita ja torttuja.  Paistettaisiin kinkku ja lohi sekä valmistettaisiin laatikot.  Sitten syötäisiin jouluateria puhtaaksi siivotussa kodissa.

Ainiin, näinhän teen joka joulu yksinkin.

T. Mies.

Vierailija
49/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan mukava, vaikka ei olekaan niin jouluihminen kuin minä

Vierailija
50/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo ruokana olis maksalaatikkoa, porkkanalaatikkoa ja kinkkusiivuja ja sinappia. Ikkunakynttelikkö ja pari muuta jouluista valoaihetta olisi.

Minun hoitama olis muuten lähes sama, mut laatikkoina imelletty muusi ja lanttuloora sekä nauhan marmonoituneet pihvit.

Vierailija
51/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa meillä muutenkin koristelut ja kattaukset ja tekee ruokaa siinä missä minäkin joten samanlainen mutta vähän kalliimmalla - ei seuraa ruokatarjouksia vaan ostaa mitä mieli tekee ja aina liikaa. 

Vierailija
52/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi lahjoja lapsille eikä aikuisille, ei ruokia (ei minkäänlaista ruokaa), ei olisi siivottu ollenkaan (no tiskit laittaa koneeseen), ei koristeltu, ei jouluvaloja, ei kuusta, ei sovittuna sukulais- tai kaveritapaamisia. En tiedä eikö hän pidä sellaisista, vai miksi ei halua osallistua mihinkään. Käskettynä tekee jotain pientä kuten ajaa autoa.

Vierailija
53/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo ruokana olis maksalaatikkoa, porkkanalaatikkoa ja kinkkusiivuja ja sinappia. Ikkunakynttelikkö ja pari muuta jouluista valoaihetta olisi.

Minun hoitama olis muuten lähes sama, mut laatikkoina imelletty muusi ja lanttuloora sekä nauhan marmonoituneet pihvit.

*naudan

Vierailija
54/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies rakastaa joulua, niin tosin minäkin. Ainut varmaan missä näkyisi, olisi se, että kattaus ei varmaan olisi aivan viimeisen päälle, muuten ei eroa. 

Ja tosiaan pakko vielä sanoa, että minun mies tykkää muuten koristella, laitella valoja, kuuden ja jne. Ruoat olisi viimeisen päälle. Lahjat osaa ostaa, vaikka tänä jouluna niitä ei tule kuin, koiranpentu. Rakastan jouluja tämän miehen kanssa, sillä hän panostaa aivan saman verran jouluun kun minäkin. 

Vierailija
55/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt joulusta. Mutta yksin asuessanikin paistoin kinkun, leivoin pipareita, oli laatikoita. Kyllä meillä kouluruoka olisi, kuusi koristeltu ja pukki kävisi. En usko että millään tavalla erilainen kuin nyt yhdessä vaimon kanssa tehtynä. Iskäx3

Vierailija
56/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies rakastaa joulua, niin tosin minäkin. Ainut varmaan missä näkyisi, olisi se, että kattaus ei varmaan olisi aivan viimeisen päälle, muuten ei eroa. 

Ja tosiaan pakko vielä sanoa, että minun mies tykkää muuten koristella, laitella valoja, kuuden ja jne. Ruoat olisi viimeisen päälle. Lahjat osaa ostaa, vaikka tänä jouluna niitä ei tule kuin, koiranpentu. Rakastan jouluja tämän miehen kanssa, sillä hän panostaa aivan saman verran jouluun kun minäkin. 

Oaras osuus on tuo koiranpentu.

Meillä kävi pukki jo pari kuukautta sitten tuomassa 2 koiranpentua. Aattele! Kaksi!

Vierailija
57/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydässä olisi pelkkä kinkku ja kaljaa.

Vierailija
58/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitön, huoleton, turvallinen joulu. Niin kuin minunkin laittamana. Emme hössötä yhtään. Lahjat rahana, ruuat kaupasta ja aina on siistiä muutenkin. Koristeena kaksi kynttelikköä.

Vierailija
59/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen kuin aina, emme vietä joulua.

Miksi, oletteko pakanoita, vai vääräuskoisia ja palvotte vääriä jumaia?

[minä vain kysyn]

Eri, mutta vastaan. Miksi sitä pitäisi jotenkin viettää jos ei sitä pidä kristillisenä juhlana, ei ole uskossa?

Varsinkin kun aikuinen lapseton pari, niin en ihan käsitä jouluvouhkausta. Jotain ruokapuolta on ollut siihen asti kun oli vanhempia elossa, mutta nykyään vietetään ihan omin tavoin. 

Sinulta ei kysytty. Ei tarvitse vaivautua vastaamaan. NiiN!

Vierailija
60/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulisi aikamoinen yllätysten joulu. Sitä olisi tarjolla mitä Alepasta aattoaamuna löytyy. Lahjoja tuskin olisi, kortteja ei lähetettäisi eikä joulukoristeita olisi lainkaan. Minkäänlaisesta joulusiivouksesta ei olisi puhettakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän