Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen joulu teillä olisi jos jättäisit kaiken valmistelun miehellesi?

Vierailija
08.12.2025 |

Onko miehesi joulu-ihmisiä? 

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen joulu paitsi, että kinkun sijaan olisi varmaan poron paistia tai enemmän lohta. Ei ole mikään kinkun hirveä fani.

Vierailija
62/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies rynnisi aattoaamuna kaupoille taistelemaan viimeisistä konvehtirasioista ja jouluruuista, juoksisi kaupat läpi yrittäen etsiä joululahjoja. Tulisi kotiin tiuskimaan että joka paikka oli täynnä ihmisiä ja mistään ei enää saanut mitään kun kaikki on loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me valmistella joulua kummemmin. Kuusi  hankittiin miehen toimesta miehen mailta. Ja hän sen koristeli. Lasten hoitoajat on ilmoitettu wilmaan jo kk ennen ja appivanhemmat tulee kylään kun ehtii. Toisin päin on käydään kun keretään. 

Nyt jo kuusi, eikö tuo ehdi mennä huonoksi...? 

Ei mee. Kun kastelee ja on tuore. Testattu juttu jo useampana vuonna. 

Vierailija
64/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti oikein hyvä! Mies hakee ja laittaa kuusen ja tekee valtaosan ruuista muutoinkin. Samoin siivoaa ja koristelee siinä missä minäkin. Lämmittää myös pihasaunan aattona. Lahjojakin osaa ostaa, mutta niiden kanssa jäisi kyllä ihan viime tippaan. 

Vierailija
65/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisi kyllä.

Kerran on kokonaan laittanutkin, minä tosin neuvoin tarvittaessa sängyn pohjalta. Olin juuri ollut selkäleikkauksessa. 

Millainen selkäleikkaus kun piti sängyssä olla?  Jalkeille yleensä komennetaan heti leikkauksen jälkeen mitä nyt leikattuja nähnyt ja itseltänikin leikattu.

Vierailija
66/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mitään joulua, jos exäni olisi vastuussa. Tosin suhde ei onneksi edennyt niin pitkälle, että siitä tyypistä olisi tullut mieheni.

Vierailija
67/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti varsin samanlainen kuin normaalistikin. Mies vastaa nytkin isolta osin ruuista. Jotkut joulukukat ja pöytäkoristeet saattaisivat jäädä vähän vähemmälle, mutta muuten kyllä hoitaisi kaiken.

Vierailija
68/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen joulu paitsi, että kinkun sijaan olisi varmaan poron paistia tai enemmän lohta. Ei ole mikään kinkun hirveä fani.

Meillä varmaan olis päinvastoin pelkästään kinkkua 😅 ei vaan, muuten varmaan aika normijoulu, ainoastaan siivouksen jäljiltä menisi muutama viikko että kukaan löytäisi yhtään mitään.

Vierailija
69/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa? Mulla ei ole miestä.

Vierailija
70/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi mitään joulua, jos exäni olisi vastuussa. Tosin suhde ei onneksi edennyt niin pitkälle, että siitä tyypistä olisi tullut mieheni.

Perustelunsa oli, että "en halua viettää mitään juhla/merkkipäiviä siksi, että niitä kuuluu viettää". Lisäksi oli kovin nirso ruoan suhteen, kuulemma perinteinen jouluruoka oli pelkkää pula-ajan ruokaa, kun nykyään voi syödä paremkaakin.

Vierailija
71/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa olisi pöydässä ainakin riittävästi. Jotain tosi terveellistä. Jälkkäriksi ehkä sokerittomia korppuja.

Aattona paniikissa hankitut joululahjat perheelle.

Koristeita ei olisi. Mutta lattiat olisi imuroitu.

Hyvää joulua 🎅

Vierailija
72/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olisi pari satunnaista joulueinestä ja koristelematon kuusi. Pari lahjaa muovipussissa lapselle.

Olen tällä hetkellä tosi sairas, eikä voimia joulun valmisteluun juuri ole. Jos nyt kuusen saisi kuitenkin koristeltua. Harmittaa kovasti lapsen kannalta kun joulu on ollut hänelle niin tärkeä juhla, ja nyt se on ihan erilainen mitä aiemmin. Tämä kaikki oikein alleviivaa sairauttani ja samalla lisää hänen huoltansa.

Vierailija
73/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on se, joka touhuilee kaikki juhlat ja arjet. Kyllä mua on lykästänyt.

Vierailija
74/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te yhtään ole ajan hermolla, kun niin kovin laitatte painoa noille joululahjoille?  Liikakulutuksesta ja rihkaman ostamisesta on puhuttu aika pitkään ja paljon ja ehkä juuri nämä "lahjaihmiset" on niitä asiasta paasaajia, vaan ei ole siirtynyt tämä ajatus edes omaan elämään.

Vaikka olisi kuinka järkeväkin lahja niin aika usein kuitenkin ylimääräinen ja turha.

Terv. Persumies

Ja lama vaan syvenee kun viimeisetkin työpaikat katoaa. Talous ei toimi jos kukaan ei osta mitään. Siinä ei auta edes mikään "menkää töihin" -huutelu. 

Jos pelkää liikakulutusta ja saasteita, niin voi ostaa aineettomia lahjoja. Vaikka hierontalahjakortin, elokuvalippuja ja vaikka kotisiivouksen.

Vierailija
75/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, hän ei ole.

Vierailija
76/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan erilainen. Siivottaisiin vähemmän, olisi vähemmän tai ei juuri ollenkaan koristeluita. Yleinen ilmapiiri olisi muilla perheenjäsenillä todennäköisesti rennompi. Yhtäkään joulukorttia ei lähtisi kenellekään.

Mies kyllä tekisi ja hoitaisi jouluruuat, joulukuuset, lahjahankinnat jne, joten se ei olisi ongelma.

Vierailija
77/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlainen kuin nyt. aikuinen osaa kyllä käydä ruokakaupassa ja siivota kotinsa. itse taas en perusta joulun laittamisesta sen erikoisemmin. meillä harvoin on jouluruokia eikä ikinä koristeita. haluan vaan olla rauhassa ja levätä joulun ajan. yleensä keskitymme syömiseen, saunomiseen, pyjamissa viihtymiseen, pelaamiseen ja koiran kanssa ulkoiluun. minä haluan jouluksi kirjan joka vuosi johon uppoutua kunnolla. koen että joulu on minulle tärkeä, en vaan halua että siihen liittyy mitään pakollisuuksia. näemme välipäivinä kyllä kummankin vanhempia kun ehditään mutta ilman joulua.

Vierailija
78/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen joulu. Ilmab stressiä ja hössötystä. Myönnän että itsellä lähtee ihan käsistä joulu valmistelut.

Vierailija
79/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Osaisin järjestää joulun. Isoin haaste olisi lahjat, mikäli joutuisin kustantamaan koko joulupöydän kuusineen ja muine ekstroineen. Rahallisesti tekisi tiukkaa. Joulupöytään tulisi yli 10 henkeä.

Vierailija
80/91 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoukset jäisi välistä. Ruokana olisi eineksiä, itse graavattua lohta ja valmiskinkkua. Suklaata olisi kassikaupalla, joulutortut kaupan paistopisteeltä. Sitä mietin, kuka tiskaisi, mies ei sitä tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän