Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen joulu teillä olisi jos jättäisit kaiken valmistelun miehellesi?

Vierailija
08.12.2025 |

Onko miehesi joulu-ihmisiä? 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan laatikoilla ja ilman koristeltuja, eli aika tylsä. Ja mies murjottaisi kun ei oo saanut viettää joulua.

Vierailija
22/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mitään joulua, vain yksi arkinen kalenteripäivä kuukaudessa. Mies ei panosta millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan kannalta olisi aika köyhä ja varmasti puuttuisi jotain. Maksapasteijaa olisi ihan varmasti, koska mies pitää siitä, mutta muiden herkut puuttuisivat. Siivous, kuusen koristelu yms. hoituisi kyllä, mutta epäilisin, että vielä aattona rynnittäisiin kaupassa, koristeltaisiin kuusi yms. ehkä iltaan mennessä olisi rauha maassa. Itse tykkään siitä, että valmiita rauhalliseen jouluaaton viettoon on 23.12, eli silloin on kaikki valmista ja aattopäivä sitten vaan chillaillaan rauhassa.

Vierailija
24/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmasti aivan yhtä hyvä joulu, kuin yhdessä tekemälläkin, mutta kovin epäreilua. Mies paistaa aika kinkun ja tekee laatikot, minä teen kylmiä ruokia eli alkupalat ja salaatit. Niitä saisi myös valmiina. Yhdessä aina siivotaan, minä ostan enemmän lahjoja. Kaiken kyllä mies hoitaisi, siitä olen varma.

Vierailija
25/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saattaisi unohtaa lautasliinat jouluaterialta. Ehkä myös pöytäliinan. Nuo tekstiilihommat eivät kuulu hänen vahvuuksiinsa.

Vierailija
26/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei juurikaan osaa laittaa ruokaa, joten ruokien kannalta tulisi kyllä aika köyhä joulu. 

Mun mies ostaisi kaikki jouluruuat ja herkut kaupasta. Pitäisi ottaa varajääkaappi käyttöön (tosin on se otettava joka tapauksessa).

Menisi ja ostaisi kilotolkulla tarjoussuklaita, vaikka aina kieltelen. Ruokaa olisi enemmän, mutta koristelut taitaisivat jäädä. :D

Vierailija
27/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen valmisruokajoulu kuin minun laittamanani. Saattaa olla että hän kinkun paistaisi itse uunissa. Voisi siis jopa olla astetta parempi joulu.

Vierailija
28/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki jäisi miehen vastuulle, niin me varmaan juotaisiin kaljaa ja tilattaisiin pizzat. Ei se osaa kaupassa käydä ilman listaa, eikä tehdä ruokaa. Meillä on kyllä joulukoristeet laatikoissa, mutta tuskinpa se niitä esiin ottaisi tai kuusta hankkisi. Lahjan se mulle varmaan kyllä ostaisi, ei se sitä unohtaisi.

Vierailija
29/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kuin aina, emme vietä joulua.

Vierailija
30/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei juurikaan osaa laittaa ruokaa, joten ruokien kannalta tulisi kyllä aika köyhä joulu. 

Mun mies ostaisi kaikki jouluruuat ja herkut kaupasta. Pitäisi ottaa varajääkaappi käyttöön (tosin on se otettava joka tapauksessa).

Menisi ja ostaisi kilotolkulla tarjoussuklaita, vaikka aina kieltelen. Ruokaa olisi enemmän, mutta koristelut taitaisivat jäädä. :D

Asumme ulkomailla, joten jouluruokia ei noin vain ostetakaan kaupasta. Ihan itse täytyy tehdä kaikki alusta loppuun, ja siihenhän tuo minun mieheni ei todellakaan pystyisi.

Vierailija
31/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehellä ole aikaa jouluvalmisteluihin, kun on joulun aikaan päivät pitkät töissä. Aattoillan on aina kotona.

Vierailija
32/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukoristeita ei olisi lainkaan (tai no kuusen mies käy hakemassa, ehkä hän sitten sen koristelisikin lasten kanssa) ja lahjoja paljon vähemmän

Vierailija
33/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi paljon hyvää itsetehtyä ruokaa, mies tekee kaikki ruoat muulloinkin. Lahjojakin olisi, ja kuusi.

Mutta pölypallot pyörisivät nurkissa, niitä mies ei näe. Ellei sitten aktivoituisi laittamaan robotti-imuria puuhastelemaan. 

Vierailija
34/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostatko sinä sitten kauppahallista tai suoraan tukusta?

Vierailija
35/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, oletteko pakanoita, vai vääräuskoisia ja palvotte vääriä jumaia?

[minä vain kysyn]

Vierailija
36/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki jäisi miehen vastuulle, niin me varmaan juotaisiin kaljaa ja tilattaisiin pizzat. Ei se osaa kaupassa käydä ilman listaa, eikä tehdä ruokaa. Meillä on kyllä joulukoristeet laatikoissa, mutta tuskinpa se niitä esiin ottaisi tai kuusta hankkisi. Lahjan se mulle varmaan kyllä ostaisi, ei se sitä unohtaisi.

Mieluummin mä ainakin pizzaa syön kuin porkkanalaatikkoa ;-) 

Vierailija
37/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusen hän varmaankin kasaisi (koottava muovinen) kun tykkää siitä niin paljon, mutta muita koristeita tuskin. Ruoka olisi varmaan kotitekoisia hampurilaisia ja tacoja, mikä ei olisi yhtään huono. Lahjoja olisi minulle pari-kolme, koiralle enemmän (meitä on me kaksi ja lellitty koira).

Itse tykkään koristella ja laittaa ruokaa vähän rankemmalla kädellä. Mutta ihanaa, että sitä ei vaadita, vaan kaikki on extraa ja saan siitä puolisolta kiitosta. :)

Vierailija
38/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te yhtään ole ajan hermolla, kun niin kovin laitatte painoa noille joululahjoille?  Liikakulutuksesta ja rihkaman ostamisesta on puhuttu aika pitkään ja paljon ja ehkä juuri nämä "lahjaihmiset" on niitä asiasta paasaajia, vaan ei ole siirtynyt tämä ajatus edes omaan elämään.

Vaikka olisi kuinka järkeväkin lahja niin aika usein kuitenkin ylimääräinen ja turha.

Terv. Persumies

Vierailija
39/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, oletteko pakanoita, vai vääräuskoisia ja palvotte vääriä jumaia?

[minä vain kysyn]

Eri, mutta vastaan. Miksi sitä pitäisi jotenkin viettää jos ei sitä pidä kristillisenä juhlana, ei ole uskossa?

Varsinkin kun aikuinen lapseton pari, niin en ihan käsitä jouluvouhkausta. Jotain ruokapuolta on ollut siihen asti kun oli vanhempia elossa, mutta nykyään vietetään ihan omin tavoin. 

Vierailija
40/40 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me muutenkaan laiteta erityisen paljoa joulua ja tuskin nytkään kun olen pyörätuolissa ja kävelen vähän tuen avulla. Kolme ihmistä ei jouluruokaa syö niin että kannattaisi itse kokata joten yhdessä mietitään ja mies hakee kaupasta. Jos haluaa graavata kalaa niin saa tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän