Onko tämä mielestänne outo ja huolestuttava asia pitkässä parisuhteessa?
Jos ollaan oltu yhdessä esimerkiksi 10 tai 20 vuotta, niin mitä pitäisi ajatella jos kumppanin menneisyydestä paljastuu joku asia, josta hän ei ole kertonut? Tietenkään kaikkia pikkuasioita ei kukaan voi kertoa eikä edes muistaa. Mutta pitkässä suhteessa ehtii kertomaan paljon omasta elämästään ja samoja juttuja kerrotaan joskus niinkin usein, että koko perhe on kuullut ne moneen kertaan ja kyllästynyt kuulemaan niistä. Joten ihmettelisittekö sitä, jos yhtäkkiä saisitte tietää (muualta kuin kumppanilta itseltään) vaikkapa jotain sellaista, että hän on joskus ollut vuoden jossain työpaikassa, josta ei ole koskaan kertonut? Tai jos kuulisitte hänen vanhasta opiskelukaveristaan, jonka kanssa hän on aikoinaan ollut paljon tekemisissä, mutta jota hän ei ole kertaakaan maininnut teille? Nämä ovat pelkkiä esimerkkejä, voitte keksiä itse lisää ja parempia jos haluatte. Oikeita ja vääriä vastauksia ei tässä ole, haluaisin vain tietää mitä muut ajattelevat tällaisesta.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sekaisin olet.
AP:han vain kysyi eikä esittänyt mitään mielipidettä.
Kysymysten esittäminen on sen merkki, että on sekaisin.
Tyhmiä kysymyksiä ei ole.
Aloittaja on sairaan mustasukkainen, ei muuten vatvoisi asiaa
Vierailija kirjoitti:
Oma mies ei taatusti muista kuulleensakaan, missä työpaikoissa minä olin 80-luvulla. En itsekään enää muista vanhojen opiskelukavereiden nimiä saati sitä, missä oppilaitoksessa me ollaan oltu samaan aikaan. Luulin aloituksen perusteella, että puoliso on unohtanut mainita, miten oli vankilassa vuoden taposta.
Tämä! Minäkin luulin, että kyse on jostain vankilatuomiosta tms. Mutta AP kertoikin ihan merkityksettömiä pikkujuttuja.
Aloituksen perusteella AP vaikuttaa todella ahdistavalta. Ei hän kysyisi, ellei kotona nyt olisi tuollainen tilanne, mitä AP kuvaa.
AP on sekaisin ja sairas epäilyksineen
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kertonut kaikki vanhat panokaverit, en olisi päätynyt pitkään parisuhteeseen.
Kiviäkin kiinnostaa enemmän kuin minua ketä mun puoliso on pannut joskus vuonna -90.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sekaisin olet.
Ei normaali ihminen tuollaista mitätöntä asiaa vatvo🙄
Eikä tuollaiset asiat puolisolle kuulu, mitä on ollut ennen häntä
Entä jos ne asiat onkin jätetty kertomatta siksi, etteivät ne ole mitättömiä?
Tiedän miehen työpaikat (ne pari kpl), kun olen häntä auttanut CV:n teossakin, joten siinä mielessä ihmettelisin, jos joku kertoisi hänen olleen jossain muuallakin töissä.
En tosiaan muista kaikkia miehen opiskelukavereita joten en ihmettelisi. Ollaan eri paikkakunnilta kotoisin joten en tosiaan tiedä kaikkia miehen opiskelukavereita eikä hänkään mun enkä tiedä mitä ihmettä edes tekisin tuollaisilla tiedoilla?
En muuten myöskään tiedä milloin mies on menettänyt poikuutensa, kuinka monta sänkykumppania hänellä on ollut puhumattakaan siitä keitä he ovat. Tiedän vaan, että olen hänen ensimmäinen seurustelukumppaninsa ja hän vastaavasti minun kolmas. En haluaisi edes tietää tuollaisia asioita, kysyisin jos haluaisin. Kaikkea ei tarvitse tietää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän aloituksessa lue, että aloittaja itse vatvoo jotain tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kertonut kaikki vanhat panokaverit, en olisi päätynyt pitkään parisuhteeseen.
Kiviäkin kiinnostaa enemmän kuin minua ketä mun puoliso on pannut joskus vuonna -90.
Enemmän mua "vaivaisi" jos mies alkaisi länkyttämään jostain 90-luvun panostaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies ei taatusti muista kuulleensakaan, missä työpaikoissa minä olin 80-luvulla. En itsekään enää muista vanhojen opiskelukavereiden nimiä saati sitä, missä oppilaitoksessa me ollaan oltu samaan aikaan. Luulin aloituksen perusteella, että puoliso on unohtanut mainita, miten oli vankilassa vuoden taposta.
Tämä! Minäkin luulin, että kyse on jostain vankilatuomiosta tms. Mutta AP kertoikin ihan merkityksettömiä pikkujuttuja.
Aloituksen perusteella AP vaikuttaa todella ahdistavalta. Ei hän kysyisi, ellei kotona nyt olisi tuollainen tilanne, mitä AP kuvaa.
AP on sekaisin ja sairas epäilyksineen
Olen sinkku.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua "vaivaisi" jos mies alkaisi länkyttämään jostain 90-luvun panostaan. :D
Mun mies puhuu niistä aika useinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sekaisin olet.
Ei normaali ihminen tuollaista mitätöntä asiaa vatvo🙄
Eikä tuollaiset asiat puolisolle kuulu, mitä on ollut ennen häntä
Entä jos ne asiat onkin jätetty kertomatta siksi, etteivät ne ole mitättömiä?
Aikuisella ihmisellä on ollut merkittävä ihmissuhde joskun vuonna kirves ja miekka ja hän ei ole siitä kertonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies puhuu niistä aika useinkin.
lapsellista
Voisin ihmetellä, mutta tuskin huolestuisin, jos mikään muu ei vaikuttaisi olevan pielessä. Voihan sitä kysyä kumppanilta itseltään, miksei hän ole koskaan maininnut asiaa.
Meillä on ollut sen verran tapahtumarikkaat 20 vuotta, ettei varmaan ole tullut mainittua kaikkia vähemmän tärkeitä ihmisiä tai tapahtumia ajalta ennen tapaamista. Mitä kauemmin jostain asiasta on, sen haaleampia muistot ovat. En pidä jotain muinaisia hetkellisiä opiskelukavereita merkityksellisinä, ne merkitykselliset ihmiset ovat edelleen elämässä. Työpaikkojakin on tullut ja mennyt.
Parisuhteessakin saa olla jotain omaa.
Joskus menneisyyttä ei halua muistella siksi, että se on jotenkin epämiellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa 20v yhdessä, enkä todellakaan ole hänelle kaikista nuoruuden työpaikoistani, ystävistäni ja tekemisistäni kertonut. Miksi kertoisin jotain ikivanhoja ja merkityksettömiä asioita, tuskin ne häntä kiinnostavat.
N59
Minä en ole ollut parisuhteessa, mutta jos olisin, niin varmasti olisin kiinnostunut, jos kumppani kertoisi minulle nuoruudestaan.
Tässä se kiinnostus on vähän ei asteella🙄 Miksi kaivella 20 v vanhoja pikkuasioita ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä aika ulkopuolinen fiilis tulis jos en tuntisi kumppaniani läpikotaisesti. Ja jos alkaa mietityttään kumppanissa se ettei ole jotain tärkeää itsestään kertonut niin usein sillä piilotellaan jotain.
Minä keskityn siihen kuka on hän minun kanssa, tänään. Ei minua kiinnosta se kuka hän oli eilen.
Hän on jotain tänään koska hän oli jotain muuta eilen. Ei ihmisestä tule jotain ihan vain sattumalta vaan se on kehityslinja jossa erilaiset asiat vähitellen muovaavat ihmisestä sen joka hän on tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän aloituksessa lue, että aloittaja itse vatvoo jotain tuollaista.
Ei kyselisi tuollaista, jos ei vatvoisi. Ihan varmaa
Just tämä, miten hän kohtelee ja huomio minua ja muita tässä ajassa jota nyt eletään. Siitä ihmisestä minä olen kiinnostunut, jota hän on tänään ja huomenna, jne...