Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä mielestänne outo ja huolestuttava asia pitkässä parisuhteessa?

Vierailija
08.12.2025 |

Jos ollaan oltu yhdessä esimerkiksi 10 tai 20 vuotta, niin mitä pitäisi ajatella jos kumppanin menneisyydestä paljastuu joku asia, josta hän ei ole kertonut? Tietenkään kaikkia pikkuasioita ei kukaan voi kertoa eikä edes muistaa. Mutta pitkässä suhteessa ehtii kertomaan paljon omasta elämästään ja samoja juttuja kerrotaan joskus niinkin usein, että koko perhe on kuullut ne moneen kertaan ja kyllästynyt kuulemaan niistä. Joten ihmettelisittekö sitä, jos yhtäkkiä saisitte tietää (muualta kuin kumppanilta itseltään) vaikkapa jotain sellaista, että hän on joskus ollut vuoden jossain työpaikassa, josta ei ole koskaan kertonut? Tai jos kuulisitte hänen vanhasta opiskelukaveristaan, jonka kanssa hän on aikoinaan ollut paljon tekemisissä, mutta jota hän ei ole kertaakaan maininnut teille? Nämä ovat pelkkiä esimerkkejä, voitte keksiä itse lisää ja parempia jos haluatte. Oikeita ja vääriä vastauksia ei tässä ole, haluaisin vain tietää mitä muut ajattelevat tällaisesta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outo asia. Ei kaikkea itsekään muista omasta elämästään.

Vierailija
2/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kuka kaikkea ehtii kertomaan ja mistä tiedät, ettet ole vain unohtanut?

Eri asia jos olisi vaikka avioliitto tai lapsi josta ei ole kertonut, mutta noin muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ja huolestuttava asia olisi lapsi, josta ei olisi puhuttu yhtään mitään. 

Mutta mitä ihmettä joku työpaikka tai opiskelukaverit? 

Vierailija
4/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sekaisin olet.

Vierailija
5/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sekaisin olet.

AP:han vain kysyi eikä esittänyt mitään mielipidettä.

Vierailija
6/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kertonut kaikki vanhat panokaverit, en olisi päätynyt pitkään parisuhteeseen.

Vierailija
7/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sekaisin olet.

Kysymysten esittäminen on sen merkki, että on sekaisin.

Vierailija
8/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mieheni kanssa 20v yhdessä, enkä todellakaan ole hänelle kaikista nuoruuden työpaikoistani, ystävistäni ja tekemisistäni kertonut. Miksi kertoisin jotain ikivanhoja ja merkityksettömiä asioita, tuskin ne häntä kiinnostavat.

N59

Vierailija
9/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Kuka kaikkea ehtii kertomaan ja mistä tiedät, ettet ole vain unohtanut?

Eri asia jos olisi vaikka avioliitto tai lapsi josta ei ole kertonut, mutta noin muuten.

Ei tuollaisia asioita unohda, jos ei ole erityisen huonomuistinen ihminen.

Vierailija
10/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, tuskin olen itsekään kaikista opiskelukavereista kertonut, olin jo työelämässä kun tavattiin. Tai niistä hanttihommista teininä, ehkä se eka on tullut mainittua...

Olenkohan kertonut edes kaikista serkuista... ainakin mieheltä tulee ilmi aina silloin tällöin "uusia" sukulaisia joista en ole kärryillä. Mitä väliä, ei ole tekemisissä.

Vierailija
11/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies ei taatusti muista kuulleensakaan, missä työpaikoissa minä olin 80-luvulla. En itsekään enää muista vanhojen opiskelukavereiden nimiä saati sitä, missä oppilaitoksessa me ollaan oltu samaan aikaan. Luulin aloituksen perusteella, että puoliso on unohtanut mainita, miten oli vankilassa vuoden taposta.

Vierailija
12/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sekaisin olet.

Ei normaali ihminen tuollaista mitätöntä asiaa vatvo🙄

Eikä tuollaiset asiat puolisolle kuulu, mitä on ollut ennen  häntä

Vierailija
13/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kontrollin tarve on jos kaikki pitää saada tietää toisesta?

Huh, hirveetä.

Vierailija
14/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut mieheni kanssa 20v yhdessä, enkä todellakaan ole hänelle kaikista nuoruuden työpaikoistani, ystävistäni ja tekemisistäni kertonut. Miksi kertoisin jotain ikivanhoja ja merkityksettömiä asioita, tuskin ne häntä kiinnostavat.

N59

Minä en ole ollut parisuhteessa, mutta jos olisin, niin varmasti olisin kiinnostunut, jos kumppani kertoisi minulle nuoruudestaan.

Vierailija
15/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä aika ulkopuolinen fiilis tulis jos en tuntisi kumppaniani läpikotaisesti. Ja jos alkaa mietityttään kumppanissa se ettei ole jotain tärkeää itsestään kertonut niin usein sillä piilotellaan jotain.

Vierailija
16/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. Ja itse ainakin unohdan mulle tuntemattomien ihmisten nimet saman tien. Mutta jos tällaisista tulee ap:lle outo olo, niin sitten tulee. Se kertoo vaan jotain susta itsestä. 

Vierailija
17/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sekaisin olet.

Ei normaali ihminen tuollaista mitätöntä asiaa vatvo🙄

Eikä tuollaiset asiat puolisolle kuulu, mitä on ollut ennen  häntä

Niin mutta AP vain KYSYI. Etkö nyt millään tajua.

Vierailija
18/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ainakaan olla missään vaiheessa veivattu menneitä. Siellä on varmasti kummallakin kymmenittäin muita ihmisiä, jotka ovat olleet vuosikausia historiaa

Vierailija
19/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin oman kokemuksen mukaan suhteen alussa jo kerrotaan toisilleen koko elämäntarinansa ja halutaan, että toinen tietää kaiken.

Vierailija
20/20 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä aika ulkopuolinen fiilis tulis jos en tuntisi kumppaniani läpikotaisesti. Ja jos alkaa mietityttään kumppanissa se ettei ole jotain tärkeää itsestään kertonut niin usein sillä piilotellaan jotain.

Minä keskityn siihen kuka on hän minun kanssa, tänään. Ei minua kiinnosta se kuka hän oli eilen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi