Suomessa harhaluulo eläkeläisistä, sanoo raportti Suurempi eläke kuin mitä työikäisten bruttopalkka
Julkisuutta hallitsee puhe köyhistä eläkeläisistä, vaikka tilastot eivät nykyaikana tue sellaista näkökulmaa. Suuret ikäluokat ovat olleet voittajia sukupolvien tulonjaossa ja varallisuuden jaossa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/49dbe898-1020-4bd3-b2fe-fc97ae6a8a…
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan ole. Esimerkiksi naisten keskimääräinen työeläke 2025 oli piirun vajaa 1700,00 kuukaudessa. Mediaanipalkka lienee n. 3600,00 kuukaudessa. Molemmat ilmoitettu bruttotulona.
Kyllä on.
Se on katsottu tilastoista nuo palkat.
Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia.
Vertailuna ansiosidonnaista 2 miljardia.
Noilla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
€ 4000, käännän kylkee ja syljeskelen kattoon. Tulihan niitä hommia tehtyäkin.
Et kauan.
Ap:n mukaan eläkeläisten pitäis saada tyyliin jotain 300€ eläkettä kuukaudessa. :D
Pienempiä eläkkeitä pitäisi nostaa,on eläkeläis köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen eläkeläinen on eläkkeensä ansainut.
Ei todellakaan ole. Kusettaminen ei ole ansaitsemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan ole. Esimerkiksi naisten keskimääräinen työeläke 2025 oli piirun vajaa 1700,00 kuukaudessa. Mediaanipalkka lienee n. 3600,00 kuukaudessa. Molemmat ilmoitettu bruttotulona.
Kyllä on.
Eläkkeet maksetaan nyt työssäkäyvien eläkemaksuilla.
On tekemistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on.
Siinä vaiheessa on kun haetaan 10-20 miljardin säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on tasapuolisesti mahdollisuudet suuriin eläkkeisiin, ne ovat suoraan verrattavissa maksettuihin veroihin, eli mitä enemmän teet töitä, sitä enemmän maksat veroja ja kerrytät eläkettä. Minä tein paljon töitä vuosikymmenet ja maksoin paljon veroja ja nyt nautin isosta eläkkeestä, eli työnteko kannattaa, eikä laiskoin lurjusten elämä, kuten kommunistienkin laulussa sanotaan.
Ai jaa? Onko se mun syy että sairastuin ja saan tk-eläkettä 1300? Ilmeisesti sitten olen täysin paska ja ansainnut tämän.
Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa ja rahasto 240 miljardia eli 7 vuoden eläkemaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot eläkkeet leikkurin. Nyt saisi Purra saksia eläkeläisten kanssa ihan kunnolla.
Kannattaa miettiä mitä toivoo! Jos eläkkeisiin tulee eläkekatto, niin suurimpana kärsijänä ei ole nykyiset eläkeläiset vaan nuoremmasta ikäpolvesta ne, jotka olisivat saaneet ison eläkkeen. Eli siis potkittuja potkittaisiin lisää!
No, nyt on tilanne, että perikunnan asunnoista ei makseta mitään. Sun lapsi perii sähkölämmityspaskan, mitä ei vuokraa eikä osta kukaan.
Ei peri, ei ole omistusasuntoa muttei lapsiakaan.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot eläkkeet leikkurin. Nyt saisi Purra saksia eläkeläisten kanssa ihan kunnolla.
Kannattaa miettiä mitä toivoo! Jos eläkkeisiin tulee eläkekatto, niin suurimpana kärsijänä ei ole nykyiset eläkeläiset vaan nuoremmasta ikäpolvesta ne, jotka olisivat saaneet ison eläkkeen. Eli siis potkittuja potkittaisiin lisää!
No, nyt on tilanne, että perikunnan asunnoista ei makseta mitään. Sun lapsi perii sähkölämmityspaskan, mitä ei vuokraa eikä osta kukaan.
Ei peri, ei ole omistusasuntoa muttei lapsiakaan.-eri
Sulla ei, monella muulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eläke tällä hetkellä noin 1000 €/kk. Vielä eläkkeeseen matkaa noin 2-vuotta. Mutta ei minun ikäinen enää töihin pääse. Toki tuolla elää, jos pihistää paljon. Niin monen muunkin eläke todella pieni, joten ihan turha olla kateellinen. Kaikki me olemme olleet töissä, opiskelleet paljon osa, joten sen vuoksi toki heillä suurempi eläke ja ovat maksaneet enemmän veroja kuin itse aikoinaan pienestä palkastani. Ja mikä ihmeen pyramidihuijaus? En tiennyt tai kukaan eläkeläinen tietää mitä tarkoittaa pyramidihuijaus, koska sitä harrastaa vain rikolliset.
Jos eläkkeitä maksetaan 40 miljardia niin ei kaikki voi saada eläkettä vain 1000 euroa kuukaudessa.
Ei missään ole niin on väitettykään.
Sinäkin olet joskus eläkeläinen. Haluaisitko itse saada pienempää eläkettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sinun isovanhemmillasi on joku jätti eläke mutta kyllä tavallisilla normaalityössä käyneellä on todella pieni eläke, ei se ole mikään tupla! Kannattaisi varmaan ottaa vähän selvää ennen kuin rupeaa kirjoittelemaan näitä höpölöpö harhaluulojaan!
Kyselkää vaikka omilta isovanhemmilta kuinka rikkainta he ovat vai onko kaikilla ne jo kuolleet ajat sitten ja nyt on vaan tämmöiset epäluulot sitten tulilla!
Aika tietämätöntä porukkaa miten mahdotto selvitä vanhousikään asti..
Kuitenkin nämäkään joilla ei ole niin hyvä eläke , eivät itse joutuneet maksamaan tyel-maksuja kuin vähän aikaa. Silti pääsivät varhain eläkkeelle. Pääsivät keskim velattomia ja vakavaraisina lomalleen. Toista on meillä. Maksetaan teidän lomailunne ja silti eläkeikä.on 70v . mikä tässä on reilua?
Montako kertaa olet spämmännyt tämän saman virren, vaihda jo levyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eläke tällä hetkellä noin 1000 €/kk. Vielä eläkkeeseen matkaa noin 2-vuotta. Mutta ei minun ikäinen enää töihin pääse. Toki tuolla elää, jos pihistää paljon. Niin monen muunkin eläke todella pieni, joten ihan turha olla kateellinen. Kaikki me olemme olleet töissä, opiskelleet paljon osa, joten sen vuoksi toki heillä suurempi eläke ja ovat maksaneet enemmän veroja kuin itse aikoinaan pienestä palkastani. Ja mikä ihmeen pyramidihuijaus? En tiennyt tai kukaan eläkeläinen tietää mitä tarkoittaa pyramidihuijaus, koska sitä harrastaa vain rikolliset.
Jos eläkkeitä maksetaan 40 miljardia niin ei kaikki voi saada eläkettä vain 1000 euroa kuukaudessa.
Ei missään ole niin on väitettykään.
Niin, moni saa enemmän eläkettä kuin työssäkäyvät palkkaa. Kestämätön yhtälö.
Jos nuoret muuttaa Norjaan ei eläkkeitä pystytä maksamaan, koska Norjassa töissä ollessa eläkemaksu palkasta menee norjalaisten eläkkeisiin.
Nuorten kannattaa mennä ulkomaille töihin, jolloin Suomen eläkerahastoon ei tule lisää rahaa ja rahasto loppuu jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediaanieläke on puolet mediaanipalkasta, mikä tarkoittaa, että suurin osa eläkeläisistä on virallisesti köyhiä.
Eihän ole, kun eläke isompi kuin työssäkäyvien bruttopalkka.
Kenen eläke ? Äitini eläke on 1200 e joten työssäkäyvien bruttopalkka ei häävi ole .LOLLOL.
Työssäkäyvien bruttopalkat ovat laskeneet ja tilanteen korjaamiseksi tarjotaan eläkkeiden leikkaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun mielestäsi on iso eläke (brutto)?
Kaikki yli kaksi tonnia. Makaamisesta ja yhteiskunnan palvelujen kuluttamisesta tuottamatta itse mitään ei tarvitse maksaa euroakaan enempää.
Minä tein tuottavaa työtä 45 vuotta mutta sillähän ei ole mitään merkitystä, just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on.
Mitä saatanan tekemistä eläkkeillä ja työttömyyskorvauksilla on toistensa kanssa?
Mieti kummasta voi napsaista vaadittavat 10-20 miljardia säästöjä?
Työttömyyskorvaukset ovat liian suuria, sen vuoksi ei enää kannata töitä tehdä. Eläkkeet on maksettu työnteolla etukäteen.
Suomalainen eläkeläinen on eläkkeensä ansainut.