Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?
Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi.
Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?
Kommentit (1631)
Vierailija kirjoitti:
Onhan perustat kunnossa eli tehtävänkuvaus yhdessä katsottu ja mies allekirjoittanut. Työjärjestys kannattaa päivittää vuosittain, jotta kaikki on huomioitu. Keskeisistä asioista kannattaa laatia normi niin asiat tulee hoidettua.
Viikko kannattaa aloittaa lyhyellä palaverilla, jotta viikottaisista asioista säilyy tilannekuva ja mitään ei mene ns. "längistä". Jos isompia projekteja viikolla niin suositeltavaa myös kalenteroida työkokouksia.
Jos oikein hyvin johdat niin vuosittaisten kehittämiskeskusteluiden lisäksi 6kk:n jälkeen ensimmäinen yhteinen tilannekeskustelu asetettujen tavoitteiden saavuttamisesta.
EIköhän näillä ala metatyöt tapahtumaan.
Miksi vaimon pitää olla johtajana ja organisoijana? Eikö mies ole aikuinen, joka osaa ajatella itsekin? Taitaa kyse olla laiskuudesta ja välinpitämäöttömyydestä lapsen suhteen. Tuntuu absurdilta, että muuten elämässään täysin toimintakykyisen miehen kohdalla tarttis jonkun olla kertomassa mitä pitää tehdä ja milloin. Ei kovin arvostava käsitys miehen toiminmtakyvystä ja älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
"Taitaa olla muutamia erittäin aktiivisia miesvihaajia. Myös paljon sellaisia naisia jotka luo sen mielikuvansa pelkästään sen oman miehen perustella. Lisätään soppaan vielä synnytyksen jälkeiset masennukset ym niin keskustelu on just tälläistä. Vaikea edes ymmärtää tätä yleistyksen määrää kun ei tunne itse ainuttakaan tälläistä perhettä, missä kumpikin puoliso ei osallistuisi."
Mä kans ihmettelen mistä löytyy kaikki nää miehet jotka ei osaa hoitaa lapsia ja kotia.
Minä olen keski-ikäinen ja minun isä ja lähipiirin isät hoiti lapsia ja kotia. Naiset oli töissä niin kuin miehetkin ja tekivät uraa. Minun sukupolvella se täysipainoinen isyys on ollut itsestäänselvyys meidän piireissä. Olen Espoosta.
Onko nää valittaja naiset lestadiolaisia vai missä päin Suomea löytyy niitä juntti miehiä jotka ei osaa tai viitsi?
Tiedän tasan yhden tapauksen jossa hommat jäi vaan toiselle ja siinä tapauksessa
Lähipiirissä on kans yksi mies, joka sai viisi lasta, mutta ei vaihtanut ensimmäistäkään vaippaa. Tämä herätti ja myöhemminkin herättänyt aina huomiota ja hilpeyttä, kun poikkesi valtavirrasta. Tämä isä on nyt yli seitsemänkymmenen. On kyllä muuten erinomainen isä ja hoitanut kaikin puolin muuten, mitä töiltään on ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1308. Olen sen tässä keskustelussa kertonutkin jo. Kyseessä oli legendaarinen talvihaalarin osto. Menin lastenvaate liikkeeseen. Ostin myyjän suosituksesta haalarin ja myyjä tarkasti koon.
Päästiin kotiin. Muija sai slaagin ja lähti vaihtamaan toiseen haalariin.
Merkki ja koko oli muijan mielestä väärä. Mutta ei sitten kuitenkaan voinut sanoa tästä mitään kun oltiin lapsen kanssa sinne menossa. Kuten vaikka näin. Osta Reiman Haalari koko 116. Värinä xxxxx
.
Koska tämä oli ainoa mikä kelpasi
Sinulla on tosi erikoinen naismaku. Olet ihan itse valinnut tuollaisen draamakuningattaren.
No onhan tuo ollut tuolta naiselta tökerö reaktio. Mut taitaa tosiaan kertoa laajemmin parisuhteen tilasta. Taitaa apllä olla vastaavia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan perustat kunnossa eli tehtävänkuvaus yhdessä katsottu ja mies allekirjoittanut. Työjärjestys kannattaa päivittää vuosittain, jotta kaikki on huomioitu. Keskeisistä asioista kannattaa laatia normi niin asiat tulee hoidettua.
Viikko kannattaa aloittaa lyhyellä palaverilla, jotta viikottaisista asioista säilyy tilannekuva ja mitään ei mene ns. "längistä". Jos isompia projekteja viikolla niin suositeltavaa myös kalenteroida työkokouksia.
Jos oikein hyvin johdat niin vuosittaisten kehittämiskeskusteluiden lisäksi 6kk:n jälkeen ensimmäinen yhteinen tilannekeskustelu asetettujen tavoitteiden saavuttamisesta.
EIköhän näillä ala metatyöt tapahtumaan.
Miksi vaimon pitää olla johtajana ja organisoijana? Eikö mies ole aikuinen, joka osaa ajatella itsekin? Taitaa kyse olla laiskuudesta ja välinpitämäöttömyydestä lapsen suhteen
No tässäkin keskustelussa on just nähty se että nainen haluaa olla johtaja. Haluaa luoda kriteerit jotka on täytettävä. Haluaa määrätä mitä alainen ostaa, millon alainen ostaa jne. Naamioi tämän kontrollin metatyö nimikkeen taakse..
Tiedätkö tilanteen jossa sulla on työssä pomo joka ei ole koskaan tyytyväinen mihinkään?
Moni äiti on samanlainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ai, meillä ei ole ainoa, mutta kyllä molemmat lapset ovat aina halunneet pukeutua juhliin muuten, kuin arkiverkkareissa. Tytär ja poika. Pienestä pitäen. En ole päässyt poseeraamaan heidän kanssaan, kun oma työ ollut sellainen, että mennyt päällekkäin. Voitko uskoa, että lapsilla on myös oma tahto ja omia mielipiteitä. Vaikka jotkut asiat eivät mielestäsi ole tärkeitä, voi ne olla muille, kuten lapsille.
Eri"
Lapset on kaikki erilaisia. Lapsen on saatava pukeutua kouluun myös joulujuhlaan miten haluaa. Oli se sitten juhlapuku tai arkivaatteet. Ongelma on että jotkut vanhemmat haluaa diktatoida lapsen pukeutumista.
Lapsillekin pitää opettaa, että vaatteet valitaan tilanteen mukaan. Jos päiväkodissa tai koulussa on joulujuhla, sinne laitetaan vähän siistimmät vaatteet mitä arkena.
Näin just. Tapakasvatusta. Kukaan ei ole määritellyt sen tarkemmin, mitä se siistimpi vaate on. Jos lapsi vilpittömästi viihtyy vain tietyntyyppisissä vaatteissa, voi ne juhlavaatteet olla samansuuntaisia, mutta jollakin erotuksella juhlavampia. Sillä tavalla lapselle muodostuu luontaisekai se, että juhliin ja eri tilaisuuksiin pukeudutaan tilanteen vaatimalla tavalla. Sit ei tartte murkkunakaan murjottaa rähjäfarkuissa isoäidin syntymäpäivillä, kun on sisäistänyt pukeutumisen merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aikojen alusta asti on ollut hyvin normaalia että naiset/ jollain tasolla ovat olleet yhteydessä toisiinsa. Esim mun ensimmäinen lapsi syntyi 2002. Sillon jo pitivät vauvakutsuja ja kerääntyivät muiden kaveri äitien kanssa yhteen. Yllättäen mä miehenä en ollut kutsu listalla. Sillon muuten oli perhe kahvila toiminta voimissaan. Sekin vähän huvitti. Tais olla tiistai ja torstai klo 09-12. Enpä nähnyt ikinä yhtään miestä näissä. Ihme homma kun miehet oli töissä silloin.
Ei niissä perhekahviloissa käyneet työssäkäyvät naisetkaan, ne oli tarkoitettu niille vanhemmille, jotka ovat lasten kanssa kotona. Sinä olisit voinut kutsua koolle kaveri-isät, mutta jostain syystä et tehnyt niin.
Sanoit olleesi töissä, joten miten olet sitten ehtinyt seuraamaan ketä siellä käy?
Et ilmeisesti o
Ehkä kakskytvuotta sitten oli toisin, mut kyl tänä päivänä, ainakin meidän perheessä, isä on mukana ihan kaikessa samalla tavalla kuin äitikin. Eikä kukaan ohita hänen näkemyksiään tai mielenkiintoaan lasta kohtaan millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö opettaja lastensuojeluilmoituksen, kun näet että lapsi säännöllisesti kärsii toisen vanhemman kotona?
Äiti voi olla hyvin tietoinen asiasta, mutta ei pysty auttamaan lasta, koska isä ei suostu luopumaan tapaamisistaan, vaikka lapsella voisi olla mahdollisuus voida paremmin toisen vanhemman luona suppeammilla isätapaamisilla.
Käräjäoikeus ei muuta tapaamispäätöstä, jos isä vastustaa, eikä ole mitään näyttöä että lapsi kärsii. Silloin tarvitaan ulkopuolisen asiantuntijan havaintoja todisteeksi.
Meillä oli käytäntö, et ope vihjaa terveydenhoitajalle, joka teki ilmoituksen, jos oli sitä mieltä, että tarpeen. Se helpotti opettajien kanssakäymistä vanhempien kanssa.
Ohis
Kovasti miehiä harmittaa, kun jotain vaaditaan eikä se rimanalitus aina riitä tai kelpaa.
Olen katsellut elämäni miesten touhuja kohta 40 vuotta yhteensä, ja jaksan aina vaan ihmetellä miten kukaan ei heiltä tunnu juuri mitään odottavan tai olettavan. Viranomainen tai lääkäri ei haasta näkemyksiä, sossu hyysää, hoitajat ja opettajat ymmärtävät. Minä en saa tarvitsemaani palvelua itselleni tai lapselle vaikka osaan perustella ja kirjoittaa, miehen murahtama "tarviin tollasen" riittää. Minä en saa migreenidiagnoosia oirepäiväkirjoista, saikuista yms. huolimatta, mies kertoo lääkärissä että silmän takaa joskus särkee niin tiedoissa lukee "migreeni". Huoh.
Sori meni vähän OT:ksi. Ärsyttää kun meitä naisia syytetään takakireiksi, kun miehet ovat itse sokeita eri vaatimustasoille! Paras esimerkki tästä oli varmaan se, kun hain mieheni kanssa samaan työpaikkaan. Minulla oli normaali hakemus ja CV, suosittelijat ym. kun taas mies kirjoitti omansa kieli poskella juuri ennen nukkumaanmenoa, laittoi jonkun nuoruudenaikaisen sähköpostiosoitteen luokkaa "horny_werewolf69" sekä unohti CV:n. Arvatkaa, kumpi sai kutsun haastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö opettaja lastensuojeluilmoituksen, kun näet että lapsi säännöllisesti kärsii toisen vanhemman kotona?
Äiti voi olla hyvin tietoinen asiasta, mutta ei pysty auttamaan lasta, koska isä ei suostu luopumaan tapaamisistaan, vaikka lapsella voisi olla mahdollisuus voida paremmin toisen vanhemman luona suppeammilla isätapaamisilla.
Käräjäoikeus ei muuta tapaamispäätöstä, jos isä vastustaa, eikä ole mitään näyttöä että lapsi kärsii. Silloin tarvitaan ulkopuolisen asiantuntijan havaintoja todisteeksi.
Mahdollisuus on myös siihen että kenellekään muilla ei ole ongelmia kuin äidillä. Luulisi että opettajat ym puuttuisi jos oikeasti olisi ongelmia.
No äiti (isä)voi vain aavistaa, et jotain on pielessä. Ei äiditkään (isätkään) ole selvännäkijöitä. Lastensuojelun tehtävä on selvittää, onko huoleen syytä. Aina ei onnistu, tai mokaavat muutan vaan. Kerran oppilaasta oltiin ilmoitettu, kun oli vahva epäily isäpuolen käyttävän tyttöä hyväksi. Perjantaina iltapäivällä kävivät oven takana, mutta koska tyttö ei avannut ovea, lähtivät pois. Vasta seuraavalla viikolla puuttuivat tilanteeseen. Tilanne oli meille muille todella ahdistava ja turhauttava, kun olimme voimattomia sen ajan. Voin vain kuvitella, miltä tuntuu pelätä omien lapsien puolesta.
Lisääntyminen on vapaaehtoista, ei pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti tuntee miehen, joka osoittaa erityistä kiinnostusta lastenvaatteita kohtaan?
Ei ne kaikille naisillekaan ole sen enempää erityisen kiinnostuksen kohde. Silti ne vaan hankitaan tekemättä isompaa numeroa asiasta. Mennään kauppaan ja ostetaan. Luulisi saman onnistuvan isiltä oli niihin kiinnostusta tai ei.
Juuri aiemmin samalla sivulla taas eräs nainen totesi, ettei hänen miehensä hahmota lastenvaatteita.
Odotuksesi eivät täsmää todellisuuden kanssa. Hoitaako miehesi puolestasi lastenvaatteet?
Miten niin naisen puolesta? Lapsen puolesta ne vaatteet ostetaan lapselle, hän kun ei siihen vielä itse kykene.
No voi hurja. Miksi se akka ei heti sano että hae Reiman Haalarit mustana koko 116. Vaan antaa sulle pallon hoida haalari ostos. Jos mikään muu ei kelpaa?
Miksi helevetissä tää nainen on hankala?
Kyse on vain ja ainoastaan sinun vaimostasi. Sitähän me ei tiedetä, miksi hän on niin hankala eikä kerro sinulle edes kysyessäsi onko hänellä jotain jo mielessä.
Jos minä tiedän, mitä minä tai joku meidän perheessä on vailla, sanon miehelle "hae se ja se kaupasta x". Jos kyseessä oli lapselle verkkarit, niin mies otti lapsen mukaan ja meni kauppaan. Sanomista olisi tullut vain siitä, jos verkkareiden sijaan lapselle olisi valittu housut, jotka vaativat kemiallisen pesun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Taitaa olla muutamia erittäin aktiivisia miesvihaajia. Myös paljon sellaisia naisia jotka luo sen mielikuvansa pelkästään sen oman miehen perustella. Lisätään soppaan vielä synnytyksen jälkeiset masennukset ym niin keskustelu on just tälläistä. Vaikea edes ymmärtää tätä yleistyksen määrää kun ei tunne itse ainuttakaan tälläistä perhettä, missä kumpikin puoliso ei osallistuisi."
Mä kans ihmettelen mistä löytyy kaikki nää miehet jotka ei osaa hoitaa lapsia ja kotia.
Minä olen keski-ikäinen ja minun isä ja lähipiirin isät hoiti lapsia ja kotia. Naiset oli töissä niin kuin miehetkin ja tekivät uraa. Minun sukupolvella se täysipainoinen isyys on ollut itsestäänselvyys meidän piireissä. Olen Espoosta.
Onko nää valittaja naiset lestadiolaisia vai missä päin Suomea löytyy niitä juntti miehiä jotka ei osaa tai viitsi?
Tiedän tasan yhden tapauksen j
"Koko ketjun pointtihan on, että miehet ovat sikoja ja että ne pitää vaihtaa.
Poikkeus tähän on se joku "kaksimetrinen komistus", joka ilmeisesti hoitaa perheen metatyöt lastenvaatteita myöten. Ammatiltaan varmaan myös avaruuskirurgipankkiiri..."
Heh, pientä katkeruutta havaittavissa...
Ainoa, joka täällä on sanonut miehiä sioiksi, on tää palstamies. Kertoi sen itse.
En tiedä, onko monella puolisona kaksmetristä komistusta. Minulla on. Kaikin puolin pätevä mies. Hoitaa oman osuuden metatöistä. Ja pyykkihuollosta. Ja kaupoista ym. On kyl rahoitusalalla😉 mut avaruuskirurgi ei ihan vielä...mut ehtiihän tässä, vasta kuuskymppiä lasissa...
Täällä on myös moni kertonut toimivasta suhteesta. Pointti ollut juuri se, et miehet todella kykenevät vaikka mihin, jos on motivaatio kohdallaan. Tai asenteet kunnossa.
Tietty on aina persoonakohtaisia eroja. Joku mies ei hahmota vaatteita, joku nainen ei perheen metahommeleita. Jos perhe pyörii ja kaikki suht tyytyväisiä, ei vissiin ongelmaa. Mut jos on tyytymättömyyttä, epätasaisesti jakautuvia velvoollisuuksia, on syytä tehdä asialle jotain. Aluksi miettiä niitä asenteita, josko niissä olis muuttamisen varaa, jolloin löytyykin kykyjä, joita ei itsellään arvannut olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on, NAINEN on ALFA, perheen pää, johtaja ja suojelija, mies taas on beta johtajan näkemysten toteuttaja. Ongelmat tulee siitä, että patriarkkaali on antanut miesten uskoa heidän olevan alfoja ja vahingoittuneet miesyksilöt sitten ryhtyvät henkiseen, fyysiseen ja emotionaaliseen väkivaltaan, kun arjessa huomaavat, että heillä ei itse asiassa ole kattavaa visiota perheen toiminnasta ja henkisestä, fyysisestä ja emotionaalisesta hyvinvoinnista. Miehet kuvittelevat, että he ovat kilpailussa naisten kanssa, että heidän tulee olla hierarkiassa naisten yläpuolella, että naiset ovat heidän vastustajansa, vaikka naiset eivät kilpaile ylemmyydestä vaan katsovat kaikkien hyvinvointia, kuten on alfojen tehtävä. Alfa ei ole niiinkuin miesten luomat jumalat jotka haluavat palvontaa ja sokeaa tottelua, alfa luo henkisesti, fyysisesti ja emotionaalsesti turvallisen ympäristön, ja näkee kaikkien perheenjäsente
"Juuri näin. He ovat hyödyttömiä sikoja, jotka vaan tuhoavat kun naiset ovat yhteiskuntamme rakentaneet!
Ihanan voimaantunutta!"
T: mies
Koko ketjun pointtihan on, että miehet ovat sikoja ja että ne pitää vaihtaa.
Poikkeus tähän on se joku "kaksimetrinen komistus", joka ilmeisesti hoitaa perheen metatyöt lastenvaatteita myöten. Ammatiltaan varmaan myös avaruuskirurgipankkiiri..."
Kiukuttaa, jos miehiä moititaan ja kiukuttaa, jos kehutaan. Tää on tätä, kun mikään ei kelpaa...
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän metailun stressaa uuden jos ollaan NS perseauki. Joudutaan ostamaan vaatteita käytettynä, sillon ennakointi nousee hirveän paljon tärkeämmäksi. Sama ruokien ym kanssa.
Mut jos nyt lasten kuteet ostetaan uusina täysin turhaan vouhotusta. Netistä saat tilattua parhaimmillaan huomiselle vaatteet kotiin. Kaupat on auki ties kuin myöhään..
Ruokakauppoja on vieri vieressä. Ravintolaja kanssa. Kaupoissa myydään valmisruokaa tai puolivalmista.
Ei ton pitäisi ketään stressata.
Meillä oli rahat todella niukassa lasten ollessa pieniä. Aika monella on. Lisäks kaikki eivät asu kaupungeissa. On ihan eri asia tilailla tuotteita tunnissa kotiin kehä kolmosen sisäpuolella, kuin jossain juupajoilla.
Miten tämän palstan naisilla on noin avuttomia miehiä? Vai olisiko niin, että moni naisista on heti suhteen alussa ottanut kaikki ohjat käsiinsä huushollin hoidossa niin että miehestä on tullut vain äidin pikku apulainen? Meillä esim. ihan hiljattain mies oli huolehtinut oma-aloitteisesti lasten luistinten teroituksesta, tytön toppahaalarin viemisestä ompelijalle (vetoketju hajosi), pojan hammaslääkäriajan siirtämisestä (pienen reissun takia alkuperäinen aika ei sopinut), pojan synttärikutsujen suunnittelusta pojan kanssa ja kutsujen laatimisesta ja tulostamisesta + lähettämisestä kutsutuille. Siivoushommat, ruuanlaitot, pyykkäykset yms. hoituu aika lailla tasapuolisesti tekemällä, minä en tykkää laittaa laittaa ruokaa enkä leipoa, joten mies hoitelee yleensä sen puolen, kun minä taas siivoan ja hoitelen pyykit koneeseen, kuivamaan ja kaappaeihin. Olen silloin tällöin 3-4 päivän työreisuuilla ja silloin mies kyllä hoitaa lapset ja huushollin ilman, että minun tarvii puuttua asioihin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti tuntee miehen, joka osoittaa erityistä kiinnostusta lastenvaatteita kohtaan?
Kiinnosti tai ei niin niitä on vaan hankittava. Ei minuakaan kiinnosta suuremmin ostella kodinkoneita, remonttitarpeita, ruohonleikkuria, autotarviketta, ym. tai vertailla säbämailoja. Silti niitä hankin. Tilaan netistä tai menen kauppaan. Hirveän kiva se minustakin olisi että ne vain tulisi itsestään jostain käyttöön mutta ei ne tule jos niitä ei hanki ensin.
Olet kyllä todella harvinainen nainen jos hankit remonttitarpeita, ruohonleikureita ym niin että sulla on mies kotona. T. Starkin täti
Hahah jep. 99% naisista ei osaa linnunpönttöä tehdä. Mut vauvalle on kerääntynyt pelkästään tää 1% jotka osaa remontoida yms.
Miten niin ei osaa? Tunnen paljon naisia (eivät taida olla vauvalla), jotka tekevät ja osaavat paljon asioita, joita suurin osa miehistä ei osaa. Rakentamisesta alkaen.
Linnunpönttöjä on kouluissa rakenneltu iät ajat. Tytöt ja pojat. Ja siellä myös pojille opetetaan käsitöitä. Ihmeen luutuneita käsityksiä sukupuolista.
"Minä tunnen. Esimerkiksi itseni. Lähiäiti joka vaatii itselleen maan kovimman prosentin elatusrahat, sai puolet eli kymmenen kovimman prosentin, pisti rahat sisustukseen ja laittoi lapset rikkinäisissä vaatteissa liikkumaan. Esim: Liian pitkät lahkeet, piti taivuttaa sopiviksi, taittokohta hajosi. Rikkinäiset vaatteet exästä erityisen sopiva koulun päättäjäisiin ja isoisän hautajaisiin. "Osoittautui oikeaksi päätökseksi olla ostamatta talvihaalarit, kun ei tullut pakkasia". Silloinhan haalarit vasta tarvitaan, kun päiväkodin piha on märkä ja hiekkainen.
Kengätkään ei exvaimo kyennyt sopoivia ostamaan. (Nekään ehjät ko. hautajaisissa miinus 20 asteessa)
Poika,10v: "Näissäkö vaatteissa meidän on tarkoitus kunnioittaa isoisämme?" Mulla ei riittänyt mielikuvitus siihen ettei edes hautajaisiin olisi ehjät vaatteet kassissa."
Olipa sekava kirjoitus.
Suomessa elarusraha on laissa määritelty. Vaatia voi mitä vaan, mut mihin tahansa ei yleensä kukaan vapaaehtoisesti suostu. Ja todella harvoin summat ovat sellaisia, että niillä sisustetaan yhtään mitään.
Miksi et hankkinut lapsillesi kunnon vaatteita? Olet isä kaikesta huolimatta.
No voi hurja. Miksi se akka ei heti sano että hae Reiman Haalarit mustana koko 116. Vaan antaa sulle pallon hoida haalari ostos. Jos mikään muu ei kelpaa?
Miksi helevetissä tää nainen on hankala?