Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?
Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi.
Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?
Kommentit (1253)
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin jos mies olisi kovin kiinnostunut naisten kosmetiikasta ja vaatemerkeistä.
Minun isoisäni isä oli ammatiltaan OMPELIJA. Hän siis valmisti vaatteita. Meidän suvussa on useita menestyneitä kauppiaita. He perustivat yrityksiä, jotka toimivat tänä päivänä Suomessa ja ulkomailla.
Bisnesmies ei hae hyväksytään junteilta, joiden mielestä "vaatteet ovat naisten ja homojen hommaa". Puolet väestöstä on naisia, joten heitä kannattaa palvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipahan mieleen kun pyysin exää ostamaan lapsille vaatteita, niin toi kalliin lasten "raksa-asun" jonka hinnalla olisi saanut mm. monet housut. No onpa tosiaan ex nyt, isäviikoilla lapset sitten kulkee likaisissa vaatteissa kun se ei tajua ostaa uusia vaatteita, saatika oikean kokoisia.
No juuri näin siinä käy! Tuli pelkkiä alapeukkuja kun yritin sanoa. Ei riitä, että hoidan pyykit, melkein kaikki kaupassa käynnit ja safkat, lumityöt, melkein kaikki raskaat/tekniset hommat... Pitäisi olla hyvä lastenvaatteissa myös. Tottakai ne pakon edessä hoidetaan, mutta tulee sutta ja sekundaa.
Ei kaikessa voi olla hyvä.
Miehet ovat sikoja! Etkö ymmärrä?
Sika!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipahan mieleen kun pyysin exää ostamaan lapsille vaatteita, niin toi kalliin lasten "raksa-asun" jonka hinnalla olisi saanut mm. monet housut. No onpa tosiaan ex nyt, isäviikoilla lapset sitten kulkee likaisissa vaatteissa kun se ei tajua ostaa uusia vaatteita, saatika oikean kokoisia.
No juuri näin siinä käy! Tuli pelkkiä alapeukkuja kun yritin sanoa. Ei riitä, että hoidan pyykit, melkein kaikki kaupassa käynnit ja safkat, lumityöt, melkein kaikki raskaat/tekniset hommat... Pitäisi olla hyvä lastenvaatteissa myös. Tottakai ne pakon edessä hoidetaan, mutta tulee sutta ja sekundaa.
Sitä varten kaupoissa on ne myyjät, jotka kyllä neuvovat mielellään. Pelottaako sinua puhua niille vai mikä sinun ongelma on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1024. Jos osaisit lukea. Niin olisit ymmärtänyt ettei mun tarvi vetää avarilla. Vaimo on hyvin tyytyväinen osaansa. Enkä ihmettele. Ei varmaan elämänsä aikana ole ikinä päässyt noin helpolla kuin kotona.
Mutta sä olet katkera, omalle vaimollesi, teidän yhdessä sopimastanne työnjaosta. Haloo. Ei todellakaan tervettä, kuten ei väkivallalla uhkaminenkaan. Ei kyllä 30 kertaa päivässä viestittelykään jonninjoutavasta, ei siinä.
Enhän ole. Sä ymmärrät nyt ihan omiasi.
Mä luen sun tekstisi. Sä et varsinaisesti huou onnea vaimos
En mä ole yhtään kuvatun kaltainen. Ei mun tarvi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, jota mies uhkailee väkivallalla vähän väliä, ei ole onnellinen. Arvaan kyllä, miten tuo "rakkaustarina" päättyy, jos nainen sanoo haluavansa erota.
Arvaa monta kertaa olen uhannut häntä väkivallalla tai ollut häntä kohtaan väkivaltainen. 0 kertaa.
Toistaiseksi. Sä olet jo sallinut sen itsellesi ajatuksen tasolla. Ensin tulee testimielessä se avari, ja kun akkasi ärsyttää vähän lisää eli ei toimi kuten haluat, tulee nyrkki.
Me ollaan oltu jo yli kymmenen vuotta yhdessä. Ei ole ollut edes lähelläkään. Joten riski on aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin jos mies olisi kovin kiinnostunut naisten kosmetiikasta ja vaatemerkeistä.
Minun isoisäni isä oli ammatiltaan OMPELIJA. Hän siis valmisti vaatteita. Meidän suvussa on useita menestyneitä kauppiaita. He perustivat yrityksiä, jotka toimivat tänä päivänä Suomessa ja ulkomailla.
Bisnesmies ei hae hyväksytään junteilta, joiden mielestä "vaatteet ovat naisten ja homojen hommaa". Puolet väestöstä on naisia, joten heitä kannattaa palvella.
Oma isoisäni oli taitoluistelija ja balettitanssija.
No, tulipahan myöhemmin kaapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bisnesmies ei hae hyväksytään junteilta, joiden mielestä "vaatteet ovat naisten ja homojen hommaa". Puolet väestöstä on naisia, joten heitä kannattaa palvella.Oma isoisäni oli taitoluistelija ja balettitanssija.
Mun isoisä oli meikkitaiteilija ja ilotyttö.
Lopulta tuli kaapista ulos. Mutta perusti useita pörssifirmoi ja hoiti kaikki metatyöt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten kaupoissa on ne myyjät, jotka kyllä neuvovat mielellään. Pelottaako sinua puhua niille vai mikä sinun ongelma on?
Herkkä miehuuteni luhistuu, jos pitää lapsilleni ostaa vaatteita. Siksi menen Jesper Junioriin vähintään kolmen promillen humalassa, ja lyön ensimmäistä asiakaspalvelijaa turpaan.
Sitten ajetaan parkuvien kakaroiden kanssa Blåkläderiin, josta ostetaa ÄIJIEN työvaatteet!
Tai.... vaimoni on vaan parempi em. asiassa, joten hän hoitakoon. Hankkii meille myös pesuaineet ja muut tekstiilit kun on alan ammattilainen.
Jemina kytki taas invertterin paneeleihin väärin ja nyt ei lämpöpumppu toimi. Laittoi autoon 5W30 kun piti olla 5W40C3, nyt on hihna sökönä!!!
Miksi naiset ova tällaisia?
Voisiko mahdollisesti olla, että sukupuolten välillä on eroja? Edes pieni mahdollisuus? Siis muitakin eroja kuin se selkeä ero, että miehet ovat SIKOJA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bisnesmies ei hae hyväksytään junteilta, joiden mielestä "vaatteet ovat naisten ja homojen hommaa". Puolet väestöstä on naisia, joten heitä kannattaa palvella.Oma isoisäni oli taitoluistelija ja balettitanssija.
Mun isoisä oli meikkitaiteilija ja ilotyttö.
Lopulta tuli kaapista ulos. Mutta perusti useita pörssifirmoi ja hoiti kaik
Nyt lensi juomat näppikselle. Kiitos.
Just tajusin tässä lukiessa et kyl saa muuten muija opiskella fillareista ja motocross vehkeistä kaiken. Alkaa nimittäin olee tosi raskasta tää metatyö. Pojat harrastaa molempia lajeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, jota mies uhkailee väkivallalla vähän väliä, ei ole onnellinen. Arvaan kyllä, miten tuo "rakkaustarina" päättyy, jos nainen sanoo haluavansa erota.
Arvaa monta kertaa olen uhannut häntä väkivallalla tai ollut häntä kohtaan väkivaltainen. 0 kertaa.
Toistaiseksi. Sä olet jo sallinut sen itsellesi ajatuksen tasolla. Ensin tulee testimielessä se avari, ja kun akkasi ärsyttää vähän lisää eli ei toimi kuten haluat, tulee nyrkki.
Me ollaan oltu jo yli kymmenen vuotta yhdessä. Ei ole ollut edes lähelläkään. Joten riski on aika pieni.
Riski on kuitenkin olemassa. Perhe-elämä ei helpotu kuin fyysisesti lapsen kasvaessa. No, toivottavasti totut, etkä ole jatkuvasti viulunkielenä. Vaimolle viestit että antaa sun tehdä työsi rauhassa, ethän sä voi keskittyä mihinkään jos puhelin piippaa 30 kertaa päivässä. Josko se työkin lakkaisi sitten stressaamasta. Toistaiseksi on kyllä melko myrkyllinen asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riski on kuitenkin olemassa. Perhe-elämä ei helpotu kuin fyysisesti lapsen kasvaessa. No, toivottavasti tot
Kaikessa on aina riski. Mutta kun valitsee ahkeran ja empaattisen puolison riski on aika pieni. Kyl mä tykkään kun laitellaan viestiä. Kiva katsella tauoilla.
Nuo apn mainitsemat vaate hankinnat, wilmat ja synttärit on melko pieni juttu hoitaa. Toki jos ne miehenä yksin hoitaa saa oudon paljon kiitosta. Tämä helppo huomata esim päiväkodissa. Sitten taas kun hoidat puolison autoon liittyvät asiat, siivouksen talon remontit yms niin niitä harvemmin huomaa. Annan esimerkin. Yhteisesti sovittu, että talo pitää siivota ja hoitaa pieniä remontti asioita lauantaina. Lapsille sovittu kyläily isovanhemmille, että saa rauhassa yhdessä puolison kanssa tehdä. Lauantaina lapset vietyä isovanhemmille vaimo ilmoittaa, että käyn nopeasti kirpparilla ja sitten aloitetaan. Samassa hetkessä itse tajua että taidan alkaa hommiin että yksin ehtii kaiken tehdä. Päivän kääntyessä iltaan kuule kuinka siellä kirpparilla tavattiin vanha kaveri, käytiin elokuvissa ja nälkäkin yllätti vanhat toverukset.
Huvittavaa nähdä, miten moni luuserimies yrittää kieltää totuuden. Siis sen, että täällä palstalla pyörii ihmisiä, jotka ovat syntyneet hyväosaiseksi (kauppiassuku) ja oppineet tekemään bisnestä. Luuserimiehet ovat raivona, koska kauppiassuku käärii hyvät rahat myymällä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa nähdä, miten moni luuserimies yrittää kieltää totuuden. Siis sen, että täällä palstalla pyörii ihmisiä, jotka ovat syntyneet hyväosaiseksi (kauppiassuku) ja oppineet tekemään bisnestä. Luuserimiehet ovat raivona, koska kauppiassuku käärii hyvät rahat myymällä vaatteita.
Jos joku vaatteiden kivijalkakauppa kannattaa Suomessa herran vuonna 2025, nostan ainoastaan hattua.
Vierailija kirjoitti:
Niih. Tai sit toi valehtelu lässytys on vaan niin pirun hauskaa. Varmasti ihan kohta se talon rakentanut nainenkin vastaa kysymyksiin 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24/7 lapsen hoito 😂😂. Kannattaa pyytää neuvolasta tai jostain apua jos toi on niin vaikeeta. Mulla on taapero ja vauva hoidettavana eikä tämäkään ole 24/7 työtä. Ihan uskomatonta marttytointia.
Aaa jätät siis määrätunnein lapset hoitamatta? Kyllä meillä hoidetaan ihan vuorokaudet ympäri. Pienet kun ei ihan itekseen pärjää vielä. Toki sitä kutsutaan myös elämäksi lasten kanssa.
Eli siis teidän lapsi ei nuku öisin lainkaan vaan sitä pitää vahtia 24/7? Meidän lapset on nukkuneet öisin aika monta tuntia ja jopa päivisinkin päikkärit. Kauanko teidän lapsi on jo valvonut 24/7? Viekää ihmeessä lääkäriin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitin ton siinä vaiheessa jos muija alkaa metatyöstä itkeä vedän avarilla ja akalla loppuu äitiysloma.
Siksi. Koska mä hemmetti tiedän millaista se hänen äitiys " lomansa" on. Sarja maratonia. 09 nukkumista. Kt kolmion siivousta ja ruuanlaittoa. Vaihtaisin päivätyöt koska vaan hänen kanssaan jos se olisi mahdollista. Vauva nukkunut 6kk asti9- 11h unia. Tosi v....n raskasta metailla siellä kotona.
Luojan kiitos ei ole ikinä valittanut eikä valita.
Olisit sitte ite jäänyt kotiin ja päästänyt akan töihin. Vattuako valitat toisen tekemästä työstä, jos itse et viitsi olla edes paikalla?
Jommankumman meistä haave on kotiäitiys. Meillä on myös tuntuva palkkaus ero. En mä mitään valitakkaan. Totesin vain että siinä vaiheessa kun akka alkaa stresaaantua
Minusta tämä on ihan hyvä systeemi. Olisin itsekin ollut ihan tyytyväinen kotiäiti, jos palkkaero olisi tosiaan ollut merkittävä, ja minun vapaassa käytössäni kunnon siivu miehen tuloista. Olisi ollut ihan ok hoitaa lapset, koti ja ne kuuluisat metatyöt, ellei samalla olisi tarvinnut venyttää senttiä tai kokea, että pitää olla vain omien tukien tai toisen almujen varassa.
Meillä kun oli nimenomaan niin. Mies oli mielestään suuri rahamies, kun kävi oikein töissä akan maatessa kotona. Kovin kehuskeli muille elättävänsä koko perheen tärkeällä työpanoksellaan. Maksoi hän juu valtaosan asumisesta, mutta muu raha oli hänen mielestään hänen omiin menoihinsa kuuluvaa, sentään ihan itse ansaittua. Juu en todellakaan ollut onnellinen kotiäiti ja metatyöntekijä, vaan korkeintaan joku ruokapalkalla 24/7 työskentelevä piika.