Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?
Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi.
Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?
Kommentit (1463)
Jos kukaan on lukenut kirjaa Se (King), tän avarilla uhoavan pikkupilin puheista tulee elävästi mieleen sen Beverlyn miesystävä, joka "kouluttaa" Beviä milloin mistäkin vyöllään.
Suorastaan puistattava yhdennäköisyys. Hikoileva läskiniska ahdettuna kauluspaitaan ja keskustelu tän kanssa on sarja puusilmäisiä töksäytyksiä, päälle röhkimistä. Hyi v.... saa tienata vaikka Trumppia enemmän, en koskisi pitkällä tikullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aivan varmasti vetäisin avarilla jos alkaisi valittaa. Mulla on raskas ja stressaava duuni. Mä saan päivän aikana 10-30 viestiä joiden sisältö on. Sarjamaraton, kaverit, porukoilla, päiväunet, herättiin vasta, tilataan ruokaa, siivosin. Suomeksi sanottuna hänelle on hyvin helppoa ja mukavaa elämä. Luojan kiitos ei tarvitse vetää avarilla. Koska hän ei ole fakkiutunut elämään tyytymätön mamma jolle kaikki on liian raskasta.
-siis lähettääkö vaimosi sinulle 10-30 viestiä päivittäin? Miksi?
Yleensä huomenta .
Sen jälkeen päivän kuulumisia. Ollaan aina oltu tosi aktiivisia laittelee viestiä. Pitkin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1024. Jos osaisit lukea. Niin olisit ymmärtänyt ettei mun tarvi vetää avarilla. Vaimo on hyvin tyytyväinen osaansa. Enkä ihmettele. Ei varmaan elämänsä aikana ole ikinä päässyt noin helpolla kuin kotona.
Mutta sä olet katkera, omalle vaimollesi, teidän yhdessä sopimastanne työnjaosta. Haloo. Ei todellakaan tervettä, kuten ei väkivallalla uhkaminenkaan. Ei kyllä 30 kertaa päivässä viestittelykään jonninjoutavasta, ei siinä.
Enhän ole. Sä ymmärrät nyt ihan omiasi.
Mä luen sun tekstisi. Sä et varsinaisesti huou onnea vaimosi puolesta. Mä tavallaan ymmärrän tuon, elätin meillä perheen kun mies jäi nuorena tk-eläkkeelle.
Miten niin vähään. Kelaa tätä keskustelua. Mulla on vaimo joka viihtyy kotiäitinä. Pitää asunnon siistinä. Tekee ruokaa. Hoitaa meidän pientä ja nauttii siitä. Vaihtoehto voisi olla burniksen partaalla oleva meta äiti.
Jaaha, taas joku ukko vertasi omasta lapsestaan huolehtimista auton öljynvaihtoon ja naureskeli, ettei sujuisi vaimoltaan.
En yhtään ihmettele miksei naisia kiinnosta lastenteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen hyvinvointi =/= lastenvaatteista innostuminen. Mies, joka virkkaa jotain vauvanvaatteita tai seuraa haalarialennuksia on 99% varmuudella jotain muuta kuin hetero.
Siinä meillä on mies, jonka äiti ostaa vaatteet aikamiespojalleen. Jokainen järkevä nainen kiertää tuollaisen ns. miehen kaukaa.
Nyt meni ohi ja kaukaa. Itse ostan vaimoni kanssa 50/50, vaikka suurimman osan ajasta ostan rumia vaatteita jopa itselleni.
Voi toki totuus sattua siellä Pispalan tai Käpylän jossain kommuunissa, että se rakas cityvihreä pipopartatossukkavässykkä ei välttämättä ole kovin kummoinen "mies". Sellainen lesborakastajan korvike, joka juuri ja juuri kykenee siittämään jotain voimaantuneelle feministille :D
En vaan mitenkään voi ymmärtää, että joillakin miehillä miehisyys on niin ohutta, että se romuttuu, kun mies vie lapsen lastenvaateliikkeeseen ja sanoo myyjälle, että lapselle pitäisi löytää hyvä talvihaalari. Miehen ei tarvitse tehdä muuta kuin maksaa ostos. Miten tuo muuttaa miehen seksuaalisen suuntautuneisuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aivan varmasti vetäisin avarilla jos alkaisi valittaa. Mulla on raskas ja stressaava duuni. Mä saan päivän aikana 10-30 viestiä joiden sisältö on. Sarjamaraton, kaverit, porukoilla, päiväunet, herättiin vasta, tilataan ruokaa, siivosin. Suomeksi sanottuna hänelle on hyvin helppoa ja mukavaa elämä. Luojan kiitos ei tarvitse vetää avarilla. Koska hän ei ole fakkiutunut elämään tyytymätön mamma jolle kaikki on liian raskasta.
Yleensä huomenta .
Sen jälkeen päivän kuulumisia. Ollaan aina oltu tosi aktiivisia laittelee viestiä. Pitkin päivää.
Eikö se osaa lopettaa vaikka olet kieltänyt pommittamasta viesteillä?
Nainen, jota mies uhkailee väkivallalla vähän väliä, ei ole onnellinen. Arvaan kyllä, miten tuo "rakkaustarina" päättyy, jos nainen sanoo haluavansa erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen hyvinvointi =/= lastenvaatteista innostuminen. Mies, joka virkkaa jotain vauvanvaatteita tai seuraa haalarialennuksia on 99% varmuudella jotain muuta kuin hetero.
Siinä meillä on mies, jonka äiti ostaa vaatteet aikamiespojalleen. Jokainen järkevä nainen kiertää tuollaisen ns. miehen kaukaa.
Nyt meni ohi ja kaukaa. Itse ostan vaimoni kanssa 50/50, vaikka suurimman osan ajasta ostan rumia vaatteita jopa itselleni.
Voi toki totuus sattua siellä Pispalan tai Käpylän jossain kommuunissa, että se rakas cityvihreä pipopartatossukkavässykkä ei välttämättä ole kovin kummoinen "mies". Sellainen lesborakastajan korvike, joka juuri ja juuri kykenee siittämään jotain voimaantuneelle feministille :D
En vaan mitenkään voi ymmärtää, että joillakin miehillä miehisyys on niin ohutta, että se romuttuu, kun mies vie lapsen lastenvaateliikkeeseen ja sanoo myyjälle, että lapselle pitäisi löytää hyvä talvihaalari. Miehen ei tarvitse tehdä muuta kuin maksaa ostos. Miten tuo muuttaa miehen seksuaalisen suuntautuneisuuden?
Vähän eri asia kuin lastenvaatteiden virkkailu ja niistä innostuminen. Vähän sama kuin jos mies olisi kovin kiinnostunut naisten kosmetiikasta ja vaatemerkeistä.
No, ei ole omasta parinvalinnastani pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä huomenta .
En todellakaan ole kieltänyt tai edes pyytänyt.
Jari on niin kiltti ja empaattinen. Ei se koskaan suutu tai vaadi seksiä!
Ottaa niin ihanasti mut ja lapset huomioon aah, virkkaa söpöjä villasukkiakin.
Mikä tämä cruisingmap sovellus on Jarin puhelimessa?
Hei avarilla uhkailija, sä et tekisi sitä muutenkaan.
Tiedät ihan hyvin että jos vaimosi saa siitä kimmokkeen erota, se vie mukanaan puolet sun omaisuudesta. Myös urasi mahdollistamiselle lasketaan nykyään hinta, jonka maksat korvauksena tavalla tai toisella.
Sä jauhat pelkurimaisesti paskaa mammojen foorumilla, kun et muuhun pysty tai kykene. Nauti elämästäsi, jossa kadehdit pienen lapsen kanssa kotona olevaa vaimoasi. Tosi tervettä hei.
Aaaah haluan cityvihreän 150 cm karvatontun, jonka kanssa voin tehdä translapsia ja jutella kommunismista
Vierailija kirjoitti:
Nainen, jota mies uhkailee väkivallalla vähän väliä, ei ole onnellinen. Arvaan kyllä, miten tuo "rakkaustarina" päättyy, jos nainen sanoo haluavansa erota.
Arvaa monta kertaa olen uhannut häntä väkivallalla tai ollut häntä kohtaan väkivaltainen. 0 kertaa.
Jos avarimiehen vaimo sairastuu ja joutuu sairaalaan, niin avarimiehen lapsi viedään siksi aikaa lastenkotiin, kun isukki ei osaa hoitaa lastaan. Muutenhan mies voisi joutua pesemään pyykkiä, että lapselle olisi puhtaita vaatteita. Tai tekemään lapselle voileivän, johan siinä kaikki nauraisi miestä h***ksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä huomenta .
Ei se sinun työ kovin kiireistä voi olla, kun päivän mittaan pystyt lukemaan kymmeniä viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Hei avarilla uhkailija, sä et tekisi sitä muutenkaan.
Tiedät ihan hyvin että jos vaimosi saa siitä kimmokkeen erota, se vie mukanaan puolet sun omaisuudesta. Myös urasi mahdollistamiselle lasketaan nykyään hinta, jonka maksat korvauksena tavalla tai toisella.
Sä jauhat pelkurimaisesti paskaa mammojen foorumilla, kun et muuhun pysty tai kykene. Nauti elämästäsi, jossa kadehdit pienen lapsen kanssa kotona olevaa vaimoasi. Tosi tervettä hei.
Sen takia onkin kiva kun seurusteli pitkään vaimon kanssa ennen lasta. Oppi tuntemaan hänet ja voi hyvillä mielin olla varma ettei hän ikinä tule itkemään metatöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1024. Jos osaisit lukea. Niin olisit ymmärtänyt ettei mun tarvi vetää avarilla. Vaimo on hyvin tyytyväinen osaansa. Enkä ihmettele. Ei varmaan elämänsä aikana ole ikinä päässyt noin helpolla kuin kotona.
Mutta sä olet katkera, omalle vaimollesi, teidän yhdessä sopimastanne työnjaosta. Haloo. Ei todellakaan tervettä, kuten ei väkivallalla uhkaminenkaan. Ei kyllä 30 kertaa päivässä viestittelykään jonninjoutavasta, ei siinä.
Enhän ole. Sä ymmärrät nyt ihan omiasi.
Mä luen sun tekstisi. Sä et varsinaisesti huou onnea vaimosi puolesta. Mä tavallaan ymmärrän tuon, elätin me
Miten niin vähään. Kelaa tätä keskustelua. Mulla on vaimo joka viihtyy kotiäitinä. Pitää asunnon siistinä. Tekee ruokaa. Hoitaa meidän pientä ja nauttii siitä. Vaihtoehto voisi olla burniksen partaalla oleva meta äiti.
Sun vaimosi tyytyy vähään, aggressiiviseen ja vihamieliseen mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa monta kertaa olen uhannut häntä väkivallalla tai ollut häntä kohtaan väkivaltainen. 0 kertaa.
Mitä nyt muuten omassa päässäsi hekumoit lyöväsi vaimoasi, jos hän sanoo jotain sellaista, josta et tykkää. Ihan turha sinun on selitellä, olet väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Tulipahan mieleen kun pyysin exää ostamaan lapsille vaatteita, niin toi kalliin lasten "raksa-asun" jonka hinnalla olisi saanut mm. monet housut. No onpa tosiaan ex nyt, isäviikoilla lapset sitten kulkee likaisissa vaatteissa kun se ei tajua ostaa uusia vaatteita, saatika oikean kokoisia.
No juuri näin siinä käy! Tuli pelkkiä alapeukkuja kun yritin sanoa. Ei riitä, että hoidan pyykit, melkein kaikki kaupassa käynnit ja safkat, lumityöt, melkein kaikki raskaat/tekniset hommat... Pitäisi olla hyvä lastenvaatteissa myös. Tottakai ne pakon edessä hoidetaan, mutta tulee sutta ja sekundaa.
Ei kaikessa voi olla hyvä.
Niin, niin on. Me ollaan jo kasvatettu lapsi aikuiseksi, mä menen nyt pussaamaan mun miestäni. Teillä on vauva ja tiedät että sun ei tarviitse vetää vaimoasi avarilla. Toiset tyytyvät tosi vähään.