Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?

Vierailija
07.12.2025 |

Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi. 

Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?

Kommentit (1448)

Vierailija
1021/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos valkkaa tollasen morseimen niin... sitten on meitä, joilla on ihan oma auto, ite hoidetaan huollot ja renkaan vaihdot ja lujuuslaskentakin on tuttua, vaikken varsinainen lujuuslaskija ammatiltani olekaan. :)

Mistä mulle sitten sellanen ukko löytyis, joka olis mestari kodin- ja lasten hoitamisessa ku itteä ei niin kiinnostais? Nypin mielummin vaikka auton raatoa tai koodaan...

N

Varmaan lesboksi ryhtymällä löydät jotain sopivaa. Mies, joka on ensisijaisesti kiinnostunut lastenvaatteista on aikamoinen red flag, jos ei halua sen tulevan kaapista.

Niistä ei tartte olla kiinnostunut, mutta ne on asioita, jotka lapselle vaan on pakko hoitaa. :D

Ukoille ei tunnu menevän kaaliin, ettei se isomman haalarin hankkiminen työpäivän jälkeen sille akallekaan mitään laatuaikaa ole, vaan yksi homma muiden joukossa, joka vaan on pakko hoitaa.

Vierailija
1022/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin ton siinä vaiheessa jos muija alkaa metatyöstä itkeä vedän avarilla ja akalla loppuu äitiysloma. 

Siksi. Koska mä hemmetti tiedän millaista se hänen äitiys " lomansa" on. Sarja maratonia. 09 nukkumista.  Kt kolmion siivousta ja ruuanlaittoa.  Vaihtaisin päivätyöt koska vaan hänen kanssaan jos se olisi mahdollista. Vauva nukkunut 6kk asti9- 11h unia. Tosi v....n raskasta metailla siellä kotona. 

Luojan kiitos ei ole ikinä valittanut eikä valita.

Olisit sitte ite jäänyt kotiin ja päästänyt akan töihin. Vattuako valitat toisen tekemästä työstä, jos itse et viitsi olla edes paikalla?

Jommankumman meistä haave on kotiäitiys. Meillä on myös tuntuva palkkaus ero. En mä mitään valitakkaan. Totesin vain

Kyllä aivan varmasti vetäisin avarilla jos alkaisi valittaa. Mulla on raskas ja stressaava duuni. Mä saan päivän aikana 10-30 viestiä joiden sisältö on. Sarjamaraton, kaverit, porukoilla, päiväunet, herättiin vasta, tilataan ruokaa, siivosin. Suomeksi sanottuna hänelle on hyvin helppoa ja mukavaa elämä. Luojan kiitos ei tarvitse vetää avarilla. Koska hän ei ole fakkiutunut elämään tyytymätön mamma jolle kaikki on liian raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos erään miehen näkökulma kiinnostaa:

En hahmota vaatteita ollenkaan, edes omiani. En tiedä, missä ovat, enkä osaa kunnolla viikata niitä. Pyykkiä pesen, ja lakanat ja pyyhkeet hoituvat hyvin, mutta monimutkaisten vaatekappaleiden geometria on jotain, mikä ei vaan onnistu. Vaimollani on katalogi lastenvaatteista päässään, itse muistan hädin tuskin nähneeni kymmenesosan niistä vaatteista, vaikka lapset ne päälleen pukevat.

Ei vaimonikaan hahmota lujuuslaskentaa tai auton öljynvaihtoväliä :D

Toimivassa parisuhteessa työnjako menee järkevästi niin, että ihmiset tekevät sitä, mitä osaavat. Itse hoidan 70-80% perheen ruokailuista, wc:t ja pyyhkeet/liinavaatteet, koska vessan- ja pyykinpesu on jostain syystä rentouttavaa ja terapauttista. Ja ne stereotyyppiset "miesten työt", kuten autot ja tekniikka ja pikkuremontit. Lasten synttärit menevät 50/50, viimeksi olin toisen laps

Mitäs paperitöitä tarvitaan talon rakennuttamisen. Mitä suunnitelmia teit?

Vierailija
1024/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin ton siinä vaiheessa jos muija alkaa metatyöstä itkeä vedän avarilla ja akalla loppuu äitiysloma. 

Siksi. Koska mä hemmetti tiedän millaista se hänen äitiys " lomansa" on. Sarja maratonia. 09 nukkumista.  Kt kolmion siivousta ja ruuanlaittoa.  Vaihtaisin päivätyöt koska vaan hänen kanssaan jos se olisi mahdollista. Vauva nukkunut 6kk asti9- 11h unia. Tosi v....n raskasta metailla siellä kotona. 

Luojan kiitos ei ole ikinä valittanut eikä valita.

Olisit sitte ite jäänyt kotiin ja päästänyt akan töihin. Vattuako valitat toisen tekemästä työstä, jos itse et viitsi olla edes paikalla?

Jommankumman meistä haave on kotiäitiys. Meillä on myös tuntuva pal

Kyllä aivan varmasti vetäisin avarilla jos alkaisi valittaa. Mulla on raskas ja stressaava duuni. Mä saan päivän aikana 10-30 viestiä joiden sisältö on. Sarjamaraton, kaverit, porukoilla, päiväunet, herättiin vasta, tilataan ruokaa, siivosin. Suomeksi sanottuna hänelle on hyvin helppoa ja mukavaa elämä. Luojan kiitos ei tarvitse vetää avarilla. Koska hän ei ole fakkiutunut elämään tyytymätön mamma jolle kaikki on liian raskasta.

Tiedätkö, se sun puolisosi on syytön siihen, että sulla on liian raskas ja vaativa duuni, mikä tekee susta hermoraunion. Älä kosta sitä hänelle äläkä helvetissä sille lapselle. Kaikenlaista se leipä näköjään elättää.

Vierailija
1025/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1024. Jos osaisit lukea. Niin olisit ymmärtänyt ettei mun tarvi vetää avarilla. Vaimo on hyvin tyytyväinen osaansa. Enkä ihmettele. Ei varmaan elämänsä aikana ole ikinä päässyt noin helpolla kuin kotona.

Vierailija
1026/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos erään miehen näkökulma kiinnostaa:

En hahmota vaatteita ollenkaan, edes omiani. En tiedä, missä ovat, enkä osaa kunnolla viikata niitä. Pyykkiä pesen, ja lakanat ja pyyhkeet hoituvat hyvin, mutta monimutkaisten vaatekappaleiden geometria on jotain, mikä ei vaan onnistu. Vaimollani on katalogi lastenvaatteista päässään, itse muistan hädin tuskin nähneeni kymmenesosan niistä vaatteista, vaikka lapset ne päälleen pukevat.

Ei vaimonikaan hahmota lujuuslaskentaa tai auton öljynvaihtoväliä :D

Toimivassa parisuhteessa työnjako menee järkevästi niin, että ihmiset tekevät sitä, mitä osaavat. Itse hoidan 70-80% perheen ruokailuista, wc:t ja pyyhkeet/liinavaatteet, koska vessan- ja pyykinpesu on jostain syystä rentouttavaa ja terapauttista. Ja ne stereotyyppiset "miesten työt", kuten autot ja tekniikka ja pikkuremontit. Lasten

Voin kuvitella miten Google laulaa kun marttyyri mutsi yrittää keksiä vastauksia.

Vierailija
1027/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan mieleen kun pyysin exää ostamaan lapsille vaatteita, niin toi kalliin lasten "raksa-asun" jonka hinnalla olisi saanut mm. monet housut. No onpa tosiaan ex nyt, isäviikoilla lapset sitten kulkee likaisissa vaatteissa kun se ei tajua ostaa uusia vaatteita, saatika oikean kokoisia. 

Vierailija
1028/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1024. Jos osaisit lukea. Niin olisit ymmärtänyt ettei mun tarvi vetää avarilla. Vaimo on hyvin tyytyväinen osaansa. Enkä ihmettele. Ei varmaan elämänsä aikana ole ikinä päässyt noin helpolla kuin kotona.

Mutta sä olet katkera, omalle vaimollesi, teidän yhdessä sopimastanne työnjaosta. Haloo. Ei todellakaan tervettä, kuten ei väkivallalla uhkaminenkaan. Ei kyllä 30 kertaa päivässä viestittelykään jonninjoutavasta, ei siinä.

Vierailija
1029/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AVIOERO. Lapset jäävät miehelle. Ja jos lasten hoito ei ala sujua, niin vaimo tekee lasun. 

Vierailija
1030/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sä olet katkera, omalle vaimollesi, teidän yhdessä sopimastanne työnjaosta. Haloo. Ei todellakaan tervettä, kuten ei väkivallalla uhkaminenkaan. Ei kyllä 30 kertaa päivässä viestittelykään jonninjoutavasta, ei siinä.

Enhän ole. Sä ymmärrät nyt ihan omiasi.

Vierailija
1031/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos valkkaa tollasen morseimen niin... sitten on meitä, joilla on ihan oma auto, ite hoidetaan huollot ja renkaan vaihdot ja lujuuslaskentakin on tuttua, vaikken varsinainen lujuuslaskija ammatiltani olekaan. :)

Mistä mulle sitten sellanen ukko löytyis, joka olis mestari kodin- ja lasten hoitamisessa ku itteä ei niin kiinnostais? Nypin mielummin vaikka auton raatoa tai koodaan...

N

Varmaan lesboksi ryhtymällä löydät jotain sopivaa. Mies, joka on ensisijaisesti kiinnostunut lastenvaatteista on aikamoinen red flag, jos ei halua sen tulevan kaapista.

Mies, joka on kiinnostunut lapsensa hyvinvoinnista ei todellakaan ole red-flag vaan aikuinen ihminen.

Lapsen hyvinvointi =/= lastenvaatteista innostuminen. Mies, joka virkkaa jotain vauvanvaatteita tai seuraa haalarialennuksia on 99% varmuudella jotain muuta kuin hetero.

Vierailija
1032/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Mies, joka on kiinnostunut lapsensa hyvinvoinnista ei todellakaan ole red-fl

Jebou. Ei riitä että käy töissä elättää perheensä.  Hoitaa lapsia. Osallistuu kotitöihin. Pitää vielä opiskella lastenvaatteiden materiaalit  ja olla äärettömän kiinnostunut niistä. Silloin vasta välittää lapsestaan ja vaimostaan.

Vierailija
1033/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään, kun vaimo ei vietä lapsen kanssa yhtään aikaa. Sääliksi käy reppana, pistäkää se päivähoitoon, niin lapsi saa edes jotain virikkeitä elämäänsä. Kiinnostaa tietää, millä kriteereillä valitsit vaimosi. Hän kuulostaa yksinkertaiselta. Lapsiparka senkin puolesta, että isänsä on väkivaltainen raivopää.

Vierailija
1034/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Niistä ei tartte olla kiinnostunut, mutta ne on asioita, jotka lapselle vaan on pakko hoitaa. :D

No älä sitten valita, jos on huonot haalarit.

Itsekään en valita, jos laitan vaimoni korjaamaan katon ja vaihtamaan öljyt, seurauksena katto vuotaa ja kannen tiivisteet hajalla.

Haluatteko jonkun teräsmiehen joka on James Bond, joka käy Jesper Juniorissa etsimässä juuri sopivankokoiset vetimet kultamussukalle? Tällaisia on ainoastaan jonkun palstafeministin päiväunissa.

Vähän sama kuin etsisin jotain ultrafeminiiniä supermallia, jolla rakennekynnet ja virheetön iho, joka osaa sujuvasti Pythonia ja vaihtaa jakohihnan autoon kuin autoon. 404.

Vierailija
1035/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen sun tekstisi. Sä et varsinaisesti huou onnea vaimosi puolesta. Mä tavallaan ymmärrän tuon, elätin meillä perheen kun mies jäi nuorena tk-eläkkeelle. Välillä olin katkera siitä kuinka helpolla toinen pääsi kotona (tervettä ei ole myöskään kadehtia toisen työkyvyttömyyttä), mutta koskaan, kertaakaan en ole ollut edes ajatuksissani lyömässä häntä, edes hänen huonoina päivinään. Se pieni ero. Perheen pitäisi olla tiimi, ja te nyt kannatte kortenne kekoon tuolla jaolla. Ei siinä ole mitään aihetta läpsimisen kuvitteluunkaan, ellei ole isompaa vikaa päässä.

Vierailija
1036/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hyvinvointi =/= lastenvaatteista innostuminen. Mies, joka virkkaa jotain vauvanvaatteita tai seuraa haalarialennuksia on 99% varmuudella jotain muuta kuin hetero.

Siinä meillä on mies, jonka äiti ostaa vaatteet aikamiespojalleen. Jokainen järkevä nainen kiertää tuollaisen ns. miehen kaukaa.

Vierailija
1037/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää satojen kaavioiden mr. Incredible on siis yrittäjä, joka ei pihiyttään viitsi maksaa sihteerille eikä välttämättä edes ulkopuoliselle palkanlaskijalle. Sitten kelpaakin voivotella, miten on kiirettä pitänyt kun pitää itse hoitaa täällä kaikki kaavioista kalentereihin, ja kotiin pääsee ehkä keskiyöstä. :D

Vierailija
1038/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen sun tekstisi. Sä et varsinaisesti huou onnea vaimosi puolesta. Mä tavallaan ymmärrän tuon, elätin meillä perheen kun mies jäi nuorena tk-eläkkeelle. Välillä olin katkera siitä kuinka helpolla toinen pääsi kotona (tervettä ei ole myöskään kadeht

Mä tiedän että mun vaimo ei tule ikinä valittamaan metatöistä. Tiedän ettei mun tarvi vetää häntä avarilla.  Kannattaa valita puoliso hyvin niin elämä on helppoa.

Vierailija
1039/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-siis lähettääkö vaimosi sinulle 10-30 viestiä päivittäin? Miksi? 

Vierailija
1040/1448 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä meillä on mies, jonka äiti ostaa vaatteet aikamiespojalleen. Jokainen järkevä nainen kiertää tuollaisen ns. miehen kaukaa.

Nyt meni ohi ja kaukaa. Itse ostan vaimoni kanssa 50/50, vaikka suurimman osan ajasta ostan rumia vaatteita jopa itselleni.

Voi toki totuus sattua siellä Pispalan tai Käpylän jossain kommuunissa, että se rakas cityvihreä pipopartatossukkavässykkä ei välttämättä ole kovin kummoinen "mies". Sellainen lesborakastajan korvike, joka juuri ja juuri kykenee siittämään jotain voimaantuneelle feministille :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi