Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?
Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi.
Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?
Kommentit (339)
Kirjoita ohje paperille. Sano että ero tulee muuten
Jäätelöbuffet onkin tosi helposti hoidettava synttäreillä kakkuun verrattuna. Osa vieraista saa sulanutta velliä syödäkseen.
Tälläi miehenä ja projektipäällikön työtä tekevänä. Mä joudun töissä koordinoimaan150 ihmisen työt. Aikatauluttamaan ne niin että ei tulisi ventta tunteja ja turhaa seisoskelua. Väitän olevani työssäni äärimmäisen hyvä.
Mutta kotona mä en pysty koordinoimaan ja järjestelemään edes 2 lapsen harrastuksia, ruokailuja ym jos vaimolta kysytään. Siihen on syy se että loogisena ihmisenä mä en halua tehdä jatkuvasti turhaa työtä ja vaimolle se ei käy. Kaikki pitää tehdä hänen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöbuffet onkin tosi helposti hoidettava synttäreillä kakkuun verrattuna. Osa vieraista saa sulanutta velliä syödäkseen.
Se nyt oli vaan joku esimerkki kakun tilalle 😉
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten johtuu kun mun vaimo ei lässytä metatöistä. Mennään flown mukaan. 2 pienen lapsen kanssa.
Vaimon sisko 1 lapsi vaimon kaveri 4 lasta tekee suunnitelmia ja kokoajan on metatyö stressi päällä..
Niin ollaan ihmetelty sitä kun meillä on aina siistiä " ei ole lauantai suunniteltu siivouspäivä".
Meillä on aina jääkaapissa ruokaa. Vaatteita löytyy puhtaana ja meidän ei tarvitse riidellä mitä kukakin tekee.
Näillä metatyö stressaajilla on aina sotkuista. Ja tuntuu muutenkin että hallinta on hävinnyt. Stressataan ja voivotellaan/ suunnitellaan ihan kaikki. Sitten kun suunnitelma kusee lamaannutaan ja aletaan tapella miehen kanssa.
Niin, vaimosi ei lässytä metatöistä. Hän tekee kaiken itse ja kohta teille tulee ero, joka tulee sinulle täysin puskista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten johtuu kun mun vaimo ei lässytä metatöistä. Mennään flown mukaan. 2 pienen lapsen kanssa.
Vaimon sisko 1 lapsi vaimon kaveri 4 lasta tekee suunnitelmia ja kokoajan on metatyö stressi päällä..
Niin ollaan ihmetelty sitä kun meillä on aina siistiä " ei ole lauantai suunniteltu siivouspäivä".
Meillä on aina jääkaapissa ruokaa. Vaatteita löytyy puhtaana ja meidän ei tarvitse riidellä mitä kukakin tekee.
Näillä metatyö stressaajilla on aina sotkuista. Ja tuntuu muutenkin että hallinta on hävinnyt. Stressataan ja voivotellaan/ suunnitellaan ihan kaikki. Sitten kun suunnitelma kusee lamaannutaan ja aletaan tapella miehen kanssa.
Niin, vaimosi ei lässytä metatöistä. Hän tekee kaiken itse ja kohta teille tulee ero, joka tulee sinulle täysin puskista.
Ei tee. Me tehdään näitä tosi hyvin yhdessä. Meillä ei vaan ole mitään kiveen hakattuja aikoja millon pitää esim siivota.
Lapset vie kerhoon se kenelle helpompaa. Vaatteita ostetaan sillon kun niitä tarvitsee. Ne kaupat kun on auki nykyään lähes 24/7.
Kukaan meillä ei stressaa jostain juhlien järjestämisistä tai vastaavasta. Ne hommat hoidetaan ja jos joskus jtn menee pieleen tai joutuu tekemään vaikeamman kautta niin sit menee. Se on elämää.
Vierailija kirjoitti: Oon kuullut, että miehillä on sellainen taktiikka, että tekevät kaikki koti ja lapsiasiat huonosti, jotta nainen väsyy jatkuviin huomautteluihin ja sitten tekee ne asiat itse. Ei tosiaan kaikilla, mutta lienee aika yleinen, kun sille on keksitty ihan sanakin.
Tämä ! Just näin ! Oma mieheni on tämän myös minulle kertonut. Sanoi, että yleisesti työporukoissa miehet sanovat tekevänsä tahallaan huonosti tai ei ollenkaan. Ja sittenpä vaimot tekevät puolestaan aina ja ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtamalla miestä, tuo sinun nykyinen ei älyä sädehdi.
Meinaat, että se uusi mies, joka siis ei ole lapsen isä, hoitaisi nuo metatyöt?
No meillä mies on hoitanut kaikki harrastuksiin liittyvät asiat eli kuljetukset, kisamatkat, treeni- ja kisa-asut yms. Nyt myös on hoitanut kaikki autokouluun liittyvät asiat.
Minä hoidat muut vaatteet, terveys- ja kouluasiat. Ja lapsi hoitaa koulunsa hyvin ja on todella terve, joten nuo eivät metatyöllistä juuri ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Oon kuullut, että miehillä on sellainen taktiikka, että tekevät kaikki koti ja lapsiasiat huonosti, jotta nainen väsyy jatkuviin huomautteluihin ja sitten tekee ne asiat itse. Ei tosiaan kaikilla, mutta lienee aika yleinen, kun sille on keksitty ihan sanakin.
Tämä ! Just näin ! Oma mieheni on tämän myös minulle kertonut. Sanoi, että yleisesti työporukoissa miehet sanovat tekevänsä tahallaan huonosti tai ei ollenkaan. Ja sittenpä vaimot tekevät puolestaan aina ja ikuisesti.
Mä olen taas muesporukoissa kuullut ettei mikään kelpaa. Ei saa käyttää imuria, ei saa käyttää pesukonetta, ei saa luututa, astiatkin menee kuivauskaappiin väärin.
Toinen asia mitä olen kuullut ja havainnut. Että naiset alkaa suhteen alussa miellyttää. Aina on siistiä, ruoka valmiina, vaatteet pestynä ja viikattuna. Kun se alkuhuuma sitten loppuu. Mies on jo opetettu siihen että makaa sä sohvalla.
Kun ei kelvannut ne "metatyöt". Ostin vääränvärisen toppapuvun, laitoin väärään aikaan astiapesukoneen päälle, varasin väärään aikaan neuvolan jne.
Nyt tekee yksin sitten kaiken ja minä asun uuden perheeni kanssa, jossa nainen ei nalkuta siitä, onko tiskari laitettu päälle klo 19 vai 20.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei kelvannut ne "metatyöt". Ostin vääränvärisen toppapuvun, laitoin väärään aikaan astiapesukoneen päälle, varasin väärään aikaan neuvolan jne.
Nyt tekee yksin sitten kaiken ja minä asun uuden perheeni kanssa, jossa nainen ei nalkuta siitä, onko tiskari laitettu päälle klo 19 vai 20.
Mulla ihan sama. Se on jännä kun sai aiemmin tapella kaikesta. Kaikki väärin tehty jos käytti omaa harkintaa ja varasi vaikka lapselle lääkärin. Se oli varmasti huono aika. Vaikka sitten itse vei lapsen sinne.
Nyt uusi 10v vaimo ja lapset. Jostain syystä homma vaan toimii.
Eihän kädetön mies/isä parane kuin erolla. (Ex-)Vaimoaanhan se ei kunnioita alunperinkään, mutta siinä vaiheessa yleensä herää yrittämään kun riskinä on menettää lapset kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia mitä olen kuullut ja havainnut. Että naiset alkaa suhteen alussa miellyttää. Aina on siistiä, ruoka valmiina, vaatteet pestynä ja viikattuna. Kun se alkuhuuma sitten loppuu. Mies on jo opetettu siihen että makaa sä sohvalla.
Onko vastavuoroisuus miehille vieras konsepti? Se että nainen haluaa ilahduttaa toista rakkaudesta, on merkki siitä mitä nainen suhteelta odottaa eli että molemmat ilahduttaa toisiaan. Mutta kun rakkaus kulkee vain yhteen suuntaan niin kyllä siinä naisen rakkaus lopulta kuolee. Ihan oma vika jos mies autistisuuttaan päättää että hänelle kelpaa täyshoito ja oikeastaan se nainenkaan ei ole niin rakas että mies vaivautuisi edes miettimään miltä hänestä tuntuu tällainen kirjoittamaton orjadiili.
En osaa neuvoa tilanteessa, mutta toivotan voimia aloittajalle. Itse olen elänyt alusta lähtien lapsen kanssa kaksistaan, kun toinen vanhempi lähti lätkimään jo raskausaikana. Sittemmin tätä showta perheen ainoana aikuisena pyörittävänä ja näitä lukuisia avautumisia miesten "aseistetusta avuttomuudesta" ja perhe-elämässä siipeilystä lukeneena täytyy sanoa, että luulen päässeeni lähtökohtaisesti helpommalla. Jos siis tämän yh-elämän vastapainona olisi ollut vielä siipeilevän miehen "kasvattaminen" ja jatkuva pettyminen, hyi olkoon.
Kyllä kai tuollaisessa tilanteessa karisee se puolison kunnioitus aivan nollaan? Kenellä tekee edes mieli seksiä tuollaisten vätysten kanssa, joita täytyy kuin äitinä paapoa ja "antaa yrittää"?
Siipeilevät miehet, olkaa parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vastavuoroisuus miehille vieras konsepti? Se että nainen haluaa ilahduttaa toista rakkaudesta, on merkki siitä mitä nainen suhteelta odottaa eli että molemmat ilahduttaa toisiaan. Mutta kun rakkaus kulkee vain yhteen suuntaan niin kyllä siinä naisen rakkaus lopulta kuolee. Ihan oma vika jos mies autistisuuttaan päättää että hänelle kelpaa täyshoito ja oikeastaan se nainenkaan ei ole niin rakas että mies vaivautuisi edes miettimään miltä hänestä tuntuu tällainen kirjoittamaton orjadiili.
Miten se vastavuoroisuus voi toimia jos kaikki on valmiina aina. Ei jaksa alkaa luututa lattioita jos nainen on ne jo luutunnut. Mä en tosiaan ex kanssa saanut imuroida, pestä pyykkiä, laittaa sitä kuivumaan. Koska tein kaiken väärin. Mä ihan oikeasti yritin muttakun en tajua miksi kaikki pitää olla tarkempaa kuin armeijassa.
Alussa se oli niin ettei sun tarvi. Mä tykkään hoitaa nää
Vierailija kirjoitti:
Kouluikäisen pitäisi jo osata itse kertoa isälle, millaiset synttärit haluaa ja tarvitseeko tänä vuonna uutta pipoa vai ei. Pitäisi jo osata valita koulun liikuntatunnille oikeat varusteet ilman, että isä niitä hänelle pakkaa.
Voit vaihtaa miestä, mutta et kyllä saa mistään uutta miestä lapsesi wilmaa lukemaan.
Kouluikäinen lapsi voi olla 6v 8kk tai 15-vuotias.
Mitä ihmeen tossuja miehet kotonaan oikein on? Jos mulle alkaa mies vinkumaan että joku homma on hoidettu päin peetä niin kyllä mä osaan siihen sanoa että tämä hoidettiin nyt näin ja sillä hyvä. Seuraavan kerran sitten tehdään toisin jos tarve on. Jos ei edelleenkään kelpaa niin kiukutelkoon sitten keskenään, ei vaikuta muhun mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
No ei meillä ainakaan. Minä idean toin, mies haki jäätelöt ja ne otettiin sulamaan vain vähän ennen tarjoilua. Paljon helmpompi kuin kakku eikä moni lapsi edes innostu kakusta, ainakaan kovin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te oikein löydätte näitä miehiänne? Äidin helman alta?
Löysin miehen yhteisen harrastuksen kautta. Hän oli jo 30 kun tavattiin, oli asunut pitkään yksin ja huolehti hyvin asuntonsa kotityöt ihan itse, oli hyvässä työssä ja hoiti vastuullisesti työnsä jne. Äitään tapasi satunnaisesti lähinnä käymällä äitinsä luona joskus kahvilla tms. Ihan tavallinen hyvä mies minusta. En minä arvannut, että vastuullisuus ei sitten kanna mihinkään lapseen liittyvään, vaikka hän nimenomaan lapsen ja perheen halusi. Ap
Tämän miehen ongelma ei ole osaamattomuus vaan itsekeskeisyys ja välinpitämättömyys. Omat asiat hoitaa kyllä, mutta muut ei kiinnosta. Millainen ihminen jättää oman lapsensa ilman kunnollisia talvivaatteita muuta kuin mulkku?
Jännä homma miten kaikki sun miehet on vammaisia. 🤔.
Itsellä 3 suhdetta takana ja jokainen mies on kyllä ollut varsin kykenevä hoitamaan kotia ja 2 viimeisestä jopa lapsia.