Naiset eivät taida kaivata menneitä seksikumppaneitaan niin kuin miehet
Olen keski-ikäistyvä mies. Olen viime aikoina huomannut, että vaikka olen naimisissa, ajattelen paljon entisiä seksikumppaneitani. Orastava keski-iän kriisi varmaankin.
Harmittelen, että nuorempana hyviä pilluja ei osannut niin paljon arvostaa. Muutenkaan en osannut nauttia seksistä silloin niin paljon kuin nykyään. Se oli silloin sellaista mekaanista suorittamista. Mietin, että olisi kivaa päästä nyt sänkyyn niiden menneisyyden heilojen kanssa. Lisäksi harmittelen panoja, jotka menivät sivu suun. Siis niitä naisia, joihin olisi ehkä ollut mahdollisuus, mutta en kuitenkaan päätynyt sänkyyn heidän kanssaan.
Luulen, että naiset eivät kaipaile menneisyyden seksikumppaneitaan, jos ovat naimisissa. Naiset eivät myöskään taida harmitella ohimenneitä tilaisuuksiaan seksiin jälkeenpäin. Mikähän meitä keski-ikäistyviä miehiä vaivaa?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Välttelevästi kiintyvillä on tapana koostaa entisistä kumppaneistaan ja heidän piirteistään mielessään "sitä täydellistä" kumppania, jota ei ole olemassakaan. Samalla kun välttelevä haaveilee tuosta mielikuvitusolennosta, hän saa pidettyä itsensä tunnetasolla erillään puolisistaan. Ei syyttä kuvottavin ja tuhoavin kiintymysmalli.
Mikään ei ole viisaampaa kuin kiintymyksen välttely panoon. Ei paljon retardimpaa voi olla kuin kiinnittyä johonkin jota pitää panna koko ajan kuin lisääntyisi, mutta ei kuitenkaan lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas mies täällä lokeroi naisia sellaiseen lokeroon johon itse tykkää naiset sijoittaa. Naiset eivät ole yksi iso lössi ilman yksilöllisiä eroja. Kappas kummaa! Jotkut naiset haikailevat nuoruuden panoja jos nykyään vieressä makaa tylsä ja itsekäs kumppani joka ei anna kunnolla. Jotkut naiset ei kaipaa koska seksi ei ole niin tärkeää. Jotkut ovat tottuneet paskaansa eivätkä tiedä paremmasta.
Siksihän mies haluaa neitsyen. Hänellä ei olisi mihin verrata ja miehen suoritus sängyssä, oli hyvä tai huono, olisi ainoa mihin verrata.
Minä naisena tarvitsen paljon seksiä. Siksi minulla on kumppani joka panee minua hyvin. Olisin voinut tyytyä maanantaiseksikumppaniin, mutta halusin että vihdoin saisin miehen joka osaa panna. Ei tarvi haikailla.
Joillekin naisille tuntuu olevan vieras ajatus, että omasta tyytyväisyydestä on v
Miksi sitten edes ottaa sen miehen mukaan siihen seksitilanteeseen, jos mieheltä ei saa mitään toivoa. Kyllä normaali nainen osaa hoitaa homman ihan yksinkin. Jos miehestä ei ole asiaan lisäarvoa, ei miestä tarvita paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä pääsi yllättämään kun säätö 15 vuoden takaa otti yhteyttä, kännissä varmaan. Ei aiheuttanut toimenpiteitä.
Oliko yllättävä yhteydenotto ilahduttava, ärsyttävä vai samantekevä?
Itse olen saanut näitä säännöllisesti ja ehdottomasti ovat hian roskiskamaa. Ennen vastasin ystävällisyydestä, nykyään laittaisin suoraan blokkiin ja lähettäisin kirouksen perään
Miksi suhtaudut noin? Minä sain juuri yhteydenoton vanhalta panoltani n. kymmenen vuoden takaa. Ilahduin suuresti. Toivottavasti saamme tapaamisen järjestettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karskastaa korvaan kun puhut naisista pilluina.
Ja ei ole normaalia että on naimisissa ja haikailee nuoruuden seksikumppaneita. Voivat he mielessä käydä mutta harvoin ja neutraalisti. Muuten tuskin olet rakastunut nykyiseen puolisoosi.
Itse lähinnä huvitun kun mietin millaisia miehiä sitä on tullut pantua.
"Karskastaa korvaan kun puhut naisista pilluina."
En puhunutkaan naisista, vaan pilluista. Mieleeni on jäänyt muutama nainen, joilla oli poikkeuksellisen hyväntuntuinen pillu.
No hanki sellainen keinotekoinen kun naisista et piittaa, ja pidä hauskaa yksinäsi.
Luulenpa, että entiset kumppanisi eivät kaipaa seksiä kanssasi. Kirjoittamasi perusteella kuulostaa siltä, että seksi on ollut huonoa.
Hyvät muistot ovat oikeastaan aika vähissä.
Ekan avopuolison kanssa oli mahtavaa myös sängyssä parikymppisenä, mutta kaikki muut kokemukset (useita) ovat olleet mitään sanomattomia tai jopa kurjia. Kerran olen tullut r*iskatuksi, tämänkin tajusin 20 vuotta myöhemmin.
Nykyisen kanssa oli hyvä alku ja perhekin on, mutta mies on enemmän mieltynyt pettämiseen, niin samalla happani myös meidän kahden seksiselämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä, tuo usein kriisiksikin kutsuttu tila. Mitä jos keski-iän todellinen merkitys on vihdoin kohdata kaikki se meissä, jonka olemme eri verukkein vuosien varrella ohittaneet? Pysähtyä, tulla tähän ja nyt, läsnäolevaksi omaan elämään ja omaan kehoomme ja kysyä, mihin hittoon minä oikein unohdin itseni?
Keski-iässä sen eron ottaa lähes aina nainen. Miksi se on juuri nainen, joka voimaantuu?
Nainen on keski-ikään mennessä tehnyt aivan valtavan määrän itsestäänselvänä pidettyä ilmaistyötä kodin ja perheen parissa. Siihen yhdistyy estrogeenin lasku, miellyttäminen loppuu. Tik tak monessa epätasa-arvoisessa parisuhteessa.
Eli hän laittaa itseänsä etusijalle ja alkaa viimeinkin oivaltamaan kuka on se tärkein ja kuka käskee.
Näinkin asian voi ilmaista. Sehän ei voi tapahtua nuorena poikashuollon vuoksi. Keski-iässä asetelma muuttuu, ja on aiempaan verrattuna todella helppoa olla itsekäs ja laiska, ja samalla aiemmat siipiveikot joko tottuvat tai poistetaan kuviosta. Eihän sellainen voimaannu, jolla ei ole koskaan ollutkaan mitään altavastaajan asemaa.
Ensin pitäisi malttaa rakentaa se oma itsetunto kuntoon ennen sitä parisuhdetta, mutta kun on liian kiire siihen rakkauteen ja se altistaa huonoille kokemuksille ja ensisijaisesti tästä syyllistetään muita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisetkin miettii ihan samoin kuten sinä Keski-ikäinen mies. Nuoruuden panoja sekä missattuja panoja turhan siveellisyyden ja säädyllisyyden vuoksi. Nyt nelikymppisenä vituttaa, kun on naimissa suomen ruotsalaisen kaappihomo kanssa, jonka kanssa seksi tai ylipäätään minkäänlainen läheisyys on mahdotonta. Tästä oppineena, jos eläisin nuoruuteni uudelleen, heittäisin säädyllisyyden romukoppaan, ja pysyisin kaukana suomenruotsalaisista miehistä.
Ai Suomessa on joku muukin? Olen myös kaappihomon kanssa parisuhteessa. En tosin suomenruotsalaisen. En saisi noin fiksua ja tasokasta heteroista. Petätkö? Sulla on tosiaankin oikeus, eikä haittaa miestäsi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas mies täällä lokeroi naisia sellaiseen lokeroon johon itse tykkää naiset sijoittaa. Naiset eivät ole yksi iso lössi ilman yksilöllisiä eroja. Kappas kummaa! Jotkut naiset haikailevat nuoruuden panoja jos nykyään vieressä makaa tylsä ja itsekäs kumppani joka ei anna kunnolla. Jotkut naiset ei kaipaa koska seksi ei ole niin tärkeää. Jotkut ovat tottuneet paskaansa eivätkä tiedä paremmasta.
Siksihän mies haluaa neitsyen. Hänellä ei olisi mihin verrata ja miehen suoritus sängyssä, oli hyvä tai huono, olisi ainoa mihin verrata.
Minä naisena tarvitsen paljon seksiä. Siksi minulla on kumppani joka panee minua hyvin. Olisin voinut tyytyä maanantaiseksikumppaniin, mutta halusin että vihdoin saisin miehen joka osaa panna. Ei tarvi haikailla.
Joillekin naisille tuntuu olevan
Miksi sitten edes ottaa sen miehen mukaan siihen seksitilanteeseen, jos mieheltä ei saa mitään toivoa. Kyllä normaali nainen osaa hoitaa homman ihan yksinkin. Jos miehestä ei ole asiaan lisäarvoa, ei miestä tarvita paikalle
Sitä tässä nyt yritin sanoa, että pitää juurikin toivoa jotain muuta kuin sitä, että se olisi mahdollisemman nopeasti ohi. Aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.
Mikä sinusta on naisen tärkein seksitaito? Kyky runkata orgasmi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä, tuo usein kriisiksikin kutsuttu tila. Mitä jos keski-iän todellinen merkitys on vihdoin kohdata kaikki se meissä, jonka olemme eri verukkein vuosien varrella ohittaneet? Pysähtyä, tulla tähän ja nyt, läsnäolevaksi omaan elämään ja omaan kehoomme ja kysyä, mihin hittoon minä oikein unohdin itseni?
Keski-iässä sen eron ottaa lähes aina nainen. Miksi se on juuri nainen, joka voimaantuu?
Nainen on keski-ikään mennessä tehnyt aivan valtavan määrän itsestäänselvänä pidettyä ilmaistyötä kodin ja perheen parissa. Siihen yhdistyy estrogeenin lasku, miellyttäminen loppuu. Tik tak monessa epätasa-arvoisessa parisuhteessa.
Eli hän laittaa itseänsä etusijalle ja alkaa viimein
Ensin pitäisi malttaa rakentaa se oma itsetunto kuntoon ennen sitä parisuhdetta, mutta kun on liian kiire siihen rakkauteen ja se altistaa huonoille kokemuksille ja ensisijaisesti tästä syyllistetään muita.
Hm, voi olla. Toisaalta mä olen aikuisen lapsen äiti, ikäluokkaa, jolle oli hyvin vähän tarjolla mitään muuta kuin sitä perinteistä. Ihan yksin sai tuulimyllyjä vastaan taistella.
Mua harmittaa vain ne naiset, joista olen ollut kiinnostunut ja jotka ovat antaneet merkkejä kiinnostuksesta, joita en ole tajunnut.
Esimerkiksi yksi nainen pyysi treffeille asuntoonsa. Hän oli ripustanut lakanan kuivumaan kaappien ovien päälle eli oli ennen tuloani pessyt ja vaihtanut lakanut. Me juteltiin ja katsottiin leffa, jonka jälkeen lähdin kotiin. Leffan aikana nainen kiehnäsi kainalossani. Olin tuolloin hyvin kokematon naisten kanssa ja olen vasta myöhemmin tajunnut, että olisi kannattanut tehdä aloite seksiin. Nainen oli niin valmis äksöniin kuin vain voi olla.
Tuon illan jälkeen nainen ei enää halunnut tavata.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa vain ne naiset, joista olen ollut kiinnostunut ja jotka ovat antaneet merkkejä kiinnostuksesta, joita en ole tajunnut.
Esimerkiksi yksi nainen pyysi treffeille asuntoonsa. Hän oli ripustanut lakanan kuivumaan kaappien ovien päälle eli oli ennen tuloani pessyt ja vaihtanut lakanut. Me juteltiin ja katsottiin leffa, jonka jälkeen lähdin kotiin. Leffan aikana nainen kiehnäsi kainalossani. Olin tuolloin hyvin kokematon naisten kanssa ja olen vasta myöhemmin tajunnut, että olisi kannattanut tehdä aloite seksiin. Nainen oli niin valmis äksöniin kuin vain voi olla.
Nainen oli valmis äksöniin, mutta ei vain millään voinut itse tehdä aloitetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli
Hm, voi olla. Toisaalta mä olen aikuisen lapsen äiti, ikäluokkaa, jolle oli hyvin vähän tarjolla mitään muuta kuin sitä perinteistä. Ihan yksin sai tuulimyllyjä vastaan taistella.
Eli tyydyit kun näit tuolloin maailman tietyllä tavalla.
Ole onnellinen, että sulla on ollut hyviä panoja. Itseä ajatus lähinnä vain puistattaa ja kuvottaa kun alan miettiä millaisia miehiä sitä onkaan kelpuuttanut.
Vierailija kirjoitti:
No se "äly" ja suorselkäisyys on ladattu aikanaan tuonne selkäytimeen ihan sieltä uskosta. Tämä on tapahtunut siis jo tuolla 1600-luvulla meihin länsimaalaisiin. Tämä on kyllä varmasti vähän vaikea asia.
Kaiken pointti on kuitenkin ollut se, että lapsilla on ollut suurempi todennäköisyys selvitä hengissä, kun on 2 huolehtimassa. Ennen, kun niitä lapsia saattoi olla 10. Ei se uskontoon liity, vaan biologiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on keski-ikään mennessä tehnyt aivan valtavan määrän itsestäänselvänä pidettyä ilmaistyötä kodin ja perheen parissa. Siihen yhdistyy estrogeenin lasku, miellyttäminen loppuu. Tik tak monessa epätasa-ar
Eli tyydyit kun näit tuolloin maailman tietyllä tavalla.
Sopeuduin, ei niitä rakenteita yksin muutella (isyysloma, työpaikkojen suhtautuminen). Miehessä ei ole ollut valittamista eikä tarvetta voimaantua, löysin yksisarviseni. Moni muu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on keski-ikään mennessä tehnyt aivan valtavan määrän itsestäänselvänä pidettyä ilmaistyötä kodin ja perheen parissa. Siihen yhdistyy estrogeenin lasku,
Sopeuduin, ei niitä rakenteita yksin muutella (isyysloma, työpaikkojen suhtautuminen). Miehessä ei ole ollut valittamista eikä tarvetta voimaantua, löysin yksisarviseni. Moni muu ei.
Sopeuduit, kun luulit että sinun pitää muuttaa maailmaa. Ei siihen rakenne muutosta tarvittu, kun mieheni jäi lapsen kanssa kotiin lähes kahdeksi vuodeksi ja minä meni töihin kun lapsi oli 9kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen oli valmis äksöniin, mutta ei vain millään voinut itse tehdä aloitetta?
Useimmat naiset ei tee vaan odottavat miehen aloitetta. Tämän olen elämässäni oppinut.
Samantekevä. Vähän ehkä huvitti ajankohta, lauantai-ilta, ja runsaat emojit. Ihan ilman taka-ajatuksia halusi tietää, mitä kuuluu. Kuulostaa kriisiltä, annoin olla.