Naiset eivät taida kaivata menneitä seksikumppaneitaan niin kuin miehet
Olen keski-ikäistyvä mies. Olen viime aikoina huomannut, että vaikka olen naimisissa, ajattelen paljon entisiä seksikumppaneitani. Orastava keski-iän kriisi varmaankin.
Harmittelen, että nuorempana hyviä pilluja ei osannut niin paljon arvostaa. Muutenkaan en osannut nauttia seksistä silloin niin paljon kuin nykyään. Se oli silloin sellaista mekaanista suorittamista. Mietin, että olisi kivaa päästä nyt sänkyyn niiden menneisyyden heilojen kanssa. Lisäksi harmittelen panoja, jotka menivät sivu suun. Siis niitä naisia, joihin olisi ehkä ollut mahdollisuus, mutta en kuitenkaan päätynyt sänkyyn heidän kanssaan.
Luulen, että naiset eivät kaipaile menneisyyden seksikumppaneitaan, jos ovat naimisissa. Naiset eivät myöskään taida harmitella ohimenneitä tilaisuuksiaan seksiin jälkeenpäin. Mikähän meitä keski-ikäistyviä miehiä vaivaa?
Kommentit (135)
Joskus olen haikaillut nuoruuden ihastuksia ja rakkauksia. Joku sukuelimien ajattelu tuntuu suoraan sanottuna ihan absurdilta, ja seksin miettiminen ikäänkuin se olisi joku juttu. Mutta se ihastuminen ja rakastuminen, sitä joskus kaipaa. Ja olen yli 30v suhteessa (jossa on edelleen aktiivinen seksielämä) ollut myöhäiskeski-ikäinen (eli 50+) nainen.
Keski-ikä, tuo usein kriisiksikin kutsuttu tila. Mitä jos keski-iän todellinen merkitys on vihdoin kohdata kaikki se meissä, jonka olemme eri verukkein vuosien varrella ohittaneet? Pysähtyä, tulla tähän ja nyt, läsnäolevaksi omaan elämään ja omaan kehoomme ja kysyä, mihin hittoon minä oikein unohdin itseni?
Keski-iässä sen eron ottaa lähes aina nainen. Miksi se on juuri nainen, joka voimaantuu?
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä, tuo usein kriisiksikin kutsuttu tila. Mitä jos keski-iän todellinen merkitys on vihdoin kohdata kaikki se meissä, jonka olemme eri verukkein vuosien varrella ohittaneet? Pysähtyä, tulla tähän ja nyt, läsnäolevaksi omaan elämään ja omaan kehoomme ja kysyä, mihin hittoon minä oikein unohdin itseni?
Keski-iässä sen eron ottaa lähes aina nainen. Miksi se on juuri nainen, joka voimaantuu?
Nainen on keski-ikään mennessä tehnyt aivan valtavan määrän itsestäänselvänä pidettyä ilmaistyötä kodin ja perheen parissa. Siihen yhdistyy estrogeenin lasku, miellyttäminen loppuu. Tik tak monessa epätasa-arvoisessa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen haikaillut nuoruuden ihastuksia ja rakkauksia. Joku sukuelimien ajattelu tuntuu suoraan sanottuna ihan absurdilta, ja seksin miettiminen ikäänkuin se olisi joku juttu. Mutta se ihastuminen ja rakastuminen, sitä joskus kaipaa. Ja olen yli 30v suhteessa (jossa on edelleen aktiivinen seksielämä) ollut myöhäiskeski-ikäinen (eli 50+) nainen.
Tavattoman monen naisen pillua alkaa kutittamaan siinä keski-iän kynnyksellä vaikka sun ei alkanutkaan.#puuma#gampia#kuinkamäratsastin#korkkaritkattoon#löverihenkistyminen#naisenseksuaalisuuseisaaollatabu
No kieltämättä pääsi yllättämään kun säätö 15 vuoden takaa otti yhteyttä, kännissä varmaan. Ei aiheuttanut toimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se "äly" ja suorselkäisyys on ladattu aikanaan tuonne selkäytimeen ihan sieltä uskosta. Tämä on tapahtunut siis jo tuolla 1600-luvulla meihin länsimaalaisiin. Tämä on kyllä varmasti vähän vaikea asia.
Itse asiassa se on paljon kaukaisempi ajatus kuin 1600-luvulta, onhan Eurooppa ollut esimerkiksi katolinen jo paljon pidempään ja kristillistä moraaliopetusta jo tuotu tänne alle 100-luvulla. Tietämättömyytesi ei kuitenkaan yllätä vaan vahvistaa aiemmat epäilykseni. Johtuuko älyn puute sinun kohdalla siis kristinuskon puutteesta vai mistä? Koska tässä nyt ei taida olla pelkästään kristillisen moraalin puutteesta.
Romanttinen rakkaus kehitettiin varhaisella keskiajalla Euroopan hoveissa. Romanttiseen rakkauteen sisältyy vahvasti ajatus kumppanin pyyteettömästä ihailusta ja ihannoinnista. Näemm
Mutta miten suoraselkäisyys ja äly liittyy romanttiseen rakkauteen, ensin mainituthan ovat nimenomaan realistisia suhtautumistapoja, tyyliin en petä, koska olen luvannut olla pettämättä tai että elämäni hankaloituu, jos hankin sivusuhteen. Eikä 1600-luku ole varhaista keskiaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas mies täällä lokeroi naisia sellaiseen lokeroon johon itse tykkää naiset sijoittaa. Naiset eivät ole yksi iso lössi ilman yksilöllisiä eroja. Kappas kummaa! Jotkut naiset haikailevat nuoruuden panoja jos nykyään vieressä makaa tylsä ja itsekäs kumppani joka ei anna kunnolla. Jotkut naiset ei kaipaa koska seksi ei ole niin tärkeää. Jotkut ovat tottuneet paskaansa eivätkä tiedä paremmasta.
Siksihän mies haluaa neitsyen. Hänellä ei olisi mihin verrata ja miehen suoritus sängyssä, oli hyvä tai huono, olisi ainoa mihin verrata.
Minä naisena tarvitsen paljon seksiä. Siksi minulla on kumppani joka panee minua hyvin. Olisin voinut tyytyä maanantaiseksikumppaniin, mutta halusin että vihdoin saisin miehen joka osaa panna. Ei tarvi haikailla.
Hah, ensin valitat, kuinka miehet lokeroivat kaikkia naisia. Heti perään sanot tietävänä: "Siksihän mies haluaa neitsyen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on keski-ikään mennessä tehnyt aivan valtavan määrän itsestäänselvänä pidettyä ilmaistyötä kodin ja perheen parissa. Siihen yhdistyy estrogeenin lasku, miellyttäminen loppuu. Tik tak monessa epätasa-arvoisessa parisuhteessa.
Eli hän laittaa itseänsä etusijalle ja alkaa viimeinkin oivaltamaan kuka on se tärkein ja kuka käskee.
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä pääsi yllättämään kun säätö 15 vuoden takaa otti yhteyttä, kännissä varmaan. Ei aiheuttanut toimenpiteitä.
Oliko yllättävä yhteydenotto ilahduttava, ärsyttävä vai samantekevä?
Kyllä minä ainakin kaipaan. Olen kuitenkin mieluummin yksin, kuin lähden rakentamaan uutta suhdetta. Se vie kaiken ajan ja on vaivalloista. Sitten kun suhde loppuu, ei jää mitään.
No en todellakaan. Ajattelen, että olinpa naiivi, typerä ja helposti vietävissä nuorena, enkä todellakaan kaipaa yhtäkään näistä höynäyttäjistä ja hyväksikäyttäjistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän laittaa itseänsä etusijalle ja alkaa viimeinkin oivaltamaan kuka on se tärkein ja kuka käskee.
Näinkin asian voi ilmaista. Sehän ei voi tapahtua nuorena poikashuollon vuoksi. Keski-iässä asetelma muuttuu, ja on aiempaan verrattuna todella helppoa olla itsekäs ja laiska, ja samalla aiemmat siipiveikot joko tottuvat tai poistetaan kuviosta. Eihän sellainen voimaannu, jolla ei ole koskaan ollutkaan mitään altavastaajan asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin kaipaan. Olen kuitenkin mieluummin yksin, kuin lähden rakentamaan uutta suhdetta. Se vie kaiken ajan ja on vaivalloista. Sitten kun suhde loppuu, ei jää mitään.
Sinä jäät, yhtä kokemusta viisaampana.
Välttelevästi kiintyvillä on tapana koostaa entisistä kumppaneistaan ja heidän piirteistään mielessään "sitä täydellistä" kumppania, jota ei ole olemassakaan. Samalla kun välttelevä haaveilee tuosta mielikuvitusolennosta, hän saa pidettyä itsensä tunnetasolla erillään puolisistaan. Ei syyttä kuvottavin ja tuhoavin kiintymysmalli.
En miehenä voi samaistua lainkaan ajatusmaailmaasi. Ehkä alkavaa kyllästymistä tai tyytymättömyyttä nykyiseen kumppaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko yllättävä yhteydenotto ilahduttava, ärsyttävä vai samantekevä?
Itse olen saanut näitä säännöllisesti ja ehdottomasti ovat hian roskiskamaa. Ennen vastasin ystävällisyydestä, nykyään laittaisin suoraan blokkiin ja lähettäisin kirouksen perään
Naiset haluaa vaan aina uutta kullia torveensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavattoman monen naisen pillua alkaa kutittamaan siinä keski-iän kynnyksellä vaikka sun ei alkanutkaan.#puuma#gampia#kuinkamäratsastin#korkkaritkattoon#löverihenkistyminen#naisenseksuaalisuuseisaaollatabu
Mistähän naisvihajutusta nuo on revitty? Tunnen lukemattomia oikeita naisia, joista kukaan ei puhu noin. Siksi toiseksi, hyvässä suhteessa nainen huomioidaan, ei ole tarvetta miettiä muuta.
49, aiotko elää 98-vuotiaaksi? Jos et, olet jo ylittänyt keski-ikäsi. "Täytin taas 25" on yhden KESKI-IKÄISEN 45v työkaverin jankutus joka syntymäpäivänään. Tosi raskas persoona. Hän myös raivostuu joka uutisesta joka puhuu keski-iästä tai menopaussista.
Miksi jotkut haluaa olla tunnistamatta omaa ikäänsä, jokainen vanhenee ja kun siitä nauttii, osaa ottaa myös elämäänsä ne asiat joita siinä iässä pitää tehdä.
Itse aloitin 45-vuotiaana kuntosalilla lihasten kasvattamisen ja naruhyppelyn, koska naisilla lihakset heikkenee ja luun tiheys vähenee. Faktoja, jotka voi kieltää tai hyväksyä.