Naiset eivät taida kaivata menneitä seksikumppaneitaan niin kuin miehet
Olen keski-ikäistyvä mies. Olen viime aikoina huomannut, että vaikka olen naimisissa, ajattelen paljon entisiä seksikumppaneitani. Orastava keski-iän kriisi varmaankin.
Harmittelen, että nuorempana hyviä pilluja ei osannut niin paljon arvostaa. Muutenkaan en osannut nauttia seksistä silloin niin paljon kuin nykyään. Se oli silloin sellaista mekaanista suorittamista. Mietin, että olisi kivaa päästä nyt sänkyyn niiden menneisyyden heilojen kanssa. Lisäksi harmittelen panoja, jotka menivät sivu suun. Siis niitä naisia, joihin olisi ehkä ollut mahdollisuus, mutta en kuitenkaan päätynyt sänkyyn heidän kanssaan.
Luulen, että naiset eivät kaipaile menneisyyden seksikumppaneitaan, jos ovat naimisissa. Naiset eivät myöskään taida harmitella ohimenneitä tilaisuuksiaan seksiin jälkeenpäin. Mikähän meitä keski-ikäistyviä miehiä vaivaa?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kaipaisin niitä tökeröitä ja huonoja sänkykumppaneita.
Nainen vm 75
Juuri siksi kaipaankin erästä. Miten nyt osaisin toimia toisin ja osaisin nauttia ko tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen on keski-ikäistyvä? Älä vaan sano että 36-40..tms.
Ensinnäkin 36 ikäiset ovat olleet puolet elämästään alaikäisiä ja vasta puolet aikusia 18+18.
Itse olen 49 ja niukin naukin keski-iän kynnyksellä.
aina kun media kertoo jonkun olleen keski-ikäinen , ikä on alkanut vitosella. Esim, 56.
Ei keski-ikäisyys tarkoita että on elämän keskikohdassa. Ei kamerakaan tarkoita normaalissa puheessa huonetta vaikka se siitä on lähtenytkin.
No, miehillähän elämän keskikohta on itse asiassa keskimäärin alle 40 ikävuoden hujakoilla, että siinä mielessä olet ihan oikeassa. 40-60v on jo ehtoopuolella
Olet naimisissa ja ajattelet entisiä seksikumppaneita? Noloa, todella noloa.
Et kyllä tiedä mitään naisten aivoituksista.
Vaimosikin unelmoi taitavasta ex-rakastajastaan sinun jyystäessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:.
Ja ei ole normaalia että on naimisissa ja haikailee nuoruuden seksikumppaneita. Voivat he mielessä käydä mutta harvoin ja neutraalisti. Muuten tuskin olet rakastunut nykyiseen puolisoosi.
Ihminen on eläin. Meillä on alkukantaisia tuntemuksia. Yksi niistä on halu seksiin.
Kristinusko on vain täyttänyt mielemme siihen ajatukseen että parisuhteessa pitää oleman. Ja yhtä henkilöä vain rakastettava. Ja että rakkaus vain yhtä henkilöä kohtaan tarkoittaa sitä, että muita ei saa haluta.
Varmasti tuo turvallisuuden tunnetta luottaa ja nojata tällaiseen suureen illuusioon. Siihen mihin massa nojaa.
On normaalia ajatella entisiä. Olemmehan ihmisiä.
Tämä nyt menee kyllä ohilaariin useimmilta. Mutta semmoista se on.
Kyse ei ole mistään kristinuskosta vaan ihan arvomaailmasta ja suoraselkäisyydestä. Jos rakastat ihmistä, et halua ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei ole normaalia että on naimisissa ja haikailee nuoruuden seksikumppaneita. Voivat he mielessä käydä mutta harvoin ja neutraalisti. Muuten tuskin olet rakastunut nykyiseen puolisoosi.
Ihminen on eläin. Meillä on alkukantaisia tuntemuksia. Yksi niistä on halu seksiin.
Kristinusko on vain täyttänyt mielemme siihen ajatukseen että parisuhteessa pitää oleman. Ja yhtä henkilöä vain rakastettava. Ja että rakkaus vain yhtä henkilöä kohtaan tarkoittaa sitä, että muita ei saa haluta.
Varmasti tuo turvallisuuden tunnetta luottaa ja nojata tällaiseen suureen illuusioon. Siihen mihin massa nojaa.
Ihmiset on siitä ihmeellisiä luomuksia, että meillä on älyä sekä eläimelliset vaistot. Se, että meillä on eläimelliset ominaisuudet myös, ei tarkoita sitä, etteikö meille annettua älyä voisi myös käyttää. Mutta useimmilta se menee ohi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kaipaisin niitä tökeröitä ja huonoja sänkykumppaneita.
Nainen vm 75
Juuri siksi kaipaankin erästä. Miten nyt osaisin toimia toisin ja osaisin nauttia ko tyypistä.
Minäkin olen vasta näin keski-ikäisenä oivaltanut, että miehet haluavat virheettömiä naisia yhtä paljon kuin naiset haluavat vihreiden jäsenkirjan naisenhimoissaan hankkinutta miestä, jolla on letitetty leukaparta. Seksin aikana mies keskittyy selluliitin etsimisen sijaan pidättämään siemensyöksyä ja jännittämään, onko se tarpeeksi iso.
En minäkään kaipaa niitä huonoja kokemuksia vaan juuri sitä mitä olisi voinut olla jos itse olisin ollut rennompi, enkä täynnä neurooseja. Ehkä me J vielä joskus kohdataan.
Taas mies täällä lokeroi naisia sellaiseen lokeroon johon itse tykkää naiset sijoittaa. Naiset eivät ole yksi iso lössi ilman yksilöllisiä eroja. Kappas kummaa! Jotkut naiset haikailevat nuoruuden panoja jos nykyään vieressä makaa tylsä ja itsekäs kumppani joka ei anna kunnolla. Jotkut naiset ei kaipaa koska seksi ei ole niin tärkeää. Jotkut ovat tottuneet paskaansa eivätkä tiedä paremmasta.
Siksihän mies haluaa neitsyen. Hänellä ei olisi mihin verrata ja miehen suoritus sängyssä, oli hyvä tai huono, olisi ainoa mihin verrata.
Minä naisena tarvitsen paljon seksiä. Siksi minulla on kumppani joka panee minua hyvin. Olisin voinut tyytyä maanantaiseksikumppaniin, mutta halusin että vihdoin saisin miehen joka osaa panna. Ei tarvi haikailla.
No se "äly" ja suorselkäisyys on ladattu aikanaan tuonne selkäytimeen ihan sieltä uskosta. Tämä on tapahtunut siis jo tuolla 1600-luvulla meihin länsimaalaisiin. Tämä on kyllä varmasti vähän vaikea asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole mistään kristinuskosta vaan ihan arvomaailmasta ja suoraselkäisyydestä. Jos rakastat ihmistä, et halua ketään muuta.
tekopyhää
En todellakaan haikaile! Sen verta huonoja eksiä ollut. Joku nainen voi haikailla. Jos on saanut vaikka hyvää seksiä hyvältä mieheltä :)
Minä mietin niitä nuoruuden missattuja panoja, jossa melkein oli seksiä, mutta syystä tai toisesta ei sillä kerralla ollut. Mietin nyt vanhempana mitä olisi pitänyt tehdä toisin, jotta seksiä olisi ollut. Sitten muistelen eri naisten parhaita puolia seksissä ja kumpa ne kaikki ominaisuudet pystyisi yhdistämään yhteen naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Taas mies täällä lokeroi naisia sellaiseen lokeroon johon itse tykkää naiset sijoittaa. Naiset eivät ole yksi iso lössi ilman yksilöllisiä eroja. Kappas kummaa! Jotkut naiset haikailevat nuoruuden panoja jos nykyään vieressä makaa tylsä ja itsekäs kumppani joka ei anna kunnolla. Jotkut naiset ei kaipaa koska seksi ei ole niin tärkeää. Jotkut ovat tottuneet paskaansa eivätkä tiedä paremmasta.
Siksihän mies haluaa neitsyen. Hänellä ei olisi mihin verrata ja miehen suoritus sängyssä, oli hyvä tai huono, olisi ainoa mihin verrata.
Minä naisena tarvitsen paljon seksiä. Siksi minulla on kumppani joka panee minua hyvin. Olisin voinut tyytyä maanantaiseksikumppaniin, mutta halusin että vihdoin saisin miehen joka osaa panna. Ei tarvi haikailla.
Joillekin naisille tuntuu olevan vieras ajatus, että omasta tyytyväisyydestä on vastuu itselläkin ja sen eteen pitää joskus nähdä vaivaakin, eikä vain maata sen miehen alla ja toivoa, että se jyystö olisi viimeinenkin ohi. Ja tyttöenergiaa on se naisvalitus, miten mies ei ajattele kuin itseään.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan haikaile! Sen verta huonoja eksiä ollut. Joku nainen voi haikailla. Jos on saanut vaikka hyvää seksiä hyvältä mieheltä :)
Saanut . . .
Mä ainakin kaipaan mun entisiä seksikumppaneita ja olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
No se "äly" ja suorselkäisyys on ladattu aikanaan tuonne selkäytimeen ihan sieltä uskosta. Tämä on tapahtunut siis jo tuolla 1600-luvulla meihin länsimaalaisiin. Tämä on kyllä varmasti vähän vaikea asia.
Itse asiassa se on paljon kaukaisempi ajatus kuin 1600-luvulta, onhan Eurooppa ollut esimerkiksi katolinen jo paljon pidempään ja kristillistä moraaliopetusta jo tuotu tänne alle 100-luvulla. Tietämättömyytesi ei kuitenkaan yllätä vaan vahvistaa aiemmat epäilykseni. Johtuuko älyn puute sinun kohdalla siis kristinuskon puutteesta vai mistä? Koska tässä nyt ei taida olla pelkästään kristillisen moraalin puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten muut ateistit kykenee olemaan älykkäitä ja toimimaan moraalisesti oikeudenmukaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa se on paljon kaukaisempi ajatus kuin 1600-luvulta, onhan Eurooppa ollut esimerkiksi katolinen jo paljon pidempään ja kristillistä moraaliopetusta jo tuotu tänne alle 100-luvulla. Tietämättömyytesi ei kuitenkaan yllätä vaan vahvistaa aiemmat epäilykseni. Johtuuko älyn puute sinun kohdalla siis kristinuskon puutteesta vai mistä? Koska tässä nyt ei taida olla pelkästään kristillisen moraalin puutteesta.
Romanttinen rakkaus kehitettiin varhaisella keskiajalla Euroopan hoveissa. Romanttiseen rakkauteen sisältyy vahvasti ajatus kumppanin pyyteettömästä ihailusta ja ihannoinnista. Näemme rakkautemme kohteen vaaleanpunaisten silmälasien läpi, täydellisenä olentona ja näemme vain hänet ja hänet. Arjelle ja realismille ei ole romantiikassa tilaa. Tätähän me romanttiselta rakkaudelta odotamme. Suuria tunteita ja kumppanin kanssa yhteen sulautumista.
Siinä missä romantiikka on silkkaa auvoa, silmiintuijottelua ja suudelmia, toisen pyyteetöntä palvomista, niin realistinen rakkaus aiheuttaa pettymyksiä, raivostuttaa ja pakottaa hyväksymään vähemmän mairittelevia ominaisuuksia kumppanissa ja varsinkin itsessä.