Linnan juhlat ei kiinnosta. Muita?
Ihan OK, että ne järjestetään. Mutta en ole juuri koskaan niitä katsonut enkä seuraa, keitä on kutsuttu tms. Eihän ne ole mun tai kenenkään läheiseni juhlat. Toivoisin, että mediassa olisi vähän vähemmän niistä.
Kommentit (55)
Klo 18 aikoihin alkaa tämäkin palsta hiljetä, koska enin suomalaisista edelleenkin seuraa Linnan juhlia, vaikka osa onkin saanut niistä jo tarpeekseen.
Ja jo Linnan juhlia edeltäviä menoja moni seuraa, Jumalanpalvelusta, paraatia, sankarihaudalle seppeleen laskemista... tai käy itse oman paikkakunnan vastaavissa.
Siellä oli muuten Hietaniemen hautausmaalla Petteriparka laitettu sateeseen seisomaan paljaspäisenä ja ilman sateensuojaa. Presidenttiparilla kyllä oli varjot siinä tilaisuudessa. Olihan moka seisottaa pääministeriä sillä tavalla sateessa. 😨
Minä toivotan Hyvää Itsenäisyypäivää kaikille palstalaisille. Itse vaihdan nyt Itsenäisyyspäivän mukaisiin ajanvietteisiin.
Suurin osa naisten koltuista sopisi paremmin sirkukseen pellen asuksi.
En katso kyseisiä juhlia, koska en pidä presidentistä. En myöskään hänen ulkomaalaisesta vaimostaan.
Mä olen joskus tykännyt. Etenkin diplomaatit on aina olleet jotenkin kiva nähdä. En vain tykkää kaikista lieveilmiöistä, mitä Linnan juhliin yhdistyy. Ihmisten/asujen arvosteleminen, turhat julkkikset, kannanotot. Koko kansa psykoosissa vahtaamassa. Tai ei ole, mutta siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa loistoa!
Kuinka monet nännit on jo esitelty?
Vierailija kirjoitti:
Klo 18 aikoihin alkaa tämäkin palsta hiljetä, koska enin suomalaisista edelleenkin seuraa Linnan juhlia, vaikka osa onkin saanut niistä jo tarpeekseen.
Ja jo Linnan juhlia edeltäviä menoja moni seuraa, Jumalanpalvelusta, paraatia, sankarihaudalle seppeleen laskemista... tai käy itse oman paikkakunnan vastaavissa.
Siellä oli muuten Hietaniemen hautausmaalla Petteriparka laitettu sateeseen seisomaan paljaspäisenä ja ilman sateensuojaa. Presidenttiparilla kyllä oli varjot siinä tilaisuudessa. Olihan moka seisottaa pääministeriä sillä tavalla sateessa. 😨
Minä toivotan Hyvää Itsenäisyypäivää kaikille palstalaisille. Itse vaihdan nyt Itsenäisyyspäivän mukaisiin ajanvietteisiin.
Ja osa menee saunaan, ulkoilee koiran kanssa, katsoo jotain amerikkalaista leffaa, neuloo, lukee kirjaa, käy ruokakaupassa jne. Voivat olla ihan isänmaallisia mieleltään.
Loppui mielenkiinto siihen, kun veteraanit ja lotat eivät ole enää kutsuttuna tähän juhlaan. Joku naurettava kahvikestitys monta päivää ennen itsenäisyyspäivää.
Yleensä olen katsonut toisella silmällä. Kiinnostaminen on ollut liian voimakas kuvaus, mutta sentään pitänyt telkkaria auki. Nyt koen yhteiskunnallisen ilmapiirin (polarisoituminen, viha) ja hyvinvointiyhteiskunnan rapautumisen niin ikäväksi, etten viitsi edes vilkaista. En tunnista enää tätä maata.
T. Viisikymppinen
Ei kiinnosta. Laitoin Youtubesta joululauluja soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Loppui mielenkiinto siihen, kun veteraanit ja lotat eivät ole enää kutsuttuna tähän juhlaan. Joku naurettava kahvikestitys monta päivää ennen itsenäisyyspäivää.
Hehän ovat itse sitä toivoneet. Korkeassa iässä juhlitaan eri tavalla, päivällä ja ilman tungosta.
Pitäisi olla tsaarin ajan loistoa ja aikalaispuvut.
Kyllä ja mitä nyt juhlitaan? Suomi on EU eliitin käskyjen alainen maa ja kaikki käskyt tulevat ulkomailta... ja lisäksi Suomi on edelleen Ruotsin vallan alainen maa mistä kertoo ruotsinkielen pakollisuus Suomessa...
Ei vi tun pätkän vertaa. Turhat...
Annan kyllä itsenäisyyspäivälle arvoa, mutta en katso kättelyseremoniaa. Samanlainen traditio on muuten Eestissä. En oikein jaksa tuota nykyistä presidenttiparia. Monissa maissa itsenäisyyspäivää vietetään iloisissa karnevaalitunnelmissa, minusta täällä on paikallaan tietty arvokkuus. Itsenäisyydestä on maksettu kova hinta, veteraanit ovat kunniakansalaisia. Mikä häpeä, että aikoinaan 60-luvun silloiset radikaalit pilkkasivat edellistä sukupolvea, miehiä ja naisia jotka uhrasivat suuren osan parasta nuoruuttaan sodassa. Nyt nuo pilkkaajat ovat itse iäkkäitä.