Juho vaatii kumppaniltaan yhtä seikkaa - Se on mulle tosi iso juttu
Ihan vähän on hankalan kuuloinen ukkeli :D
"Jos hirveän erilainen se rytmi on, niin siitä saattaa olla... mutta kostoksi saatan sitten kalistella kattiloita kuudelta aamulla keittiössä, että... näin se menee"
Kommentit (47)
Onkohan hän tosissaan tuon kattiloiden kolistelun kanssa? Toivottavasti ei, sillä silloin tyyppi on jonkinasteinen ilkeä sekopää.
Juho on varmaan töissä jossain raksalla, minne mennään klo 7. Kiva idea pakottaa vaikkapa klo 10 vuoroon pankkityötä tekevä puoliso ylös jo klo 6. Siinä on kivat 3,5h aikaa tehdä ei-mitään, kun mikään paikka tai virasto ole vielä auki.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudun sopivaksi kumppaniksi Juholle! Odotan ihan samaa puolisolta kuin hänkin, eli yhteistä vuorokausirytmiä. Minäkin rakastan rutiineja, menen nukkumaan viikonloppunakin samaan aikaan (aikaisin). Nukkua saatan vähän pidempään, jos pystyn. Vihaan sitä jos valvotaan ja valvotetaan eikä minullekaan sovi kumppani, joka nukkuu puolet yhteisestä ajasta ohi, kun sen voisi käyttää tehokkaasti.
Kodin pitää olla siisti, rutiinit on turvaa ja miellyttäviä. Hyvä tietää että on samanlaisia miehiäkin, ei tarvi heittää kuokkaa kaivoon kokonaan :D Sitten kun vaan tulisi tällainen yksilö joskus vastaan.
Ota yhteyttä häneen? Jos siis jäi sinkuksi ohjelman jälkeen. En usko teitä olevan erityisen paljon, ainakaan noin samanlaisilla rutiineilla. Tai en ainakaan itse tunne yhtään noin selvästi tuollaista (sori sanavalinta, mutta kuvaa niin hyvin) ns.aamunatsia :) tietty se ei välttämättä päälle näy ja teitä onkin enemmän
Mä käsitin tuon niin, että jos Juhon kumppani metelöi myöhään illalla vaikka tietää Juhon olevan nukkumassa, niin silloin Juho kostoksi itse aamulla ei edes yritä olla hiljaa.
Ei hyvää päivää mikä joustamton minäminämulkku. Kaiken päälle pikkusieluinen kostinpas!!11!-persläpi. Tulisin hulluksi viidessä minuutissa tollasen tyypin seurassa. Onneksi voi vapaasti valita.
Vierailija kirjoitti:
Juho on varmaan töissä jossain raksalla, minne mennään klo 7. Kiva idea pakottaa vaikkapa klo 10 vuoroon pankkityötä tekevä puoliso ylös jo klo 6. Siinä on kivat 3,5h aikaa tehdä ei-mitään, kun mikään paikka tai virasto ole vielä auki.
Ainahan voi siivota tai mennä salille XDD Joo ei hitto mikä tyyppi.
Arvaatteko mitä ne teinit tekee ensimmäisenä kun muutavat omilleen? Laittavat joka ilta puhelimen äänettömälle ja nukkuvat rauhassa puolille päivin. Ettei iskä soittele aamukuudelta perään....
Tyypin täytyy olla vahvasti autismin kirjolla. Kuka muka oikeasti alkaa purkaa matkalaukkua keskellä yötä? Laittaako pesukoneenkin pyörimään ja kuivurin. sitten kahden tunnin yöunien jälkeen reippaana klo 6 ylös.
Kuinka paljon täällä on ketjuja, joissa nainen sanoo ettei ota miestä, koska mies sotkisi oman elämän kuviot ja rutiinit?
Vierailija kirjoitti:
Hankala voi olla löytää kumppania, jolla on tasan sama minuuttiaikataulu kuin hänellä. Miksi miehistä tulee ikääntyessä tuollaisia niuhottajia?
Miksi yleistät?
Itsellänikin on kohtuu tarkat rutiinit, tykkään järjestyksestä jne. Mutta osaan myös joustaa ja sellainen kuuluukin mielestäni etenkin lomiin ynnä muihin poikkeustilanteisiin.
Vaikuttaa joustamattomalta ja niuholta tyypiltä, joka olettaa naisen solahtavan hänen rutiineihinsa, tapoihinsa jne. ilman, että itse on valmis muuttamaan ja tarjoamaan mitään.
Onneksi meillä molemmat tykkää nukkua pitkään. Vaimo tosin nukkuu usein yli kymmeneen viikonloppuna. Itse en enää nykyään saa nukuttua kuin kahdeksaan, mutta toisaalta aamulla voin sitten käydä harrastamassa aamusta. Päivällä sitten yhdessä juttuja 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Mä käsitin tuon niin, että jos Juhon kumppani metelöi myöhään illalla vaikka tietää Juhon olevan nukkumassa, niin silloin Juho kostoksi itse aamulla ei edes yritä olla hiljaa.
no toi on jo lähtökohtaisesti väärin. Siitä mekastelusta kun toinen nukkuu, niin siitä voi puhua hereillä ollessa hyvässä hengessä. Normaalilla järjellä varustettu ihminen ymmärtää kyllä asian. Ei tarvitse kostaa.
"...Juho nauraa"
Mutta täällähän tulkitaan kaikki pahimman kautta. Ihan varmasti oli tosissaan hei.
Juho, mun työt alkavat klo 4.45, olisin aika hyvä kumppani säännöllisen vuorokausitytmini kanssa! Hiljaisuus talossa klo 19 eteenpäin, mulla soi kello 3.10. Odotan sun heräävän kanssani samaan aikaan tai kostoksi alan kolistelemaan kattiloita.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon täällä on ketjuja, joissa nainen sanoo ettei ota miestä, koska mies sotkisi oman elämän kuviot ja rutiinit?
Ne naisethan eivät ole miestä ottamassa, Juho sen sijaan etsii kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ymmärrän. Molempien pitää kunnioittaa toisen unirytmiä yms.
Se nyt on hyvä ainakin, että hän avoimesti puhuu tuosta aamuvirkkuudestaan, yksin nukkumisesta yms ja siitä, että tietyllä tavalla on hyvin ehdoton myös kumppanin suhteen näissä. Sitä vain mietin, miten helppoa on löytää tuohon kuvioon sopivaa naista ja kattilan kolisuttelut kostoksi kuulostaa jo puheen tasolla todella lapselliselta ja toksiselta mallilta toimia. Parisuhteessa joutuu aina puolin ja toisi tekemään kompromisseja, eikä toiselta voi vaatia täydellistä sopeutumista omiin tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Juho, mun työt alkavat klo 4.45, olisin aika hyvä kumppani säännöllisen vuorokausitytmini kanssa! Hiljaisuus talossa klo 19 eteenpäin, mulla soi kello 3.10. Odotan sun heräävän kanssani samaan aikaan tai kostoksi alan kolistelemaan kattiloita.
Sydän tälle 😂
t M50+
Meillä on ollut eri ajat jo 30v. Minä nukun 22-05 ja mies 01-07.30 arkisin ja viikonloppuisin herää 09. Jopa myöhemmin
Onhan ne aamut ja viikonlopun aamiaiset ilman seuraa tylsiä mutta olen tottunut.
Pikkujuttu muuten hyvässä suhteessa, ei tullut edes mieleen pitää tuota pariutumisen esteenä!?
Ilmoittaudun sopivaksi kumppaniksi Juholle! Odotan ihan samaa puolisolta kuin hänkin, eli yhteistä vuorokausirytmiä. Minäkin rakastan rutiineja, menen nukkumaan viikonloppunakin samaan aikaan (aikaisin). Nukkua saatan vähän pidempään, jos pystyn. Vihaan sitä jos valvotaan ja valvotetaan eikä minullekaan sovi kumppani, joka nukkuu puolet yhteisestä ajasta ohi, kun sen voisi käyttää tehokkaasti.
Kodin pitää olla siisti, rutiinit on turvaa ja miellyttäviä. Hyvä tietää että on samanlaisia miehiäkin, ei tarvi heittää kuokkaa kaivoon kokonaan :D Sitten kun vaan tulisi tällainen yksilö joskus vastaan.