Juho vaatii kumppaniltaan yhtä seikkaa - Se on mulle tosi iso juttu
Ihan vähän on hankalan kuuloinen ukkeli :D
"Jos hirveän erilainen se rytmi on, niin siitä saattaa olla... mutta kostoksi saatan sitten kalistella kattiloita kuudelta aamulla keittiössä, että... näin se menee"
Kommentit (47)
Naisille tuo on normisettiä. Jos mies ei lue ajatuksiani ja toimi niiden mukaan, niin minähän kostan.
Kun on työ ja harrastukset pitää pysyä tavoitteissa. Normonkin. Miksi hankkia itselleen harmia tieten tahtoen?
Hankala voi olla löytää kumppania, jolla on tasan sama minuuttiaikataulu kuin hänellä. Miksi miehistä tulee ikääntyessä tuollaisia niuhottajia?
Kunnolliset rutiinit pitää ihmisen liikkeessä ja pään kasassa,
Jos jää liikaa aikaa, ehtii kokemaan epämiellyttäviä tunteita ja saattaa pohtia, onko elämä varmasti raiteillaan. Ei ole kunnollista se.
Seurustelin taannoin miehen kanssa joka teeskenteli mielikseni aamuvirkkua miltei puoli vuotta, kunnes ei enää jaksanut. Suuttui kun ihmettelin, miksi jää nukumaan eikä tulekaan kanssani aamupalalle. 'Kyllä sitä viikkonloppuna saa aikuinen mies nukkua pitkään jos haluaa!!'
Mihin se mies tarvitsee kumppania? Kysyn tosissani? Haluaa tiukkojen rutiiniensa keskellä myös nukkua yksin ja rauhassa? Millaista se suhde sitten olisi?
Vierailija kirjoitti:
Mihin se mies tarvitsee kumppania? Kysyn tosissani? Haluaa tiukkojen rutiiniensa keskellä myös nukkua yksin ja rauhassa? Millaista se suhde sitten olisi?
Se onkin ihan hyvä kysymys...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin taannoin miehen kanssa joka teeskenteli mielikseni aamuvirkkua miltei puoli vuotta, kunnes ei enää jaksanut. Suuttui kun ihmettelin, miksi jää nukumaan eikä tulekaan kanssani aamupalalle. 'Kyllä sitä viikkonloppuna saa aikuinen mies nukkua pitkään jos haluaa!!'
Ja sitten erositte? :D
Vierailija kirjoitti:
Tuossa just sellainen mies, mitä en haluaisi itselleni, tuollainen joustamaton autistisilla rutiineilla. Hyh. Mutta hyvä että hän tiedostaa sen itse ja on joustamaton heti alkuun, yleensä tuollaiset tapaamani ihmiset ovat piilotelleet rautakangen letkeyttään pitkäänkin.
Naisella ei ole omia rutiineja?
Nukkua yksin. Jos tarkoitti , että aina miten suhde toimii ? Hommat hoidetaan ja sitten hän kömpii yksin nukkumaan ;))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa just sellainen mies, mitä en haluaisi itselleni, tuollainen joustamaton autistisilla rutiineilla. Hyh. Mutta hyvä että hän tiedostaa sen itse ja on joustamaton heti alkuun, yleensä tuollaiset tapaamani ihmiset ovat piilotelleet rautakangen letkeyttään pitkäänkin.
Tietysti on, mutta suhteessa on pystyttävä kompromisseihin eikä vaikka lapsellisesti paukutella kattiloita jos toinen ei herää samaan aikaan kuin itse.
On ihan eri asia elää eri rutiineissa esim. työvuorojen takia. Ja kunnioittaa toisen oikeutta nukkua. Liikkua hiljaa ja syödä yksin.
Sitten on nämä Juhot, joille nainen on lähinnä omien tarpeiden irtonainen jatke. Jos nainen nukkuu aamulla, sen voi vaan herättää kolistelemalla. Ihan sama vaikka tuli klo 5 yövuorosta. Kun Juho haluaa aamukahviseuraa, sitä pitää Juholle järjestyä!!1
Joustamaton ja itsekeskeinen. On minullekin joku asia "iso juttu" mutta siihen ei sisälly toista ja velvoitetta keneltäkään. Sopii sinkulle mutta paria haettaessa toisen pitäisi rytmittää elämänsä hänen tahtiin. Toivotan onnea löytämiseen. Niin ja siihen, että toinen hyväksyy tämän lapset.
Tuollainen kivikautinen kostomentaliteetti on varoituskelloja soittava ominaisuus, oli kyse miehestä tai naisesta. En voisi sietää sellaista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Hankala voi olla löytää kumppania, jolla on tasan sama minuuttiaikataulu kuin hänellä. Miksi miehistä tulee ikääntyessä tuollaisia niuhottajia?
Ei tule, nuo jotka on on olleet sitä aina. Minulle ihan sama mihin asti kumppani on hereillä tai nukkuu. Ei häiritse yhtään emmekä metelöi toisen kiusaksi. Siinä on syynsä miksi artikkelin spede esim on sinkku. En ihmettele.
Ihan fiksua on etsiä kumppania, jolla on suunnilleen samantyylinen rytmi.
Pöhkömpää on tuollainen pikkumaisuus.
Ja se, että aamurytmisyys riitti tiedoksi päättämään kenet ottaa, kun tämä ohjelmassa treffiään valitsi, ja päätti sitten sellaisen joka toivoo lapsia vaikka itse ei halua enää lisää. Toisella olisi lapset ollut jo. Oh well.
Itse olen myös aamuvirkku, mutta en todellakaan kolistelisi toista hereille. Nautin äärettömästi kun aamuisin saa olla ihan hiljaa ja antaa hetken itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotain löytyy, mutta en ole kovin joustamaton niiden kanssa enkä varsinkaan vaadi, että puolisoni solahtaisi samoihin rutiineihin. Oikeastaan en ollenkaan, eikä tosiaan ne omatkaan ole tärkeitä. Piintyneitä tapoja ei taida olla mitään. Mieltymyksiä enemmänkin ja nekin voi muuttua.
Mä herään viiden, kuuden maissa ja rouva kahdeksan, yhdeksän kieppeissä.
Hyvin on yhteiselämä sujunut. Riittävästi on yhteisiä tunteja.
Ei tarvitse kattiloita paukuttaa.