Terveyskeskuksessa mahdoton päästä gynelle,yksityiseen ei varaa. Onko tosiaan niin että lääkärissä käynti alkaa olla rikkaiden etuoikeus
Kommentit (286)
Yleislääkäri laittoi kyllä lähetteen erikoissairaanhoitoon, mutta se tuli seuraavana päivänä takaisin viestillä "mene takaisin perusterveydenhuoltoon".
Vierailija kirjoitti:
Joo mun 60v äidillä jolta oli kuukautiset jo loppuneet alkoi tulla verta (käsitääkseni ei runssasti mutta jonkin verran kuitenkin). Sh puhelimessa oli sitä mieltä ettei tämä nyt ole lääkäriasia. Lopulta äiti sai kuitenkin ajan. Joku nuori mieslääkäri oli painellut mahaa ja määrännyt antamaan virtsanäytteen. Eikä muuta. Vuotoa tulee joskus vieläkin ja äitiparka vaan laittaa siteitä. Olen anellut menemään yksityiselle lääkärille. Ei mene kun kun mihinkään ei satu ja on niin kallista. No jaipa äiti henkiin jää kun täytti juuri 68.
Toivottavasti saat suostuteltua äitisi yksityiselle gynekologille tai edes toiselle yleilääkärille. Verinen vuoto vaihdevuosien jälkeen voi olla syövän oire.
neljää kertaa oon ollut leikkauksessa, oon päässyt
Silmälääkärille yksityisesti. Kyllä alapään asiat hoituu terveyskeskuksessa ellei oo vakavampaa häikkää.
Jos asut Etelä -Suomessa, niin mene Viroon tai Latviaan. Siellä edullisempaa. Ultraäänitutkimuksessa saattaa joskus yleislääkäri nähdä paremmin kuin erikoislääkäri ilman ultraa.
Monien työpaikkojen työterveyssopimuksesta on rajattu pois naistentaudit.