En tykkää tuntemattomasta sotilas kirjasta. Muita samanlaisia?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen että on omia käsittelemättömiä traumoja jos ei pysty nauttimaan kirjasta joka yleensä pidetään mestariteoksena.
Se on samanlainen "mestariteos" kuin Seitsemän veljestä. Suomalaiset haluavat jostain syystä rypeä metsäläistaustassaan ja sotatraumoissa. Ainoa oikea mestariteos suomalaisessa kirjallisuudessa lienee Sinuhe Egyptiläinen.
Ok igor, mutta kyllä yleensä suomalainen voi ollä ylpeä siitä, että ei olla samanlainen persereikä kuin Venäjä. Ei se ole itsestään selvää, koska Venäjä valtava iso, ja täysin persereikä.
Itse asiassa venäläisessä kirjallisuudessa on paljon enemmän mestariteoksiksi luokiteltavia kirjoja. Oletko koskaan lukenut esim. Dostojevksia, Tolstoita tai Bulgakovia?
Tää on jännä, koska tosiaan Venäjällä oli tämä pieni hetki jolloin kaikki ei ollut paskaa, kirjallisuus, musiikki, kaikki kukoisti. Mutta sitä ennen ja sen jälkeen, vain paskaa. Diktatuuri tappaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Oma suosikkini on Mein Kampf, taisteluni. Kaunokirjallisuuden helmiä.
Hyvä sekin. Oma suosikkini on Julius Caesarin Gallian sota sillä se on sotilaan ammattitaidolla kerrottu dokumentti. Silti se on myös kielellisesti erittäin lahjakkaan ja kouluttautuneen kirjoittajan taidonnäyte tapahtumien kulusta ja motiiveista.
Itse asiassa venäläisessä kirjallisuudessa on paljon enemmän mestariteoksiksi luokiteltavia kirjoja. Oletko koskaan lukenut esim. Dostojevksia, Tolstoita tai Bulgakovia?
Tää on jännä, koska tosiaan Venäjällä oli tämä pieni hetki jolloin kaikki ei ollut paskaa, kirjallisuus, musiikki, kaikki kukoisti. Mutta sitä ennen ja sen jälkeen, vain paskaa. Diktatuuri tappaa kaiken.
Silti diktatuurin aikana kaikki nuokin on luotu. Samoin Eisensteinin hienot elokuvat ja elokuvateoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen että on omia käsittelemättömiä traumoja jos ei pysty nauttimaan kirjasta joka yleensä pidetään mestariteoksena.
Se on samanlainen "mestariteos" kuin Seitsemän veljestä. Suomalaiset haluavat jostain syystä rypeä metsäläistaustassaan ja sotatraumoissa. Ainoa oikea mestariteos suomalaisessa kirjallisuudessa lienee Sinuhe Egyptiläinen.
Ok igor, mutta kyllä yleensä suomalainen voi ollä ylpeä siitä, että ei olla samanlainen persereikä kuin Venäjä. Ei se ole itsestään selvää, koska Venäjä valtava iso, ja täysin persereikä.
Dostojevski ja Tolstoi kirjoittivat sellaisena aikana kun Venäjällä oli olemassa sivistyneistöä.
Onhan se todella alatyylinen ja monella tavalla ikävä klangi. Sinänsä tuon tyylilajin kirjana ihan ok, mutta ei sitä kyllä tarvitsisi nostaa enää nykyään mihinkään kansakunnan jalustalle palvottavaksi. Edustaa monella tavoin ja monen asteista tyhmyyttä.
Olen lukenut Sotaromaanin, joka on sensuroimaton alkuperäinen Linnan versio.
Olen lukenut moneen otteeseen. Myös Täällä pohjantähden alla-trilogia on loistava