Mies ei viestittele koskaan
Olen nyt vuoden "seurustellut" miehen kanssa. Molemmat ollaan eronneita, on jo isoja lapsia ja omat kodit kummallakin.
Miehen kommunikointi ihmetyttää. Ei laita juuri koskaan viestiä ja iltaisin soitamme puhelun, mutta sekin on yleensä hyvin lyhyt.
Mies vaikuttaa monin tavoin että välittää, haluaa aina kun on lapsivapaa viikonloppu, olla kanssani mahdollisimman paljon. Mutta miksi hän ei halua viestitellä, puhua pitkiä puheluita, kysellä kuulumisia tai mitään?
N38
Kommentit (85)
Nuorena kun minä seurustelin naisen kanssa, lähetettiin kirjeitä. Siinä saattoi mennä yli viikkokin ennenkuin vastaus tuli. Miten tuohon aikaan oikein selvittiin?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen elänyt nuoruudessani aikana jolloin oli lankapuhelimet eikä kännyköitä. Siitä on oppinut sen, ettei kännykkä kädessä tarvitse olla raportointivelvollinen 24/7. T. Vanha ukko
Sama. Terveisin 40-v "vanha akka"
Samaa olen kokenut...kumppani ei soita, eikä viestittele kuin hyvin harvoin.
Itse saa kysyä kuulumisia ja vastatakin pitää itse arvaamalla, miten asiat ovat.
Puuduttavaa tämä kyllä on ja johtaa varmaan suhteen päättymiseen ennemmin tai myöhemmin.
Mitä mieltä miehet ovat tästä minun suhteen tilasta?
Nainen kyselee?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut vaimoni kanssa yhdessä 25 vuotta, enkä todellakaan chättäile tai soittele pitkiä puheluita. Viestiä vaihdetaan enimmäkseen lapsia koskien tyyliin "haetko sinä lapset tänään?" Tai "tarviiko kaupasta jotain?"
Kurjaa, jos puheluhistorian pituus on joillekin onnellisen parisuhteen mittari. M43
No ei kai se tässä ole siitä kyse vaan pariskunnan yhteensopivuudesta. Eikö se ole aika oleellista parisuhteessa? Jos toinen kaipaa enemmän kommunikaatiota, toinen ei, viisainta on siirtyä etsimään itselleen sopivampaa kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies nyt vain ei kauheasti välitä sinusta, niin yksinkertaista se on. Jos toisesta välittää, niin on kyllä kiinnostunut olemaan yhteydessä päivittäin.
Ovathan he yhteydessä päivittäin. Tässä ei nyt selvinnyt jättääkö mies vastaamatta apn viesteihin vai pitäisikö miehen tajuta naputella niitä viestejä pitkin päivää ja olla aloitteellinen.
En väittänytkään, että eivät ole yhteydessä, vaan että mies ei ole kiinnostunut olemaan yhteydessä. Sen kuvan AP:n aloituksesta saa.
Mutta parhaitenhan asia selviää keskustelemalla siitä. Itse en kyllä haluaisi olla suhteessa, missä mies ei ole kiinnostunut miten voin, mitä olen tehnyt päivän aikana tai jakamaan omia kuulumisiansa.
Itse soittelen oman miesystäväni
Niin? En ole sanonutkaan, että pitäisi välttämättä pitkin päivää viestitellä. Ongelmahan on, että ap:n mies ei ole kiinnostunut edes siitä päivittäisestä puhelusta, joka jää lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut vaimoni kanssa yhdessä 25 vuotta, enkä todellakaan chättäile tai soittele pitkiä puheluita. Viestiä vaihdetaan enimmäkseen lapsia koskien tyyliin "haetko sinä lapset tänään?" Tai "tarviiko kaupasta jotain?"
Kurjaa, jos puheluhistorian pituus on joillekin onnellisen parisuhteen mittari. M43
Se on vähän eri asia jos asutte saman katon alla. Ap on suht tuoreessa suhteessa, eivätkä näe toisiansa päivittäin, vaan oliko kerran viikossa. Kyllä minä tuollaisesta vetäisin johtopäätökset miehestä.
Yleensä nämä, jotka eivät viestittele, eivät myöskään juttele juurikaan, vaikka oltaisiin samassa tilassa. Kun suhde arkipäiväistyy, viimeisetkin keskustelut katoavat. Jotenkin se juttu luistaa kuitenkin omien ystävien kanssa vuosikausia. Parisuhteen pitäisi olla, minusta, hyvä ystävyyssuhde. En näe pointtia seurustella ihmisen kanssa, joka ei ole kiinnostunut ajatuksistani tai avaa omiaan ollenkaan.
Olen ollut yhdessä pitkässä suhteessa, jossa juteltiin kaikesta. Emme mekään päivittäin mitään syvällisiä, mutta välillä kyllä. En enää kykene seurustelemaan ihmisen, joka ei puhu, kanssa. Suhde on suoraan sanottuna tylsä.
Kerran päivässä on ihan hyvä!
Olen ollut parissa suhteessa eronneen kanssa oman eron jälkeen ja jotkut todellakin ajattelee että nähdään joka toinen viikonloppu ja siinä välissä vaihdetaan pari viestiä. Tyyliin jos jäisin auton alle, hän huomaisi ehkä viikon tai puolentoista päästä, ettei minusta ole kuulunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai se tässä ole siitä kyse vaan pariskunnan yhteensopivuudesta. Eikö se ole aika oleellista parisuhteessa? Jos toinen kaipaa enemmän kommunikaatiota, toinen ei, viisainta on siirtyä etsimään itselleen sopivampaa kumppania.
On se nykyaikana vaikeaa, jos tämä asia on dealbreaker parisuhteessa ja se eropäätös tehdään vauvapalstalla sen sijaan että osapuolet keskustelisivat keskenään.
Mitä kaikkea teidän elämässä tapahtuu, kun monta kertaa päivässä täytyy kysyä kuulumisia?
Mun elämä on kauhean tylsää, aamulla vien lapset kouluun, siitä ajelen töihin, teen töitä, välillä lounastan, sitten taas töitä, sen jälkeen haen lapset koulusta ja ajellaan kotiin.
Olen omalla tavalla erakkoluonne kyllä, mutta olisi se raskasta jos tuohon väliin joku jatkuvasti kyselisi että "mitä kuuluu, mitä puuhaat" t. Ärtsy ja tylsä mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nykyaikana vaikeaa, jos tämä asia on dealbreaker parisuhteessa ja se eropäätös tehdään vauvapalstalla sen sijaan että osapuolet keskustelisivat keskenään.
Minulle on kyllä iso dealbreaker. Seurustelen pääasiassa sen ihmisen ja hänen aivojensa kanssa. En alapään. Kukaan ei tee eropäätöksiä vauvapalstalla. Täällä voi jäsentää ajatuksiaan.
Tällaisten puhumattomien kanssa ei voi välttämättä edes käydä tällaista keskustelua. Henkilö saattaa kieltäytyä kokonaan. Ehkä tämä avaa ongelmaa paremmin. Että miten suhteessa käsitellään yhtiön mitään? Elämä tuo väistämättä vaikeita asioita eteen myöhemmin. Nekö sitten yksin käsitellään, omassa päässä.
Illat on työssäkäyvällä tosi lyhyitä. Jos viikonloppuna näkee paljon, niin ärsyttäisi tuollainen, että arki-illat pitäisi lörpötellä pitkiä puheluita tai paukuttaa jatkuvasti viestejä. Lyhyt puhelu tai viesti pari on kiva, mutta ei jatkuva toisessa roikkuminen.
Jos toisella on syystä tai toisesta paljon aikaa, sellainen ihminen pystyy tekemään kotityöt ym. päivän aikana. Yhtäkään sellaista en ole vielä tavannut, joka ymmärtäisi, että toisella onkin työpäivät pitkiä ja illalla pitäisi ehtiä tehdä ne kotihommatkin ja käydä lenkillä ym.
Tämä on toisaalta aina hyvä testi siitä, pystyykö toinen näkemään muuta kuin oman napansa.
Ja minä olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Testaa miestä, älä laita sille enää mitään viestiä etkä soita, odota että ottaa itse yhteyttä. Sillähän se nopeasti selviää onko se kiinnostunut sinusta vai ei. Jos ei ole kiinnostunut ei myöskään ota yhteyttä tai jos menee 2 viikkoa kunnes mies havahtuu ettet ole pitänyt mitään yhteyttä ja sitten vaivautuu soittamaan pikapuhelun ni unohda koko mies.
Mä tein 15 vuotiaana testin, poistin kaikki yhteystiedot puhelimestani. Jokainen, joka otti yhteyttä oma-aloitteisesti, pääsi takaisin puhelinluettelooni.
Nyt olen 44v, luettelossa on kourallinen nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä, jotka eivät viestittele, eivät myöskään juttele juurikaan, vaikka oltaisiin samassa tilassa. Kun suhde arkipäiväistyy, viimeisetkin keskustelut katoavat. Jotenkin se juttu luistaa kuitenkin omien ystävien kanssa vuosikausia. Parisuhteen pitäisi olla, minusta, hyvä ystävyyssuhde. En näe pointtia seurustella ihmisen kanssa, joka ei ole kiinnostunut ajatuksistani tai avaa omiaan ollenkaan.
Olen ollut yhdessä pitkässä suhteessa, jossa juteltiin kaikesta. Emme mekään päivittäin mitään syvällisiä, mutta välillä kyllä. En enää kykene seurustelemaan ihmisen, joka ei puhu, kanssa. Suhde on suoraan sanottuna tylsä.
Ei pidä paikkaansa. Yhdessä ollessa voi jutella vaikka miten syvällisiä ja kaikesta, ja olla toisesta kiinnostunut. Ihminen ei vaan ole tarpeeksi itsenäinen, jos siinä toisessa pitää jatkuvasti roikkua kiinni kuin lapsi. Se on todella epäviehättävää ja lopettaa kiinnostuksen. N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kyllä iso dealbrea
Miten tuo mainitsemasi "alapää" juttu liittyy asiaan? Puhut aivoista, mutta ajattelet että pillu on joku kruununjalokivi jonka saadakseen miehen on oltava kuin Indiana Jones ja seikkailtava läpi vaarojen ja arvoitusten 🤣
Vierailija kirjoitti:
Nuorena kun minä seurustelin naisen kanssa, lähetettiin kirjeitä. Siinä saattoi mennä yli viikkokin ennenkuin vastaus tuli. Miten tuohon aikaan oikein selvittiin?
Seurustelussa ei ole kyse selviytymisestä. Kyse on ilosta ja rakkaudesta. Siitä, mikä tekee molemmat onnelliseksi. Kuvauksesi kertoo ajasta ennen lankapuhelimia. Jos elit jo lankapuhelinaikaa, tuo tyyli sopi teille. Eivät kaikki eläneet noin, itse juttelin pitkiä puheluita seurustelukumppanin kanssa nuorena, lähes päivittäin. Halusin tutustua häneen ja hän minuun.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo mainitsemasi "alapää" juttu liittyy asiaan? Puhut aivoista, mutta ajattelet että pillu on joku kruununjalokivi jonka saadakseen miehen on oltava kuin Indiana Jones ja seikkailtava läpi vaarojen ja arvoitusten 🤣
En tiedä mistä puhut, mutta et kuvaa ainakaan omaa ajatusmaailmaani. Pitkissä seurustelusuhteissa useimmiten arvostetaan toinen toisiaan. En ole onneksi tavannut livenä montaa miestä, joka ajattelee yhtä epäarvostavasti naisista ja parisuhteista, kuten sinä.
Vierailija
Puhuuko koskaan tunteistaan?
Onko hellä muulloinkin kuin vain silloin kun seksi on mielessä?
Ei silloinkaan. 1-2 min.
Onneksi olen elänyt nuoruudessani aikana jolloin oli lankapuhelimet eikä kännyköitä. Siitä on oppinut sen, ettei kännykkä kädessä tarvitse olla raportointivelvollinen 24/7. T. Vanha ukko