Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostettuja/suosittuja elokuvia, jotka on tuottaneet sinulle pettymyksen? Omalla kohdallani esimerkiksi (2018), mielestäni kamala elokuva.

Vierailija
05.12.2025 |

Erehdyin luulemaan, että kyseessä voisi olla katsomisen arvoinen historiallinen kuvaus, mutta kyseinen elokuva tuottikin minulle karvaan pettymyksen. Todella seksistinen ja omituinen teos, joka oli täynnä naisiin kohdistuvaa seksualisointia.

Mitä nuo näyttelijätkin ajattelee, kun he ovat kuitenkin ammateiltaan elokuvanäyttelijöitä eikä aikuisviihdenäyttelijöitä. Jotkut kohtaukset täysin sitä. Tainnut tulla hyvä mieli vain pervoille ohjaajille ja käsikirjoittajille...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Kummisedät.

En ole nähnyt kuin ykkösen ja se on mielestäni täysin yliarvostettu elokuva. En pidä mafian ihannoinnista, enkä väkivallasta. Musiikki on kyllä hienoa, mutta sen kuulemisesta tulee ikävä assosiaatio hevosen päähän.

Musta sitä hevosenpääkohtausta pidetään aivan liian shokeeraavana ja järkyttävänä, kun se kuitenkin oli tosi lyhyt ja mitätön osa koko tarinaa.

Vierailija
22/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ehdotus: Amelie. Sitä sanotaan söpöksi, mutta minusta elokuvan juoni pyörii koston ja ilkeilyn ympärillä. Jää äitelä loppumaku, vaikka epäilemättä taidokas filmi.

Amelie ON ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shawshank redemption. IMDB:ssä kaikkien elokuvien rankingissa ykkönen. Niin v*tun tylsä, pitkäveteinen ja masentava. En voi käsittää sen suosiota. Annoin 2/10 tähteä.

Vierailija
24/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva Crying game jätti minut aikanaan kylmäksi. Mielestäni se oli yksinkertaisesti tylsä. Olen miettinyt, että pitäisi ehkä antaa sille uusi mahdollisuus ja  katsoa se uudestaan näin kypsemmällä iällä. Voi olla että nykyään näkisin sen eri tavalla kuin aikanaan 17-vuotiaana.

Vierailija
25/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alienit. Mä olen varmaan ainut ihminen tällä planeetalla kenen mielestä Prometheus ja Covenant vikoineenkin oli mielenkiintoisempia kuin ne alkuperäset

Niin ja Romulusta kehuivat vaikka sekään ei tuonut mitään uutta pöytään. Ihmiset vaan haluaa nähdä samaa toisintoa kerta toisensa jälkeen että ne on tyytyväisiä.

Vierailija
26/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shawshank redemption. IMDB:ssä kaikkien elokuvien rankingissa ykkönen. Niin v*tun tylsä, pitkäveteinen ja masentava. En voi käsittää sen suosiota. Annoin 2/10 tähteä.

Omasta mielestäni tämä on hyvällä tavalla vanhanaikainen elokuva, joka keskittyy tunnelman luomiseen ja juoneen. Joskus rauhallisuus vain toimii hyvin.

Vierailija
27/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisu oli mielestäni typerä toimintaelokuva. Jorma Tommilassa on kieltämättä karismaa, mutta muuten kyseessä oli turha rymistely.

Se leffa oli tarkoituksella typerä, joten hankala arvostella normaaleilla kriteereillä.

Lentokone putoaa maahan ja mies kävelee ulos ilman naarmuakaan? Sen ei ole tarkoitus olla Oscar-ehdokas, vaan viihdyttää.

Vierailija
28/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisu oli mielestäni typerä toimintaelokuva. Jorma Tommilassa on kieltämättä karismaa, mutta muuten kyseessä oli turha rymistely.

Se leffa oli tarkoituksella typerä, joten hankala arvostella normaaleilla kriteereillä.

Lentokone putoaa maahan ja mies kävelee ulos ilman naarmuakaan? Sen ei ole tarkoitus olla Oscar-ehdokas, vaan viihdyttää.

Mielestäni hevosen astuminen miinaan ei ole viihdyttävää.

Vierailija
29/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin Tuntematon sotilas. Poikkesi ihan liikaa kirjasta eikä muutenkaan kovin kummoinen.

Vierailija
30/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 litraa sahtia ei kolahtanut ollenkaan. Olin odottanut vähän nokkelampaa elokuvaa, enkä perinteistä junttisekoilua. 

Ei tämän hetken vakiokaarti saa tuotettua mitään stereotypioiden yläpuolelle pinnistävää. Tai jos, niin ne helmet ovat harvassa. Syyt löytyvät varmaan jo rahoituksen ehdoista: kansallisvihamielisyys, ns naisvihan loputon esittely, monikulttuurin edistäminen, vähemmistöjen kauhea sorto junttien toimesta, suomiääliöiden alkoholismi, viimeisimmän sukupolven ylimaallinen edistyksellisuyys ja tästä juontuva pohjaton eksistentiaalinen kärsimys jne.

MIstä näille pitäisi maksaa? Siis minun.

Vierailija
31/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni tämä on hyvällä tavalla vanhanaikainen elokuva, joka keskittyy tunnelman luomiseen ja juoneen. Joskus rauhallisuus vain toimii hyvin.

Siis minä tykkään kyllä nimenomaan 90-luvun ja vanhemmista, hitaammista elokuvista. Tykkään tosi paljon siitä, että näytetään paljon sitä nimenomaista "näyttelijätyötä" ja rakennetaan hahmoja ja tarinaa, eikä satsta vaan jatkuvaan rytkeeseen ja ylimääräisiiin tehosteisiin (kuten nykyelokuvissa). En vaan tippaakaan pitänyt juuri Shawshank Redemptionista.

Vierailija
32/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrilampaat. Sairasta amerikkalaista roskaa.

Vierailija
33/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jacksonin Taru Sormusten Herrasta elokuvat. Olisin niin paljon halunnut tykätä näistä, mutta ne hölmöt hollywood toimintakohtaukset ei vaan yhtään sovi minun käsitykseeni. Ja ihan hirveätä ajatella että tulevat sukupolvet tulevat ennen näkemään nämä paskat elokuvat ennen kuin edes lukevat kirjat.

Vierailija
34/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli miehisyyden parodiaa ja jotenkin niin överiksi vedettyä että ansaitsee jo kehuja. Tuollaista naarmutonta sankaruuttahan Hollywood esitti vuosikymmenestä toiseen heeroksissaan.

Mieleen tulee Bad Luck Love jossa myös onnistuttiin tässä tyylilajissa ihan briljantisti. 

Vierailija
35/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tällaista negatiivista fiilinkiä tässä tarvitaan syvimmän pimeyden aikana Suomessa..!

Vierailija
36/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

A Samurai in Time. Olen pitänyt joistakin japanilaisista elokuvista, joten katsoin tämän uteliaana, koska sitä kehuttiin niin paljon.

Minusta juoni oli jotenkin liian ennalta-arvattava. Ei siis ollut minun juttuni tällä kertaa.

Vierailija
37/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titanic ei ole kaiken hehkutuksen arvoinen. Ihan ok elokuva ja tositapahtumakin7 itse uppoaminen. Että sinänsä hyvä aihe. 

Mutta ei kolahda minuun. 

Vierailija
38/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mustan huumorin ystävä, mutta kotimainen elokuva Häiriötekijä oli itselleni liian musta komedia. Meni ällöttävän puolelle.

Joo, kun oli etukäteen sattunut näkemään tästä sen ainoan hyvän episodin ("se on vaan demo!"), niin oli kyllä melkoinen pettymys, miten huonoja kaikki muut olivat.

Vierailija
39/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhrilampaat. Sairasta amerikkalaista roskaa.

Tykkäsin tästä aikanaan, mutta katsoin uudestaan pari vuotta sitten eikä enää innostanut. Clarice on ihan mielenkiintoinen vähän erilainen naispäähenkilö ja Hannibal Lecter myös mielenkiintoinen pahis, mutta joku tässä tökki, enkä tiedä mikä. Toteutuksessa on ilmeisesti jotain, mikä ei enää nykyaikana innosta.

Vierailija
40/40 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painajainen Elm Streetillä. Katsoin joku aika sitten, kun tuli telkkarista. Piti kääntää kanavaa n. 20 min kohdalla kun oli niin typerä

Joo. Tämä ei ole kestänyt aikaa laisinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä