Lasse Lehtonen välikohtauksessa Brysselin lentokentällä - poliisien ympäröimä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011672428.html
Kykypuolueen edustaja taas suorittamassa.
Kommentit (3800)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kuten äiti ja vaimo sanoo-Lasse 50+
Toki tämäkin info on tullut häneltä itseltään. Jostain syystä nyt halusi heidät nostaa tuossa esiin siinä kohtaa kun skippasi X:n.
Tämähän on vain kömpelö tapa vierittää vastuu jonkun muun niskaan. Tämä on samaa viestintää kuin se, että ennen vanhaan mokanneet julkkikset julistivat aina tulleensa uskoon. Jollain hyveellisellä, kuten tässä tapauksessa äidillä ja vaimolla, yritetään laastaroida ne ovat mokat. Nostetaan nuo hyveelliset entiteetit kuin suojakilpi oman itsen ja julkisuuden väliin. Aika raukkamainen ele, itse asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tämäkin info on tullut häneltä itseltään. Jostain syystä nyt halusi heidät nostaa tuossa esiin siinä kohtaa kun skippasi X:n.
Tämähän on vain kömpelö tapa vierittää vastuu jonkun muun niskaan. Tämä on samaa viestintää kuin se, että ennen vanhaan mokanneet julkkikset julistivat aina tulleensa uskoon. Jollain hyveellisellä, kuten tässä tapauksessa äidillä ja vaimolla, yritetään laastaroida ne ovat mokat. Nostetaan nuo hyveelliset entiteetit kuin suojakilpi oman itsen ja julkisuuden väliin. Aika raukkamainen ele, itse asiassa.
Jep. Muistutetaan, että Lassella on vaimo ja vanha äiti.
Suomi on perin kummallinen maa. Ruotsissa päättäjä sai lähteä kun epähuomiossa maksoi suklaapatukkansa valtion kortilla. Suomessa voi päättäjät perseillä aivan miten parhaaksi näkevät ja kansalaiset ja media sulkevat vain silmänsä. Ikään kuin ongelma poistuisi vaikenemalla ja lakaisemalla se maton alle.
Suomen on aivan turha odottaa kasvua ja menestystä, ellei valtion virkoihin kyetä valitsemaan pätevintä ja osaavinta esihenkilöä. Supercellin tai Woltin johdossa eivät keiku ylipainoiset vanhat setämiehet, vaan intohimoiset ja ihmisläheiset nuoret.
Lasse Lehtonen ja muut poliittisesti valitut broilerit ovat varmasti osaavia ja päteviä, mutta kun heidän työtehtävänsä ja asenteensa on vain väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella harmillista, ettei Lassen äiti kuollut aiemmin. Hän joutuu nyt katsomaan peiliin ja hyväksymään sen, että hänen poikansa nolasi itsensä. Siinä samalla tuli raju imagotappio myös Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Wait and see... Lehtonen vastasi pohdiskelevan emojin kera.
Eli passiivisagressiivista uhoomista. Wait what? See what??
En nyt taas lähtisi ylitulkitsemaan yhtä vastausta tyypiltä jolla on vyöllään 30 tuhatta julkaisua Twitterissä/X:ssä(!) Tuo oli vastaus kommenttiin jossa mm. todetaan että "median avulla Kelan henkilöstö saavutti koskemattomuuden". Eli jo kysymys oli provosoiva. Wait and see kommenttia myös pehmensi pohtiva emoji.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku Vertti Kiuas kameran takana viestittämässä että jatka vaan sen prompterin lukemista tai muuten.
Miksi hän niin tekisi, kun ei kuulemma edes halunnut Lassea Kelan johtoon? Häntä on myös syytetty Lassen sysäämisestä bussin alle antaessaan lausuntoja tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnair Plus -korttia ja Kelan luottokorttia on taas vingutettu. Lasse saa myös palkintopisteitä (Avios) lentomatkoista.
Nyt olisi hyvä tilaisuus sanoa "Adios, amigos" eli ottaa lopputili Kelasta. Ja sitten sanotaan "Adios, Avios" eli pistetili nollataan ja Lehtonen lopettaa lentomatkustamisen. Kunto ei kestä edes lyhyitä Euroopan lentoja.
Lassekin on siis kelagold miehiä.
Lasse on kaikkien kelagold-miesten sankari.
Ehkä Lasse on vähän stressaantunut tai jopa pöön-autissa ja yrittänyt hoitaa sitä lääkkeillä ja alkoholilla. Videolla näkyvä henkilö osuu tuohon kuvaukseen mielestäni. Toivottavasti hän saa hoitoa. Toivon myös ettei palaa kelan johtoon, se ei ole kenenkään etu. Ei myöskään hänen itsensä.
LENTÄVÄ PULIUKKO (lauletaan samalla melodialla kuin "Lentävä kalakukko")
Kela Goldi kortti taskussa kiilsi
Taskussa kiilsi
Paluulento lähtee portilta viisi
Lentävä puliukko
Väkijuomapullon tax freestä ostin
Tax freestä ostin
Pullonkaulan heti huulille nostin
Lentävä puliukko
Tyrät ne rytkyivät, Helsinkiin käy tie
Retkut vain hytkyivät, se turbulenssiin vie
Jaloviinapullon pohojahan ryypin
Pohojahan ryypin
Bisneksessä näin mä sammuneen tyypin
Kollega puliukko
Kortistosta eilen korvauksen nostin
Korvauksen nostin
Stockmannilta pari viiniä ostin
Lentävä puliukko
Kampin baarista mä naikkosen iskin
Naikkosen iskin
Tarjos mulle vielä kaljan ja viskin
Aivoton sometähti
Tyrät ne rytkyivät, Espalle käy tie
Retkut vain hytkyivät, se turmelukseen vie
Kämpin sviitissä mä naikkosta pistin
Naikkosta pistin
Varvin jälkeen menin äärelle tiskin
Lentävä puliukko
Kolome kossua ja vissy ja vissy kossulla
Ja kossu kolalla ja votka lapiolla
Ja votka palamalla, eiku sammuttamalla
Korttiakin lyötiin, huastettiin riitaa
Huastettiin riitaa
Joku veti pari kallista viivaa
Lentävä puliukko
Ryhmä Kela sekä rillumarei
Rillumarei
Miekkataksi meidät Pasilaan jo vei
Lentävä puliukko
Tyrät ne rytkyivät, Böleen kun käy tie
Retkut vain hytkyivät, se putkareissuun vie
Vertti pasko vielä sellissä housuun
Sellissä housuun
Vitutuskin alko valtavan nousuun
Veikkauksen puliukko
Vertti, Lasse, Vornis, Väinö ja Kalle
Väinö ja Kalle
Kaksi viimeisintä jäi sporan alle
Lentävä puliukko
Oikeudessa ollaan, istunto alakaa
Istunto alakaa
Vornis ampu vielä tuomarin jalakaan
Vankilaan joka ukko
Saatana! Enkö mä oo monta kertaa sanonu
Että ei siellä ammuskella pitkin nurkkia
Perkele! Kansanedustajan palkat juo ja kaikki
Millä perkeleellä sinä muu elät? Saatanan viinajuoppo
THE END
Selvennyksiä laulun sanoihin:
Kela Goldi kortti = Lehtoselle myönnetty luottokortti, jonka kulut maksaa työnantaja (Kela)
bisnes = lentokoneen bisnesluokka
vetää kallista viivaa = käyttää huumeita
Böle = Pasila toisella kotimaisella kielellä eli ruoåtsiksi (lausutaan pitkällä Ö-kirjaimella "Bööle")
Vertti = Vertti Kiukas, Kelan äänitorvi, tunnettu myös Veikkauksen johtoryhmästä
Vornis = Vornanen, pyssysankari, ex-poliisi, kansanedustaja
Väinö ja Kalle = ei mitään yhteyttä tosielämän henkilöihin, nämä hahmot ovat alkuperäisestä laulusta
juoda kansanedustajan palkka = täysin normaalia "kohtuukäyttöä" paremmissa piireissä, missä vedetään kalliita alkoholijuomia kaksin käsin (7 päivää viikossa ja rännit viikonloppuisin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todell
Tyhmäkö olet? Vanhan äidin ei todellakaan tarvitse syyllistää itseään yli kuuskymppisen miehen tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnair Plus -korttia ja Kelan luottokorttia on taas vingutettu. Lasse saa myös palkintopisteitä (Avios) lentomatkoista.
Nyt olisi hyvä tilaisuus sanoa "Adios, amigos" eli ottaa lopputili Kelasta. Ja sitten sanotaan "Adios, Avios" eli pistetili nollataan ja Lehtonen lopettaa lentomatkustamisen. Kunto ei kestä edes lyhyitä Euroopan lentoja.
Kaikkien JANOISTEN kela-gold miesten sankari. 🥇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt taas lähtisi ylitulkitsemaan yhtä vastausta tyypiltä jolla on vyöllään 30 tuhatta julkaisua Twitterissä/X:ssä(!) Tuo oli vastaus kommenttiin jossa mm. todetaan että "median avulla Kelan henkilöstö saavutti koskemattomuuden". Eli jo kysymys oli provosoiva. Wait and see kommenttia myös pehmensi pohtiva emoji.
Miten niin tuo emoji pehmensi tilannetta? Päinvastoin antoi ymmärtää, että lälläslää, minä tässä pohdin viitsinkö kuunnella muiden mielipiteitä.
Miksi muutenkaan johtaja lähettelee viestejä, joita on pakko emojeilla pehmentää? Jos sinä olisit töissä, niin toivottavasti saisit potkut ryyditettynä emojilla 😍.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmaan: Kaikkien janoisten kelagold-miesten sankari?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kelalainen, kokisin tuon anteeksipyyntövideon älykkyyttäni loukkaavaksi. Lehtonen on ensinnäkin tuhannen soosissa ja sekasin kuin seinäkello. Ei kännissä, vaan aineissa. Toisekseen anteeksipyyntö kuulostaa yhtä pakotetulta kuin joku jolla on pyssyn piippu ohimolla. Onko joku Vertti Kiuas kameran takana viestittämässä että jatka vaan sen prompterin lukemista tai muuten.
Samoin kokisin minä, tosin siitä syystä että mitään anteeksipyydettävää ei ollut.
Faktat: työnantaja voi määrätä työntekijät paikalle (tietysti) vaikka joka ikiseksi päiväksi. Fakta2: työmarkkinoilla on nyt paljon vapaita työntekijöitä joita kiinnostaa saapua paikalle.
Jokohan Lehtonen on päässyt takas kotio? Vai vieläkö Belgiassa suolihuuhtelu kesken?
Vertti Kiukasta on täysin turha syyttää ja aiheettomasti arvostella. Jonkunhan se täytyy Kelaa johtaa, koska Lasse Lehtosesta ei siihen näytä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kelalainen, kokisin tuon anteeksipyyntövideon älykkyyttäni loukkaavaksi. Lehtonen on ensinnäkin tuhannen soosissa ja sekasin kuin seinäkello. Ei kännissä, vaan aineissa. Toisekseen anteeksipyyntö kuulostaa yhtä pakotetulta kuin joku jolla on pyssyn piippu ohimolla. Onko joku Vertti Kiuas kameran takana viestittämässä että jatka vaan sen prompterin lukemista tai muuten.
Samoin kokisin minä, tosin siitä syystä että mitään anteeksipyydettävää ei ollut.
Faktat: työnantaja voi määrätä työntekijät paikalle (tietysti) vaikka joka ikiseksi päiväksi. Fakta2: työmarkkinoilla on nyt paljon vapaita työntekijöitä joita kiinnostaa saapua paikalle.
Siinä tapauksessa hänen olisi pitänyt suoraselkäisesti kieltäytyä anteeksipyynnöstä. Eikä vetää nuppia täyteen tramadolia ja painaa Rec-nappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tuo emoji pehmensi tilannetta? Päinvastoin antoi ymmärtää, että lälläslää, minä tässä pohdin viitsinkö kuunnella muiden mielipiteitä.
Miksi muutenkaan johtaja lähettelee viestejä, joita on pakko emojeilla pehmentää? Jos sinä olisit töissä, niin toivottavasti saisit potkut ryyditettynä emojilla 😍.
No mitä helvettiä? Olisi pitänyt vastata että näin taitaa olla ja Kelan budjetti tulee paisumaan eikä asialle nyt voida enää mitään koska tosiaan kuten sanoit, median avulla henkilöstö saavutti koskemattomuuden?
Tottakai tuohon pitää vastata että katsotaan nyt mitä tuleman pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa hänen olisi pitänyt suoraselkäisesti kieltäytyä anteeksipyynnöstä. Eikä vetää nuppia täyteen tramadolia ja pa
No, kukaan ei ole täydellinen ja nykyään monet sortuvat turhiin anteeksipyytelyihin median painostuksen takia.
Vai että ihan koomista. En minä häntä puolustellut, enkä tekisi niin edes maksusta (tai no, ehkä miljoonasta eurosta voisin). Sanoinpa vaan, että itsekkäät ihmiset voivat tehdä tehdä typeriä asioita ilman viinaakin. Se oli yleisluontoinen kommentti, eikä edes suoraan koskenut häntä.
Minulle on henk.koht. ihan yhdentekevää, mikä hänen tilansa aiheutti. Mikään ei poista sitä, että hän on osoittautunut inhottavaksi ihmiseksi.