Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (1278)

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 1222:" Kaikki, jotka toivoo muutosta ketjuun, ei välttämättä kirjoita siitä, ajattelee vaan. Samoin tänne tulisi uusia kirjoittajia, jotka virkistäisi ketjua, jos tämä saataisi kuntoon. Eikä se estäisi entisiä kirjoittamasta. Onhan tätä selitetty moneen kertaan."
No miksi ette voi sitten suoraan sanoa, että hei Lammas, Pitkis, Kukkakimppu ja muut, voisitteko poistua tästä ketjusta koska teidän jutut on niin tylsiä ja arkisia ja me haluttaisiin uudistaa tätä ja saada tänne uusia kirjoittajia? Toisaalta en kyllä ymmärrä sitäkään, miksi ette sitten itse perustaisi uutta ketjua, joka olisi toivomustenne mukainen. Vai pitääkö mun nyt perustaa uusi ketju meille, joiden jutut on teidän mielestä tylsää jankkausta ja hyasintitkin aiheuttaa jo suunnilleen sydänkohtauksen, jotta te voitte pitää tämän ketjun? Kyllä mä voin uuden kertjun perustaa, jos se on siitä kiinni. Tosin nyt lähden ensin käymään kaupassa. 

Vierailija
1222/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaihe on NYT, on täysin ymmärrettävää, että siitä kirjoitetaan. Jokainen saa kirjoittaa, eikä pidä syyttää jankutukseksi, jos joku eka kertaa mainitsee kortit tai kukat. Olikos se nyt reilu 20 miljoonaa korttia joulussa, monella on niistä kirjoitettavaa.

Viikon päästä on tämä aihe jo melko vähissä, luulen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 1222:" Kaikki, jotka toivoo muutosta ketjuun, ei välttämättä kirjoita siitä, ajattelee vaan. Samoin tänne tulisi uusia kirjoittajia, jotka virkistäisi ketjua, jos tämä saataisi kuntoon. Eikä se estäisi entisiä kirjoittamasta. Onhan tätä selitetty moneen kertaan."
No miksi ette voi sitten suoraan sanoa, että hei Lammas, Pitkis, Kukkakimppu ja muut, voisitteko poistua tästä ketjusta koska teidän jutut on niin tylsiä ja arkisia ja me haluttaisiin uudistaa tätä ja saada tänne uusia kirjoittajia? Toisaalta en kyllä ymmärrä sitäkään, miksi ette sitten itse perustaisi uutta ketjua, joka olisi toivomustenne mukainen. Vai pitääkö mun nyt perustaa uusi ketju meille, joiden jutut on teidän mielestä tylsää jankkausta ja hyasintitkin aiheuttaa jo suunnilleen sydänkohtauksen, jotta te voitte pitää tämän ketjun? Kyllä mä voin uuden kertjun perustaa, jos se on siitä kiinni. Tosin nyt lähden ensin käymään kaupassa. 

Toi uusi ketju ei heille kelpaa, kun he haluaa just tämän! Onnea Doris, olet luonut ainutlaatuisen ketjun :)

Vierailija
1224/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tiedä, tarkoitatko minua henkilökohtaisesti, vai kaikkia niputettuja kriitikkoja yhdessä. Henkilökohtaisesti en ole loukkaantunut. Kyllä minuakin vastaan joskus alkoi sataa,  mutta palautin kaikki pallot. Aika alkeellista ja lapsellista yritys oli.  Mikään ei jäänyt vaivaamaan. Ihan muusta on kysymys.

Ettekö oikeasti ymmärrä, että kyse on kaikille avoimesta ketjusta, mihin kaikki voi kirjoittaa? Se tarkoittaa, että kaikki jutut ei voi miellytää kaikkia eikä niitä silti tarvi kieltää. Joku kirjoittaa siivouksesta, toinen parisuhteestaan. Molemmat kirjoitukset on ok.

Rajoittaminen ja kaikki ikävä aiempi käytös ei kuulu ketjuihin. Ei täällä saa olla holhoajia tai poisajajia. Kritiikkiä saa esittää ja se pitää ottaa vastaan. Kritiikinsieto on liian heikkoa. Voi olla itsetuntokysymys ja vaikea muuttaa.

Jos jokin asia menee jankkaukseksi, siitä voi sanoa ja muut voi kohteliaasti vähentää sitä keskustelua. Nyt jos pyydettiin, ettei kuukausikaupalla joulujuttuja, niin ei kuunneltu, vaan hyökättiin ja alettiin riidellä asiasta. Oikein rehvasteltiin tyhmällä käytöksellä. Ei ihme, että muut suuttuu. Missä on alkeelliset käytöstavat? 

Toimitte kuin typerä naapuri, joka kolaa lumensa toisen tontille ja kun huomautetaan, alkaa riidellä. Sitten kun nuo lumet palautetaan traktorin kanssa hänelle, alkaa valitus ja uhriutuminen, kuinka ennen oli hyvin, kun sai vapaasti kolata lumet toisten puolelle.

Tämä asia on selitetty monta kertaa. Ei mene perille. Jotain vikaa täytyy käsityskyvyssä ja moraalissa olla, jollei näe mitään vikaa siinä, että haluaa kaiken olevan oman mielen mukaista ja muitten oikeuksia voi rajatta polkea."

Kirjoitat, että tänne saa kaikki vapaasti kirjoittaa ja kaikki aiheet sallitaan ja pitää sallia ja kaikkia ei voi miellyttää. Sitten mainitset, ettet rajoittaminen ole sallitua. Sitten seuraavassa kappaleessa alat jo itse kirjoittaa, kuinka joulukirjoittaminen olisi pytänyt lopettaa, kun joku ei pitänyt siitä. Ei, vaikka ne aiheet ymmärtää nyt ja nyt joulun aika ja näin monikaan ei voisi tänne kirjoittaa jos mitään jouluista ei voisi mainita. 

Ja minusta joulusta kirjoittaminen ei ole jankkausta vaan tavallisia kuulumisia. Toisin kuin esim edellisen ketjun asioiden hokeminen täällä jatkuvasti ja viittaukset niihin. Näin onko ihme siis jos joku suuttuu tästäkin. Krikiittiä ei siedetä myöskään toisin päin eli jos joku pyytää rajoitusta edelle mainittuihin asioihin niin siitäkin suututaan. Joku kun vaan tykkäisi lukea niitä kuulumisia muiden aiheiden sijaan. 

Jankkausta täällä kyllä on, mutta jos nimeää joulun jankkaukseksi niin voisin nimetä heti monia asioita mitkä sopivat tuon kriteerin alle täällä. Ajankohtainen aihe eli jouluasiat eivät minusta sitä ole eivätkä ole ennenkään olleet. Ihmeellisesti viime jouluna kestettiin sekin aihe hyvin. Sai edes kirjoittaa joulusta. 

Vierailija
1225/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo Räväkät kuulumiset, tämä ketju 2.0 ja vaikka mitä.

Auttaisiko mitään taas uuden ketjun avaaminen?

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 1224: "Perusta! Mutta siellä doris ei sitten saa valehdella että ei ole siellä. "
Mitä väliä sillä on, onko Doris siellä vai ei? Koska te, joilla on jotain kaunoja Dorista kohtaan, pysytte tässä ketjussa ja ne, joilla kaunoja ei ole, voivat siirtyä uuteen ketjuun. 

Vierailija
1227/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vääristele. Sanoin viestissä, ettei se estäisi entisiä kirjoittamasta. Ketään ei olla ajamassa pois, vaan toivotaan uusiakin mukaan. Miksi vastustatte sitä? 

Se, mitä kukakin pitää tylsänä, on subjektiivinen kokemus. Joku pitää tylsinä sinun tai minun kirjoituksia, joku jonkun muun. Ei siitä tarvi loukkaantua. 

Mitä uusiin ketjuihin tulee, voit tietysti perustaa niin monta ketjua kuin haluat, ei sitä tarvi minulta eikä keneltäkään muultakaan kysyä. 

Ketjut elää ja muuttuu. Niitä tulee ja menee.

Vierailija
1228/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perusta! Mutta siellä doris ei sitten saa valehdella että ei ole siellä." 

Tämä on anonyymi palsta edelleenkin. Et siis  saada yhtäkään tyyppiä pysymään poissa täältä. Jokainen siis kirjoittaa minne kirjoittaa. Näin ymmärrätkö viestisi järjettömyyden. Eli johtopäätös on se, että voit siis jatkaa varmuuden vuoksi samaa seuraavissa ketjuissa eli viedä muiltakin mahdollisuus kirjoittaa, koska mikään ihmevoima täällä ei pysty estämään kenenkään kirjoittamista ketjuissa. Ei, vaikka toistaisit tuota samaa lausetta täällä. Eikä kukaan voi luvata sinulle, että joku tyyppi ei kirjoita ketjuihin. Ei kukaan. Sivusta ja en ole D. 

Vierailija
1229/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En tiedä, tarkoitatko minua henkilökohtaisesti, vai kaikkia niputettuja kriitikkoja yhdessä. Henkilökohtaisesti en ole loukkaantunut. Kyllä minuakin vastaan joskus alkoi sataa,  mutta palautin kaikki pallot. Aika alkeellista ja lapsellista yritys oli.  Mikään ei jäänyt vaivaamaan. Ihan muusta on kysymys.

Ettekö oikeasti ymmärrä, että kyse on kaikille avoimesta ketjusta, mihin kaikki voi kirjoittaa? Se tarkoittaa, että kaikki jutut ei voi miellytää kaikkia eikä niitä silti tarvi kieltää. Joku kirjoittaa siivouksesta, toinen parisuhteestaan. Molemmat kirjoitukset on ok.

Rajoittaminen ja kaikki ikävä aiempi käytös ei kuulu ketjuihin. Ei täällä saa olla holhoajia tai poisajajia. Kritiikkiä saa esittää ja se pitää ottaa vastaan. Kritiikinsieto on liian heikkoa. Voi olla itsetuntokysymys ja vaikea muuttaa.

Jos jokin asia menee jankkaukseksi, siitä voi sanoa ja muut voi kohteliaasti vähent

En sanonut, että joulukirjoittaminen pitäisi lopettaa, vaan että sitä pitäisi vähentää.  Mutta eipä väliä. Ahtisaari sanoi aikoinaan, että rauhan tekeminen vaatii halua siihen. Niinpä. Annetaan olla.

Vierailija
1230/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 1224: "Perusta! Mutta siellä doris ei sitten saa valehdella että ei ole siellä. "
Mitä väliä sillä on, onko Doris siellä vai ei? Koska te, joilla on jotain kaunoja Dorista kohtaan, pysytte tässä ketjussa ja ne, joilla kaunoja ei ole, voivat siirtyä uuteen ketjuun. 

Sellaista sitten ajattelit määrätä.

Vierailija
1231/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaastakin on tullut äkäinen täti. Aiemmin tykkäsin hänen raikkaista erilaisista mielipiteistään, nyt en enää. Hänkin on muuttunut suvaitsemattomaksi. Kehityksen jarruksi.  Jopa ilkeäksi. Tai sitten minä olen radikalisoitunut. Näin elämä vie. Ja se on ok.

Vierailija
1232/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää ymmärrä ihmisiä täällä. Eli jotain on loukattu ja rajoitettu edellisessä ketjussa. Ok. Sitten joku jankkaa täällä edellisten ketjujen asiosta ja ap:sta jatkuvasti. Kysyn taas, että miksi. Tämä on uusi ketju ja näin miksi ette pääse yli vieläkään. 

Samoin miksi täällä puututaan ihmisten tavallisiin viesteihin. Miksi joulusta ei saisi kirjoittaa jne. Miksi joku edes kehtaa rajoittaa tällä tavoin muiden kirjoittamista jos kerran on rajoituksia vastaan itsekin. Miksi edellisestä ketjusta tehdään paha jos todellisuudessa tämä on jo nyt pahempi. Ja miksi tämä on pahempi. No, edellisenä vuotena jokainen sai kirjoittaa vapaasti joulustakin ilman valitusta ja välillä kun katsoo viestejä täällä niin voi kadottaa sen ajatuksen mikä ketju tämä. Mitä varten tämä on ja mikä tarkoitus tällä on. 

Aiemmin tiesi viestien perusteella missä ketjussa sentään kirjoittaa. Nyt ei enää. Mutta kai se on se hieno uusi muutos sitten. Että saa kieltää joulukirjoitukset yms ja jankata menneistä jutuista ja vääryyksistä entistä enemmän. Niinkuin en osaisi niitä ulkoa jo. Ja joku valittaa minuakin kai tylsäksi. Jos pitää valita, että lukeeko yhden viestin kuulumisiani päivässä vai kymmeniä koskien edellistä ketjua niin luulisi helpompaa olehan lukea yhden oman viestini, vaikka se olisi tylsyyden huippu. 

Vierailija
1233/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Lammas perustaa uuden ketjun,  jonne Doris voi siirtyä,  tästä ketjusta tulee Doris-vapaa.  Eikö tätä ole just toivottu,  että Doris poistuu tästä ketjusta? Kenelläkään ei pitäisi olla mitään syytä seurata Dorista uuteen ketjuun. 

Doris on keksinyt tämän ketjun. Miksi hänen pitäisi poistua?

Kysyn vaan?

Uuteen ketjuun alkoi jo ropista sääntöjä ja rajoituksia.

Se siitä sananvapaudesta !

Vierailija
1234/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perusta! Mutta siellä doris ei sitten saa valehdella että ei ole siellä." 

Tämä on anonyymi palsta edelleenkin. Et siis  saada yhtäkään tyyppiä pysymään poissa täältä. Jokainen siis kirjoittaa minne kirjoittaa. Näin ymmärrätkö viestisi järjettömyyden. Eli johtopäätös on se, että voit siis jatkaa varmuuden vuoksi samaa seuraavissa ketjuissa eli viedä muiltakin mahdollisuus kirjoittaa, koska mikään ihmevoima täällä ei pysty estämään kenenkään kirjoittamista ketjuissa. Ei, vaikka toistaisit tuota samaa lausetta täällä. Eikä kukaan voi luvata sinulle, että joku tyyppi ei kirjoita ketjuihin. Ei kukaan. Sivusta ja en ole D. 

Niin miten viedään mahdollisuus kirjoittaa kun "mikään ihme voima täällä ei pysty estämään kenenkään kirjoittamista ketjuissa"? Totta kai kaikki saa kirjoittaa se kai kaikille ihan selvää.

Vierailija
1235/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo Räväkät kuulumiset, tämä ketju 2.0 ja vaikka mitä.

Auttaisiko mitään taas uuden ketjun avaaminen?

Ei se auta, koska me emme voi luvata kenellekään, että Doris pysyy poissa niistä ketjuista ja jos anonyymi kuten esim minä perustaisi ketjun niin minusta "tehtäisiin" Doris heti. Samoin täällä jankataan edellisen ketjun asiosta ja näin uudessa surren varmaan ne vaan jatkaisivat. Näin johtopäätöksenä se, että palstalla ei voi ikinä enää olla ketjua missä kerrottaisiin kuulumisia kuin ennen. Joku siis saa syyn pilata nämä ketjun tulevaisuudessakin viitaten alkuperäiseen ketjuun. Näin se menee. Tätä olen jo kysynyt useasti, että miksi joku ei pääse yli ja ajattele, että uudessa ketjussa voisi kertoa, vaikka kuulumisiaan ennenkuin miettiä edellisen ketjun aloittajaa tai sen asioita. Mutta ei. 

Näin idea on pilalla täällä jos sitä katsoo. On se sitten kuulumisten ketju 1 tai 10. Ja jos Doris ei ole ketjun Ap niin kyllähän joku hänet aina "ketjusta" löytää kirjoittamasta eli samalla voi siis itsekin sotkea koko ketjun kostoksi. 

Vierailija
1236/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö emme alkaisi oikein nimimerkiltä mainiten ajamaan muita pois ketjusta? 

Kysytkö tosissasi? Voin vastata vain omasta puolestani. Koska kunnioitan jokaisen kirjoittajan oikeutta kirjoittaa. Ei ole minun asiani lajitella kirjoituksia, jokainen voi itse valita mitä lukee. Makuja on monenlaisia. Mitä erilaisempia kirjoituksia, sitä enemmän valinnanvaraa.

Vierailija
1237/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En sanonut, että joulukirjoittaminen pitäisi lopettaa, vaan että sitä pitäisi vähentää.  Mutta eipä väliä. Ahtisaari sanoi aikoinaan, että rauhan tekeminen vaatii halua siihen. Niinpä. Annetaan olla." 

Miksi sinun ehdotuksesi sitten pitäisi ottaa huomioon. Kyllä tuokin on muiden määräilyä siihen, että mitä saisi kirjoittaa ja mitä ei. Jos sinä et halua lukea joulusta niin miksi muiden pitäisi vähentää sinun vuoksesi joulusta kirjoittamista. Mieti sitäkin. Minä en pyydä rauhaa vaan sen, että jokainen saa kirjoittaa tänne joulusta miettimättä pahastuuko joku siitäkin. Sinäkin voisit näin ottaa oppia muilta tähän liittyen ja vikaa on sinussakin. 

Vierailija
1238/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Lammas perustaa uuden ketjun,  jonne Doris voi siirtyä,  tästä ketjusta tulee Doris-vapaa.  Eikö tätä ole just toivottu,  että Doris poistuu tästä ketjusta? Kenelläkään ei pitäisi olla mitään syytä seurata Dorista uuteen ketjuun. 

D on aina ja kaikkialla. Kuin kirous.

Vierailija
1239/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa apua niin harhanne D:stä voivat samalla häventyä myös. Miettikää itseänne. Yksi vanhempi nainen on saanut järkemme lähtemään kai. Mikä valta täytyy

ihmisellä olla. Ja vielä kehtaatte edes ääneen sen mainita, että elämänne meni noin sekaisen D:stä ja D:n kuulumisketjusta. 

Vierailija
1240/1277 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa apua niin harhanne D:stä voivat samalla häventyä myös. Miettikää itseänne. Yksi vanhempi nainen on saanut järkemme lähtemään kai. Mikä valta täytyy

ihmisellä olla. Ja vielä kehtaatte edes ääneen sen mainita, että elämänne meni noin sekaisen D:stä ja D:n kuulumisketjusta. 

Kenenkäs elämä onkaan mennyt sekaisin tästä ketjusta?