Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (895)

Vierailija
841/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muilta vaaditaan asiallista käytöstä jos täällä saa vastata toiselle miten sattuu ja sitten jos joku arvostelee näitä vastauksia niin se on kiellettyä. Se on väärin kirjoittaa kuinka täällä saa mukamas kirjoittaa vapaasti. Silti ette anna esim edellisen sivun ihmisenkään kirjoittaa vaan epäilette hänen taustaansa ja ilkeästi kirjoitatte hänestä. Näin miten tämä sitten mukamas on sananvapautta teille jos ette anna toisen rauhassa kirjoittaa kuulumisiaan. Jättäkää itse muut rauhaan jos vaaditte sitä muilta. 

Tänne kirjoittelee jotkut feikkiprofiileilla. Mahdoton tietää, kuka kukin on. Tiedonhan voi aina korjata. Näin menetteli ainakin joku suunnittelija äsken. Olen eri.

Mistä sen tietää, että korjaaja on aito ja kirjoittaa tottaa. Tää on niin valheita täynnä. Itse luen hyvin harkit

Ei mistään. 

Vierailija
842/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kokeillut huumeita, mutta tuntuu, että tämä ketju on kuin psykedeelinen huumetrippi.

Tai ehkä sittenkin väkivaltapeli. Ikäraja 65+

Pelin kuvaus:

Olet kuvitteellisessa maailmassa, jossa erilaiset hahmot muuttavat muotoaan, lakkaavat olemasta ja ilmestyvät uusina. Kehenkään ei voi luottaa. Mikään ei ole totta. Maailma on pysähtynyt, aika menettänyt merkityksen.Välillä muodostetaan toverituomioistuimia, joissa kaikki valehtelevat. Kaikki ovat oikeassa ja väärässä yhtä aikaa. Mitään ei selviä.

Pahin rikos on miehenä oleminen, josta voi tuomita ilman oikeudenkäyntiä. Sananvapautta ei ole, mutta kaikkien on ostettava hyasintti. Joukon johtaja sivaltelee toisinajattelijoita. Muut nyökkäilevät. Armoa ei tunneta eikä anneta.

Käytetty kieli on karkeaa, lähinnä kiroilua ja nimittelyä. Kukaan ei kuuntele ketään. Kysytään, mutta ei vastata. Neuvotaan, vaikka ei pyydetä. Toisinaan otetaan yhtey

Tämä peli olisi huumevieroituksessa pakko pelata joka päivä klo 7-23. Pienet vessatauot vain välissä, ruokana kaalilaatikkoa ja tiikerikakku. Pakko kuunnella radiosta vanhoja iskelmiä. Illalla pakko Emmerdale ja kolmet uutiset. Kortteja tulvisi oven alta yötä päivää. Huh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viesti jossa kirjoitettiin pelimaailmasta kertoi puolestaan minulle kaiken kuka siellä ruudun takana oikein kirjoittaa ja millainen ihminen sekä millainen tilanne ihmisellä on. Tahtomattasi paljastat itsestäsikin koko ajan lisää tänne ketjuun ja minulle tuo viesti kertoi kaiken. Sanassa on viisi kirjainta. 

Vierailija
844/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kokeillut huumeita, mutta tuntuu, että tämä ketju on kuin psykedeelinen huumetrippi.

Pelin kuvaus:

Olet kuvitteellisessa maailmassa, jossa erilaiset hahmot muuttavat muotoaan, lakkaavat olemasta ja ilmestyvät uusina. Kehenkään ei voi luottaa. Mikään ei ole totta. Maailma on pysähtynyt, aika menettänyt merkityksen.Välillä muodostetaan toverituomioistuimia, joissa kaikki valehtelevat. Kaikki ovat oikeassa ja väärässä yhtä aikaa. Mitään ei selviä.

Pahin rikos on miehenä oleminen, josta voi tuomita ilman oikeudenkäyntiä. Sananvapautta ei ole, mutta kaikkien on ostettava hyasintti. Joukon johtaja sivaltelee toisinajattelijoita. Muut nyökkäilevät. Armoa ei tunneta eikä anneta.

Käytetty kieli on karkeaa, lähinnä kiroilua ja nimittelyä. Kukaan ei kuuntele ketään. Kysytään, mutta ei vastata. Ne

Vaattena pontso ja vilkasukat. Jouluasioita alettaisiin pakkosyöttämään heti juhannukselta. Puolukoita uhattaisiin mennä keräämään, ei kuitenkaan koskaan mentäisi. Kynttilät palaisi yötä päivää tuhoten hapen. Lopulta armahdus tulisi. Mutta se olisikin vain siirto seuraavaan ketjuun samoilla säännöillä. 

Vierailija
845/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tosi huonoa. Puoliso ilmoitti eilen että haluaa erota. En saanut viimeyönä oikein nukuttua ja tänään olen vuoroin kieltänyt koko asian ja vuoroin romahtanut totaalisesti. En käsitä koko asiaa. Ja tässä sitten pitäisi yrittää joulu esittää reipasta sekä lapsille että sukulaisille.

Se aamuseksi olisi pelastanut! Suosittelen muille.

Ja minä suosittelen sinulla jotain tosi kamalaa tapahtuvaksi. Sivusta. 

Miksi? Olen eri.

Koska olen mies, se riittää syyksi. Miesvihaa.

Jos haluat tietää miksi oikeasti vastasin sinulle noin, on se, ettei toisen surulliseen viestiin erosta ku

Jos ei ole itse parisuhteessa, ei välttämättä ymmärrä, että miehet puhuu suoraviivaisemmin. Eivät tarkoita pahaa, mutta näkevät asiat vähän eri kannalta. Hän esitti asiaan miesnäkökulman, joka aidossa tilanteessa olisi voinut olla oikeasti hyödyksi. Naiset ja miehet eivät aina puhu samaa kieltä, monesti erotkin voivat johtua siitä.

Vierailija
846/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa joka viestiin. En minä halua vastausta. Kirjoitan muuten vaan. Miksi puutut mun viesteihin?  En kaipaa tsemppiviestejä enkä mitään toivotuksia! 

Vierailija
847/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko sitten viettää aikaa täällä mummujen kanssa, kun ylilaidalta löytyisi tyyppejä joilla on samat ajatusmaailma ja jotka olisivat hyvää seuraa. Mutta ei kun pitää väkisin täällä olla ja valittaa muiden viesteistä. 

Vierailija
848/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Ylilaudalta, korjauksena. 

Vierailija
849/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelin kuvaus:

Käytetty kieli on karkeaa, lähinnä kiroilua ja nimittelyä. Kukaan ei kuuntele ketään. Kysytään, mutta ei vastata. Neuvotaan, vaikka ei pyydetä. Toisinaan otetaan yhtey

Todella hyvin kirjoitettu. Tarkkanäköistä ja uskomattoman oivaltavasti kiteytetty koko homman ydin. Kaikessa surullisuudessaan.

Vierailija
850/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko sitten viettää aikaa täällä mummujen kanssa, kun ylilaidalta löytyisi tyyppejä joilla on samat ajatusmaailma ja jotka olisivat hyvää seuraa. Mutta ei kun pitää väkisin täällä olla ja valittaa muiden viesteistä. 

Tätä ihmetellään usein. Itse en niissä ketjuissa käy, mistä en tykkää. Miksi itseäni kiusaisin?

Vierailija
851/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelin kuvaus:

Olet itse vetänyt huumeita. Ehkä se selittää tekstisi. Ei selvin päin kukaan ei tuollaista kirjoita. 

Vierailija
852/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo viesti jossa kirjoitettiin pelimaailmasta kertoi puolestaan minulle kaiken kuka siellä ruudun takana oikein kirjoittaa ja millainen ihminen sekä millainen tilanne ihmisellä on. Tahtomattasi paljastat itsestäsikin koko ajan lisää tänne ketjuun ja minulle tuo viesti kertoi kaiken. Sanassa on viisi kirjainta. 

Osuiko? 

Vierailija
853/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa joka viestiin. En minä halua vastausta. Kirjoitan muuten vaan. Miksi puutut mun viesteihin?  En kaipaa tsemppiviestejä enkä mitään toivotuksia! 

Kenelle kirjoitat? Jotkut tykkäävät kommentoinneista

Vierailija
854/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Kukaan ei tykkää kommentoinneista. 

Vierailija
855/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäkö , mitä kuuluu. Huomenna tuodaan kuusi ja koristellaan. Ylihuomenna kauppa tuo usean viikon kauppaostokset.. jne jne.. viikonloppuna leivon 50 pullaa ja torttuja ,,, 

Vierailija
856/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pula mistä puhe. Teillä ainakin kova pula vasta onkin.

Vierailija
857/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muilta vaaditaan asiallista käytöstä jos täällä saa vastata toiselle miten sattuu ja sitten jos joku arvostelee näitä vastauksia niin se on kiellettyä. Se on väärin kirjoittaa kuinka täällä saa mukamas kirjoittaa vapaasti. Silti ette anna esim edellisen sivun ihmisenkään kirjoittaa vaan epäilette hänen taustaansa ja ilkeästi kirjoitatte hänestä. Näin miten tämä sitten mukamas on sananvapautta teille jos ette anna toisen rauhassa kirjoittaa kuulumisiaan. Jättäkää itse muut rauhaan jos vaaditte sitä muilta. 

Olet oikeassa. Ei täällä saa kirjoittaa vapaasti. 

Olkoon tämän ketjun tunnuslause lainaus Sartrelta.

"Ihminen on syntynyt vapaana, mutta kaikkialla hän on kahleissa".

Vierailija
858/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, Villahousuhan oli ensin luokanopettaja, nyt on konttoripäivä! Opettajilla on nyt kiireisimmät kouluviikot, ei mitään konttoripäiviä koskaan. Eli valepersoona taas! Paljastui kyllä jo heti ensimmäisessä viestissä.

Sananlasku: Valehtelija tarvii hyvän muistin.

Vierailija
859/895 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että pelättäisiin jotain vpn-yhteyttä kuin mörköä,  pitää keskittyä asian ytimeen. Mikä tämän sodan tänne ja sinne toiseen ketjuun on alunperin synnyttänyt? Se asia pitää muuttaa. 

Ketju on sairas ja paras tapa hoitaa sairautta on puuttua sen syyhyn. Ei kritiikkiä tyhjästä tule.

Asiaa. Tätä ei haluta ymmärtää, juututaan vaan muihin asioihin.

Ratkaisukeskeisyys puuttuu. Ei korjata asioita, vaan riidellään. Ihan kuin naisvaltaisella työpaikalla, jossa työaika kuluu valtataisteluihin. Lisää miehiä ketjuun ja monipuoliset keskustelunaiheet. Pysyy ketju ryhdissä. Jokaiselle jotain. Olen siis nainen. En vihaa miehiä enkä naisia.

Vierailija
860/895 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan kaikille, mutta ertyisesti joku täällä kommentoi teennäisesti lähes joka viestiä. Pakonomaisesti ja typerästi. Lopettakaa kommentointi, jollei viestissä pyydetä sitä. Hyvät tavat kieltävät myös tunkeilun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä