Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (954)
Tämä ketju ei kyllä enää tee itselleni hyvää. Oma elämäni on mitä on, mutta täällä kaipaisin sitä tunnelmaa mikä oli joskus vuonna 2023, kun näihin ketjuihin ajauduin. Nyt, kun tästä ei ole jäljellä enää oikein mitään tiettyjen syiden vuoksi niin täällä käyminen ja tänne kirjoittaminen käy raskaaksi.
Itsekin aina katson missä mennään ennen kuin kirjoitan. Jos edellä on pilkattu taas jotain ihmistä tai muuta ikävää niin silloin tuntuu väärältä kirjoittaa tänne. Näin itseni takia minun täytyy päästä irti näistä ketjuista. Niin kuin joskus totesin niin väkisin ei synny mitään hyvää ja jos joku asia tuntuu väärältä niin se ei toimi. Minä olen vääryyttä sietänyt paljon aikoinaan. Niin paljon, ettei joku voi kuvitella sitä. Näin miksi kiusaan siis itseäni jos surullinen olo vaan täällä tulee.
Ja älköön tätä viestiä käyttäkö kukaan omiin tarkoituksiinsa. Monien käytös täällä johtaisi erottamiseen monestakin paikasta. Joissakin paikoissa modet heittävät pihalle vähemmästäkin. Ja ne niiden sivujen porukka luulisi olevan asiattomampaa kuin täällä. Eipä muuten monikaan ole. Sitä ihmettelen. Minua ei tosin heitetty ulos sieltäkään. Siellä, kun riitti yksi lausekin siihen ja toisten pilkkaaminen oli ehdoton ei. Ihmisiä, kun pitää kunnioittaa sielläkin.
Te teette täällä tätä ja edellä hyvä esimerkki. Eli haluamalla halutaan vaan ns sekoittaa toisten päätä valheilla ja saada tänä ihminen epäilemään kaikkea. Ja minä en usko teitä pätkääkään.
"Gaslighting (sumutus) on psykologista manipulointia, jossa tekijä saa uhrin epäilemään omaa todellisuudentajuaan, muistiaan ja mielenterveyttään vääristelemällä faktoja, kieltämällä tapahtumia ja vähättelemällä tunteita, minkä tarkoituksena on lisätä vallan ja kontrollin tunnetta suhteessa uhriin. Termi tulee Patrick Hamiltonin näytelmästä Gas Light (Kaasuvalo), jossa mies vähitellen ajaa vaimonsa hulluuden partaalle manipuloimalla ympäristöään ja kieltämällä sen. Tämä on yleinen piirre lähisuhteissa, työpaikoilla ja perheissä, ja se aiheuttaa uhrissa hämmennystä, itseluottamuksen menetystä ja riippuvuutta manipuloijasta. "
Pikkuhiljaa päivä kerrallaan vointi paranee,hyvää joulun aikaa kaikille. Onnea ja terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upotkoon ketju sitten suohon minun puolestani. Jos se on pilalla niin sitten se on. Minä käyn täällä lukemassa vaan kuulumisia. En toisten arvostelua ja sairasta tekstiä, että D sitä ja D tätä, mitä täällä on. Ei tästä mitään iloa itselleen saa jos haluaa omassa elämässään välttää juuri tätä mitä täällä on niin miksi sitten vapaa-ehtoisesti enää täällä käy. Ihminen on tyhmä ei opi näköjään.
Ei ole yksin sinun harteilla ketjun korjaus. Jätä korjaus muille ja kirjoittele omia kuulumisia, jos haluat. Sinä et ole viesteilläsi tätä ketjua pilannut.
Olet kyllä tukenut kiusaajaa ja antanut hänen jaotella ihmisiä ja ajaa pois. Olet ollut kiusaamisen hiljainen hyväksyjä. Moni muukin on ollut ja on vieläkin, mitä ihmettelen suuresti.
Kun pohditaan moraalia, pitää miettiä, mikä rooli käsitteellisellä ajattelulla tässä ketjussa on.
Monelle rauhallinen, turvallinen oma elämä on täällä kaikki kaikessa. Pysytään kodin piirissä, elämä täyttyy päivittäisistä askareista. Laitetaan ruokaa, tehdään käsitöitä, lämmitetään saunaa ja ostetaan hyasintti. Kaikki ulkopuolinen ja muutos koetaan uhaksi.
Joku tänään viisaasti sanoi, että kun on joutunut kestämään paljon, oma rauha on tärkeä. Me emme tiedä, mitä muut ihmiset ovat joutuneet kokemaan.
Nyt he ovat turvassa ja puolustavat tätä omien kuulumistensa ketjua ja toisiaan kaikkia ulkopuolisia uhkia, kuten muutosta vastaan.
Eivät he ehkä ajattele meidän muiden sananvapautta ja että emme halua heille pahaa tai estää heitä kirjoittamasta. Heidän ajatusmaailmansa on toinen. Nämä ihmiset ovat täällä enemmistö. Veikkaan keski-iäksi 60+ ja suurin osa on naisia. Heterogeenisempi yhteisö olisi ketjun kannalta parempi ja antoisampi kaikkien kirjoittajien kannalta. Se pitäisi vaan taiten saada muodostumaan. Tällaiseen riitaketjuun ei helpolla tule uusia.
Olen itse kritisoinut ja puolustanut sananvapautta. Puolustan edelleen.
Silti, tuli surullinen olo, kun muistin miten tämä minunkin kritisoimani D edellisessä ketjussa ehkä omienkin vaikeuksiensa keskellä yritti ystävällisesti ilman holhoamista auttaa yhtä ahdistunutta kirjoittajaa.
Oikeudenmukaisuus on tärkeää, mutta niin on inhimillisyyskin. Maailma ei ole mustavalkoinen. Kukaan ihminen ei ole vain hyvä tai paha. Kaikki me olemme lapsuutemme ja omien kokemustemme tuotoksia. Emme tiedä toisen kohtalosta mitään.
Yhteistyössä on voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tosi huonoa. Puoliso ilmoitti eilen että haluaa erota. En saanut viimeyönä oikein nukuttua ja tänään olen vuoroin kieltänyt koko asian ja vuoroin romahtanut totaalisesti. En käsitä koko asiaa. Ja tässä sitten pitäisi yrittää joulu esittää reipasta sekä lapsille että sukulaisille.
Se aamuseksi olisi pelastanut! Suosittelen muille.
Ja minä suosittelen sinulla jotain tosi kamalaa tapahtuvaksi. Sivusta.
Miksi? Olen eri.
Koska olen mies, se riittää syyksi. Miesvihaa.
Jos haluat tietää miksi oikeasti vastasin sinulle noin, on se, ettei toisen surulliseen viestiin erosta ku
Miehet puhuvat suoraviivaisemmin. En usko, että tarkoittavat pahaa. Moni avioero vältettäisiin, jos naiset ja miehet ymmärtäisi psremmin toisiaan. Koskee myös seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju ei kyllä enää tee itselleni hyvää. Oma elämäni on mitä on, mutta täällä kaipaisin sitä tunnelmaa mikä oli joskus vuonna 2023, kun näihin ketjuihin ajauduin. Nyt, kun tästä ei ole jäljellä enää oikein mitään tiettyjen syiden vuoksi niin täällä käyminen ja tänne kirjoittaminen käy raskaaksi.
Itsekin aina katson missä mennään ennen kuin kirjoitan. Jos edellä on pilkattu taas jotain ihmistä tai muuta ikävää niin silloin tuntuu väärältä kirjoittaa tänne. Näin itseni takia minun täytyy päästä irti näistä ketjuista. Niin kuin joskus totesin niin väkisin ei synny mitään hyvää ja jos joku asia tuntuu väärältä niin se ei toimi. Minä olen vääryyttä sietänyt paljon aikoinaan. Niin paljon, ettei joku voi kuvitella sitä. Näin miksi kiusaan siis itseäni jos surullinen olo vaan täällä tulee.
Ja älköön tätä viestiä käyttäkö kukaan omiin tarkoituksiinsa. Monien käytös täällä johtai
On tärkeää osata erottaa ja lopettaa asiat jotka ei itselle ole hyväksi. Tämä av palsta ei varmasti tue kenenkään onnellisuutta. Pitää kuunnella sisintään ja tehdä päätöksiä omaksi parhaaksi.
"On tärkeää osata erottaa ja lopettaa asiat jotka ei itselle ole hyväksi. Tämä av palsta ei varmasti tue kenenkään onnellisuutta. Pitää kuunnella sisintään ja tehdä päätöksiä omaksi parhaaksi."
Tämä palsta tuki onnellisuuttani vuosia. Kaipausketjussa asiallista porukkaa vuosien ajan, kun sinne kirjoitin. Monesti aiempina vuosina löytyi monia hyviä ketjuja. Samoin kuulumisketju toi vuosien ajan iloa elämääni. Minä, kun en vaadi paljon ja tälläinenkin asia voi auttaa. Nyt tämä vaan on pilalla ja minä en oikeastaan enää saa iloa täältä. Näin vuodet ovat muuttuneet ja se näkyy täällä nyt. Sitten vaan sanon erään laulun sanoin welcome my life ja vielä kerran korista sitä, että surkealla ihmisellä ei ole paljon vaihtoehtoja. Joku jolla on ei vietä aikaa täällä. Ymmärrän sen.
Kävin iltapäivällä niskahieronnassa ja tuntuu kuin kaularanka olisi pidentynyt pari senttiä :D Katsoin äsken Yle Areenalta tän illan MOT:n ja oli kyllä aika mielenkiintoinen. Ei ihme, jos ei työpaikkoja tahdo löytyä, kun työpaikkailmoituksistakin aika iso on sellaisia, ettei niiden takana edes ole mitään työpaikkaa. Energialaitokselta tuli päivällä tekstari, että tekevät huoltotöitä ja keskiviikkona kaukolämpö on koko päivän pois. Onneksi ei ole mitään paukkupakkasia tiedossa.
Onkohan mitään uutta nimimerkkiä tässä ketjussa, mitä ei virheellisesti yhdistettäisi toisiinsa?
En tiedä muista, mutta minua se ärsyttää. Ihmettelen, etteivät kyseiset ihmiset enempää selvitä asiaa. Uskon todella, että mode, villahousu, N54, kukkakimppukin ovat aivan omat persoonansa, en mitään heitä yhdistävää näe. Entäs se yksi mummo, jona hiljan kertoi lastenhoidostaan? Noin vaan päin naamaa väitettiin, että älä valehtele, kukaan ei lastenhoidossa kirjoita vauvalle.
Ja tämänpäiväinen avioerotapaus? Olisin syvästi loukkaantunut moisesta kirjottelusta, jos asia on tosi. Eihän täällä voi tietää, mikä on totta ja mikä ei.
Ihan varoen kannattaa täällä uskoa kenenkään tarkoitusperiä.
Yksi on mikä pysyy: riitelyä täällä haluaa yksi, ei yhdessäolon rauhaa tai sopua :(
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mitään uutta nimimerkkiä tässä ketjussa, mitä ei virheellisesti yhdistettäisi toisiinsa?
En tiedä muista, mutta minua se ärsyttää. Ihmettelen, etteivät kyseiset ihmiset enempää selvitä asiaa. Uskon todella, että mode, villahousu, N54, kukkakimppukin ovat aivan omat persoonansa, en mitään heitä yhdistävää näe. Entäs se yksi mummo, jona hiljan kertoi lastenhoidostaan? Noin vaan päin naamaa väitettiin, että älä valehtele, kukaan ei lastenhoidossa kirjoita vauvalle.
Ja tämänpäiväinen avioerotapaus? Olisin syvästi loukkaantunut moisesta kirjottelusta, jos asia on tosi. Eihän täällä voi tietää, mikä on totta ja mikä ei.
Ihan varoen kannattaa täällä uskoa kenenkään tarkoitusperiä.
Yksi on mikä pysyy: riitelyä täällä haluaa yksi, ei yhdessäolon rauhaa tai sopua :(
Nimenomaan. Ei täällä voi tietää mikä on totta ja mikä ei. Kaikki voi keksiä ihan mitä vaan. Tämä on ihan selvä kaikille.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Kävin iltapäivällä niskahieronnassa ja tuntuu kuin kaularanka olisi pidentynyt pari senttiä :D Katsoin äsken Yle Areenalta tän illan MOT:n ja oli kyllä aika mielenkiintoinen. Ei ihme, jos ei työpaikkoja tahdo löytyä, kun työpaikkailmoituksistakin aika iso on sellaisia, ettei niiden takana edes ole mitään työpaikkaa. Energialaitokselta tuli päivällä tekstari, että tekevät huoltotöitä ja keskiviikkona kaukolämpö on koko päivän pois. Onneksi ei ole mitään paukkupakkasia tiedossa.
Ja samat avoimet työpaikat ilmoitetaan vaikka kuudessa foorumissa -> tilastoidaan 6 avointa paikkaa, täysin vääristynyt luku :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan keskusteluksi:)
Keskustelu on kyllä ihan jotain muuta. Ajatusten vaihtoa. Tekoystävälliset kommentit ketjun parantamiseksi on kuin työpaikkojen työhyvinvointipäivät. Kiusallisia ja tehottomia.
Sinulla on toki oikeus omaan mielipiteeseesi. Jotkut muut voi olla toista mieltä. Sanan- ja mielipiteenvapauttahan täällä just peräänkuulutetaan :)
Saa kirjoittaa mitä haluaa. Terminologiaa kyllä korjasin: keskustelu on dialogia, vuorovaikutteista ajatusten vaihtoa. Yksittäiset, irralliset heitot jotain muuta. Saa niitä tietysti kirjoittaa. Vaikuttavuus vaan jättää toivomisen varaa, jos niillä ketjua haluaa parantaa.
Aito keskustelu täältä puuttuu. Erilaisuutta
Kaikki ei todellakaan siedä yhtään kritiikkiä vaan tullaan heti silmille että korviin sattuu.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Tuosta työnhausta on hyvä keskusteluketju meneillään.
Nukuttaa jo, unirytmi vähän sekaisin ja pitäis välillä muistaa ulkoillakin.
Vierailija kirjoitti:
"Voin kertoa sinulle, että kun puoliso kertoo ersta, ei tulla vauvapalstalle"
Voi Taivas, mitä omahyväisyyttä: sinä ja sinä! Sinun erosi on yksi, muiden on taatusti erilaiset.
On äärimmäisen loukkaavaa laukoa tuollaista, olkoon vaan random somepalsta.
Todellakaan en tahdo uskoa, että kukaan noin moukkamaisesti oikeassa elämässä käyttäytyy. Pahoin kyllä pelkään.
Onko tämä nyt asiallista? Ei minun mielestä. Eri mielipiteitä pitää kunnioittaa. Keskustelua ei synny näin. Häpeä jos osaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voin kertoa sinulle, että kun puoliso kertoo ersta, ei tulla vauvapalstalle"
Voi Taivas, mitä omahyväisyyttä: sinä ja sinä! Sinun erosi on yksi, muiden on taatusti erilaiset.
On äärimmäisen loukkaavaa laukoa tuollaista, olkoon vaan random somepalsta.
Todellakaan en tahdo uskoa, että kukaan noin moukkamaisesti oikeassa elämässä käyttäytyy. Pahoin kyllä pelkään.
Onko tämä nyt asiallista? Ei minun mielestä. Eri mielipiteitä pitää kunnioittaa. Keskustelua ei synny näin. Häpeä jos osaat.
En häpeä tätä. Täällä monessa viestissä kirjoitettiin tyyliin: feikkitarina, ette kai te tyhmät uskonu.
Noiden kirjoittajien kuuluu hävetä!
Se on feikkitarina!
Mistä sinä tiedät vai kirjoititko itse? No se on överinoloa, jos totta.
Työpäivä pulkassa, vapaapäivä, pari bissee ja goisaamaan. Ihan kiva päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muilta vaaditaan asiallista käytöstä jos täällä saa vastata toiselle miten sattuu ja sitten jos joku arvostelee näitä vastauksia niin se on kiellettyä. Se on väärin kirjoittaa kuinka täällä saa mukamas kirjoittaa vapaasti. Silti ette anna esim edellisen sivun ihmisenkään kirjoittaa vaan epäilette hänen taustaansa ja ilkeästi kirjoitatte hänestä. Näin miten tämä sitten mukamas on sananvapautta teille jos ette anna toisen rauhassa kirjoittaa kuulumisiaan. Jättäkää itse muut rauhaan jos vaaditte sitä muilta.
Tänne kirjoittelee jotkut feikkiprofiileilla. Mahdoton tietää, kuka kukin on. Tiedonhan voi aina korjata. Näin menetteli ainakin joku suunnittelija äsken. Olen eri.
Mistä sen tietää, että korjaaja on aito ja kirjoittaa tottaa. Tää on niin valheita täynnä. Itse luen hyvin harkiten kaiken
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa päivä kerrallaan vointi paranee,hyvää joulun aikaa kaikille. Onnea ja terveyttä.
Hetken ajattelin, että olet väärässä ketjussa. Oli niin tervejärkinen viesti.
Jos haluat tietää miksi oikeasti vastasin sinulle noin, on se, ettei toisen surulliseen viestiin erosta kuulu laittaa seksiviestejä yms mikä taas pilkkaa hänen ikävää tilannettaan. Sillä ei ole väliä oletko mies, nainen vai jotain siltä väliltä. Vaan mieti mikä vastaus käy mihinkin hetkeen. Jos olisit itse eronnut niin mieti onko seksiaiheinen pilkkahenkinen viesti ok sellaiseen hetkeen. Jos ihmisellä on surullinen ja raskas tilanne niin on julmaa kommentoida ikävästi. Sen vuoksi toivoin sinulle pahaa, koska sinun pitää myös oppia jotain. Ei ole ok kuitenkaan irvailla ketään. Minäkin siihen sorruin, mutta jos joku kirjoittaa tänne surullisena niin on hyvin ikävää jos jatketaan pilkata muita.