Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän naiset vihaa mua? (olen nainen)

Vierailija
04.12.2025 |

Ikävuoden 13v jälkeen mulla ei oo ollut koskaan naispuoleisia kavereita. Kun olen ollut töissä/kursseilla/koulussa niin naiset ikäänkuin välttelee mua. Alussa he ovat ystävällisiä mutta sitten ajautuvat toisten kanssa kaveeramaan.

Luonteeltani olen hiljainen, ujo, ja hieman sulkeutunut mutta tosi ystävällinen  ja puhun kyllä vaikka olen hiljainenkin.

Ulkonäöltäni olen tavis, ehkä ihan nätti ainakin jos laittaudun (mitä en yleensä tee vaan kuljen melko luomuna meikittä). En tykkää hienostelusta ja pystyn tehdä kovaa työtä jos täytyy.

Tuntuu et on joku "kuilu" minun ja naisten välillä, kun en ole heistä ystäviä saanut. Ikäänkuin he huomaisivat että mussa on jotain vikaa :D Muuten en sitä osaa selittää. Tuon takia mulle tulee myös tosi kiusallinen olo aina naisten seurassa. Joidenkin naisten seurasa on vähän helpompi, mutta ei suurimman osan.... Osaako joku samaistua? Ja onko tälläinen "normaaliakin"

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaistun. Usein miehet tykkää, naiset ei.

Itse ajattelen sen ehkä niin, että mussa on liikaa muille naisille. Tulee kateus monesti. 

Mutta on niitä mukaviakin naisia.

Kiva että joku samaistuu. En itse tunne että mussa on liiaa, olen tosi sellainen "seinäruusu" arka ja haluan olla sivussa. Muyös jotenkin ehkä huonot sosiaaliset taidot. Ehkä en sitten ole löytänyt omantyyppisiä naisia tai jotain. 

Tunnistan tuossa tosi paljon samaa, mitä on itsessäni. Sain vasta 50-vuotiaana ADHD-diagnoosin ja minulla on myös asperger-piirteitä, mutta ilman lapsuuden dokumentaatiota en autismi-diagnoosia saanut. Koen usein, etten ole useimpien naisten kanssa samalla aaltopituudella. Miesten kanssa keskustelu tuntuu luontevammalta.

Neurotyypil

Mistä nepsyjä voi löytää :)

Vierailija
42/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "minulla on diagnoosi" uhriutuminenkin on tosi ärsyttävää.

Kuinkahan monella minun mielestä oudolla on diagnoosi?? Eiköhän kaikki ole "outoja" omalla tavallaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen uudessa seurassa suht hiljainen ja arka, en oikein osaa puhua yleisistä aiheista, kiero huumori ja oon pahasti mt-ongelmainen, mutta ihan hoikka ja nätti, silti kiltti ja ystävällinen.

Miehet ihastuu helposti, naiset katsoo vähän kieroon. On ollut aika ikävää vasta nyt melkein 40-vuotiaana tajuta, että miehet tykkää ulkonäöstä ja tuppaa seuraan milloin milläkin perusteella, ei niitä mun persoona kiinnosta eikä haittaa et mulla on mielenterveydes tosi huonossa jamassa, juon liikaa ja oon syömishäiriöinenkin. Nuorempana kuulin usein olevani "mysteerinen". No kai kun olin niin ahdistunut etten juuri puhunut vieraille.

Yläasteen jälkeen en mäkään ole löytänyt naispuolisia, samanhenkisiä kavereita. Oon tullut juttuun kuitenkin mua vanhempien naisten kanssa (kai he jotenkin näkee mun läpi?) ja heistä moni on jostain syystä todella lämpimiä mua kohtaan.

Kai se on vaan persoonakohtaista ja ikäinen tekee tehtävänsä. Joskus olin sisustaja linjalla, jossa oli vain naisia, enkä mä osannut niiden kanssa mitään jutella. Onneksi pitivät mut kuitenkin porukassa, mutta keskenään he muodosti oikeita ystävyyksiä. Oon ollut myös puualalla ja raksalla usein ainoana naisena, ja ihan samalla tavalla siellä on miehiä keiden kanssa osaa heittää läppää ja niitä, joiden kanssa ei ole sit mitään puhuttavaa.

Vierailija
44/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko miesten miellyttäjä? Et ksi vaan?  Tert tuhoa koko naiskunnalle! Sulle potäisi  opettaa mitä on olla alistettu ja rikosten uhri? 

Apua :D 0_9

Vierailija
45/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen sen ehkä niin, että mussa on liikaa muille naisille. Tulee kateus monesti. 

Näistä "en ole yhtään niinkuin muut naiset ja tulen juttuun paremmin miesten kanssa"-naisista paistaa läpi se ylemmyyden tunne.

Ei siihen liity mitään ylemmyyden tunnetta, se on vain havainto. Minäkin olen tuon havainnut ja muistan yhdenkin tilanteen, jossa olin naisporukassa ja tunsin oloni hyvin vaivautuneeksi. Sitten porukkaan tuli yksi mies ja oloni helpottui välittömästi, huomasin myös ajattelevani "vihdoin tuli joku toinenkin mies", vaikka en itseäni todellakaan miehenä pidä. Mutta se oli silmiäavaava kokemus huomata miten vaikeaa on olla naisseurassa, kun kokee, ettei kuulu joukkoon eikä ymmärrä kuinka naisten kanssa pitää olla ja keskustella.

Miesten tapa kommunikoida on kai erilainen eikä minulla miesten kanssa tule koskaan tunnetta, että en osaa näitä sääntöjä enkä tiedä mitä minulta odotetaan.

Vierailija
46/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan muodostavat pikkuryhmiä kaikkialla, missä he kokoontuvat. Se näkyy työpaikoilla ja muissa paikoissa. Ja jokin kumma muut ulossulkeva mekanismi alkaa pyöriä usein. Näistä porukoista jää helposti myös ulkopuolelle. Itse olen kai siitä harvinainen tyyppi, etten ole koskaan edes halunnut tutustua työkavereihin paremmin. Asiallinen työkaveruus on riittänyt. Vapaa-ajan porukat ovat sitten erikseen. 

Vierailija
47/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurelle osalle ihmisistä ihmissuhteet ja bondaaminen = paskanpuhuminen. Jos nämä joukot vaistoavat ettei sinua kiinnosta paskanpuhuminen ja muiden tallominen pönkittääkseen itseään hierarkiassa niin ulos jäät. Ihmiset ovat oikeasti elukoita, hyvin pärjää ilman tuollaisia piirejä.

Vierailija
48/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä "en ole yhtään niinkuin muut naiset ja tulen juttuun paremmin miesten kanssa"-naisista paistaa läpi se ylemmyyden tunne.

Ei siihen liity mitään ylemmyyden tunnetta, se on vain havainto. Minäkin olen tuon havainnut ja muistan yhdenkin tilanteen, jossa olin naisporukassa ja tunsin oloni hyvin vaivautuneeksi. Sitten porukkaan tuli yksi mies ja oloni helpottui välittömästi, huomasin myös ajattelevani "vihdoin tuli joku toinenkin mies", vaikka en itseäni todellakaan miehenä pidä. Mutta se oli silmiäavaava kokemus huomata miten vaikeaa on olla naisseuras

Samanlaista kokemusta, mutta en kyllä halua miespuoleisia ystäviäkään. varsinkin kun on parisuhteessa. Ja miehethän aina sanoo, etteivät halua olla naisten ystäviä. Ehkä olen vain sitten kissojen ystävä.

Vierailija
49/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten tuo helpottaa....

Vierailija
50/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on elämäni tarina.

Nuorena olin nätti, ja naiset vihasi ja miehet tykkäsi.

Nyt kun olen vanha, molemmat inhoaa.

Syytä tulen tuskin koskaan tietämään, mutta sanotaan, että ihmiset eivät niinkään välitä mitä teet tai sanot, vaan siitä miltä niistä tuntuu seurassasi.

Minun seurani on siis ikävää.

Vierailija
51/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on elämäni tarina.

Nuorena olin nätti, ja naiset vihasi ja miehet tykkäsi.

Nyt kun olen vanha, molemmat inhoaa.

Syytä tulen tuskin koskaan tietämään, mutta sanotaan, että ihmiset eivät niinkään välitä mitä teet tai sanot, vaan siitä miltä niistä tuntuu seurassasi.

Minun seurani on siis ikävää.

Joo. ihmiset on kyllä kakkaa.

Vierailija
52/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tavannut pari tuollaista ihmistä joiden mielestä kaikki naiset vihaavat heitä. Yleensä tuo on sellainen ihminen josta oikein huokuu (sisäistetty) naisviha. Heidän perusoletuksensa on se, että naiset vihaavat toisiaan ja haluavat vain juoruilla. Sitten kaikki naisten sanoma tulkitaan väärin, koska eihän kukaan nainen voi tykätä heistä. 

Vierailija
53/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tavannut pari tuollaista ihmistä joiden mielestä kaikki naiset vihaavat heitä. Yleensä tuo on sellainen ihminen josta oikein huokuu (sisäistetty) naisviha. Heidän perusoletuksensa on se, että naiset vihaavat toisiaan ja haluavat vain juoruilla. Sitten kaikki naisten sanoma tulkitaan väärin, koska eihän kukaan nainen voi tykätä heistä. 

No itse en vihaa naisia. Vähän arastelen heitä, kun on niin paljon huonoja kokemuksia. Silti vielä joskus olisi kiva että olisi omanikäisiä naisia ystävänä.

Vierailija
54/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin, että Suomessa oli noin, mutta sitten matkustin ulkomaille ja kaikki tyypit halus olla mun ystäviä. Mistä tää johtuu?

Vierailija
55/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin, että Suomessa oli noin, mutta sitten matkustin ulkomaille ja kaikki tyypit halus olla mun ystäviä. Mistä tää johtuu?

Muutenki ulkomailla tyypit tulee jutteleen JNE

Vierailija
56/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenki ulkomailla tyypit tulee jutteleen JNE

Oot vaan just niin uniikki väärinymmärretty. jk, ymmärrän kyllä että neuroepätyypillisenä ekstroverttinä on suomessa vaikeaa.

Vierailija
57/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ole tarpeeksi laumasielu. Se huomataan vaikka itse ei tajuaisi. On kyllä typerä vaatimus.

Vierailija
58/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse en vihaa naisia. Vähän arastelen heitä, kun on niin paljon huonoja kokemuksia. Silti vielä joskus olisi kiva että olisi omanikäisiä naisia ystävänä.

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
59/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

28

Vierailija
60/72 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näistä paistaa läpi kateus ja alemmuuden tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan