Saksalainen viulisti JÄRKYTTYI Helsinki-Vantaalla, kun ei päässyt matkustamoon ylisuuren laukkunsa kanssa. Mitä tunteita herättää?
Ylisuuri viulukotelo matkassa ja Lufthansan virkailija ilmoitti, ettei sen kanssa pääse matkustamoon koska laukku ei mahdu lokeroon tai penkin alle. Lisäpaikkaa ei voinut ostaa, koska lento täysi.
Noh, pääsi sitten kuitenkin viulu sylissä matkaan ja ylisuuri kotelo meni ruumaan.
Tästä voi päätellä, ettei viulisti ole ilmoittanut ylisuuresta pakaasista lentobookkauksen yhteydessä koska se olisi tarkoittanut lisäkuluja hänelle. Nyt sitten olisi pitänyt saada sama ilmaiseksi, koska ennenkin on saatu. Tällä kertaa kävikin sitten toisin.
Miksi viulisti ihmettelee tällaista asiaa valtamedian etusivulla? Ja ennen kaikkea: miksi valtamedia uutisoi tällaista.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011668377.html
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkkä ajatus viulunsoitosta nostaa ihokarvat pystyyn. En ole ikinä voinut sietää kyseisen soittimen ääntä, kiitos kaikkien peruskoulun juhlien kun yksi muka-soittaja kitkutti sitä joka saatanan tilaisuudessa.
Osoittaa pelkästään sinun rajoittuneisuuttasi.
Inhoat varmaan kaikkea soittoa ja laulua, koska epäilemättä koulussa olet kuullut huonoa laulua ja soittoa?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ehkä kannattanut tiedustella asiaa etukäteen? Ei kai siellä yhtään mitään ylisuurta voi kuljettaa vaikka mieli tekisi.
Viuluja, kitaroita ym. kyllä saa kuljettaa matkustamossa. Sikäli poikkeuksellinen tilanne kyllä.
Minä en voi sietää kenenkään puhetta, koska ala-asteella oli yksi luokka-averi, joka puhua pälpätti ärsyttävällä äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkkä ajatus viulunsoitosta nostaa ihokarvat pystyyn. En ole ikinä voinut sietää kyseisen soittimen ääntä, kiitos kaikkien peruskoulun juhlien kun yksi muka-soittaja kitkutti sitä joka saatanan tilaisuudessa.
Osoittaa pelkästään sinun rajoittuneisuuttasi.
Inhoat varmaan kaikkea soittoa ja laulua, koska epäilemättä koulussa olet kuullut huonoa laulua ja soittoa?
En suinkaan. Olen myös aikoinaan käynyt soittotunneilla ja kuuntelen paljon musiikkia. Miksi sinua häiritsee että viulu aiheuttaa minulle pelkkiä negatiivisia tunteita? Tunteitahan ap kyseli, kerro toki omasi.
Vierailija kirjoitti:
Harjoitteliko viululla koko lennon ajan?
Epäilemättä. Että kaikki varmasti huomasivat että MINÄ OLEN VIULISTI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ammattiviulistin pitäisi tietää mitkä liput tarvitsee viululleen
Kun edes lentoyhtiö ei tiedä sitä. Tai ainakaan lentoyhtiö ei tiedä pääseekö viulu lentokoneeseen lipun oston jälkeen. Jos lentoyhtiö tietää, niin sitten viulisti voi tietää.
Eikö kannattaisi pelata varman päälle, kun kerran soitinkin on niin arvokas?
Vaikka ostaisit viululle oman istumapaikan, et voi olla varma. Tuo paikka voidaan antaa myös toiselle ihmismatkustajalle, jos kone on ylibuukattu.
Eräskin saksalainen "muusikko" repi perseensä kun Königsbergin kirkon urut eivät mahtuneet lennolle.
Instagrammissa oli viulistin kurjaan kohtaloon ottanut osaa myös yksi maailman parhaista sellisteistä Sol Gabetta joka tuskin sanoo mitään tavalliselle vauva-palstalaiselle. Ks. soittoa https://www.youtube.com/watch?v=g99hqqNFvg0&list=RDg99hqqNFvg0&start_ra…
Vierailija kirjoitti:
Instagrammissa oli viulistin kurjaan kohtaloon ottanut osaa myös yksi maailman parhaista sellisteistä Sol Gabetta joka tuskin sanoo mitään tavalliselle vauva-palstalaiselle. Ks. soittoa https://www.youtube.com/watch?v=g99hqqNFvg0&list=RDg99hqqNFvg0&start_ra…
Mitä sitten? Mikä on viestisi pointti?
Vierailija kirjoitti:
Viulua voi soittaa niin monella tavalla. Tässä Rosalian uusi kappale missä viulut ovat merkittävässä osassa https://www.youtube.com/watch?v=htQBS2Ikz6c&list=RDhtQBS2Ikz6c&start_ra…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Mikä on viestisi pointti?
Some maailma on saanut tietää millainen kehitysmaa Suomi on muusikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ammattiviulistin pitäisi tietää mitkä liput tarvitsee viululleen
Kun edes lentoyhtiö ei tiedä sitä. Tai ainakaan lentoyhtiö ei tiedä pääseekö viulu lentokoneeseen lipun oston jälkeen. Jos lentoyhtiö tietää, niin sitten viulisti voi tietää.
No kyllähän tuo selvästi lukee lentoyhtiöiden sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen viulisti ja ymmärrän järkytyksen oikein hyvin. Itselläni on "vain" 35 000e viulu, mutta tuo saksalaisviulistin viulun hinta on luultavasti moninkertainen.
Viulistina soitin on minulle kuin osa itseäni. En koe soittavani viulua vaan enemminkin minä ja viulu teemme yhteistyötä. Olisi todella järkyttävää, jos joku ehdottaisi sen laittamista ruumaan ja sitten taas, viulun kuljettaminen ilman suojakoteloa tuntuisi pelottavalta viulun puolesta
Otat viulusi varmaan mukaan sänkyyn illalla ja peittelet sen lämpimillä untuvapeitteillä, että viululla olisi hyvä mieli ja hyvin nukuttuaan soisi seuraavana päivänä oikein heleästi.
Juuri viulukotelo on siinä ja siinä pääseekö kabiiniin vai ei. Tämä on nyt selvästi aiheuttanut yllätyksen kun esim Norwegian kelpuuttaa viulukotelon ilman muuta kabiiniin. En muista miten Finski.
Tilanne voi olla vähän stressaava jos asia selviää vasta boardingin jälkeen, sillä silloin ei enää ehdi vaihtamaan linjaa eikä edes pakkaamaan figeliä. Varmasti arvoviulun vakuutusehdoissakin lukee miten se on kuljetettava ja rahti ei ole vaihtoehto. Arvoviulua ei oikein voi käsistään päästää.
Isompien soittimien omistajat tietävät että hyttiin ei ole asiaa millään öentoyhtiöllä: Kitarat, sellot tai sähköpianot matkustavat rahdissa, toivottavasti hyvässä kotelossa tai mikäli kyseessä on joku arvosoitin, tyyriisti omalla paikallaan vyötettynä ja täyden hinnan maksaneena.