Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoinen ystävä rikkoo huonekalut.

Vierailija
03.12.2025 |

Totuus on se, etten enää halua kutsua häntä kylään, koska huonekaluni eivät kestä. Hänellä on tapana "rojahtaa" mennessään istumaan ja sohvani putket ovat siksi vääntyneet hänen painonsa alla. Ajattelin ostaa uuden sohvan, mutta sitten en enää voi kutsua häntä kylään, mukava tyyppi on ylipainosta huolimatta. 

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä osta uutta sohvaa vaan pelkkiä tyynyjä lattialle japanilaiseen tyyliin. Jos sieltä lattialta vielä nousee, ei varmasti tule kyläilemään uudestaan.

Jos ei nouse niin hinurihommiksi meni 

Ei välttämättä ole homo?

Vierailija
82/121 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton penkit eivät myöskään kestä överipainoja. Menee herkästi pehmusteet/verhoilut rikki. En ota övereitä oman auton kyytiin.

Miksi sitten kaikki rekkakuskit on 200-kiloisia möhömahoja? Tottakai autot kestää. 

Ei 200 kg enää jaksa ajaa työkseen autoa.

Saati pääse kipuamaan sinne nuppiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa ystäväsi terveydenhuoltomenot🤷

Pas.kat sinä mitään maksat, luuseri.

Vierailija
84/121 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan  kun vanhempani olivat ostaneet uuden sohvan niin 2 reilusti ylipainoista sukulaista tuli kylään ja istuivat rojahtaen uudelle sohvalle niin koko sohva romahti.

Vierailija
85/121 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka huonoja huonekaluja sulla on kun eivät kestä ? Onko ne lasten huonekaluja? Normaali sohva kestää kyllä paljonkin painoa 

No, Ikean putki -ja pahvihuonekalujahan nykyään kaikki haluaa. 

Vierailija
86/121 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat Ikea-kamat eivät kestä aina normaalipainoistakaan. Osta kotimaista laatua.

Vierailija
87/121 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävälle voi aina sanoa suoraan. Sano että ei rojahda istumaan. Sun sohva ei kestä sitä.

Ei voi sanoa mitä tahansa. Kyllä katkaisisin välit jos tuommoista joku sanoisi, ei ole tosi ystävä joka huomauttelee. Itse painoni kannan!

Niin, mutta et osaa ottaa huomioon huonekalujen kantokykyä?  Olen itsekin melko painava ja todellakin katson mihin ja miten istun.

Vierailija
88/121 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä aiemmin edes tullut ajatelleeksi ettei joku huonekalu ei kestäisi kaikkien painoa, meillä on paljon kaiken kokoisia sukulaisia ja tuttuja ja hyvin on huonekalut kestäneet.

Vierailija
89/121 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolit itse asiassa kesta kun paino nousee sinne 120-150 kiloon ja tuon painoisia nykyään on! 

Niin on. Ei tartte 190 senttisen kauaa käydä salilla, kun 120kg on taulussa.

Mutta yleensä nuo 120 kiloiset ovat jotain 160-170 cm pitkiä, ja eivät käy kuntosalilla.

Vierailija
90/121 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lihava mutta olen pitkä ja painan 105 kiloa. Yritän varoa rojahtamasta sohville. Eihän mikään sohva mun romahdusta kestä. Välillä sitä vaan unohtaa varoa. Olen rikkonut useita huonekaluja.

Ongelma ei siis ole Ap:n ystävän ylipaino vaan välinpitämättömyys. Ihan suoraan voit sanoa että voisitko istua varovasti. Ei ne huonekalut edes kevyiden ihmisten hyppimistä kestä. Jos se täystuho kaveri huomautuksesta loukkaantuu niin painukoot..

Vierailija
91/121 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa sellaisen dildo-jumppapallon sille kaverille, niin ei haittaa jos psoahtaa.

Mistä saa dildo-jumppapalloja? Haluan sellaisen heti. T:sinkkunainen 

Vierailija
92/121 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävälle voi aina sanoa suoraan. Sano että ei rojahda istumaan. Sun sohva ei kestä sitä.

Ei voi sanoa mitä tahansa. Kyllä katkaisisin välit jos tuommoista joku sanoisi, ei ole tosi ystävä joka huomauttelee. Itse painoni kannan!

Eli et sitten ota istuessasikaan mitään tukea esim. sohvasta vaan leijut ilmassa?

Tää on taas tätä, että jos itsessä on jokin tekijä josta aiheutuu haittaa tai harmia muille, niin muiden pitää sopeutua. Ostakoot muut vahvempia (ja kalliimpia) huonekaluja, muut menkööt pois bussipysäkin katoksesta sateeseen jos ei kelpaa haistella tupakansavua, muut pitäkööt ikkunat ja parvekkeenovet kiinni kesähelteellä että minä saan toteuttaa tupakointioikeuttani, muut menkööt pois uimahallin saunasta kun minun kulttuurini pakottaa minut tulemaan sinne paskaisissa uimahousuissa, muut käyttäkööt rappusia että minä saan haista taloyhtiön yhteisessä hississä kuselta ja hieltä...

Ok, moni ei pysty hallitsemaan kaikkia asioita elämässään ja paino voi olla oman tahdon ulottumattomilla. Mutta vastuu on henkilöllä itsellään. 

Jos minulla olisi jokin ominaisuus joka haittaa muita, niin minä sopeudun. En pakota muita sopeutumaan.

Ja toisaalta: kyllä huonekaluille rojahtamisesta voi sanoa loukkaamatta ketään. Itse ainakin sanoisin ihan ystävällisesti, että nämä minun huonekalut ovat vähän huteria, että niillä pitää istua varoen. Tyhmempikin ymmärtää muuttaa tyyliä olettamatta että halutaan loukata lihavuudesta.

Vierailija
93/121 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan, että ystäväsi painaa 140 kg. Jos sohvasi menee tuosta rikki, niin se tarkoittaa, ettei sohvallesi voi istua kaksi hoikkaa 70 kg ihmistä vierekkäin.

Kyse on siis sohvan huonolaatuisuudesta.

Ei pidä paikkaansa. Sohvat on mitoitettu siten, että esim. kolmelle henkilölle tarkoitetulla sohvalla kestää istua kolme täysikokoista aikuista, kun paino jakautuu tasaisesti koko sohvan alueelle ja istuminen on "normaalia käyttöä".

Yhteen kohtaan kohdistuva pistekuorma, joka voi aiheutua raskaasti ylipainoisesta ihmisestä, sohvalla pomppimisesta tai vaikka sylikkäin rajusta ja pomppivasta nussimisesta voi aiheuttaa sohvan rikkoutumisen. Esimerkiksi laadukkaankin sohvan jousitus kyllä ratkeaa kiinnityksistään, jos sen päälle pudotetaan 150 kg, joka painovoiman vaikutuksesta kohdistaa sohvaan pahimmillaan lähes tuhannen kilon voiman.

Eli ei päästetä lapsia pomppimaan sohvalla, ei nussita rajusti ja jos mennään kylään ja painetaan 150 kg, niin ollaan varovaisia ja katsotaan huonekaluja itse vähän sillä silmällä, että kestäisikö tuo minua. Ja jos hajoaa, maksetaan vapaaehtoisesti. 

Vierailija
94/121 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliäkö niistä huonekaluista, ne on halpoja verrattuna siihen että uusii parketin kun joku sota norsu on kävellyt siellä piikkikoroissa. 

Vierailija
95/121 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaa sellaisen dildo-jumppapallon sille kaverille, niin ei haittaa jos psoahtaa.

Mistä saa dildo-jumppapalloja? Haluan sellaisen heti. T:sinkkunainen 

Vaarallinen laite. Liian kiihkeä pomppiminen voi johtaa siihen, että dildo-osa vaihtaa ykkösestä kakkoseen lennossa ja seuraavalla pompulla takaisin. Toki jos tykkää. 

Vierailija
96/121 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et sitten ota istuessasikaan mitään tukea esim. sohvasta vaan leijut ilmassa?

Tää on taas tätä, että jos itsessä on jokin tekijä josta aiheutuu haittaa tai harmia muille, niin muiden pitää sopeutua. Ostakoot muut vahvempia (ja kalliimpia) huonekaluja, muut menkööt pois bussipysäkin katoksesta sateeseen jos ei kelpaa haistella tupakansavua, muut pitäkööt ikkunat ja parvekkeenovet kiinni kesähelteellä että minä saan toteuttaa tupakointioikeuttani, muut menkööt pois uimahallin saunasta kun minun kulttuurini pakottaa minut tulemaan sinne paskaisissa uimahousuissa,

Tähän vielä lisäys: Käykää suihkussa, peskää vaatteita, älkää saatana haisko yhteisessä hississä! Jos yläkerran mölyapina luet tätä. Terveisin sama.

Vierailija
97/121 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole lihava mutta olen pitkä ja painan 105 kiloa. Yritän varoa rojahtamasta sohville. Eihän mikään sohva mun romahdusta kestä. Välillä sitä vaan unohtaa varoa. Olen rikkonut useita huonekaluja.

Ongelma ei siis ole Ap:n ystävän ylipaino vaan välinpitämättömyys. Ihan suoraan voit sanoa että voisitko istua varovasti. Ei ne huonekalut edes kevyiden ihmisten hyppimistä kestä. Jos se täystuho kaveri huomautuksesta loukkaantuu niin painukoot..

Mieheni on myös pitkä ja painaa sen vuoksi lähemmäksi 100 kiloa. Hän ei koskaan istu minnekään, ennen kun on ainakin silmämääräisesti tsekannut huonekalun kantokyvyn. Nuorempana oli kuulemma sen verran monta tuolia hajoittanut...

Vierailija
98/121 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa tapaamiset lenkkeilyn merkeissä. 

Vierailija
99/121 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin meni jpskus sohva rikki tuollaisen ylipainoisen rojahtajan kanssa. Vitutti aika jäätävästi. Onneksi meni muutenkin välit poikki, niin ei tarvinnut ottaa puheeksi, miten ei toisten huonekalua voi/saa rikkoa. 

Omistajan vastuu

Vierailija
100/121 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos istut kaverisi sohvalla. Silloin kaverisi sohva kantaa painosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi