Ylipainoinen ystävä rikkoo huonekalut.
Totuus on se, etten enää halua kutsua häntä kylään, koska huonekaluni eivät kestä. Hänellä on tapana "rojahtaa" mennessään istumaan ja sohvani putket ovat siksi vääntyneet hänen painonsa alla. Ajattelin ostaa uuden sohvan, mutta sitten en enää voi kutsua häntä kylään, mukava tyyppi on ylipainosta huolimatta.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolit itse asiassa kesta kun paino nousee sinne 120-150 kiloon ja tuon painoisia nykyään on!
hyvin kestää vanhat ikea tuolitkin. Mallistahan se riippuu. Jos ostaa huonon mallin, niin läpi menee nopeesti. Jos tuolin jaloissa ei ole yhtäkään tukipuuta, jäisi kauppaan. Hyvää, kestävää tuoli ei alle satasella saa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko aloitus totta.
Mutta ihan normaalipainoisena olen pari kertaa onnistunut hajottamaan tuolin vain istumalla siihen.
Luulisihan sen käyvän sata kiloa painavaltamakin.
Mutta eihän tuossa muuta voi tehdä kuin nähdä kahvilassa/kapakassa.
Siten onnettomuudet ovat heidän vastuullaan.
Salakapakassa
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ajatelleet että sohvan pitää kestää myös sitä että kaksi aikuista ihmistä harrastaa siinä seksiä? Ja ne painaa yhdessä jo lähemmäs 200 kg, ja liikkeet voi olla hyvinkin vaihtelevia ja äkkinäisiä ja jyskyttäviä. Se että joku painava henkilö istahtaa sohvalle on paljon pienempi rasite.
Olin just sanomassa, ettei ne huonekalut kyllä nussimistakaan kestä. Yllättäen parhaiten ehkä selviää keittiönpöytä, vaikka pöytä ei välttämättä taas kestä istumista.
Oletetaan, että ystäväsi painaa 140 kg. Jos sohvasi menee tuosta rikki, niin se tarkoittaa, ettei sohvallesi voi istua kaksi hoikkaa 70 kg ihmistä vierekkäin.
Kyse on siis sohvan huonolaatuisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni paino alkaa kakkosella ja se rasittaa häntä itseään kovasti. En haluaisi huomauttaa hänelle asiasta. Hän kyllä tietää haasteensa itsekin.
ap
Hän painaa yli 200kg? Miten hän ylipäänsä pääsee sinun luoksesi kylään tai poistumaan kotoaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että ystäväsi painaa 140 kg. Jos sohvasi menee tuosta rikki, niin se tarkoittaa, ettei sohvallesi voi istua kaksi hoikkaa 70 kg ihmistä vierekkäin.
Paino alkaa kuulemma 2....
Vierailija kirjoitti:
Erotatko sinä plösö istumisen ja romahtamisen toisistaan? Ei ole todellakaan sama asia että kaksi normaalipainoista istuu sohvalla kuin että joku tuhannen kilon keiju rojahtaa sen sohvaparan päälle.
Minäkin sopisin tapaamiset kahvilaan. En tosiaan ostaisi kalliita sohvia enkä alkaisi neuvoa laihduttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kaveri saattaa olla, tai jopa todennäköisesti on, mies.
ota hänelle puutarhatuoli esille seuraavan kerran. Ei haittaa jos hajoaa.
Ne muoviset eivät kestä sitäkään vähää mitä nykyiset sisähuonekalut. Jalat vääntyvät ylen helposti. Puisetkin näyttävät aivan rimpuloilta, eli niissäkin on varmaan erittäin heikko kestävyys puhumattakaan näistä putkirakenteisista ohjaajantuoleista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai kuherrella päällekkäin. Aloitus on ihan perinteinen raivosyötti, ja ap komppaa monissa viesteissä itseään.
Onpa kiusallinen tilanne. Itsekin haluaisin omistaa vain laadukkaita ja kestäviä huonekaluja, mutta esimerkiksi laadukas sänky ja sohva kyllä maksavat. Eikä näitä tahdo oikein käytettynä hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni paino alkaa kakkosella ja se rasittaa häntä itseään kovasti. En haluaisi huomauttaa hänelle asiasta. Hän kyllä tietää haasteensa itsekin.
ap
Hän painaa yli 200kg? Miten hän ylipäänsä pääsee sinun luoksesi kylään tai poistumaan kotoaan?
Satuolento liikkuu yllättävän ketterästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolit itse asiassa kesta kun paino nousee sinne 120-150 kiloon ja tuon painoisia nykyään on!
Niin on. Ei tartte 190 senttisen kauaa käydä salilla, kun 120kg on taulussa.
30kg lihasta on pitkän ajan projekti, muilla kuin valmiiksi pullukoilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kostaa kunnon täyspuiset sohvat, tottakai nuo Sotkan halpisromut hajoaa. Ei liity painoon vaan hajoavat myös lasten hyppimisestä. Minulla oli halpis sohva ja koirani, 50-kiloinen rottweiler, hyppäsi siihen ja jossain rusahti. Sen jälkeen olen ostanut vaan laatua, esim Kuusilinna ja Pohjanmaa, kotimaista laatua.
Miksi kukaan ostaisi muiden tarpeita ajatellen sohvaa
Turha valittaa jos ostat sohvan Temusta ja se hajoaa siitä että joku istuu sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävälle voi aina sanoa suoraan. Sano että ei rojahda istumaan. Sun sohva ei kestä sitä.
Ei voi sanoa mitä tahansa. Kyllä katkaisisin välit jos tuommoista joku sanoisi, ei ole tosi ystävä joka huomauttelee. Itse painoni kannan!
Ai. Minä olin kiitollinen, kun ystäväni huomautti tupareissaan, että tuoli ei kestä, ota tästä toinen. Kauheampaa se olisi rojahtaa kaikkien edessä lattialle, kuin se, että ystävä suojelee sellaiselta.
Podet sisäistettyä kehohäpeää. Minä en enää, terapia auttoi. Nykyään ymmärrän, että häpeä kuvaamissasi tilanteissa on turhaa ja vahingollista muiden ehdoilla elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että painat 140 kg. Normaalipainoinen pituisesi henkilö painaa enintään 70 kg. Kyse on siis sinun huonolaatuisuudestasi.
Kiva maksaa ystäväsi terveydenhuoltomenot🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kostaa kunnon täyspuiset sohvat, tottakai nuo Sotkan halpisromut hajoaa. Ei liity painoon vaan hajoavat myös lasten hyppimisestä. Minulla oli halpis sohva ja koirani, 50-kiloinen rottweiler, hyppäsi siihen ja jossain rusahti. Sen jälkeen olen ostanut vaan laatua, esim Kuusilinna ja Pohjanmaa, kotimaista laatua.
Turha valittaa jos ostat sohvan Temusta ja se hajoaa siitä että joku istuu sille.
Turha valittaa jos ostat eväät läskihyllystä ja sohvat hajoavat kun istut niille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävälle voi aina sanoa suoraan. Sano että ei rojahda istumaan. Sun sohva ei kestä sitä.
Ei voi sanoa mitä tahansa. Kyllä katkaisisin välit jos tuommoista joku sanoisi, ei ole tosi ystävä joka huomauttelee. Itse painoni kannan!
Jos kannat, niin et varmaan rojahda istumaan.