Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TS: Setan puheenjohtaja Anu Kantola purjehtii Linnan juhliin naisen sukuelintä muistuttavassa puvussa nimeltä "Saint Pussy"!

Vierailija
03.12.2025 |

Turun Sanomien pääuutinen tänään: Jutta Virtanen suunnitteli Setan puheenjohtajalle Anu Kantolalle Linnan juhliin naisen sukuelintä muistuttavan puvun. Puvun päräyttävä nimi on "Saint Pussy" eli "Pyhä P*llu". Kyseessä oli Kantolan oma toive. Myös kuva nähtävillä.

https://www.ts.fi/ihmisetjailmiot/6834099

Kommentit (1982)

Vierailija
661/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Jenni Vartiainen korvaa Sibeliuksen. O tempora o mores!

Vierailija
662/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kutsutaan juhliin pukeudutaan tilaisuuteen sopivalla tavalla kunnioittaen täten juhlien isäntää ja emäntää sekä itse tilaisuutta. Tässä tuodaan omaa itseään esille moukkamaisella tavalla.

Juuri näin. Vähän kuin pimatsu, joka tulee poikaystävänsä mummon hautajaisiin kirkkoon vesirajaminimekossa, jossa on kaula-aukko napaan asti, huojuen kunnon stripparikoroilla. Mitäs nyt tilaisuudesta ja sen muista osallistujista, tärkeintä että MINÄ saan huomiota! VAPAUS!!!!

Eihän tuo puku mitään etikettivirhettä riko. Muutenkin hautajaiset ovat täysin tärähtänyt tapahtuma, ulinaa ja kuolleiden palvontaa, jonka jälkeen ruumis muumioidaan niin typerillä protokollilla, ettei se edes maadu ja päädy takaisin maan kiertoon. Ja esitetään surevaa, kun saattaa olla että hautaa itse pirun ja on hyvillään, että pääsi tästä vihdoin eroon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Jenni Vartiainen korvaa Sibeliuksen. O tempora o mores!

Sibelius onkin ollut kuollut jo vaikka kuinka kauan. Olisiko se sitten pop, että jenni vartiaistakin kuunneltaisiin 50 vuoden päästä, kun hän on kuollut?

Vierailija
664/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sponttaania hihitystä.... :D Pyhä Pillu.. :D . 

No ei siinä. Ei tuo puku nyt ruma ole. Sen sanoma? No En mä tuomitse. Jos nyt arvokkaasti / juhlaan sopivasti käyttäytyy. Ei puku naista pahenna siinä tapauksessa, eikä juhlan arvoa heikennä. 

Silti. Kun mietin, niin voisiko mies MITENKÄÄN pukeutua Miehen sukuelintä muistuttavaan pukuun? Ja olla silti ns. arvokkaasti pukeutunut? No kravatti tavallaan on vähän sen tyylinen lärpäke, mutta ei. Ei sinne päinkään.. :D 

Naisilla on käytännössä tosi paljon väljemmät raamit tuon juhlapukeutumisen suhteen.  Ja en mä oo siitä mitenkään katkera. Miehet on putkiaivoja. Joten mulle sopii hyvin, että on tarkka pukukoodi, niin ei tarvii miettiä mitä minä nyt puvullani ilmaisen. Tai olen ilmaisematta. 

Miehet ovat ihan itse luoneet itselleen tuon häkin univormupukeutumisesta, eivät naiset sitä pakota. Sama juttu armeijan ja muun patriarkaalisen pakotuksen kanssa, naisilla ei ole mitään tekemistä näiden kanssa. 

Historiassa oli tyypillistä formaalissa pukeutumisessa, esim. kuninkailla olla sellainen munakukkaro joka oli erektiossa ylöspäin koko ajan. Mitä lie kristinuskon hyveellistä hapatusta peittää tällainen maskuliininen iloittelumuoti.

Sitäpä. En muuta väittänytkään...  Tekee asioista yksinkertaisempia kun voi kattoo "käsikirjasta" mites tää homma nyt toimii ilman, että tarvii tehdä metatöitä miettiessä mitä pukeutumisellaan ilmaisee.  Eli aika miehinen ajattelumalli? :D 

Vierailija
665/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siinä. Ei tuo puku nyt ruma ole. Sen sanoma? No En mä tuomitse. Jos nyt arvokkaasti / juhlaan sopivasti käyttäytyy. Ei puku naista pahenna siinä tapauksessa, eikä juhlan arvoa heikennä. 

Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin juhlaetiketti? 

Vierailija
666/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa planeetan pintalasta on ulokkeetonta.😳

Vierailija
667/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää enempi se että miksi tällaisen radikaalin poliittisen järjestön edustaja on edes kutsuttu. Kas kun ei jotain anarkistiseuran pj:tä. Stubbilta tämä on varmaan vaan hyvesignalointia, haluaa olla freesi ja moderni 

Stubb on biseksuaali, joten taitaa nähdä Setan oikeasti tärkeänä toimijana. Ja sitä se onkin.

Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeudet ei myöskään ole mitään radikaalia politiikkaa. 

Ei uskoisi..nämähän on ihan anarkisteja nämä tyypit mitkä tuolla julkisuudessa heiluu.

Vierailija
668/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puku on oksettava. Miten tämä nainen kehtaa. 

Ei se ole oksettava mutta tuonne se ei kuulu.

Vierailija
669/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten tuo nyt sitä rikkoo? Jos ei tietäisi niin en mä varmaan heti arvaisi mitä puku ilmaisee. Tai esim lapset. Ei varmaan juuri kukaan heistä osaa yhdistää tuota pukua pyhään Pimppiin. Vaikka yhdennäköisyyttä selvästi on. 

Vierailija
670/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne linnanjuhlat on ollu täynnä mulkkuja, mutta yksi pimppi niin heti hirveä haloo...

Vierailija
671/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta olen kuullut juhlaetiketistä. Olen kuullut siitä jopa niin paljon, että tiedän tuon puvun olevan täysin etiketin mukainen. Itse mekossa ei ole mitään muuta provosoivaa kuin nimi. 

Vierailija
672/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi puvun kelpaavan palstan trollille, kun se kelpaa Tasavallan Presidentillekin. 

Meinaako Stubb pukeutua tuohon keski-ikäisen barbiprinsessan harsounelmaan?

Stubb pukeutuu aivan kuten itse haluaa. Aivan kuten Kantolakin.

Ei tietenkään pukeudu, vaan pukukoodin sallimissa rajoissa. 

Mutta tuo pukuhan on täysin juhlien etiketin mukainen? Ei se riko pukukoodia mitenkään. Aivan normaalin näkö

On se kun Seta niin päättää.

Vierailija
673/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi setalaiset eivät vaan voi esiintyä sovinnaisella tavalla edes arvokkaissa juhlissa. Kaikki vedetään aina överiksi ja sitten itketään syrjinnästä. Mitä jos käyttäytyisi normaalisti?

Tuo mekko on täysin sovinnaisen näköinen. 

Voisivatko tätä alapeukuttaneet kertoa, miten tuo mekko muka ei ole sovinnaisen näköinen? Oletteko edes nähneet siitä kuvaa? 

Ei se mekko vaan se sanoma sen tarina.

Mitä ihmeen väliä sillä muka on? Kyseessä on silti täysin sovinnainen ja etiketin mukainen leninki. 

Vierailija
674/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on upea maa, missä venäläiset eikä räsäset määrittele pukeutumista!

Nautitaan tästä vapaudesta joka ikinen päivä!

Mutta sivistyneillä ihmisillä on silti pukukoodi, jota noudatetaan ihan vapaaehtoisesti, kun halutaan kunnioittaa arvokasta tilaisuutta.

Toiset sitten heittelee hiekkalaatikolla lapioitaan ja ämpäreitään ja kiljuu, että mähaluunmähaluunmähaluun!!!

Ei näitä saa kieltää koska muistattehan, se on naisvihaa. Tai mitä vihaa nyt katsotaankaan syytöksenä parhaiten käyttää.

Ei tuollaiselle valheen röyhkeydelle riitä sanoja.

No ei, vaan etiketin mukaista asua ei tietenkään voida kieltää sillä perusteella, että sillä on provosoiva nimi. 

Vierailija
675/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyyspäivä ja hän haluaa pukeutua alapääksi...

Vierailija
676/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
677/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi setalaiset eivät vaan voi esiintyä sovinnaisella tavalla edes arvokkaissa juhlissa. Kaikki vedetään aina överiksi ja sitten itketään syrjinnästä. Mitä jos käyttäytyisi normaalisti?

Tuo mekko on täysin sovinnaisen näköinen. 

Voisivatko tätä alapeukuttaneet kertoa, miten tuo mekko muka ei ole sovinnaisen näköinen? Oletteko edes nähneet siitä kuvaa? 

Ei se mekko vaan se sanoma sen tarina.

Jota suurin osa ei edes tajuaisi, ellei siitä olisi mainittu lehdessä. Klassista pullamössösukupolven mielensäpahoittamista siis.

Vierailija
678/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sivistyneillä ihmisillä on silti pukukoodi, jota noudatetaan ihan vapaaehtoisesti, kun halutaan kunnioittaa arvokasta tilaisuutta.

Toiset sitten heittelee hiekkalaatikolla lapioitaan ja ämpäreitään ja kiljuu, että mähaluunmähaluunmähaluun!!!

Ei näitä saa kieltää koska muistattehan, se on naisvihaa. Tai mitä vihaa nyt katsotaankaan syytöksenä parhaiten käyttää.

Ei tuollaiselle valheen röyhkeydelle riitä sanoja.

No ei, vaan etiketin mukaista asua ei tietenkään voida kieltää sillä perusteella, että sillä on provosoiva nimi. 

Ehkä, mutta ei ajatus sen takana. Linnan juhlissa kunnioitetaan Suomen itsenäisyyttä ei naisen sukuelintä

Vierailija
679/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joku vekkuli voisi mennä jortikkapuvussa ihan tasa-arvon nimissä. melkoinen somegaala nykyään, mautonta. eipä sitä onneksi tarvitse katsoa.

Hannu Jortikka on ollut juhlissa jo 80-luvulla.

Vierailija
680/1982 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo asu ON Linnan juhlien pukukoodin mukainen.

Miksi sille sitten piti antaa joku ihan omituinen nimi? Eikö pelkkä kolttu riittänyt sellaisenaan?

Eli suuttumus kohdistuukin nimeen, ei pukuun? Onpas omituista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi