TS: Setan puheenjohtaja Anu Kantola purjehtii Linnan juhliin naisen sukuelintä muistuttavassa puvussa nimeltä "Saint Pussy"!
Turun Sanomien pääuutinen tänään: Jutta Virtanen suunnitteli Setan puheenjohtajalle Anu Kantolalle Linnan juhliin naisen sukuelintä muistuttavan puvun. Puvun päräyttävä nimi on "Saint Pussy" eli "Pyhä P*llu". Kyseessä oli Kantolan oma toive. Myös kuva nähtävillä.
Kommentit (1982)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin itse näin halventavan pilkka"keskustelun" kohteena, tutustuisin kunnianloukkaussyytteen nostamiseen.
Aivan käsittämätöntä, miten aikuiset ihmiset käyttäytyvät anonymiteetin turvin...
Tämä sopisi kyllä aikaamme hyvin, että itse ensin perseillään ja sitten jos siitä tulee sanomista, niin aletaan rääkymään jos jonkin sortin kansanmurhasta..
"Minusta tuo pimppapuku on kyllä linnanjuhliin vähän mauton."
"Vihapuhetta! Transfobiaa! Misogyniaa! Olemassaolon kieltämistä!"
joku vekkuli voisi mennä jortikkapuvussa ihan tasa-arvon nimissä. melkoinen somegaala nykyään, mautonta. eipä sitä onneksi tarvitse katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä anukantolat tekevät suurta vahinkoa tytöille ja naisille! Luulin, että ajavat tasa-arvoa, mutta toimivatkin aivan päinvastoin.
Seta on miesten järjestö. Seta ajaa miesten oikeutta päästä naiserityisiin tiloihin ja, mikäli joku nainen on sitä vastaan, nainen väistäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on upea maa, missä venäläiset eikä räsäset määrittele pukeutumista!
Nautitaan tästä vapaudesta joka ikinen päivä!
Mutta sivistyneillä ihmisillä on silti pukukoodi, jota noudatetaan ihan vapaaehtoisesti, kun halutaan kunnioittaa arvokasta tilaisuutta.
Toiset sitten heittelee hiekkalaatikolla lapioitaan ja ämpäreitään ja kiljuu, että mähaluunmähaluunmähaluun!!!
Tuo asu ON Linnan juhlien pukukoodin mukainen.
Miksi sille sitten piti antaa joku ihan omituinen nimi? Eikö pelkkä kolttu riittänyt sellaisenaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on upea maa, missä venäläiset eikä räsäset määrittele pukeutumista!
Nautitaan tästä vapaudesta joka ikinen päivä!
Mutta sivistyneillä ihmisillä on silti pukukoodi, jota noudatetaan ihan vapaaehtoisesti, kun halutaan kunnioittaa arvokasta tilaisuutta.
Toiset sitten heittelee hiekkalaatikolla lapioitaan ja ämpäreitään ja kiljuu, että mähaluunmähaluunmähaluun!!!
Miksi sille sitten piti antaa joku ihan omituinen nimi? Eikö pelkkä kolttu riittänyt sellaisenaan?
Siksi että se herättäisi ajatuksia. Ja hyvin osui ja upposi 🥳
Vierailija kirjoitti:
joku vekkuli voisi mennä jortikkapuvussa ihan tasa-arvon nimissä. melkoinen somegaala nykyään, mautonta. eipä sitä onneksi tarvitse katsoa.
Voihan joku mieshenkilö niin tehdäkin. Ja muuttaa viime tingassa vaatetustaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hihii pimppi
Asu on nimeltään Pyhä Pimppi. Jos nyt sivuutetaan asun Suomen itsenäisyyspäivää halventava mauttomuus, niin selkeästi se paljastaa, että Seta ajaa vaan naisten asioita.
Ei naisten, vaan intersektionaalisten feministien, joiden mielestä mies voi synnyttää ja penis on naisen sukuelin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää enempi se että miksi tällaisen radikaalin poliittisen järjestön edustaja on edes kutsuttu. Kas kun ei jotain anarkistiseuran pj:tä. Stubbilta tämä on varmaan vaan hyvesignalointia, haluaa olla freesi ja moderni
Stubb on biseksuaali, joten taitaa nähdä Setan oikeasti tärkeänä toimijana. Ja sitä se onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi puvun kelpaavan palstan trollille, kun se kelpaa Tasavallan Presidentillekin.
Meinaako Stubb pukeutua tuohon keski-ikäisen barbiprinsessan harsounelmaan?
Stubb pukeutuu aivan kuten itse haluaa. Aivan kuten Kantolakin.
Ei tietenkään pukeudu, vaan pukukoodin sallimissa rajoissa.
Kertonet sitten mikä Kantolan puvussa on pukukoodin vastaista?
Odotamme vastaustasi?
Mikä Kantolan puvussa on pukukoodin vastaista?
Ei siinä ole mitään pukukoodin vastaista. Konservatiiveilla meni vain herneet nenään,
Vapaus sisältää myös vastuun. Vapautta on apinahäkissä, missä kaikki voivat yhtäläisesti heitellä ulosteitaan.
Sponttaania hihitystä.... :D Pyhä Pillu.. :D .
No ei siinä. Ei tuo puku nyt ruma ole. Sen sanoma? No En mä tuomitse. Jos nyt arvokkaasti / juhlaan sopivasti käyttäytyy. Ei puku naista pahenna siinä tapauksessa, eikä juhlan arvoa heikennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää enempi se että miksi tällaisen radikaalin poliittisen järjestön edustaja on edes kutsuttu. Kas kun ei jotain anarkistiseuran pj:tä. Stubbilta tämä on varmaan vaan hyvesignalointia, haluaa olla freesi ja moderni
Stubb on biseksuaali, joten taitaa nähdä Setan oikeasti tärkeänä toimijana. Ja sitä se onkin.
Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeudet ei myöskään ole mitään radikaalia politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Enemmän tällaista rohkeutta kaivattaisiin nykypäivänä.
Fallosta muistuttavaan pukuun voikin ottaa inspiraatiota Poliisiopisto-elokuvasta.
Nimittäin siitä kohtauksesta, jossa komisario muhinoi naisystävänsä kanssa, molemmat kokovartalokondomeissa.
Ei ollut Poliisiopisto-elokuvassa, vaan The Naked Gun: From the Files of Police Squad!
Vierailija kirjoitti:
No ei siinä. Ei tuo puku nyt ruma ole. Sen sanoma? No En mä tuomitse. Jos nyt arvokkaasti / juhlaan sopivasti käyttäytyy. Ei puku naista pahenna siinä tapauksessa, eikä juhlan arvoa heikennä.
Silti. Kun mietin, niin voisiko mies MITENKÄÄN pukeutua Miehen sukuelintä muistuttavaan pukuun? Ja olla silti ns. arvokkaasti pukeutunut? No kravatti tavallaan on vähän sen tyylinen lärpäke, mutta ei. Ei sinne päinkään.. :D
Naisilla on käytännössä tosi paljon väljemmät raamit tuon juhlapukeutumisen suhteen. Ja en mä oo siitä mitenkään katkera. Miehet on putkiaivoja. Joten mulle sopii hyvin, että on tarkka pukukoodi, niin ei tarvii miettiä mitä minä nyt puvullani ilmaisen. Tai olen ilmaisematta.
Vierailija kirjoitti:
Naamiaisasu ei sovi kyseiseen juhlaan. Tiedän että saan soraääniä mutta tämä on mielipiteeni ja eikö jokaisella ole oikeus siihen.
Ei sovikaan. Tuo mekko ei ole naamiaisasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti. Kun mietin, niin voisiko mies MITENKÄÄN pukeutua Miehen sukuelintä muistuttavaan pukuun? Ja olla silti ns. arvokkaasti pukeutunut? No kravatti tavallaan on vähän sen tyylinen lärpäke, mutta ei. Ei sinne päinkään.. :D
Naisilla on käytännössä tosi paljon väljemmät raamit tuon juhlapukeutumisen suhteen. Ja en mä oo siitä mitenkään katkera. Miehet on putkiaivoja. Joten mulle sopii hyvin, että on tarkka pukukoodi, niin ei tarvii miettiä mitä minä nyt puvullani ilmaisen. Tai olen ilmaisematta.
Miehet ovat ihan itse luoneet itselleen tuon häkin univormupukeutumisesta, eivät naiset sitä pakota. Sama juttu armeijan ja muun patriarkaalisen pakotuksen kanssa, naisilla ei ole mitään tekemistä näiden kanssa.
Historiassa oli tyypillistä formaalissa pukeutumisessa, esim. kuninkailla olla sellainen munakukkaro joka oli erektiossa ylöspäin koko ajan. Mitä lie kristinuskon hyveellistä hapatusta peittää tällainen maskuliininen iloittelumuoti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamiaisasu ei sovi kyseiseen juhlaan. Tiedän että saan soraääniä mutta tämä on mielipiteeni ja eikö jokaisella ole oikeus siihen.
Ei sovikaan. Tuo mekko ei ole naamiaisasu.
Ai ei? Anteeks käsitin väärin...