Kyllä se ero vaan pilaa lapsen elämän
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Minä en eroa lasten takia,vaikka mieheni ällöttää minua. Suutelen mielelläni ystäviäni ja humalassa vieraita miehiä,mutta omaa miestäni en ole suudellut viiteentoista vuoteen. Oksettaa pelkkä ajatuskin. Onneksi se nukkuu sohvalla nykyisin, eikä höngi naamalle tai roiku kiinni tisseissä yöllä. Lapsista nuorinkin aloitti nyt yläasteen,odotan että kumpikin täyttää 18 ja pääsen tästä kulissiliitosta. Haluan suhteen,jossa toisen naaman näkeminen ilahduttaa eikä v"""ta. Jossa lapset kuulevat minun sanovan "rakastan sua" muillekin kuin heille.
Eipä tuo mieskään minua arvosta,vaan vit""ilee siitä miten olen olen lihonut ym. Seksi kyllä kelpaisi!
24 vuotta lusittu tätä painajaista. .. lasten takia.
Haluaisitko että lapsesi toimisi samassa tilanteessa samoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
354: tohdin väittää, että minun vanhempani oman aikansa lapsina, omine traumoineen ja oman ympäristönsä tuotteina eivät olisi eron jälkeen jatkaneet tasaveroisina vanhempina. Hienoa jos jollekin käy niin. Minulle ei olisi käynyt. Olisin menettänyt toisen vanhempani ja sen ainoan aikuisen, joka kohtasi minut tunnetasolla.
Kiitos vanhemmilleni, että pysyivät yhdessä.
Enhän minä sellaista sanonutkaan. Vain että olisivat täydentäneet toisiaan senkin jälkeen. Eiväthän he ole tasaveroisia olleet noinkaan.
Minä voin melkoisella varmuudella sanoa, että olisin menettänyt toisen vanhempani elämästäni, eikä hän olisi täydentänyt toista vanhempaani eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en eroa lasten takia,vaikka mieheni ällöttää minua. Suutelen mielelläni ystäviäni ja humalassa vieraita miehiä,mutta omaa miestäni en ole suudellut viiteentoista vuoteen. Oksettaa pelkkä ajatuskin. Onneksi se nukkuu sohvalla nykyisin, eikä höngi naamalle tai roiku kiinni tisseissä yöllä. Lapsista nuorinkin aloitti nyt yläasteen,odotan että kumpikin täyttää 18 ja pääsen tästä kulissiliitosta. Haluan suhteen,jossa toisen naaman näkeminen ilahduttaa eikä v"""ta. Jossa lapset kuulevat minun sanovan "rakastan sua" muillekin kuin heille.
Eipä tuo mieskään minua arvosta,vaan vit""ilee siitä miten olen olen lihonut ym. Seksi kyllä kelpaisi!
No niin. Sitten vähän tarinaa sepittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Kissan hankintaan vaan. Et ole kenenkään rakkauden arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan voi kuvitella, että kukaan muu kuin sellainen ihminen, joka itse on kylmässä liitossa (tai olisi halunnut olla, mutta josta erottiin) neuvoisi muitakin jäämään sellaiseen. Ihminen joka on liitossa jossa rakastaa ja saa vastarakkautta, ymmärtää sen tärkeyden ja toivoo samaa kaikille muillekkin. Nämä neuvot jäämisestä kumpuaa jostain omasta katkeruudesta ja tarkoitus on vakuuttaa lähinnä itsensä, että se jääminen on hyvä juttu.
On helppoa toivoa sekö itselle että muille rakkaudellista avioliittoa. Aina ero ei kuitenkaan paranna asioita, olen nähnyt läheltä paljon sellaisia tapauksia. Tutkimusten mukaan aikuisten mielestä kylmä liitto ei välttämättä näytä sellaiselta lapsille, vaan lapset saattavat muistaa perhe-elämän varsin onnellisena. Kyllä monelle lapselle seilaaminen kahden kodin välillä on suuri stressi. Kaikilla vanhemmilla ei tähän edes ole varaa, ainakin jos lapsia on monta. Rakkautta kaipaava eronnut saattaa aloittaa uuden suhteen, jossa lapset saattavat jäädä täysin ulkopuolisiksi. Mikäli molemmilla vanhemmilla on uudet kumppanit, lapsi ei välttämättä ole oikein tervetullut kumpaankaan kotiin. Yksinhuoltajuus saattaa olla vanhemmille raskasta ja talous tiukalla. Opettajat ja lastensuojelutyöntekijät joutuvat todistamaan ennen tasapainoisten lasten vaikeaa oireilua. Olen aivan varma, että nykylasten ja nuorten lisääntyneiden mielenterveysongelmien taustalla hyvin usein on vanhempien ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan voi kuvitella, että kukaan muu kuin sellainen ihminen, joka itse on kylmässä liitossa (tai olisi halunnut olla, mutta josta erottiin) neuvoisi muitakin jäämään sellaiseen. Ihminen joka on liitossa jossa rakastaa ja saa vastarakkautta, ymmärtää sen tärkeyden ja toivoo samaa kaikille muillekkin. Nämä neuvot jäämisestä kumpuaa jostain omasta katkeruudesta ja tarkoitus on vakuuttaa lähinnä itsensä, että se jääminen on hyvä juttu.
On helppoa toivoa sekö itselle että muille rakkaudellista avioliittoa. Aina ero ei kuitenkaan paranna asioita, olen nähnyt läheltä paljon sellaisia tapauksia. Tutkimusten mukaan aikuisten mielestä kylmä liitto ei välttämättä näytä sellaiselta lapsille, vaan lapset saattavat muistaa perhe-elämän varsin onnellisena. Kyllä monelle lapselle seilaaminen kahden kodin välillä on suuri stressi. Kaikilla vanhemmilla ei tähän edes ole vara
Tämä! Asia josta tietynlaiset haluavat aina vaieta. Ja vaativat että muutkin vaikenevat.
Vierailija kirjoitti:
Ei pilaa. Me toivottiin vuosikausia että meidän vanhemmat eroaisi, ja kun se vihdoin tapahtui, oltiin niin onnellisia.
No juu kun olitte itse jo yli 40 vuotiaita, tiedän.
Vierailija kirjoitti:
On helppoa toivoa sekö itselle että muille rakkaudellista avioliittoa. Aina ero ei kuitenkaan paranna asioita, olen nähnyt läheltä paljon sellaisia tapauksia. Tutkimusten mukaan aikuisten mielestä kylmä liitto ei välttämättä näytä sellaiselta lapsille, vaan lapset saattavat muistaa perhe-elämän varsin onnellisena. Kyllä monelle lapselle seilaaminen kahden kodin välillä on suuri stressi. Kaikilla vanhemmilla ei tähän edes ole vara
Hyvä analyysi. Aina ei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella, varsinkin jos ei edes kastele sitä omaa nurmikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Uusteineily erilaisissa perhehimmeleissä kylvää terapian tarpeen lapsiin aikuisena.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Ai no sitten, minäpä otan sen lasta lyöneen juopon takaisin niin lapsilla on hyvä olla.
Jospa joku keksisi sellaisen viisauden, että kukaan ei ottaisi isäksi tai kumppaniksi juoppoa hakkaajaa, niin maailma olisikin paljon parempi paikka.
Jostain syystä tätä ei tunnu kukaan seuraavalle sukupolvelle koskaan opettavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä analyysi. Aina ei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella, varsinkin jos ei edes kastele sitä omaa nurmikkoa.
Erot kasautuvat samoille ihmisille. Syyllinen löytyy silloin vain ja ainoastaan peilistä. Vaikka tuollaiset kääntyvätkin aina syyttävän sormen itsestä poispäin.
huono parisuhde pilaa lapsen ja vanhempien elämän. varsinkin jos on päihteitä tai väkivaltaa.
mun vanhemmat eros ja ei mennyt elämä siitä pilalle päin vastoin. sain kaksi joulua kaksi synttäriä ja kaksi erillistä kotia jossa jakamaton rakkaus, koska ainoa lapsi ja lellikki. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai no sitten, minäpä otan sen lasta lyöneen juopon takaisin niin lapsilla on hyvä olla.
Jospa joku keksisi sellaisen viisauden, että kukaan ei ottaisi isäksi tai kumppaniksi juoppoa hakkaajaa, niin maailma olisikin paljon parempi paikka.
Jostain syystä tätä ei tunnu kukaan seuraavalle sukupolvelle koskaan opettavan?
Sinä oletat, että jokainen juoppo hakkaaja on sellainen alusta asti. Siksihän se ero tulee, kun puolisosta on tullut sellainen. Siinä voi kestää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
huono parisuhde pilaa lapsen ja vanhempien elämän. varsinkin jos on päihteitä tai väkivaltaa.
mun vanhemmat eros ja ei mennyt elämä siitä pilalle päin vastoin. sain kaksi joulua kaksi synttäriä ja kaksi erillistä kotia jossa jakamaton rakkaus, koska ainoa lapsi ja lellikki. :)
Niin. Mutta entäpä jos ei ole päihteitä ja tai väkivaltaa?
Eikä kylmyyttä.
Vaan ainoastaan jommankumman epävakautta. Kyvyttömyyttä rakastaa aikuisella tavalla.
Piilossa olevaa teinin kapinointia kun ei läheisriippuvuuttaan ja kiintymyssuhdevauroitaan ole ennen perheen perustamista hoitanut kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kylmyyttä.
Vaan ainoastaan jommankumman epävakautta. Kyvyttömyyttä rakastaa aikuisella tavalla.
Piilossa olevaa teinin kapinointia kun ei läheisriippuvuuttaan ja kiintymyssuhdevauroitaan ole ennen perheen perustamista hoitanut kuntoon.
Nyt aletaan lähestyä asian ydintä.
Sitä mistä jotkut eroilua glorifioivat eivät halua koskaan puhua.
Koska silloin pitäisi pystyä katsomaan itseään ja tekojaan läheisilleen peilistä.
Moni ei pysty vaan pakenee eromyönteisyyden valheellisen kaapuun.
Vierailija kirjoitti:
Tässä menee nyt useimmilla puurot ja vellit sekaisin, kun väitetään eron olevan lapselle joskus parempi vaihtoehto. Ikään kuin ei mitään voitaisi tehdä retuperällään olevalle liitolle ja nähtäisiin se parhaimpana vaihtoehtona. Ehkä nykyään mennään liian heppoisin perustein yhteen ja sitten vain surkutellaan ja erotaan. Lapsista viis, oma napa on vain se tärkein. Turha kehua ja ylistää mitään eroamista kun varsinainen vika on jossakin ihan muualla.
....ja toisissa ketjuissa tuhahdellaan, kun ollaan niin nirsoja, eikä hankita riittävästi lapsia.
Teet niin tai näin....
Ja muuten. Näissä eroketjuissa päivystäminen päästäkseen kommentoimaan syyttämään sävyyn voi kertoa jostain. Ehkä itse olet jo havainnut arjessasi pieniä merkkejä siitä, että toisen ajatukset ovat jo muualla. Se eropäätös kun ei välttämättä tule sinulta, ja ehkä sinua pelottaa tämä.
Sen käsittelyyn vaan voisi olla vähän parempiakin tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kylmyyttä.
Nyt aletaan lähestyä asian ydintä.
Sitä mistä jotkut eroilua glorifioivat eivät halua koskaan puhua.
Koska silloin pitäisi pystyä katsomaan itseään ja tekojaan läheisilleen peilistä.
Moni ei pysty vaan pakenee eromyönteisyyden valheellisen kaapuun.
Pelkäätkö puolisosi jättävän sinut, vai kuinka?
Piilonarsisti on joskus hylkäämisen pelkoinen sarjapettäjä ja sarjaeroaja.
Mun serkun ex-vaimolla oli jo kolme avioeroa läpikäyty alle 45-vuotiaana. Kyllä pitää tuolloin jo peiliin katsoa, että missä on vika.
Uusteineily erilaisissa perhehimmeleissä kylvää terapian tarpeen lapsiin aikuisena.