Mitä tarkoittaa olla paljasjalkainen helsinkiläinen?
Kommentit (49)
Helsingissä syntynyt ja Helsingissä koko ikänsä asunut.
Paljasjalkainen ei ole sellainen henkilö, joka on syntynyt Helsingissä, asuu välissä muualla ja palaa takaisin.
Paljasjalkainen on kolmannen polven stadilainen. Itse olen myös stadilainen koska olen syntynyt ja asunut täällä koko ikäni niin kantakaupungissa kuin lähiöissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Paljasjalkainen on kolmannen polven stadilainen. Itse olen myös stadilainen koska olen syntynyt ja asunut täällä koko ikäni niin kantakaupungissa kuin lähiöissäkin.
Ei, et ole paljasjalkainen stdilainen kun olet asunut lähiössäkin.
Olet paljasjalkainen Helsinkiläinen, et siis stdilainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei, et ole paljasjalkainen stdilainen kun olet asunut lähiössäkin.
Olet paljasjalkainen Helsinkiläinen, et siis stadilainen.
Jos pystyy kävelemään Marian sairaalasta paljain varpain takaisin sinne Kontulaan ja siihen Pubiin, jossa kolautti päänsä edellisenä päivänä, niin silloin ansaitsee jo paljasjalkaisen helsinkiläisen tittelin.
Tiukin kuulemani vaatimus on ollut syntymä vanhalla kätilöopistolla ja elämä enintään 100m päässä raitiotiekiskoista.
Vierailija kirjoitti:
Aivan samantekevää miten kuukkelit tai wikipediat tai muut määrittää paljasjalkaisuuden.
1. polven stadissa syntyny voi itteensä pitää paljasjalkaisena stadilaisena ihan vapaasti. Mutta sitä ei stadilainen tee. Sulla pitää olla mutsi, faija ja niiden vanhemmat syntyny stadissa vähintään että oot oikeesti paljasjalkanen.
Paljasjalkainen helsinkiläinen on Helsingissä syntynyt, vaikka vanhemmat olisivat muuttaneet sinne viikkoa aikaisemmin. Eri asia sitten, ketä pidetään stadilaisena? Kolmannen polven stadilainen on itsestään selvyys, mutta se kertoo, että vanhemmat ja isovanhemmatkin ovat myös syntyneet Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Stadilaisuus tarkoittaa myös täällä asumista.
Jos olisin sattunut syntymään Venezuelassa ja sen jälkeen asunut ikäni jossain muuallaniin en olisi venetzualainen.
olisin vaikka hampurilainen jos olisin sattunut Hampurissa elämään syntymäni jälkeiset kymmenet vuodet.
Tai porilainen, jos syntymän jälkeen olisin muuttanut Poriin ja asunut siellä pitkään.
Olet rovaniemeläinen. Ei susta stadilaista saa.
Et ilmeisesti osaa lukea, tai et ymmärrä lukemaasi.