Viikko-viikko-teinit joka toinen viikko keskenään, koska vanhempi on uuden kumppaninsa luona
On kyllä puhelimen päässä tarvittaessa, mutta onko tuo nyt silti ihan ok. Mitä jos toinenkin vanhempi tekisi saman?
Teinit tietty ihan tyytyväisiä kun ei holhota ja valvota, saa mennä ja tulla miten huvittaa. Ovat 15 ja 17v
Kommentit (79)
Käty joka toinen viikko, mikäs sen parempaa teineille.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se uusi kumppani voi tulla lapsiviikolla yökylään niin vanhempi voisi viettää aikaa lasten kanssa?
Jos se on totaali-yh ja lapset niin pieniä ettei voi jättää keskenään. Tai lapseton, joka ei tod. halua minkään teinien kanssa olla samassa kämpässä. Ei vaikka omaa makkaria vanhemmalla vaan sänky olohuoneessa, sekstaile siinä sitten. Tai 1000 muuta syytä.
Eiköhän tässä ole keino välttää elatusmaksujen maksamista kun on viikko-viikko. Luultavasti vanhemmalla kuitenkin on rahaa kun on varaa pitää asuntoa vain lapsia varten.
Aika vellipersevanhempi tuo etäilijä-naimakutkainen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Teille, joille tämä on ok, niin eikö kaikki lapset vois potkaista omilleen viimeistään 15-vuotiaana. Kyllä ne pärjää!
Heitätkö sinä sitten 18-vuotiaan ilmaan kuin jonkun pallon ja jätät ottamatta koppia? Lapseni ovat jo kolmekymppisiä ja olen edelleen saa-ta-vil-la. Mikä on se oleellisin pointti myös aloituksen tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Aika hakea yksinhuoltajuutta.
17-vuotiaan?
Right.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tarina kirjoitettuna nyt yhden osapuolen lasien läpi katsottuna. Me asuttiin aika ahtaasti ja olin 15 kun mun äiti tapasi miehensä ja me saatiin veljen kanssa omat huoneet, kun äiti oli enemmän miehen luona. Hän kuitenkin kävi joka päivä, jne, eli poissaolon voi suorittaa hyvin tai huonosti.
Siis kävi joka päivä??
Joo, kävi joka ilta peittelemässä sänkyyn ja lukemassa iltasadun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15- ja 17-vuotiaat ovat jo sen ikäisiä että he pärjäävät ja heidät voi jättää yön yli tai muutamaksi päiväksi keskenään, mutta koko viikko jatkuvasti on liikaa.
MItenkäs ne 15-vuotiaat jotka on ammattikoulussa toisella paikkakunnalla?
Tai lukiossa?
Aloituksen 15v on ysillä
Joo, okei.
Entä sitten? Miten se eroaa siitä että osa 15v asuu jo itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hakea yksinhuoltajuutta.
17-vuotiaan?
Right.
Heh, niinpä. Jos toinen vanhempi ei siihen suostu se on pitkä ja kallis prosessi oikeudessa ja melkeinpä nuorempikin ehtii täyttämään 18. Ja niitä lapsia kuullaan myöskin ja se vapaus maistuu . . .
Vierailija kirjoitti:
Käty joka toinen viikko, mikäs sen parempaa teineille.
Tuskin olisi jos ne perseilesi joka toinen viikko.
No kumpikin on sen ikäisiä että ylipäätään päättävät ihan itse missä asuvat, vaikka omillaan jos niin haluaa. Miksi pitää mennä sen vanhemman luo joka ei ole paikalla ?
Mulla on samanikäiset lapset ja myös vuoroviikoin. Oon ehkä sitten sieltä toisesta ääripäästä kun mun lapset eivät ole olleet vielä kertaakaan yötä yksin (kahdestaan). Ei vaan ole tullut sellaiselle tarvetta, mutta ehkä pian pitää alkaa luoda sellaiselle kuitenkin mahdollisuus.
En mä hetkeäkään epäile etteikö tämän ikäiset pärjää, varmasti pärjäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Lasun paikka.
Totta- juurikin näin. Alaikäinen tarvitsee läsnäolevan vanhemman . Karseeta tätä nykymenoa. Lapsi on riesa ja kaikki on pihalla
Nykymeno? Pätkiikö muisti? Lapsikeskeisyys alkoi valtaamaan alaa vasta joskus 80-luvulla ja eikö nyt ongelmana ole pikemmin kuin se, että niitä lapsia paapotaan jo liikaakin?#curling
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teinit pärjäävät keskenään, koulu sujuu ja elävät ihmisiksi, niin periaatteessa ihan ok. Suhde vanhempaan jää kyllä väistämättä olemattomaksi, jos eivät ole ollenkaan tekemisissä.
Alaikäisiä, lapset keskenään viikon?
Monet 15-16 vuotiaat muuttaa kotoa peruskoulun jälkeen toiselle paikkakunnalle opiskelmaan ja asuvat siellä itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
En usko pätkääkään siihen ettei vanhempi ja lapset tapaa kertaakaan toisiaan tuon viikon aikana.
Juuri näin. Ehkä tuo vanhempi on yöt toisen aikuisen luona, jotta heidän naimisäänet ei traumatisoi nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Lasun paikka.
Olisitko tehnyt lasun, kun meidän 17-v. lähti toiseen maahan opiskelemaan ja asumaan yksin? Minkäs teet, kun valmistui ylioppilaaksi sen ikäisenä ja opinnot kutsuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Lasun paikka.
Olisitko tehnyt lasun, kun meidän 17-v. lähti toiseen maahan opiskelemaan ja asumaan yksin? Minkäs teet, kun valmistui ylioppilaaksi sen ikäisenä ja opinnot kutsuivat.
Nämä lasun huutelijat eivät ymmärrä, että kaikissa perheissä ei lapset ole äipän ja iskän helmoissa täysi-ikäisiksi. Meidän 16 vuotias muutti omilleen asumaan 200 kilometrin päähän, kun lähti peruskoulun jälkeen erikoislukioon.
Mulle vanhempana ei todellakaan olisi ok jos toinen vanhempi toimisi noin. Siis jos todellakin nämä teinit ovat jatkuvasti joka toinen viikko vain keskenään. Eikä tuossa kyse ole pelkästään teinien pärjäämisestä, vaan ennemminkin välittämisestä, läsnäolosta ja vanhemmuudesta.
Siis kävi joka päivä??