Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä puhelinterrori saa nyt riittää.

Vierailija
03.12.2025 |

Otan tänään yhteyttä Robinsoniin ja haen markkinointikiellon. Tämä touhu on nimittäin vain nyt yhtäkkiä yltynyt. Minua on viime viikosta asti eri tahot markkinointi tarkoituksessa häiriköineet valehtelematta joka päivä. V*tun ikävää herätä jatkuvasti kesken unien näiden takia(teen yötyötä). Äänettömällä en pidä esim mieheni takia, että olen tavoitettavissa, jos on joku tarve saada langanpäähän. Mutta minulle soiteltiin jopa lauantaina jostain oudosta numerosta!

Tämä ihmisten häiriköinti tänä päivänä on aivan sairasta ja koko ajan pitäisi olla muka muutenkin tavoitettavissa. Vihaan tätä aikakautta. On se j*malauta, kun ei anneta ihmisten olla.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robinsonista huolimatta joitakin soittelijoita jäi, mutta suoramarkkinointi- tai telemarkkinointikielto kyllä tepsii.

Markkinointikiellot koskee vain Asiakkuusmarkkinointiliiton(ASML) jäsenyrityksiä.

Eli välttämättä ihan kaikki yritykset ei tiedä telemarkkinointikiellon olemassaolosta.

https://asml.fi/wp-content/uploads/2024/01/Usein_kysyttyja_kysymyksia_P…

Vierailija
22/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kokeilepa seuraavaa: Kun myyjä soittaa, vastaa vain haloo- sanalla. Sen jälkeen laita puhelin pöydälle ja anna myyjän kaupata. Jossain vaiheessa huomaa, että linja on auki, mutta kukaan ei kuuntele. Tällä keinolla olen saanut puhelut loppumaan. En tiedä, leviääkö tieto hankalasta asiakkaasta, vai miksi. Mutta toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi toivetta, ei puhelinmyyntiä eikä ovella kaupustelua. Vähän niinkuin kotirauhan nimissä.

Vierailija
24/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin tarjouksesta HS Digin edullisesti 6 kk. Seuraavana päivänä soitti kaksi puhelinmyyjää. Molemmat tiesivät nimeni eli nuo olivat ns. täsmäsoittoja. Eka myi Aku Ankkaa (taitaa olla Sanoman oma lehti) ja toinen myi tukipalveluita vammaisille. Sattumaa tai ei niin joka kerran kun tilaat jotain tai annat tietosi johonkin arvontaan niin voit olla varma, että tietosi myydään myös eteenpäin.

Tuollaista varten kannattaa hankkia prepaid ja jaella vain tuota prepaidin numeroa. Kai joku vanha puhelin löytyy, johon tuon prepaidin SIM-kortin voi laittaa ja pitää puhelinta aina äänettömällä tai ihan kiinni.

Vierailija
25/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse prepaidia, eikä yhtään häirikköpuhelua ole tuohon soitettu. Tosin jouduin antamaan tuon numeron pankille ja luultavasti tuon takia jotakin häirikköpuheluja tai viestejä varmasti saapuu. Olen työtön ja tilin saldo todella pieni ja tuloina pelkkä Kelan tuki, mutta eipä se estänyt pankkia markkinoida säästötiliä ja jotain vastaavaa kirjeellä, jossa oli toki ihan oikeaakin asiaa. 

Vierailija
26/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin, kun tilasin isälleni Hesarin  3 kuukaudeksi. En ole sen jälkeen uskaltanut tilata yhtään lehteä mistään. Häiriköinti ihan hullua, ja kesti viikkokausia.

Vierailija
27/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi liittymäsopimusten yhteydessä ei voi määrittää, haluaako markkinointipuheluille eston? Teleyhtiö hoitaisi homman, ei pitäisi olla vaikeaa. 

Taitaapa olla. Teleyhtiön pitäisi tietää kaikki numerot mitä on ja tulee olemaan markkinointi puheluissa ja jotenkin blokata ne.  Henkilötietojen käsittely on myös hyvin säänneltyä. Jos nyt vaan ihan itse laittaa sen robinsonin. 

Vierailija
28/28 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa toki suusi ja pyydä soittelevaa tahoa poistamaan numerosi heidän asiakasrekisteristään.